دکتربن، پیشرو در ترویج فرهنگ مصرف تنقلات سالم‌تر

دکتربن، پیشرو در ترویج فرهنگ مصرف تنقلات سالم‌تر

دنیای تنقلات به ویژه پاستیل از دیرباز تا امروز برای تمام سنین، جذابیت و خاطرات رنگی داشته است. اکثر مردم این محصولات را به شکل میان وعده در طول روز استفاده می‌کنند. بر اساس علم تغذیه، میان وعده‌های حاوی مواد مغذی و ارزشمند می‌توانند در سلامت افراد نقش بسزایی داشته باشند. از همین رو برند «دکتربن» با معرفی سبدی از پاستیل‌های سلامت محور، در ترویج فرهنگ مصرف تنقلات سالم‌تر در خانواده‌ها قدم برداشته است.

در ادامه، به مصاحبه‌ای با سرکار خانم «دکتر سلامات» مدیر مارکتینگ شرکت صنایع غذایی ماسترفوده، با برندهای مطرح بایودنت، دکتر بن، اکشن و بینگو در گروه محصولی تنقلات پرداخته‌ایم.

  • شرکت ماستر فوده سابقه‌ی موفقی در بازار تنقلات داشته است. به تازگی نیز شاهد ورود ماسترفوده به بازار پاستیل هستیم. لطفا در خصوص دلیل این تصمیم کمی توضیح دهید.

رسالت شرکت ماستر فوده، توسعه سبد تنقلات مردم با رویکردی سلامت محور است. بررسی ها نشان می دهد بازار پاستیل نیز مشابه با بازار آدامس در معرض حجم بالایی از قاچاق محصولات به داخل کشور قرار دارد. محصولات قاچاق به دلیل عدم برخورداری از نظارت های بهداشتی و قانونی میتوانند تهدید کننده سلامت عمومی مردم به ویژه کودکان باشند. شرکت ماستر­فوده با در نظر گرفتن علاقه زیاد مردم نسبت به مصرف پاستیل و نیز به اتکای برخورداری از تخصص تولید محصولات سلامت محور و خوش طعم تصمیم گرفت در گام نخست به کمک مشاورین قدرتمند داخلی و خارجی و نیز پزشکان تغذیه به تولید پاستیل هایی بر پایه رنگ های طبیعی اقدام نماید.

 

  • چرا همیشه شرکت ماسترفوده در تولید محصولات خود با برندهای بایودنت، اکشن و دکتر بن کارهای سخت و دشوار را ترجیح می‌دهد؟

شرکت صنایع غذایی ماسترفوده با هدف افزایش بهبود ارزش غذایی مصرفی تنقلات برای کودکان و ارائه محصولات نوآور و خلاقانه دو هدف اصلی را دنبال می‌کند:

  • مصرف کنندگان ایرانی شایسته برخورداری از محصولات با کیفیت و قابل رقابت با برندهای مطرح بین المللی هستند. شرکتهای ایرانی برای اینکه بتوانند چنین انتظاری را برآورده سازند باید بیش از پیش در نوآوری محصولات پیشگام باشند تا در جلب اعتماد مصرف کنندگان موفق تر بوده و نیز شرکتهای خارجی را وادار سازنند تا آنها نیز بهترین کیفیت تولیدی از محصولات خود را برای ایران صادر نمایند.
  • اساسا یکی از چشم اندازهای شرکت ماسترفوده افزایش رفاه عمومی است و از این جهت با ورود به مسائلی که دغدغه کنونی جامع و مردم است، جهت مرتفع کردن آنها گام برمی دارد. رفع دغدغه‌های مردمی مستلزم ارائه کارهای خلاقانه و نوآورانه است که اجرای آن در صنایع غذایی علاوه بر جذاب بودن، چالش‌های خاص خود را نیز دارد.

 

  • کیفیت را در چه چیزی تعریف می‌کنید؟

مصرف کنندگان، به دنبال محصولاتی هستند که خوش طعم و دلچسب باشند؛ در مقابل، تولیدکنندگان به دنبال آن هستند که مواد اولیه و فرمولاسیون محصولات، درست و صحیح باشد.

بنابراین کیفیت، باید شامل استاندا‌ردهای طعم و جذابیت برای مصرف کننده باشد و در عین حال از کیفیت و سلامت مواد اولیه اطمینان حاصل شود؛ به طوریکه حتی اگر مشتری شاهد فرآیند تولید نیست، انگار نماینده او در خط تولید شرکت حضور دارد و تولیدکننده اجازه استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین را ندارد.

اما کیفیت تنها محدود به خط تولید و استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مطابق با ذائقه مصرف کننده تعریف نمی‌شود. گام بعدی رصد محصول در بازار و پاسخ دهی به بازخوردهای حاصل از محصول و برطرف کردن نقص های آن می باشد که این امر نیز بخش دیگری از فرآیند کنترلی شرکت ماسترفوده است. در مورد محصولات دکتربن، علاوه بر موارد مذکور، قبل از فرموله شدن و تولید پاستیل‌ها، تیم‌ها و پنل‌های ارزیابی و حسی محصول، یک بار کیفیت محصول را شبیه سازی کردند تا تمام ایرادات برطرف شود.

درواقع، با شبیه‌سازی محصول قبل از تولید، استفاده از مواد اولیه با کیفیت در حین تولید، تولید محصول متناسب با ذائقه مصرف کننده و درنهایت کنترل‌های لازم و رصد محصول در بازار پس از تولید، مراحلی است که ماسترفوده طی می‌کند تا محصولاتی با کیفیت در سطح جهانی روانه بازار کند.

  • برند دکتر بن را چگونه تعریف می کنید؟

فلسفه وجودی دکتر بن، خلق تنقلات دنیای کودکی، با ویژگی‌ها و کلیم‌های سلامت محور است.

شخصیت دکتر بن، نوجوانی قوی، هوشمند و عاقل است که در عین حال، شیطنت‌های خاص خود را دارد؛ شیطنت‌هایی از جنس تحرک، شادابی و خلاقیت. دکتر بن شخصیتی خندان با انرژی مثبت و شاداب است که سعی دارد سبک زندگی مخاطبان خود را به سمت سرزندگی و خوشحالی همراه با سلامتی سوق دهد و به دنبال آن است که با ارائه سبد محصولی با کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فرد و سلامت محور، زندگی مخاطبان خود (کودکان و نوجوانان) را سالم و شاداب کند.

 

  • رنگ طبیعی در تنقلات به ویژه برای کودکان، چه میزان مهم است؟ و دلیل انتخاب رنگ طبیعی در پاستیل دکتر بن چیست؟

اغلب تولید کنندگان تنقلات، برای جذابیت و رنگ و لعاب دار کردن هرچه بیشتر محصولات خود، از رنگ‌های مصنوعی مختلفی استفاده می‌کنند.

آزمایشی در انگلیس بین ۳۰۰ کودک سه تا نه سال انجام شده است. در این آزمایش کودکان را به دو گروه تقسیم کردند. به یک گروه تنقلات حاوی رنگ مصنوعی و به گروه دیگر تنقلات دارای رنگ طبیعی و فاقد رنگ مصنوعی داده شده و بعد از مصرف محصولات در این دوره، متوجه شدند کودکانی که خوراکی‌های حاوی رنگ مصنوعی خورده بودند، دچار اختلالات رفتاری از جمله بی قراری و ناآرامی شدند و کودکان حساس تر دچار واکنش‌های آلرژی و حالت تهوع و مسمومیت شدند. درحالیکه کودکانی که از تنقلات حاوی رنگ‌های طبیعی استفاده کرده بودند، رفتاری کاملا طبیعی داشتند. همچنین برخی مطالعات و شواهد حاکی از آن است که رنگ‌های مصنوعی می‌توانند تا ۵ نمره ضریب هوشی کودکان را کاهش دهند.

دکتر بن یکی از برندهایی است که بازار جدیدی را در پاستیل به وجود آورده است. یکی از ویژگی های مهم این پاستیل، عدم استفاده از رنگ های مصنوعی است. دکتر بن با بکارگیری رنگ‌های طبیعی در پاستیل های خود، به دنبال کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌ها و عوارض حاصل از استفاده تنقلات با رنگ مصنوعی، برای کودکان قدم برداشته است.

 

  • منابع رنگ طبیعی پاستیل دکتر بن چیست؟دپ

رنگ تمامی پاستیل‌های دکتر بن از ترکیبات طبیعی و گیاهان است. این رنگ‌ها مصنوعی، شیمیایی یا صنعتی نیستند و تماما از منابع طبیعی استخراج شده اند. بنابراین برای سلامتی انسان بویژه کودکان ضرری ندارد.

رنگ سبز پاستیل‌های دکتربن از کلروفیل برگ گیاه، رنگ نارنجی از پاپریکای فلفل دلمه‌ای، رنگ زرد از زردچوبه، رنگ آبی از گیاهی دریایی به نام اسپیرولینا تهیه شده است.

 

  • چگونه مشتریان میتوانند به کلیم رنگ طبیعی موجود در پاستیل دکتر بن مطمئن باشند؟

با توجه به فعالیت‌ها و تصمیمات اشتباه شرکت‌های داخلی و خارجی که مدعی ویژگی‌هایی شدند که بعدا خلاف آن به مصرف کنندگان ثابت شده است، اعتمادسازی برای مشتری‌های کنونی بازار واقعا سخت و دشوار است.

دکتر بن

با این حال، توضیحات روی بسته بندی، تاییدیه سازمان غذا و دارو، جدول سیب سلامت و نشان استاندارد موجود بر روی بسته بندی حاکی از آن است که این محصول تحت نظارت سازمان‌ها و ارگان‌های معتبر بوده و امکان ارائه ادعایی که صحت نداشته باشد را ندارد. علاوه بر این، شرکت ماسترفوده برای جلب اعتماد افرادی که حس بی اعتمادی دارند سه استراتژی را دنبال می‌کند:

  • اولین گام برای اعتمادسازی، ارائه ادله علمی و پایه گذاری منطقی برای محصول و مصرف کننده است. پاستیل دکتر بن، منشا رنگ‌های طبیعی را برای مردم شفاف سازی و بیان کرده است. همچنین نمونه محصول را برای برخی از پزشکان ارسال و توضیحاتی در مورد اهمیت جایگزین ساختن رنگ‌های طبیعی به جای رنگ های شیمیایی ارائه کرده است.
  • دومین گام در جهت اعتمادسازی، پاسخ گویی به سوالات مشتریان از طریق صدای مشتری دکتر بن و صفحه های شبکه‌ اجتماعی این برند می باشد.
  • سومین گام در جهت اعتماد سازی، دعوت از رسانه‌ها به نمایندگی از مردم برای بازدید از کارخانه دکتر بن و ارائه گزارشی در مورد صحت این موضوع و اطلاع رسانی به عموم است؛ چرا که رسانه‌های خبری بهترین نماینده مردم هستند.

 

  • رویکرد و آینده دکتر بن را توصیف کنید؟

دکتر بن برندی سلامت محور است و رویکرد و هدف آن نیز متناسب با این ویژگی تعریف شده است.

دکتر بن قصد دارد با تولید محصولاتی بر پایه علوم تغذیه و مواد مغذی و ارزشمند، نیاز روزانه بدن افراد را تامین کند و با تولید محصولاتی سلامت محور، در ترویج فرهنگ استفاده از تنقلات سالم بین خانوادها قدم بردارد.

درمجموع، هدف اصلی دکتربن از بین بردن دغدغه و نگرانی خانواده‌ها در استفاده کودکانشان از تنقلات است، لذا این برند با ارائه محصولات سلامت محور برای خانواده ها و حضور جامع و کامل تر در کنار آنها به دنبال آن است که هم نیاز کودکان را تامین کند و هم نگرانی آنها را در انتخاب تنقلات برطرف نماید.

 

  • یه خاطره پاستیلی تعریف کنید؟

افتتاح کارخانه پاستیل دکتر بن، بهترین خاطره من در خصوص پاستیل بوده است. کارخانه‌ای که تصورات و جذابیت پاستیل را در ذهن من و مدیران مجموعه دو چندان کرده است. خط تولید بسیار جذاب، فضای بسیار رنگی و شاد و طعم و مزه چشیدن محصولات در خط تولید، برایم خاطره بسیار شیرینی است.

 

  • شکل و طعم مورد علاقه شما در پاستیل دکتربن چیست؟

همه ی پاستیل‌های دکتر بن را دوست دارم. چون تیم ما خالق همه آنها بوده و حسی که به محصولات دکتر بن داریم، مثل پدر و مادری است که تفاوتی میان فرزندان خود قائل نمی شوند.

امیدوارم که همه مردم هم پاستیل‌های دکتر بن را دوست داشته باشند و از کیفیت محصولات راضی باشند.

 

از سرکار خانم دکتر سلامات ممنونیم که وقت ارزشمند خود را در اختیار ما قرار دادند.

ماهم امیدواریم که تولیدکنندگان مواد غذایی، با تولید محصولات دارای ارزش غذایی بالاتر بیش از پیش برای رفع دغدغه های دوستان این گروه محصولات گام بردارند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.