روز قبل از سزارین این کارها را انجام دادم …

خانم باردار باید در روز قبل از عمل سزارین چند نکته را رعایت کند، حتی در کسانی که برنامه زایمان طبیعی دارند، رعایت برخی نکات زیر توصیه می‌شود، چون در هر زایمان طبیعی هم احتمال سزارین اورژانسی وجود دارد.

۱ـ حمام ‌کردن در روز قبل از عمل به پیشگیری از عفونت محل جراحی کمک می‌کند. در مورد کسانی که زایمان طبیعی در پیش دارند، حمام‌کردن بعد از شروع دردهای خفیف توصیه می‌شود. برداشتن موی ناحیه عمل فقط در روز عمل توصیه می‌شود، نه روز قبل از عمل.

۲ـ بهتر است بیمار حداقل هشت ساعت قبل از عمل، چیزی نخورد، هرچند در بررسی‌های جدید، خوردن آبمیوه و آب ممنوع نیست، اما بهتر است مادر باردار حتی آب هم نخورد. البته در مواردی، مصرف آنتی‌اسید جهت خنثی کردن اسید معده توصیه می‌شود.

این توصیه‌ها جهت بهتر شدن روند بیهوشی داده می‌شود. در مورد زایمان طبیعی توصیه می‌شود بیمار پس از شروع دردهای خفیف از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کرده و بیشتر از مایعات استفاده کند.

۳ـ دفع مدفوع در روز قبل از عمل هم به روند کلی بهبودی و کاهش دردهای پس از عمل کمک می‌کند. در مورد زایمان طبیعی هم توصیه می‌شود بیمار با شروع دردها با کمک روغن کرچک یا داروهای دیگر اجابت مزاج مناسب داشته باشد

۴‌‌ـ‌ پاک‌کردن لاک دست و پا قبل از عمل. در غیر این صورت، روز ورود به بیمارستان حتی جهت زایمان طبیعی این کار توسط پرسنل توصیه و انجام می‌شود، چرا که برخی کنترل‌های وضعیت اکسیژن‌رسانی و تنفسی بیمار، حین بیهوشی با توجه به رنگ بستر ناخن‌ها انجام می‌شود و ناخن باید بی‌رنگ باشد. 

۵ـ درآوردن النگو و انگشتر و کلیه زیورآلات توصیه می‌شود. این مساله شامل گیره سرهای فلزی و کلا هر جسم فلزی دیگری که در تماس با بدن است نیز می‌شود، زیرا این اجسام با وسایل کنترل داخل اتاق عمل و اتاق زایمان تداخل دارد.

۶-از آنجا که حین بارداری، اغلب ورم دست و بدن و افزایش وزن وجود دارد، باید النگو و انگشتر قبل از تنگ‌شدن بیش از حد خارج شود، وگرنه در اتاق زایمان یا اتاق عمل با وسایل مناسب انگشتر و النگو بریده و خارج می‌شود. به همین دلیل، کل لباس‌ها حتی لباس زیر، قبل از ورود به زایشگاه و اتاق عمل خارج و لباس بیمارستان یا اتاق عمل پوشانده می‌شود.

۷ـ در مواردی که خانم باردار استرس زیادی دارد، شب قبل از عمل مصرف یک عدد آرام‌بخش مثل دیازپام توصیه می‌شود.

شما هم از تجربه ها و خاطره های خود بگویید …

آرشیو موضوعات " هر کسی میتونه نظر بده "

اشتراک‌گذاری
18 نظر
  1. یادش بخیر اون روزها… تا صبح نمی تونستم بخوابم البته مدتها بود راحت نخوابیده بودم، تا صبح فقط دراز کشیدم و ساعت ۶ صبح آماده شدم تا عزیزترینم را در آغوش بکشم. وقتی چشمانم را بعد از بیهوشی باز کردم با دیدنش اشک ریختم.

  2. من همیشه آرزو داشتم بچم را به روش طبیعی زایمان کنم ولی بچم نچرخید و مجبور شدم سزارین کنم. روز قبلش املت قارچ خوردم و همین قضیه باعث ورم بیشتر شده بود. خوردن سوپ توصیه می شود.

  3. روز قبل سزارین هم استرس داشتم و هم هرچه زودتر می خواستم این دوران تمام بشه.تمام خونه رو مرتب کردم همه وسایل پذیرایی رو دم دست گذاشتم. یه حموم حسابی رفتم و وسایل بیمارستان رو چک کردم. لباس نوزاد، لباس مرخصی، لوازم آرایش و چیزهای ضروری دیگه.
    و همین طور با عکاس نوزاد بیمارستان هم هماهنگ کردیم.
    به امید سلامتی همه نی نی ها و مامانای دنیا

  4. روز قبل از سزارین خیلیها به من زنگ زدند یه حس خاصی بود همه نگران سلامتی من و بچه بودند. باید کم کم با دنیای بارداری خداحافظی می کردم . یاد اون روزی افتادم که خبر بارداریمو شنیدم .مسیر پر فراز و نشیبی بود اما داشت به مقصد می رسید.

  5. قبل از سزارین بهتر است پوشک مخصوص بزرگسالان و همین طور پد سینه و یک دستکش برای نوزاد نیز تهیه شود. اینها معمولاً فراموش می شود در ضمن بهتر است درباره ی مراقبتهای بعد از سزارین و مراقبت از نوزاد هم مطالعه کنید.

  6. روز قبل از سزارین مرز بین دو دنیای متفاوت برای من بود قرار بود با آمدن نازنینم دنیای جدیدی را تجربه کنم . سخت اما شیرین.

  7. روز قبل سزارین بهتره همه چیز را چک کنید و فقط آرامش داشته باشید و این آرامش را از خدا بخواهید. به امید سلامتی همه ی کوچولوها و مامانای ایرانی

  8. بهتره برای روز عمل که نمی تونید چیزی به خاطر ایجاد نفخ بخورید برای برطرف کردن بوی بد دهان کمی زیره و یا چوب دارچین همراه داشته باشید چون ضد نفخ هستند و بوی بد دهان را هم برطرف می کنند این تجربه و ایده ی شخصی بنده است.

    1. من هم این کار را کردم مخصوصاً برای ساعت ملاقات ایده جالبی است.

    2. برای پیشگیری از عفونت هم مفید هستند.

  9. من توصیه می کنم کسانی که می تونن زایمان طبیعی داشته باشند از سزارین دوری کنند. عواقب سزارین واقعاً هیچ گاه جبران نمی شود .سزارین همه ی انرژی و جون آدمو می گیره. کم خونی ، خطرات حین عمل ، افسردگی و …

  10. روز قبل از سزارین فقط باید کارها و وسایل را چک کنید و آرامش داشته باشید البته با یاد خدا.

  11. سزارین واقعا عمل سختیه. من فکر می کنم هر کسی از این عمل سلامت بیرون میاد حتما خدا خواسته که هنوز به زندگی ادامه بده.

  12. به نظر من یه گردش سبک و آرامش و عبادت بهترین کارهایی هست که میشه انجام داد.همه ی کارها را روزهای قبل تر انجام دهید تا استرس نداشته باشید. راستی سوپ گوشت یه غذای عالی برای شب سزارین است و البته دو تا خرما بعدش.

  13. خانم های باردار در هفته‌های آخر بارداری غذای سبک‌تر میل کنید زیرا دردهای زایمانی ممکن است به هر طریقی شروع شوند و در این شرایط، معده نسبتا پر بهتر از معده خیلی پر است. در واقع اگر قرار باشد به صورت اورژانس سزارین انجام شود هرقدر معده خالی‌تر باشد، بهتر است. علاوه بر این در فرهنگ ما استفاده از مواد سردی در هفته پایانی بارداری توصیه می‌شود تا احتمال زردی نوزاد کمتر شود که البته این موضوع اثبات شده نیست.

  14. خانوما بهتره برای درد بخیه های سزارین آماده باشید و همچنین افسردگی بعد از سزارین و همین طور سفت شدن سینه در روزهای اول زایمان که باید زیر دوش آب گرم سینه ها را ماساژ دهید تا شیر به جریان بیفتد.

  15. روز قبل از سزارین مدفوع دفع شود زیرا باعث می شود که ناراحتی های بعد از عمل کمتر شود .

  16. آرایش زنان باردار قبل از تولد نوزاد، راهی برای کاهش استرس؟
    بنا بر این گزارش این موج جدید که بین سلبریتی‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار در فضای مجازی به راه افتاده است، باعث فشار بر مادران جدید‌ی است که از آلام زایمان رنج می‌برند و در عین حال تمایل دارند تا در بهترین شکل ظاهر شوند.
    اما برخی دیگر نیز بر این باورند که آرایش صورت در هنگام زایمان یک «حواس پرت کن» کارآمد برای مادر است، و باعث راحتی و تحمل بیشتر درد‌های زایمانی می‌شود که گاه تا ساعت‌ها طول می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *