دیابتی ها بادام بخورند!

بادام برای قند خون خوب است؟

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند، به همین دلیل بادام جزو بهترین میان وعده‌ها برای بیماران دیابتی شمرده می‌شود. 

به طور کلی آجیل ها و تخمه ها از جمله مواد مغذی و مناسب در پیشگیری از دیابت هستند، زیرا هر یک از انواع آنها حاوی میزان مناسبی از چربی های مفید غیر اشباع مانند امگا سه هستند و در بین آنها بادام از لحاظ تغذیه ای جایگاه ویژه ای دارد. این چربی ها کنترل قند خون را بهبود می بخشند و چون کربوهیدرات کمی دارند میزان قند خون را در سطح مناسب و متعادل نگه داشته و مانع از افزایش آن می شوند. فقط به خاطر داشته باشید که در خوردن آنها زیاده روی نکنید و روزانه مقدار مشخصی منطبق بر رژیم کم کالری خود میل کنید.

بادام برای قند خون خوب است، بادام و دیابت

بادام برای سلامتی بسیار مفید است و اثرات مختلفی بر آن دارد. خوردن بادام برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماران دیابتی فواید بسیاری دارد، علاوه بر این، از بادام هم برای خونسازی در بدن استفاده می‌شود.

مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند
بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند، به همین دلیل بادام جزو بهترین میان وعده‌ها برای بیماران دیابتی شمرده می‌شود. بادام از منیزیم بسیار غنی است. بیشتر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ از این نظر دچار کمبود هستند و با مصرف این ماده غذایی مقدار کافی از آن را دریافت می‌کنند، به همین دلیل سطح انسولین در بدن آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند.

بادام حاوی سطح خوبی از ویتامین E و پروتئین است که به درخشش پوست کمک می‌کند و از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند. بیماران دیابتی ممکن است دارای مشکلات پوستی هم باشند، بنابراین این ماده غذایی از آن‌ها در برابر این مشکل هم محافظت می‌کند.
متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن یک مشت بادام (۱۷ تا ۱۵ عدد) در روز برای سلامتی مفید است و ۲۸ گرم بادام خام در روز ۱۶۴ کالری انرژی، ۶ گرم پروتئین و ۳.۵ گرم فیبر به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند.

بادام را چگونه به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟
بهترین شیوه برای خوردن بادام، خیساندن ۱۰ تا ۱۲ بادام از شب در آب و مصرف پوست‌کنده آن در صبح است. این کار بسیاری از مواد مغذی موجود در بادام را افزایش می‌دهد.‌ می‌توانید بادام را به قطعات کوچک خرد کنید و آن‌ها را در وعده صبحانه خود قرار دهید و یا آن را به اسموتی و سالاد اضافه کنید، کره بادام را هم می‌توانید به همراه نان تهیه شده از گندم کامل مصرف کنید.

توجه داشته باشید که خوردن بیش از حد مغز بادام به دلیل تولید گرمای زیاد آن باعث زخم دهان، ریزش مو و مشکلاتی در معده می‌شود. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. واسه دیابت این خوراکی هم مفیده پاسخ

    روغن بزرک(کتان)//

    روغن بزرک که از دانه گیاه کتان گرفته می شود، دارای سه ترکیب ضد دیابت مفید است: چربی های مفید غیراشباع، فیبر و پروتئین. مصرف دانه کتان به تنهایی ممکن است طعم خوبی نداشته باشد اما با افزودن آن به سالاد و یا انواع سوپ می توانید از خواص بی نظیرش بهره مند شوید.

    سیب//

    سیب میوه خوش عطر و طعمی است که مصرف آن به عنوان یک خوراکی ضد دیابت اثرات مفید بسیاری دارد. مصرف سیب ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و کلسترول بالا را کاهش داده و سطح گلوکز خون را متعادل نگه می دارد.

    سیر//

    مطالعات نشان می دهد که سیر می تواند کلسترول، فشارخون، قندخون و ریسک ابتلا به دیابت و سرطان را پایین آورد.

    اسفناج//

    اسفناج از جمله سبزیجات برگ سبزی است که بسیار برای سلامت بدن مفید است اما برای افراد مبتلا به دیابت مزایای بیشتری دارد. به طور کلی این دسته از سبزیجات از جمله بهترین مواد غذایی هستند که مصرف آنها همواره به افراد دیابتیک توصیه می شود.

    شکلات تلخ//

    افراد دیابتیک می توانند شکلات تلخ را به مقدار مناسب مصرف کنند. هرچه شکلات با درصد بیشتری تلخ باشد، شکر آن کمتر است. شکلات تلخ نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است بلکه ثابت شده که می تواند مقاومت انسولینی بدن را نیز کاهش دهد و نیز قادر است به طور طبیعی اشتها را کم کرده دریافت کالری بدن را کاهش دهد.

    مارچوبه//

    مارچوبه از گیاهان پرخاصیت و مفید است و به تنهایی می تواند ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت نوع دو را کاهش دهد. مصرف مارچوبه همچنین می تواند تولید انسولین را در بدن افزایش دهد.

    دارچین//

    از بهترین خواص دارچین این است که به عنوان یک چاشنی طعم دهنده و طراوت بخش جانشین خوبی برای شکر است و نیز باعث کاهش اشتها می شود. علاوه بر این می تواند سطح قند خون را پایین آورده و از ابتلا به دیابت جلوگیری کند. دارچین را می توانید با چای دم کرده و میل کنید.

    روغن زیتون//

    روغن زیتون به دلیل اینکه از چربی های سالم غیراشباع تشکیل شده بسیار برای سلامت بدن مفید است. در رژیم مدیترانه ای روغن زیتون یک ماده غذایی اساسی و پرمصرف است که در افزایش طول عمر و حفظ سلامت بدن بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *