خواص شیر برای کودکان

۵ مزیت و خواص شگفت انگیز شیر برای کودکان و راه های گنجاندن شیر در رژیم غذایی کودک

آیا باید با یک لیوان شیر به دنبال کودک خود بدوید؟ آیا فرشته کوچولو شما همیشه برای طفره رفتن از نوشیدن شیر(خوردن شیر) بهانه می آورد؟ آیا نگران این هستید آیا که کودک شما ممکن است با نخوردن شیر کافی بخشی از تغذیه سالم( یک بخش بسیار سالم از تغذیه) را از دست بدهد؟ بنابراین ،شما باید خواندن مقاله ما را اگر می خواهید شیر گاو را در رژیم غذایی روزانه فرزند خود وارد کنید یا اگر درمورد اینکه آیا او باید شیر بوفالو یا شیر بز یا جایگزینی برای شیر بنوشد ، بحث و سرو کله میزنید ، در نظر بگیرید. در پست زیر ، خواص شیر برای کودکان ، و مقدار مناسبی که کودک شما باید (از) شیر بنوشد را بررسی می کنیم!

خواص شیر برای کودکان چیست؟

نوشیدن شیر فواید زیادی برای بچه های شما دارد.آنها نه تنها به بچه های شما استخوان های قوی و سالم می دهند ، بلکه به رشد و نمو کلی بچه ها نیز کمک می کنند. نوشیدن هر روزه شیر همچنین به بچه های شما کمک می کند تا سلامتی کلی خود را حفظ کنند. در اینجا برخی از مزایاو فواید (خوردن) شیر برای کودکان اورده شده است:

خواص شیر برای کودکان چیست

۱٫ شیر غنی از کلسیم است

شیر یکی از بهترین منابع کلسیمی است که کودک شما می تواند آنرا مصرف کند و بخورد.این (شیر و کلسیم ) استخوان های کودک شما را سالم و محکم نگه می دارد و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کند.این به جلوگیری از سردرد و حتی حملات میگرنی که کودکان در صورت کمبود کلسیم تجربه می کنند کمک می کند.کلسیم از چاقی دوران کودکی جلوگیری می کند. این به کودک شما کمک می کند تا با چربی و چاقی مبارزه کند ، زیرا کلسیم نیز به کاهش چربی ناخواسته از بدن کمک می کند. کلسیم برای سلامت دندان کودک شما نیز بسیار مهم است.مقدار توصیه شده کلسیم روزانه به لخته شدن خون کمک می کند و سیگنال های عصبی کودک شما نیز در بهترین شرایط  کار می کنند. کلسیم به آزاد سازی هورمون ها و سایر مواد شیمیایی از بدن کودک کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا به درستی عضلات کودک خود را شل کنید.

۲٫ ویتامین D در شیر غنی شده( شیر گاو است که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی اضافی است )

ویتامین D به بدن کودک شما کمک می کند تا کلسیم را از منابع مختلف جذب کند. شیر غنی شده حاوی مقادیر مناسب از ویتامین D است.این ماده به رشد استخوان در کودک کمک می کند و آنرا تقویت میکند و همچنین احتمال شکنندگی استخوان ها را به خصوص در سال های بعد (در بزرگتر شدن و پا به سن گداشتن) کاهش می دهد.ویتامین D می تواند به کاهش التهاب کمک کند. این به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می کند. کمبود ویتامین D می تواند به تشدید شرایط مختلفی از جمله پوکی استخوان در سال های بعد یا راشیتیسم در دوران کودکی منجر شود .

۳٫ خواص شیر برای کودکان برای دندان های سالم

شیر سرشار از کلسیم و فسفری است که برای سلامت دندان و رشد دندان کودک شما بسیار مهم و حیاتی است. کلسیم و فسفر در کنار هم به حفظ سلامت دندان های کودک کمک می کنند. یکی از مهمترین پروتئینهای موجود در شیر ، کازئین است. کازئین کمک می کند تا یک لایه نازک روی سطح مینای دندان کودک شما ایجاد شود و به جلوگیری از از دست دادن کلسیم و فسفات کمک می کند. هنگامی که دندانهای کودک ممکن است در معرض اسیدهای موجود در دهان قرار بگیرند بسیار مفید و کارامد است. بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند که کودک باید در بین وعده های غذایی ، علاوه بر آب فقط شیر بخورد. این به این دلیل است که نوشیدن شیر باعث پوسیدگی دندان نمی شود .

۴٫ خواص شیر برای کودکان مناسب برای سطح فشار خون

نوشیدن شیر می تواند به کنترل سطح فشار خون در کودک کمک کند. طبق مطالعات انجام شده ، بچه های شما باید روزانه حداقل سه قسمت/وعده شیر ​​همراه با یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کنند. مصرف شیر همراه با رژیمی کم نمک میزان فشار خون کودک شما را کنترل می کند .

۵٫ خواص شیر برای کودکان به هیدراته ماندن کمک می کند

کودک شما باید در طول روز مایعات زیادی بنوشد تا هیدراته بماند. نوشیدن شیر یک راه عالی برای هیدراته ماندن کودک شما است.این برای کودک شما از اهمیت مهم ویژه ای برخوردار است که بعد از یک تمرین سنگین یا هرگونه فعالیت بدنی استرس زا بدن خود را آبرسانی(مجدد) کند. نوشیدن شیر به بهبودی بدن کودک شما پس از یک ورزش طاقت فرسا کمک می کند.

۶٫ خواص شیر برای کودکان برای استخوان های سالم

شیر منبعی غنی از کلسیمی است ، که برای رشد و ایجاد ساختار قوی استخوانی در کودکان مفید است. کودک کوچک شما می تواند با نوشیدن یک لیوان شیر روزانه بر بیماری های پیچیده استخوانی مانند پوکی استخوان غلبه کند. هنگامی که کودک شما از کمبود کلسیم رنج می برد، او در هنگام آسیب دیدگی و زخمی شدن بیشتر در معرض شکستگی استخوان قرار میگیرد.

۷٫ خواص شیر برای کودکان که سلامت قلب را ارتقا می دهد

مقدار مناسب کلسیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در کودکان را کاهش می دهد. محققان نتیجه گرفتند که مصرف روزانه شیر خطر تصلب شرایین( به تجمع چربی ها ، کلسترول و سایر مواد در دیواره شریان (پلاک) شما گفته می شود که می تواند جریان خون را محدود کند) و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.منیزیم و پتاسیم موجود در شیر به عنوان گشادکننده های عروقی ای عمل می کنند که خون رسانی به اندام های حیاتی را تنظیم می کنند. پپتیدهای (رشته های کوتاهی از اسیدهای آمینه هستند) موجود در شیر باعث مهار ترکیب ACE ها می شوند که در غیر این صورت (در صورت نبودشان) سطح فشار خون را افزایش می دهند.

خواص شیر برای کودکان که سلامت قلب را ارتقا می دهد

۸٫ مواد معدنی و ویتامین های حیاتی را تأمین می کند

شیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی سالمی است ، که کودک کوچک شما را فعال ، سالم و قوی نگه می دارد. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر برای بینایی کودک شما بسیار عالی هستند.کربوهیدراتهای موجود در شیر انرژی کافی را تأمین می کنند و از احساس بی حالی و خستگی کودک جلوگیری می کنند. شیر پروتئینی فراهم می کند ، که به ترمیم و رشد بدن کودک شما کمک می کند .

اهمیت غذایی و تغدیه ای شیر برای کودکان

در اینجا لیستی کامل از مواد مغذی حیاتی موجود در شیر وجود دارد که به طور طبیعی در بهبود شرایط سلامتی کودک شما کمک می کند:

  • ۱٫ کلسیم: این ماده در ایجاد استخوان ها و دندان های سالم در بچه ها و ایجاد توده استخوانی کمک می کند.
  • ۲٫ پروتئین: پروتئین به عنوان بهترین منبع انرژی عمل می کند.همچنین به ساخت و ترمیم بافت های عضلانی کودک کمک می کند.
  • ۳٫ فسفر: این ماده به تقویت استخوان ها کمک کرده و انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های اساسی را ایجاد و تولید می کند.
  • ۴٫ پتاسیم: این ماده به حفظ سطح فشار خونی سالم و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.
  • ۵٫ ویتامین D: به بهبود تراکم استخوان کمک می کند.
  • ۶٫ ویتامین B12: این ماده به سلامت سلولهای قرمز خون و بافت عصبی کمک می کند.
  • ۷٫ ویتامین A: این ماده مغذی بینایی طبیعی/نرمال و سلامت پوست کودک شما را بهبود می بخشد.همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • ۸٫ ریبوفلاوین (ویتامین B2): در تبدیل غذا به انرژی کمک می کند.
  • ۹٫ نیاسین: این ماده در متابولیسم قندها و اسیدهای چرب در بدن کودک کمک می کند.

چه مقدار شیر را باید کودک شما به طور منظم بخورد؟

مقدار (یا لیوان) شیری که کودک شما باید به طور روزانه بنوشد در درجه اول به عوامل مختلفی از جمله سن ، قد و عدم تحمل لاکتوز بستگی دارد. در اینجا ما در مورد مقدار مناسب شیری که یک بچه متوسط ​​باید به طور منظم مصرف کند بحث کرده ایم:

  • سنین ۱ تا ۲: وقتی کودک شما به سن ۱ سالگی رسید ، در نهایت می توانید شیر گاو را در برنامه غذایی او وارد کنید. کودکان از/در گروه سنی ۱ و ۲ سال برای رشد سالم مغز به رژیم غذایی پرچرب نیاز دارند. در این سن ، می توانید کودک خود را وادار کنید که ۳۲ اونس یا ۴ فنجان شیر را روزانه بنوشد.
  • سنین ۲ تا ۸ سال: بچه های گروه سنی ۲ تا ۳ سال باید هر روز حداقل ۲ فنجان شیر بنوشند. بچه های گروه سنی ۴ تا ۸ سال می توانند ۲٫۵ فنجان شیر مصرف کنند یا حتی به جای ان سایر مواد جایگزین لبنی/لبنیاتی را مصرف کنند.

آیا می توانید شیر را با سایر محصولات لبنی/لبنیاتی جایگزین کنید؟ شیر و سایر محصولات لبنیاتی منابع غنی از کلسیم ، پروتئین و مواد مغذی حیاتی هستند که برای رشد و نمو مغز کودک شما ضروری هستند.وقتی کودک شما دوست ندارد که شیر بخورد ، می توانید سایر محصولات لبنیاتی غنی از کلسیم را در رژیم غذایی او بگنجانید.این رژیم می تواند شامل شیر سویا ، کشک، پنیر معمولی و ماست باشد.

بهترین شیر برای کودکان:

اگرچه بیشتر والدین فکر می کنند که فرزندشان فقط باید شیر گاو را بنوشد. اما انواع مختلفی از شیر و لبنیات در بازار موجود است که برای کودکان کاملاً بی خطر و ایمن است. در اینجا لیستی کامل از انواع مختلف شیرها وجود دارد که کودک شما می تواند با خیال راحت از آن استفاده کند:

  • شیر ارگانیک
  • شیر کامل
  • شیر گاو کم چرب
  • شیر بز
  • شیر بادام
  • شیر سویا
  • شیر تبخیر شده(شیر تغلیظ نشده شیرین نشده)
  • شیر عسل
  • شیر برنج

راه های جالب برای گنجاندن شیر در رژیم غذایی کودک:

دادن یک لیوان شیر برای نوشیدن به کودکان همیشه دشوار بوده است. اما دیگر جای نگرانی نیست. برخی از این ترفندهای ذکر شده در زیر را امتحان کنید تا در رژیم غذایی فرزند خود کمی شیر را بگنجانید:

۱٫ آن را زیر عطر و طعمی متفاوت پنهان کنید

طعم های مختلفی را که می توانید به لیوان شیر کودک خود اضافه کنید ، امتحان کنید.اگرچه شکلات ممکن است یک برنده برجسته و واضح باشد ، با این حال سعی کنید طعم های جدید دیگری مانند توت ها، وانیل ، موز و غیره را اضافه کنید.برای اینکه کمی سالم تر شود ، می توانید ادویه هایی مانند هل ، دارچین یا حتی زنجبیل را نیز به ان اضافه کنید.

اهمیت و خواص شیر برای کودکان

۲٫ اسموتی ها

کودک شما ممکن است طعمی از اسموتی های ماست رادر یاد داشته باشد و خورده باشد، اما آن را با شیر نیز امتحان کنید.یک اسموتی خوشمزه را با میوه هایی که ممکن است فرزند شما دوست نداشته باشد ، درست و تهیه کنید.مقداری زیاد از عسل را به آن اضافه کنید تا به آن طعم و سالمی ببخشید.

۳٫ شیر یخی(نوعی دسر است)

چرا سعی نمیکنید که برای کودک خود در منزل مقداری شیر یخی خوشمزه و سالم را درست کنید؟ از شیر به عنوان پایه اصلی استفاده کنید و مواد دیگری را که می خواهید و دوست دارید به ان اضافه کنید. پس از اتمام کار ، آن را در یخچال قرار داده و اجازه دهید تا خنک شود.در حین سرو ، مقداری میوه خرد شده به آن اضافه کنید تا طعم و مزاج بیشتری داشته باشید.

۴٫ غلات و جو دوسر

به جای (خوردن) غلات معمولی ، مقداری شیر به ظرف غلات و جو دوسر کودک خود اضافه کنید. شیر گرم یا سرد را به ظرف غلات کودک خود اضافه کنید. به اندازه کافی شیر را اضافه کنید تا جو دو سر یا غلات به طور کامل در آن غوطه ور شوند. یادتان باشد که کودک باید او را سریعا بخورد. در غیر این صورت ، ممکن است غلات خیس شوند ، و کودک شما ممکن است دیگر تمایل به خوردن آن نداشته باشد.

۵٫ آن را در ماکارانی/پاستا اضافه کنید

همچنین می توانید از شیر برای تهیه مقداری ماکارانی خوشمزه در سس سفید استفاده کنید. به جای استفاده از خامه یا پنیر ، سعی کنید با افزودن شیر ، ماکارونی ها را خوشمزه تر کنید. در صورت نیاز می توانید کره و پنیر اضافه کنید و همچنین میتوانید یک مشت سبزی خرد شده نیز به آن اضافه کنید. همه بچه ها ماکارونی را دوست دارند و کودک شما نیز از طعم خوشمزه ماکارانی در سس سفید ، که در آن به طور پنهان شیر دارد لذت خواهد برد. وادار کردن فرزندتان به تمام کردن لیوان شیر خود می تواند یک مشکل باشد و جدال بین شما باشد ، بنابراین این ترفندهای ساده را امتحان کنید.شیر یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که کودک شما می تواند بنوشد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که برای رژیم غذایی روزانه کودکان مقداری شیر در آن جای دهید. درباره چگونگی قرار دادن شیر در رژیم غذایی فرشته کوچک خود به ما بگویید. در زیر نظرات خود را بدهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.