عوارض خوردن پیاز در دوران قاعدگی

آیا خوردن پیاز در دوران قاعدگی ضرر دارد؟

سلام من تو غذاهام خیلی از پیاز استفاده می کنم و یا پیاز خام را در کنار غذا می خورم. خوردن پیاز در دوران قاعدگی برای چه کسانی ضرر دارد؟ آیا مصرف پیاز در دوران قاعدگی خونریزی را افزایش می دهد؟!  خوردن پیاز مشکلی نداره تو دوران قاعدگی؟

عوارض خوردن پیاز در دوران قاعدگی

پاسخ مشاور نی نی نما:

خوردن متعادل پیاز مشکلی در دوران قاعدگی ایجاد نمی کند و می تواند برای تسکین دردهای قاعدگی و آرامش دوران قاعدگی مفید باشد اما مصرف زیاد پیاز در دوران قاعدگی خونریزی را زیاد می کند و باعث بیشتر شدن نفخ شما شود و همچنین خوردن زیاد آن باعث افت فشار خون می شود و برای کسانی که طبع گرم دارند زیاده روی در خوردن آن توصیه نمی شود.

مطلب پیشنهادی: معجزه پیاز درمانی برای درمان ناباروری | عوارض پیاز درمانی چیست؟!

آیا خوردن پیاز در دوران قاعدگی ضرر دارد

پیاز سرشار از منگنز است. زنانی که رژیم غذایی غنی از منگنز دارند، کمتر دچار علایم نشانگان قبل از قاعدگی مثل دردهای شکمی یا بدخلقی می‌شوند زیرا پیاز یکی از منابع خوب منگنز به شمار می‌رود و این ماده معدنی مانند یک ضددرد عمل می‌کند که در دوران قاعدگی نیز می تواند مفید باشد.

فولاتی که در پیاز یافت می‌شود می‌تواند در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر باشد. اینکار معمولا از طریق جلوگیری از تشکیل هموسیستئین اضافی در بدن انجام می‌شود. هموسیستئین اضافی با تولید هورمون‌های خوب همچون سروتونین ، دوپامین و نوراپی نفرین تداخل ایجاد می‌کند.

به نقل از برخی منابع اینکه زنان ۴ – ۵ روز از اغاز قاعدگی پیاز بخورند، این ماده غذایی مفید می تواند همانند یک مسکن عمل کند و دردهای ناشی از قاعدگی را کاهش دهد.

مصرف پیاز در بارداری

پياز جز مواد غذایی قاعده آور مي باشد و توصیه میشود خانمهاي باردار از خوردن آن در این دوران حساس خودداری کنند، ززیراکه چون خوردن پیاز در بارداری احتمال سقط جنين را افزایش می دهد اما خوردن آن با رعایت حد و اندازه در باقی موارد مشکلی ندارد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *