راهکاری برای کاهش درد زایمان در طب سنتی/ خوردن سیاه دانه در بارداری

راهکاری برای کاهش درد زایمان طبیعی در روزهای آخر بارداری

 

به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی مصرف سیاه‌دانه در روزهای پایانی بارداری تاثیر زیادی در كاهش درد زنان باردار و افزایش میزان مقاومت بدن آن‌ها خواهد داشت. براساس دیدگاه این درمانگران مصرف تركیبی از دانه‌های سیاه‌دانه و عسل توسط مادران باردار می‌تواند علاوه بر كنترل فشار و درد ناشی از زایمان به افزایش توان و قوای جسمی این گروه نیز كمك كند.

برای تهیه این تركیب كافی است ۱۰۰ گرم عسل پاستوریزه و طبیعی را با ۲۵ گرم از پودر سیاه دانه و مقدار اندكی روغن حیوانی تركیب كرده و آن را در ناحیه شكم و كمر به‌صورت موضعی مصرف كنید. پس از مالیدن این مرهم روی شكم آن را با كمك دستمال یا پوششی مناسب ببندید و اجازه بدهید گرم باقی بماند.

زنان باردار و شیرده: سیاه‌دانه به مقدار معمول غذایی در دوران بارداری خطری ندارد، اما مصرف مقدار زیاد دارویی آن احتمالاً می‌تواند عوارضی داشته باشد. سیاه‌دانه انقباض رحم را کند یا متوقف می‌کند و قاعده آور و سقط کننده جنین است. اطلاعات زیادی راجع به عوارض مصرف سیاه‌دانه در دوران شیردهی وجود ندارد بنابراین بهتراست جانب احتیاط را رعایت کرده و از مصرف آن اجتناب کنید.

کودکان: مصرف روغن سیاه‌دانه به‌صورت خوراکی احتمالاً برای کودکان در کوتاه‌مدت و به مقدار توصیه‌شده، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
اختلالات خونریزی: سیاه‌دانه ممکن است انعقاد خون را کند کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد. ازنظر تئوری سیاه‌دانه می‌تواند اختلالات خونریزی را تشدید کند.
دیابت: سیاه‌دانه ممکن است قند خون را در برخی افراد کاهش دهد. حواستان به علائم کاهش قند خون (هیپوگلاسمی) باشد و درصورتی‌که دیابت دارید و سیاه‌دانه مصرف می‌کنید، قند خون خود را به‌دقت تحت نظر بگیرید.
کاهش فشارخون: سیاه‌دانه فشارخون را کاهش می‌دهد. ازنظر تئوری در افرادی که فشارخون پایینی دارند، مصرف سیاه‌دانه می‌تواند موجب افت فشارخون شود.
جراحی: سیاه‌دانه می‌تواند انعقاد خون را کند نماید، قند خون را کاهش دهد، و خواب‌آلودگی را در برخی افراد افزایش دهد. ازنظر تئوری سیاه‌دانه می‌تواند خطر خونریزی و اختلال در کنترل قند خون و بی‌هوشی در حین و پس از عمل را افزایش دهد. حداقل دو هفته پیش از جراحی، مصرف سیاه‌دانه را متوقف کنید.
در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تداخل دارویی سیاه‌دانه در دست نیست. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.