ساخت داروی گیاهی درمان ناباروری در کشور

داروی گیاهی که مگزا نامگذاری شده پس از استفاده یک دوره درمانی ۷۲ روزه سبب افزایش تعداد و حرکت اسپرم مردان شده بخصوص تاثیر این دارو بر روی افزایش تعداد اسپرم بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صغری فلاحی، فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان موفق به تولید داروی بهبود پارامترهای ناباروری مردان شده است. این دارو گیاهی بصورت ترکیبی از چند گیاه و به شکل کپسول مورد استفاده بیماران نابارور قرار گرفته چند مورد از گیاهان مورد استفاده در این دارو بومی منطقه هرمزگان است.
 
ناباروری یکی از مشکلاتی است که کانون گرم بسیاری از خانواده ها را دچار چالش می نماید و افراد برای درمان و رفع آن علاوه بر تقبل هزینه های گزاف و سنگین ، ناچار به سپردن خود به انواع درمانهای مخاطره آمیز هستند.
 
دکتر صغری فلاحی درباره عملکرد این دارو بیان داشت: داروی گیاهی که مگزا نامگذاری شده پس از استفاده یک دوره درمانی ۷۲ روزه سبب افزایش تعداد و حرکت اسپرم مردان شده بخصوص تاثیر این دارو بر روی افزایش تعداد اسپرم بسیار چشمگیر بوده است.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر مطالعات اولیه و مولکولیاین داروی گیاهی در آزمایشگاه پزشکی مولکولی بندرعباس در حال انجام است و سعی بر این است که بتوان مکانیسم اثرات این داروی گیاهی را شناسایی کرد و با شناختن مکانیسم های عملکرد استفاده های مناسبتری از آن در درمان سایر مشکلات ناباروری مردان و همچنین زنان کرد.
 
به گفته فلاحی، در آینده نه چندان دور داروی گیاهی مگزا مراحل آزمایشگاهی را برای اخذ مجوزهای مربوطه طی می کنید و به زودی با تائیدیه های مربوطه وارد بازار داروی کشور خواهد شد.
 
فلاحی که در حال گذراندن دوره دکتری تخصصی پژوهشی خود در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است، افزود: این دارو همچمنین قابلیت عرضه در بازارهای بین المللی را دارا می باشد که البته تحقق این مهم نیازمند حمایتهای ویژه و پشتیبانی مسئولین و مدیران اجرایی استان  است.
 
برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…
اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. شرايطي براي مردان و زنان وجود دارد که در صورت بروز آنها نياز به ۱۲ بار تلاش براي بچه​دار شدن به مدت یک سال نيست و زوج بايد هر چه زودتر براي درمان اقدام کند.

    * در صورتي که بيضه مرد دچار عفونت ناشي از جراحي شده باشد يا ضربه خورده باشد.

    * اگر رويش موها در بدن مرد به صورت نرمال و طبيعي نباشد.

    * مرداني که دچار کوتاهي يا بلندي قد مفرط هستند.

    * افرادي که سابقه ناباروري در خانواده آنها وجود دارد نيز بايد مانند گروه‌هاي قبلي باید زودتر براي درمان اقدام کنند.

    * زناني که سابقه جراحي در ناحيه شکم داشتند يا سابقه چسبندگي در ناحيه شکم داشتند نيز در اين گروه​اند.

    * در صورتي که سن زني از مرز ۳۵ گذشته باشد يا سن زوج به طور کلي بالا باشد نيز بايد سريع​تر براي درمان اقدام کند و نيازي نيست تا ۱۲ مرحله را پشت سر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *