دخول در ماه نهم بارداری به جنین آسیب میزنه؟!

نزدیکی و دخول در ماه نهم بارداری برای بسیار از مادران هراس آور و حتی دشوار است. شکم بزرگ و برجسته آنها و فشاری که در واژن حس می کنند، سبب می شود که گمان کنند نزدیکی در ماه نهم بارداری ممکن است به جنین آسیب وارد کند. در این میان تغییر شرایط بدن نیز کار را دشوارتر از پیش خواهد کرد. اگر می خواهید بدانید که برای نزدیکی در ماه نهم بارداری چه نکاتی را باید رعایت کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دخول در ماه نهم بارداری
رابطه جنسی و دخول یک امر طبیعی و پدیده ای عادی در دوران بارداری است به شرط آن که بارداری شما به روش طبیعی و نه با استفاده از روشهای کمک باروری صورت گرفته باشد. جنین در کیسه آمنیوتیک قرار دارد، از طرفی شکم و دیواره های رحم از او محافظت می کنند، لذا دخول و حرکت های طبیعی حین مقاربت آسیبی به او وارد نخواهد کرد. حتی در ماه های آخر که جنین به واژن فشار وارد می کند نیز نزدیکی در ماه نهم بارداری هیچ آسیبی به او وارد نخواهد کرد.

انقباضات ارگاسم با انقباضات زایمان تفاوت دارند. اما پزشکان برای احتیاط بیشتر توصیه می کنند مادرانی که دچار انقباضات دردناک در ماه نهم هستند و خطر زایمان زودرس برای آنها وجود دارد، از نزدیکی در ماه نهم بارداری خودداری کنند، چرا که هورمون های موجود در منی به نام پروستاگلاندین ها محرک انقباضات رحمی هستند. البته در مواردی که زایمان با تاخیر مواجه شده و نیاز به القای زایمان وجود دارد، موضوع فرق می کند.

برخی پزشکان معتقدند پروستاگلاندین های موجود در مایع منی می توانند در بارداری های فول ترم که مدت بارداری کامل شده است یا زایمان های دیرهنگام، موجب القای زایمان گردد. لازم به ذکر است ژل هایی که برای باز شدن دهانه رحم و القای زایمان استفاده می شوند نیز حاوی پروستاگلاندین ها هستند. البته بعضی از پزشکان این عقیده را تنها در حد نظریه می دانند و معتقدند نزدیکی در ماه نهم بارداری با نزدیکی در ماه پنجم بارداری و یا سایر ماه ها تفاوتی نداشته و ربطی به تسهیل زایمان ندارد.

با شکم برآمده و پاهای متورم جایی برای تعجب وجود ندارد که در این ماه‌ انتهایی میل جنسی‌تان کم‌کم ناپدید گردد. در این مرحله از بارداری تمامی بدن شما تحت فشار قرار دارد،‌ به ویژه رباط ها، ماهیچه‌ها و حتی توازن بدنی‌تان. اگر زمانی در بارداری وجود داشته باشد که واقعاً باید آرام بگیرید، وقتش اکنون است.

مراقبین پزشکی اغلب پرهیز از نزدیکی در ماه نهم بارداری را توصیه می‌کنند، زیرا ممکن است، آغازگر زایمان زودرس باشد. اما، امروزه یافته‌اند که آمیزش جنسی در احتمال زایمان زودرس تاثیر ندارد و بنابراین پرهیز از آن پیشنهاد نمی‌شود، مگر پیچیدگی‌ای در بارداری وجود داشته باشد، مثل پارگی کیسه آب زودهنگام یا خونریزی واژنی طی بارداری.

طی این دوران درباره چگونگی احساس‌تان با همسرتان گفتگو کنید و اگر میلی به آمیزش جنسی ندارید، لحظات صمیمی خود را با در آغوش کشیدن و گفتگو درباره فرزندتان سپری کنید.

به علت اندازه شکم‌تان، احتمال دارد، متوجه شوید که برخی از حالت‌های مورد علاقه شما خارج از دسترس است. سعی کنید، در بالا قرار گیرید یا در حالتی قرار بگیرید که مطمئن شوید بر شکم‌تان فشاری وارد نمی‌آید همانند پوزیشن پهلو به پهلو. به طور کلی نزدیکی در ماه نهم بارداری درصورت تمایل مادر و نبودن هیچ گونه مشکلی در رابطه با سلامت بارداری، هیچ اشکالی نخواهد داشت.

منبع خبر : برگرفته از niniplus

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.