چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود میشویم؟

دم کرده زعفران برای پریود شدن (باز شدن پریود با زعفران ممکنه؟!)

سلام آیا دم کرده زعفران برای پریود شدن مفیده؟ من حدود یک هفته تا ده روز طول می کشه پریودم باز بشه و قبلش سینه درد و کمردرد و سردرد می گیرم و خیلی بداخلاق و بی حوصله میشم. اگر دم کرده زعفران بخورم روی زود پریود شدنم تاثیر می ذاره؟ اگر بله چطوری باید استفاده کنم؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

مصرف دم کرده زعفران می تواند علایم پیش از قاعدگی مانند تغییرات خلق و خو و دردها و گرفتگیها را تسکین دهد زیرا شادی آور است و خواص ضددرد آن هم ثابت شده و همچنین در باز شدن پریود هم موثر است. زعفران در طب سنتی به عنوان گیاهی قاعده آور شناخته می شود.

چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود میشویم؟

اگر براتان سوال پیش آمده که چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود میشویم؟ ما می توانیم به شما بگوییم، ۱۰ روز قبل از موعد پریود روزی ۳ بار دم کرده زعفران را در حد یک استکان میل کنید.

بی دلیل نیست که زعفران گران ترین ادویه جهان است. جالب است بدانید که برای بدست آوردن کمتر از ۰٫۵کیلوگرم زعفران باید ۷۵۰۰۰ گل زعفران برداشت شود.

عنصری که باعث اهمیت این گیاه پرارزش میشود ترکیبات زرد رنگی است که در زعفران وجود دارد و باعث میشود تا تولید سروتونین در مغز کنترل شود که درمان کننده اختلالات قاعدگی و بهبودی افسرگی است.

دم کرده زعفران برای زنانی که عادت ماهیانه منظمی ندارند می تواند حکم آب حیات را داشته باشد. زعفران به شدت نیروبخش و قاعده آور است و می تواند خواب شما را نیز تنظیم کند.

البته این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر باردار هستید با پزشک متخصص خود در رابطه با نوشیدن دم کرده زعفران و همچنین میزان مصرف آن، مشورت کنید.

مصرف زیاد زعفران برای پریود شدن

طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

روش اول)

شما برای پریود شدن با کمک دم نوش زعفران می توانید آن را دم کنید.

  1. ابتدا چند شاخه زعفران ساییده شده در در آب جوش حل کنید.
  2. آن را بر روی سماور و یا کتری قرار بدهید و ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید.
  3. برای خوش طعم تر شدن دمنوش زعفران برای پریود شدن می توانید به آن مقداری عسل نیز اضافه کنید.

روش دوم)

  1. یک قاشق مرباخوری پودر زعفران را آماده کنید.
  2. کمی زنجبیل و دارچین به آن اضافه کنید.
  3. به میزان ۲لیوان آب به محلول بدست آمده اضافه کنید.
  4. به روش قبل آن را بر روی سماور و کتری قرار بدهید تا دم بکشد.

نحوی دم کردن زعفران برای پریود شدن

مصرف زیاد زعفران برای پریود شدن

مصرف روزانه بیش از ۲ گرم زعفران خطرناک است و عوارضی مانند مسمومیت و حتی مرگ در پی دارد. اگر از مقدار یاد شده بیشتر زعفران مصرف کنید ممکن است به علائم ذیل دچار شود:

  1. استفراغ
  2. کاهش ضربان قلب
  3. خون ریزی از بینی و پلک ها
  4. سرگیجه
  5. بی حالی و زرد پوستی

همچنین مصرف بی رویه زعفران برای پریود شدن می تواند اشتهای شما را نیز کاهش بدهد.

آیا زعفران قاعده آور است؟

زعفران علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد.
سندرم پیش از قاعدگی (PMS) یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی گزارش شده توسط زنان است که بر ۲۰ درصد تا ۴۰ درصد از زنان در سن باروری تاثیر می‌گذارد. این گیاه به عنوان یک ضد اسپاسم قوی دیده می‌شود، بنابراین محققان مرکز تحقیقات بهداشت باروری ولیعصرِ دانشگاه علوم پزشکی تهران مطالعه‌ای ترتیب دادند برای بررسی این‌که آیا این گیاه می‌تواند علائم PMS را کاهش دهد یا خیر. زنان بین سنین ۲۰ تا ۴۵ سال که چرخه‌ی قاعدگی منظم داشتند و علائم PMS را به مدت دست کم شش ماه تجربه کرده بودند، برای این پژوهش واجد شرایط بودند.

چه مقدار زعفران قاعده آور است؟

زنان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه A، که کپسول ۱۵ میلی‌گرمی زعفران را دو بار در روز (صبح و عصر) دریافت می‌کردند و گروه B، که کپسول دارونما را دو بار در روز و به مدت یک یا دو سیکل قاعدگی دریافت می‌کردند.

این زنان برای مشخص شدن علائم PMS با استفاده از پرسشنامه‌ی علائم روزانه‌ی پیش از قاعدگی (PDS) و مقیاس درجه‌بندی افسردگی (HAM-D) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج بهبود قابل‌توجهی را در هر دو آزمون (PDS و HAM-D) برای زنان در گروه زعفران نشان داد. همچنین بهبود قابل‌توجهی در علائم در مقایسه با گروه دارونما مشاهده شد.

فواید زعفران

زعفران و کاهش درد قاعدگی:

در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.

ضد افسردگی:
چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

پیشگیری از سرطان:
زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند.

سلامت قلب:
بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

تسکین دردهای شکمی:
دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

کاهش فشار خون:
دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

خلط آور:
دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.

فواید دیگر:
چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.
از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موهای پشت سر به صورت موضعی می شود.

مضرات زعفران:

چون زعفران بر روی سیستم تولید مثل اثر دارد بنابراین زنان حامله باید از خوردن آن احتراز کنند؛ چرا که ممکن است باعث سقط جنین ‌شود‌. خوردن زیاد زعفران برای کلیه‌ها مضر است‌. اشتها را کم می‌کند و ایجاد سردرد می‌کند و باعث اختلال حواس می‌شود‌. زعفران را باید در شیشه‌های دربسته و دور از نور نگهداری کرد زیرا عطر و رنگ خود را در اثر نور از دست می‌دهد‌.

اشتراک‌گذاری
24 نظر
  1. اگر سه روزاز رابطه ات با نامزدت بگذرع و پرده بکارتت پارع نشه احتمال بارداری هست؟؟

  2. سلام من سابقه عقب افتادن پریود زیاد دارم یعنی کلا پریودهام نامنظمه این ماه تقریبا ۱هفته و نیم به پریودیم سرماخوردگی و حساسیت شدیدی گرفتم که امپول و قرص ازیترومایسین سفکسیم و انواع قرص حساسیت و سرماخوردگی خوردم و دوره بعد که دکتر رفتم دوباره کپسول اموکسی کلاو و سرماخوردگی بزرگسالان داد و الان از تاریخ پریودیم ۱۵ روز گذشته میخواستم بدونم به خاطر قرص ها عقب افتاده؟و اینکه جلوگیری هم طبیعی بوده
    عقب افتادنش میتونه از مصرف قرص ها باشه؟کمکم کنید

    1. سلام بله می تواند از عوارض داروهای مصرفی باشد.

  3. سلام من یک هفته قبل از پریودیم زعفران مصرف کردم و زودتر از موعد پریودیم شروع شده و خونریزیمخ خیلی کتمتر شده

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

    2. سلام من دو روز از پریودم گذشته امروز زعفران خوردم آیا مفیده و باعث میشه پریود بشم همیشه قاعدگی هام منظم بوده

  4. سلام من الان ۱۳ روزه پریودنشدم میتونیدکمکم کنیدودلیل بهم بگین .مجردهستم

    1. سلام مشکلات هورمونی و یا تنبلی تخمدان می تواند علت آن باشد .

      1. سلام من همیشه پریود نامنظم داشتم از اول نامزد هم دارم و رابطه داشتم زعفرون هم خوردم و سابقه عفونت ادراری هم داشتم الان ۷ روزه که عقب انداختم تمام علائم پریودی رو دارم ولی نمیاد

  5. سلام من نزدیکی طبیعی داشتم و بلافاصله بعدش دوتا قرص اورژانسی خوردم.و۱۴ روز بعدش پریود شدم ولی ماه بعدش پریودم عقب افتاده بنظرتون دلیلش میتونه بارداری باشه؟؟

    1. سلام بهتر است اول تست بارداری انجام بدهید .

    2. سلام من خون قاعدگیم خیلی کمه درمانش چیه علتش چیه

      1. سلام باید اول علت مشکل شما با انجام سونوگرافی و آزمایشات هورمونی بررسی شود.

        1. سلام تاحالا سابقه نداشتم دیرپریودشم و الان ۱۲روزه عقب افتاده و ۳روز پیش امپول پروژسترون زدم گه گداری زیر دلم تیرمیکشه واسترس خیلی زیادی دارم علتش چیه

          علائم حاملگی چندروز بعد خودشو نشون میده وچی هست علائمش

  6. سلام
    من پریودیم چن دوه بود که یه هفته عقب جلو میوفتاد ینی یجورایی نامنظمه الان حدود ۱۵روزه ک پریودم عقب افتاده بی بی چک هم زدم منفیه زعفرون هم زیاد خوردم ولی پریود نشدم
    اگه میشه کمکم کنین

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  7. سلام من ۱ هفته هست که پریودم عقب افتاده و هنوز نشدم و خیلی نگرانم ، امروز ۲ لیوان دمنوش زعفران خوردم و زیر شکمم درد میکند
    چند روز دیگر احتمال پریود شدنم وجود دارد؟

    1. سلام اگر تا ۴ روز آینده پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

      1. سلام امروز ازمایش خون دادم منفی بود. یعنی بعد ۱۳ روز از رابطه.
        همین کفایت میکنه برای عدم بارداری یا مجددا تست بدم؟

  8. سلام من ۱۶ بهمن رابطه محافظت نشده داشتم یک ساعت بعدش قرص اووسیز ۰.۷۵ خوردم و ۲۰ بهمن هم رابطه داشتم و اون هم محافظت نشده بود سه ساعت بعدش قرص اووسیز ۱.۵ خوردم الان دو روز از پریودیم عقب افتاده.راهنماییم کنید نمیخوام حامله شممم.امکان داره حامله باشم؟؟؟

  9. سلام مجرد هستم و دوهفته از پریودیم گذشته و امپول پروژسترونم زدم ۴روز پیش ولی هنوز پریود نشدم ترشحاتم دارم کمی و زیر دلمم گاهی اوقات تیرمیکشه علتش چیه

  10. سلام
    من ۶ ام هر ماه پریود میشم. ۲۳ ام ماه رابطه داشتم با کاندوم بوده اما تا امروز ک موعدشه پریود نشدم. حدود ۱ هفته ست زعفرون و عسل میخورم اما پریود نشدم.

  11. سلام من سه ماه پیش از قرص اورژانسی استفاده کردم با فاصله یک هفته دوبار استفاده کردم والان این ماه یک هفته از وقت پریودیم گذشته ولی هنوز پریود نشدم ممکنه بخاطر اون قرصا باشه این تاخیر؟ سوال دوم اینکه من میتونم گیاه عروس پشت پرده و زعفرا ن رو جدا از هم ودر یک روز استفاده کنم؟

  12. سلام
    من زعفران خوردم یه هفته است. خونریزی قطع نمشه کمر درد دارم چیکار کنم فیبروم هم دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *