زنجبیل برای نفخ خوب است؟/ ضد نفخ های قوی!

زنجبیل یک ضد نفخ قوی است. تحقیقات علمی نشان داده اند که زنجبیل ترکیبات شیمیایی پیچیده ای دارد که حاوی زنجیره زینگیبرن، فلاندرن، کیتون، زنجبیل، سیترال، آروماتراپی، کپسایسین، دیفنیل هپتان و بسیاری از مواد دیگر است. زنجبیل قادر به تحریک ترشح بزاق و تحریک حمل و نقل دستگاه گوارش است. بنابراین، با حمل متوازن غذا و در گردش سیستم گوارش، علائم نفخ، اختلالات گوارشی و سوء هاضمه را کاهش می دهد.

زنجبیل برای نفخ خوب است

اکثر مردم می دانند که زنجبیل ممکن است داخل معده را تسکین دهد. با این حال، بسیاری از ما نمی دانیم که استفاده از روغن زنجبیل بر روی شکم می تواند به لطف خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن، موجب تقویت امداد نفخ شود. فقط روغن زنجبیل را به شکم خود بمالید تا وضعیت نفخ را بهبود بخشد.

برای استفاده از زنجبیل برای درمان نفخ معده ، می توانید یکی از این روش های زیر را استفاده کنید:

روش ۱: درمان های خانگی برای نفخ معده با استفاده از زنجبیل خالی

برای اجرای این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

۲ الی ۳ تکه زنجبیل تازه آماده کنید.
زنجبیل را بشویید و سپس آن را در دهان خود بخیسانید.
۱۵ دقیقه بگذارید بماند، پس از آن به آرامی بجوید و ببلعید.
شما می توانید این روش را ۲-۳ بار در روز برای درمان عالی و سریع انجام دهید. شما همچنین می توانید مقداری نمک به برش های زنجبیل اضافه کنید و سپس مراحل بالا را انجام دهید.

روش ۲: زنجبیل و آب جوش

برای اجرای این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

۲۰ گرم زنجبیل و ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش را آماده کنید.
زنجبیل را بشویید، سپس آن را در آب جوش قرار دهید.
بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و صبح و بعد از ظهر آن را میل نمایید.
لطفا این روش را تا زمانی که وضعیت شما به طور کامل بهبود می یابد، انجام دهید.

روش ۳: زنجبیل، چای سبز و عسل

برای اجرای این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

۲۰ گرم چای سبز، ۱۵ گرم زنجبیل، ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش و ۲ قاشق چایخوری عسل را آماده کنید.
چای سبز و زنجبیل را بشورید و سپس آنها را در آب جوش قرار دهید.
۲۰ دقیقه آنرا بگذارید بماند و سپس ۲ قاشق چای خوری عسل اضافه کرده و آن را بنوشید.
شما می توانید این روش را ۳ بار در روز برای اثر بهتر انجام دهید.

توجه داشته باشید:

شما نباید این روش را در شب اجرا کنید، زیرا این امر می تواند به بدتر شدن وضعیت معده شما منجر شود.
افراد سابقه دار سکته قلبی، مبتلا آنفولانزا یا کوفتگی استفاده نکنند.

ضد نفخ های قوی گیاهی!

دانه های زنیان
دانه زنیان ممکن است به بهبود سیستم گوارش کمک کند. این روش، از کاهش وزن کمک می گیرد تا نفخ معده را کاهش می دهد و سلامتی دستگاه تنفسی را افزایش می دهد. این دانه حاوی ترکیبی به نام تیمول (یک نوع روغن ماساژ) است که برای درمان بسیاری از مشکلات معده مفید است. دانه های زنیان نیز به کاهش اسید در روده کمک می کنند و باعث کاهش تولید گاز می شوند.

روش ۱: دانه های زنیان به تنهایی

نصف قاشق چایخوری دانه زنیان آماده کنید.
یک دقیقه در یک ظرف سینی در آوون بپزید، اجازه دهید سرد شود و بعد از غذا بخورید.
یک بار در روز این روش را انجام دهید. شما همچنین می توانید دانه های زنیان را خام بخورید.

روش ۲: چای دانه زنیان

۳ الی ۴ قاشق چای خوری دانه زنیان و نیم فنجان آب جوش فراهم کنید.
دانه های زنیان را قبل از قرار دادن آن در آب بشویید.
۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را صاف کنید
این آب را در صبح بخورید
این روش را ۵ الی ۶ بار در هفته انجام دهید.

 درمان نفخ معده  با سرکه سیب
سرکه سیب به عنوان یکی از مؤثرترین داروهای خانگی برای نفخ معده شناخته شده است. این سرکه شامل اسیدهای استیک، پروتئین، آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، کالی، فسفر، منیزیم، کلسیم، ویتامین ها و باکتری های مفید برای بدن است. استیک اسید در سرکه سیب سرکه ممکن است به درمانِ کاهش اشتها کمک کند و تأثیر مثبتی بر حفظ آب بدن داشته باشد. سایر مطالعات همچنین نشان داد که اسید سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند. این در تسکین دادن علائم باد کردن معده مانند سوزش سر دل و ریفلاکس نیز مؤثر است. این عنصر همچنین در سرعت بخشیدن غذا در روده و بهبود هضم فوق العاده است.

روش ۱: سرکه سیب به تنهایی

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را ۳۰ دقیقه قبل از غذا بخورید.

روش ۲: سرکه سیب و عسل

۱ قاشق چای خوری سرکه سیب، ۱ قاشق چای خوری عسل و ۱ فنجان آب گرم تهیه کنید.
سرکه سیب و عسل را به آب گرم اضافه کرده و خوب هم بزنید.
این معجون را شب ها بخورید، ۴ تا ۵ بار در هفته.

 نعنا برای درمان نفخ
نعنا یکی دیگر از  درمان هایی است که باید برای درمان خانگی نفخ معده امتحان کنید. نعنا دارای بسیاری از مواد فعال مانند کلسیم، ویتامین B و پتاسیم است که می تواند به بهبود سیستم ایمنی کمک کند. عرق نعناع و چای نعنا هردو به خوبی برای کاهش اسپاسم و نفخ با آرام کردن ماهیچه های روده به کار می روند.

روش ۱: برگ نعنا

۲۰ گرم برگ نعناع آماده کنید.
آنها را کاملا بشویید و آنها را در وعده غذایی خود بخورید.
شما می توانید این روش را در هر وعده برای گرفتن بهترین نتیجه، اجرا کنید.

روش ۲: چای نعنا

۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع و ۲۰۰ میلی لیتر آب آماده کنید.
آب را جوشانده و برگ نعنا را اضافه کنید.
آن را برای ۳۰ دقیقه ترک کنید و سپس چای نعنا را بنوشید.

درمان نفخ معده با سیر
سیر یک ماده شناخته شده برای درمان سرماخوردگی، سرفه، گلودرد و درد مفاصل است. همچنین در کاهش علائم نفخ معده و شکم به علت محتوای غنی از آلیسین مفید است که ممکن است بدن را به مبارزه در برابر ویروس ها و پاتوژن ها سوق دهد.

روغن سیر با محتوای بالای گلوکز، آلین و فیتونوکسید شناخته شده است که در کاهش التهاب و کشتن باکتری ها موثر است. همچنین سیر حاوی ویتامین ها، هیدروکربن ها، پلی ساکارید ها، انولین و برخی از مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند ید، کلسیم، فسفر، منیزیم و غیره است.

سیر همچنین به کاهش کلسترول کمک می کند. این ماده غنی از آنتی اکسیدان ها است که به بازگرداندن سلول های بدن و بهبود مقاومت بدن در برابر بیماری ها کمک می کند.

روش ۱: سیر و عسل

۱۵ گرم سیر تازه و ۱۰۰ میلی لیتر عسل را آماده کنید.
سیر را له کنید و با عسل مخلوط کنید.
مخلوط را در یک شیشه مربا ذخیره کنید.
بعد از ۲-۳ هفته، ۱ قاشق چای خوری از این مخلوط را پس از غذا در صبح و عصر مصرف کنید.

روش ۲: چای سیر

۲ الی ۳ حبه سیر تازه و ۱ فنجان آب گرم را آماده کنید.
سیر را خرد کرده و آنرا در آب گرم ۱۵ دقیقه خیس کنید.
برای دم کشیدن چای صبر کنید.
نوشیدن ۱ الی ۳ فنجان از این چای در روز قبل یا بعد از غذا.

روش ۳: سیر و نبات شکری

۱۵ گرم سیر تازه، ۲ الی ۳ گرم آب نبات شکری و ۳۰ میلی لیتر آب گرم را آماده کنید.
سیر را له کنید و با نبات شکری و آب گرم مخلوط کنید.
این مخلوط را ۱ الی ۲ بار در روز مصرف کنید.

 درمان نفخ معده با آناناس
این به نظر کمی عجیب و غریب می رسد هنگامی که آن را در لیست درمان های خانگی برای نفخ معده ببینید، اما موثر است. آناناس حاوی برملائین – یک آنزیم هضم کننده منحصر به فرد- است که به تجزیه پروتئین ها کمک می کند و اسید را در معده خنثی می کند. در نتیجه، غذاها به سرعت متابولیزه شده و خطر ابتلا به نفخ معده را کاهش می دهد. علاوه بر این، آناناس شامل ویتامین A، ۱ B و C، منگنز، مس و فولات می باشد که می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود داده، چشم ها را روشن تر، پوست را زیباتر و از بیماری های سرطانی و قلبی جلوگیری کند.

با این حال، افراد مبتلا به بیماری های کلیوی نباید آناناس مصرف کنند، زیرا برملائین در آناناس هماالوكین و كازین در کلیه ها را دفع کرده و عملكرد آن را كاهش می دهد.

یک آناناس را آماده کنید و آن را به قطعات کوچک برش دهید.
قطعه های آناناس را به مخلوط کن اضافه کنید و مخلوط کنید تا آب آناناس بدست آید.
اگر می خواهید، می توانید کمی شکر اضافه کنید تا از مزه آن لذت ببرید.
توجه: از نوشیدن آب آناناس (بدون شکر) در هنگام خالی بودن معده، جلوگیری کنید.

ماست
ماست یک درمان ساده اما اغلب فراموش شده است. بعضی ها می گویند نوع خاصی از ماست باعث نفخ معده می شود، در حالی که دیگران ممکن است از نفخ یا آن رها شوند. پس آیا درست است؟ گرچه مصرف شیر به سرعت باعث ایجاد نفخ معده می شود، ماست ساده برای دستگاه روده مناسب است، زیرا قند لاکتوز اغلب با تخمیر باکتریایی (به گلوکز و گالاکتوز)، هضم می شود. ماست دارای پروبیوتیک ها، نوعی باکتری خوب برای سلامتی گوارشی، است. باکتری های لاکتوباسیلوس در ماست ممکن است برای از بین بردن باکتری های مضر که باعث مشکلات معده می شوند، کمک کنند. چنین باکتری هایی می توانند هضم غذا را افزایش داده و در نتیجه کاهش نفخ معده را ایجاب نمایند. هنگامی که معده شما باد کند، باید حدود ۱۰۰ گرم ماست طبیعی و بدون بخورید. شما می توانید چند قطعه میوه (توت فرنگی، سیب، گلابی، و غیره) اضافه کنید تا مزایای آن را افزایش دهید. علاوه بر این، ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم ماست را در روز بخورید تا از نفخ معده جلوگیری کنید.

درمان نفخ معده با کرفس
کرفس قادر به درمان یا پیشگیری برخی از بیماری ها، از جمله نفخ معده است. این گیاه دارویی برای درمان عفونت های روده ای، پاکسازی بدن و سم زدایی دستگاه گوارش استفاده می شود. ریشه کرفس به دلیل اثر دیورتیک آن باعث رفع کمبود میزان آب ذخیره شده در بدن می شود.

۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم کرفس تازه را آماده کنید و آنها را به قطعات کوتاه برش دهید.
آنها را در یک مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا آب کرفس گرفته شود.
هر زمانی که نفخ معده دارید، این آب را بنوشید، احساسات ناخوشایند به زودی از بین خواهند رفت.

مارچوبه
بر اساس برخی مطالعات، مارچوبه یکی از مفیدترین غذاها برای سلامتی ما است. این شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری مانند فیبر، پروتئین، شفاف، ویتامین K، C، A، پیریدوکسین (۶B)، ریبوفلاوین (۲B)، تیامین (۱B) و فولیک اسید است. علی الخصوص، مارچوبه غنی شده با اینولین -فیبر غذایی پرایبیوتیک که قادر است به درست کار کردن روده کمک کند- است. اینولین همچنین در رشد باکتری های مفید در دستگاه روده، مانند لاکتوباسیل و بیفیدوباکتریوم، کمک می کند که برای کاهش گاز و نفخ معده بسیار موثر است. ، به طور کلی به خاطر محتوای غنی فیبر رژیمی، مارچوبه یک سبزی فوق العاده برای بهبود سلامت گوارشی است. برای درمان  نفخ معده، مارچوبه بخار پز شده یا پخته شده را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

 آب لیمو
آب لیمو یکی از بهترین داروهای خانگی برای کاهش درد نفخ معده است. لیمو اگر مخلوط با آب گرم شود، در آب دارای ساختار مولكولی است كه بسیار شبیه به آنزیم های گوارشی معده، صفرا و بزاق است. لیمو دیورتیک طبیعی و یک ملین ملایم است، در نتیجه، به جبران کاهش مقدار آب بدن کمک می کند.

لیمو غنی از ویتامین C، ۶B، فولات، تیامین، اسید پانتوتنیک، پتاسیم و منیزیم است. علاوه بر این، مصرف آب ی گرم هوا اضافی را از بین برده و سلامت داخلی را تظمین می کند. آب لیمو را هر روز صبح بخورید تا به طور طبیعی نفخ معده تسکین یابد. اگر می خواهید، عسل را برای طعم بهتر اضافه کنید.

درمان نفخ معده با تخم زیره
همچنین با عنوان کروم کاروی یا رِنل پارسی نیز شناخته می شود. زیره خواص دارویی و ضد اسپاسم را از خود نشان داده و این باعث می شود سلول های عضله روده روان را آرام کند. علاوه بر این، یک منبع غنی از فیبر پروتئین و رژیم غذایی است که به بهبود هضم کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که دانه های زیره به درمان انواع معضلات معده، از جمله نفخ، درد شکمی، گرفتگی، سوء هاضمه، یبوست، بیماری صبحگاهی، اسهال، دیسپپسی و زخم معده کمک می کند.

۱ قاشق چایخوری از دانه های زیره را به یک فنجان آب گرم ا ضافه کنید.
اگر می خواهید عسل را اضافه کنید و آن را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت دهید.
دم کردن و نوشیدن چای آن سه بار در روز.
یا شما می توانید ۱ قاشق چای خوری دانه های زیره را ۴-۵ بار در روز برای تسکین فوری استفاده کنید.
نکته: به طور کلی، اگر در تعادل استفاده شود، دانه های زیره ایمن می باشند، اما گاهی اوقات عوارض جانبی مانند برانکا، سوزش سر دل، آسیب های کبدی، اثرات مسکن ها و یا سقط جنین را ایجاد می کند.

 عادات غذا خوردنتان را تغییر دهید
این یک مورد ضروری در فهرست داروهای خانگی برای نفخ معده است. ذهنیت خوردن صحیح ضروری است که نه تنها علائم نفخ معده را کاهش می دهد، بلکه بدن شما را از لحاظ جسمی و ذهنی حفظ می کند. این دستورالعمل را به یاد داشته باشید:

غذاهای سرخ شده، غذاهای تند، غذاهای ترش، آب نبات های شیرین، نوشیدنی های گازدار و غذاهای سخت هضم را محدود کنید.
از محرک ها (الکل، آبجو، قهوه و سیگار) استفاده نکنید.
خوردن مقدار زیادی سبزیجات سبز، میوه ها، غلات و غذاهای دریایی به منظور فراهم آوردن ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها برای بدن خود به میزان کافی، سیستم گوارش شما را سالم تر نگاه میدارد.
هر روز یک صبحانه کامل میل کنید.
به آرامی غذا بخورید و غذایتان را به طور کامل بخورید.
در حال غذا خوردن کار نکنید.
شبها در خوردن زیاده روی نکنید.
خوردن را زمانی که احساس میکنید سیر شده اید، متوقف کنید.
بعد از غذا، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از پیاده روی یا دراز کشیدن، استراحت کنید.
هر روز در یک زمان خاص غذا بخورید.
رژیم فصلی خود را تنظیم کنید به عنوان مثال، غذاهای سرد را در زمستان نخورید.
خوردن دانه های زنیان در مقادیر متوسط ​​می تواند مزیت های خوبی را برای سلامتی تان به همراه داشته باشد. با این حال، زیاده روی در خوردن آن، ممکن است باعث سوء هاضمه، خونریزی و زخم های دهان شود.
همچنین زیاده روی در خوردن دانه های زنیان ممکن است اسید را در روده افزایش دهند، منجر به حالت تهوع، استفراغ، اسهال، استفراغ و حتی زخم معده شوند.
مواد تشکیل دهنده فعال در دانه های زنیان ممکن است سبب التهاب در دهان، حتی به علت زخم گوشه ی دهان شود. بنابراین، هنگام خوردن دانه های زنیان بسیار مراقب باشید.

منبع خبر : برگرفته از hidoctor

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *