بابونه و قاعدگی، بابونه برای پریودی

دم کرده بابونه برای قاعدگی

من موقع پریود در ۲ روز اول به شدت دچار دل درد و کمر درد میشم.. آیا دم کرده بابونه برای کاهش درد قاعدگی میتونه مفید باشه؟!

خواص دمنوش بابونه برای قاعدگی

پاسخ مشاور نی نی نما:

دم کرده بابونه برای قاعدگی مفید است. مطالعات متعددی تائید کرده اند که دمنوش بابونه می‌تواند به کاهش شدت گرفتگی‌های قاعدگی کمک کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۰ میلادی که در مجله ایرانی زنان، مامایی و نازایی منتشر شد، حاکی از آن بود که نوشیدن چای بابونه به مدت یک ماه می‌تواند درد و گرفتگی قاعدگی و همچنین اضطراب و پریشانی ناشی از آن را کاهش دهد. نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند که دمنوش بابونه یک درمان موثر برای از بین بردن درد ناشی از دیسمنوره اولیه و مشکلات مرتبط با آن است.

طرز تهیه دمنوش بابونه برای کاهش دردهای قاعدگی

دو تا سه قاشق چای خوری گل بابونه را درون یک فنجان آب جوش بریزید و مانند چای دم کنید و بین وعده‌های غذایی نوش جان کنید.

مطلب پیشنهادی: اگر کم خون هستید بابونه دم کنید!

خواص بابونه برای پریودی،بابونه برای باز شدن قاعدگی،

مطلب پیشنهادی: دمنوش های مفید؛ فواید شگفت انگیز نوشیدن چای سیاه، سبز، چای لیمو و بابونه

مضرات استفاده از بابونه

چای بابونه یک چای نسبتا سالم برای اکثر مردم است. با این حال، برای بهره‌مندی از خواص آن باید به نکاتی از جمله مقدار مصرف و عوارض احتمالی مصرف بابونه توجه کنید.

۱. اگر آلرژی دارید، بابونه نخورید

اگر به گل‌های از تیره دیزی حساسیت دارید، باید مراقب مصرف چای بابونه باشید. اگر به بابونه، گل داوودی، گل مینای چشم گاوی، گل همیشه بهار و یا ابروسیاه حساسیت دارید، از مصرف دمنوش بابونه اجتناب کنید. قبل از استفاده موضعی بابونه روی پوست خود، یک تست کوچک بر بازوی خود انجام دهید. توجه داشته باشید که بهترین روغن حامل برای بابونه روغن نارگیل و روغن زیتون است.

۲. قبل از جراحی بابونه نخورید

بابونه مقدار کمی کومارین دارد که می‌تواند به عنوان رقیق کننده خون عمل کند. با وجود اینکه معمولا فقط در دوز‌های بالا مشکل ساز می‌شود، اما یک تا دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف دمنوش بابونه اجتناب کنید.

۳. مصرف بابونه در بارداری

از آنجایی که اثرات دراز مدت بابونه بر بارداری هنوز در حال بررسی است، معمولا توصیه می‌شود از مصرف بابونه در طول بارداری به میزان زیاد اجتناب شود. قبل از مصرف بابونه یا مکمل‌ها و دارو‌های حاوی این گیاه در زمان بارداری، باید با پزشک خود مشورت کنید.

۴. بابونه خواب آور است

بابونه دارای اثرات خواب آور است که در موقع مصرف، بنابراین پیش از پرداختن به امور نظیر رانندگی که نیاز به هوشیاری کامل دارد، از مصرف بابونه اجتناب کنید.

دمنوش های مفید برای قاعدگی

دم‌نوش‌های گیاهی زیر در كاهش درد و ایجاد آرامش در دوره قاعدگی بسیار مناسب می‌باشند. هریک از این دم‌کرده‌ها را می‌توانید به‌طور مجزا تهیه و به دلخواه خود مصرف كنید. برای کاهش درد در زمان قاعدگی، می‌توانید از دم‌نوش‌های زیر استفاده کنید:

  •  دمنوش بابونه سنبل‌الطیب
  •  دمنوش گل گاوزبان
  •  دمنوش تمشک
  • دمنوش سرخ ‌ولیک
  •  دمنوش گیاه زیره و نبات
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *