خوردن سیب زمینی در دوران بارداری/ ویار سیب زمینی دارم!

مصرف سیب زمینی در بارداری باعث خواب راحت و تامین انرژی در بارداری می شود و ضد ترش کردن معده، ضد فشار خون بارداری و ضدیبوست است. اما مصرف زیاد سیب زمینی در بارداری به علت داشتن نشاسته باعث افزایش قند خون بارداری می شود…

بارداری سوم من است و هفته ۲۹ بارداری هستم برعکس بارداری های قبلی ویار به خوردن سیب زمینی به اشکال مختلف اعم از پوره سیب زمینی، سیب زمینی کبابی و سرخ کرده دارم. آیا خوردن زیاد سیب زمینی در دوران بارداری ضرر دارد؟!

مصرف سیب زمینی در بارداری باعث خواب راحت و تامین انرژی در بارداری می شود و ضد ترش کردن معده، ضد فشار خون بارداری و ضدیبوست است. اما مصرف زیاد سیب زمینی در بارداری به علت داشتن نشاسته باعث افزایش قند خون بارداری می شود.

خوردن سیب زمینی در بارداری در حد متعادل، دارای خواص فراوانی از جمله ویتامین های ث و ب۶ بوده، عناصر کلسیم، آهن، پتاسیم و منیزیم است. سایر ترکیبات موجود در سیب زمینی شامل فیبر غذایی، کارتنوئیدها، فلاونوئیدها، آنتی اکسیدانهای آنتوسیانین، نشاسته و کربوهیدراتهای پیچیده است.

خوردن سیب زمینی در دوران بارداری

خواص سیب زمینی عمدتا ناشی از ترکیبات موجود در آن بوده، خاصیت ضد فشار خون، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد آماس، ضد التهاب و درد، تقویت کننده قلب، ضد اسپاسم و مدر از مهمترین خواص این سبزی سودمند و پرخاصیت است.

اما سیب زمینی سرخ کرده در بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. سرخ کردن سیب‌زمینی باعث تولید ماده‌ای سمی موسوم به “آکریل آمید” می‌شود که برای بدن و جنین به شدت مضر است.

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود در خصوص سیب زمینی دریافتند سرخ کردن بیش از حد این سیب زمینی می‌تواند باعث جهش سلول های این ماده غذایی و بروز سرطان در افراد شود.

توصیه‌های مفید برای مصرف سیب زمینی
برای بهره‌گیری بیشتر از خواص سیب زمینی توصیه‌های زیر پیشنهاد میگردد:
پوست سیب زمینی دارای مواد مفید و موثر بالایی است، لذا بهتر است سیب زمینی با پوست خورده شود.
بهترین طریقه مصرف سیب زمینی استفاده از آن به صورت آب پز یا کباب شده است.
برای استفاده از آب سیب زمینی حتما زیر نظر پزشک مصرف شده و بیشتر از آب یک سیب زمینی در روز مصرف نکنید.

مضرات سیب زمینی 
مصرف قسمتهای گیاهی سیب زمینی نظیر جوانه و یا مصرف زیاد آب سیب زمینی میتواند موجب مسمومیت جدی با علائمی ماند تهوع، استفراغ، افت شدید فشار خون، مشکلات تنفسی یا کلیوی، بی نظمی ضربان قلب و حتی مرگ شود.
جوانه‌های تازه در آمده سیب زمینی از محل چشم یا دکمه‌های آن، حاوی مقادیر زیادی ماده سمی سلانین است. لذا قبل از مصرف چنین سیب زمینی‌هایی جوانه ها و تمامی قسمتهای سبز رنگ را بریده و دور بریزید.
زیاده‌روی در مصرف سیب زمینی برای اشخاصی که مبتلا به قند هستند، مضر است زیرا بعلت داشتن نشاسته، قند خون را بالا می برد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. پزشکان اغلب سیب زمینی شیرین را به زنان باردار توصیه می کنند. این حاوی بتا-کاروتن حاوی ویتامین A است مو را قوی می کند و باعث می شود، آنها شکننده و خشک نشوند. برای اطمینان از داشتن موی مناسب در کودک، مطمئن شوید که سیب زمینی شیرین در نمودار رژیم غذایی خود دارید. علاوه بر خوشمزگی ، میتواند رشد مو در نوزاد شما را تقویت کند . شما حتی می توانید آن را به صورت آب پز، نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.