خاصیت الو سیاه در بارداری برای مادر و جنین!

خوردن آلو سیاه در بارداری چه خاصیتی برای مادر و جنین دارد؟

خاصیت الو سیاه در بارداری

۱۶ خاصیت الو سیاه در بارداری

۱. پیشگیری از زایمان زودرس
عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند موجب زایمان زودرس شوند ولی مصرف منظم آلو یا آلو سیاه در بارداری می‌تواند به پیشگیری از بروز زایمان زودرس کمک کند. آلو حاوی مقادیر زیادی منیزیوم است. منیزیوم نقش بسزایی در آرامش عضلات دارد و در نتیجه از انقباض زودرس پیشگیری می‌کند.

۲. بهبود جذب آهن با خوردن آلو در بارداری
آهن یکی از مهمترین مواد معدنی است که باید در زمان بارداری به بدن مادر برسد. آهن برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است و این گلبول‌ها در رشد جنین نقش دارند. بدون وجود گلبول‌های قرمز کافی در خون، ریسک متولد شدن کودک با نقص مادرزادی بالا می‌رود. آلو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که به بهبود جذب آهن کمک می‌کند.

۳. خلاص شدن از شر یبوست به صورت طبیعی با خوردن آلو در بارداری
در طول بارداری، حرکات روده به خاطر وجود بچه در شکم مادر آهسته‌تر می‌شود. بنابراین در برخی موارد اجتناب از یبوست دشوار است زیرا حرکات روده در وضعیت طبیعی نیست. همچنین، آلو سرشار از فیبر است که به مادر کمک می‌کند از شر یبوست خلاص شود زیرا فیبر به بهبود حرکات روده به صورت طبیعی کمک می‌کند.

۴. آلو سیاه؛ راه حل خستگی و استرس
بعضی اوقات اجتناب از استرس در زمان بارداری بسیار دشوار است و به خستگی منجر می‌شود. عوامل زیادی وجود دارند که به استرس بارداری منجر می‌شوند از جمله عدم تعادل هورمونی. آلو حاوی پتاسیم و آنتی اکسیدان‌هایی است که انرژی بدن را بالا می‌برند و به جای احساس استرس موجب پرانرژی و شاد شدن‌تان می شوند.

۵. پیشگیری از دیابت بارداری با خوردن آلو 
علاوه بر زایمان زودرس، یکی از ترس‌هایی که در زمان بارداری ایجاد می‌شود بروز دیابت بارداری است. با این حال،‌آلو یکی از میوه‌هایی است که مصرف روزانه آن برای پیشگیری از دیابت بارداری توصیه می‌شود. زیرا آلو کالری و شاخص گلیسمیک نسبتا پایینی دارد.

۶. کنترل فشار خون با خوردن آلو در بارداری
آیا می‌دانستید در طول زمان بارداری بالا رفتن فشار خون نه تنها برای مادر بلکه برای کودک نیز کشنده است؟ به همین دلیل است که کنترل فشار خون بسیار مهم است. مصرف خوراکی‌های سرشار از پتاسیم یکی از راه‌های کنترل فشار خون است . خوشبختانه آلو سرشار از پتاسیم است و سدیوم کمی دارد.

۷. عالی برای استخوان‌ سازی جنین
در زمان بارداری، کلسیمی که مصرف می‌کنید نه تنها برای رشد کودک بلکه برای سلامت مادر نیز لازم است. اگر در بدن‌تان کلسیم کافی وجود نداشته باشد، ملزومات کلسیم لازم برای رشد جنین از ذخیره کلسیم استخوان مادر تأمین می‌شود. مصرف آلو می‌تواند از تأمین کلسیم ضروری بدن اطمینان حاصل کند.

۸. تقویت طبیعی ایمنی بدن با خوردن آلو در بارداری
آلو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است به همین دلیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است. در زمان بارداری، سرماخوردگی معمولی و تب ممکن است برای جنین‌تان کشنده باشد، بنابراین بهتر است از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کنید.

۹. پیشگیری از لخته شدن غیرعادی خون با خوردن آلو در بارداری
لخته‌های غیرعادی خون برای هر انسانی مضر است و برای زنان باردار خطرناک‌تر است. آلو حاوی پتاسیم است که برای از بین بردن مقادیر مازاد سدیوم مفید است.

۱۰. عالی برای مغز
این یک دانسته عمومی است که خوراکی های سرشار از فولات برای مغز مفید هستند. مصرف آلوی تازه در زمان بارداری به صورت منظم می‌تواند به داشتن کودکی با مغز عالی کمک کند، به ویژه در زمان حیاتی سه ماهه اول.

۱۱. حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی
مطمئنا می‌دانید خوراکی‌های سرشار از ویتامین C‌ دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند و آلو نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنتی اکسیدان‌های قوی در آلو وجود دارد که برای مقابله با رادیکال‌های آزاد مفید است.

۱۲. سرشار از ویتامین C
ویتامین C در زمان بارداری بسیار حیاتی است. برخی پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند هر روز ویتامین C‌مصرف کنند. متأسفانه، مکمل‌ها نیز حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که برای جنین مضر است. بنابراین، بهتر است مادران ویتامین C مورد نیازشان را از منابع طبیعی مانند آلو دریافت کنند.

۱۳. کنترل وزن با خوردن آلو در بارداری
چاق شدن در زمان بارداری می‌تواند برای جنین کشنده باشد و در اکثر موارد به خاطر بزرگ بودن کودک به سزارین در زنان منجر می‌شود. با این حال، کم وزنی در زمان بارداری نیز بسیار خطرناک است. آلو دارای کربوهیدرات‌های کافی است که از کم وزنی جلوگیری می‌کند، همچنین حاوی فیبر است و کالری کمی نیز است که از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

۱۴. مقابله با کم خونی
زنان باردار در معرض کم خونی قرار دارند زیرا رژیم غذایی ناسالم بر تولید گلبول‌های قرمز خون تأثیرگذار است. در این شرایط به شدت توصیه می‌شود خوراکی‌هایی که سرشار از آهن هستند مصرف شود زیرا کمبود آهن می‌تواند به کم خونی شدید منجر شود. آلو یکی ا زمیوه‌هایی است که سرشار از آهن است و مصرف آن برای زنان باردار تقریبا ایمن است.

۱۵. عالی برای پوست
یکی از مشکلات بارداری این است که بدن دچار عدم تعادل هورمونی می‌شود و این امر به تیره شدن پوست، بروز لکه‌های پوستی، آکنه، چربی زیاد و غیره منجر می‌شود. آلو حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به سلامت پوست‌تان کمک می‌کند.

۱۶. میان وعده عالی در زمان بارداری
میان وعده‌ها در زمان بارداری بسیار مهم هستند. شما نمی‌توانید وعده‌های غذایی بزرگ داشته باشید زیرا وقتی غذا می‌خورید به این معنی نیست که کودک نیز با شما تغذیه می‌کند. برای این‌که اطمینان حاصل کنید کودک تمام مواد مغذی مورد نیازش را دریافت می‌کند،‌توصیه می‌شود در دفعات بیشتر و با حجم کمتر خوراکی بخورید.

منبع خبر : برگرفته از fardanews

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. آلو سیاه و الو بخارا در بارداری یبوست را خیلی خوب درمان می کنه برای کسانی که کم خونی دارن خیلی خوبه اگه صبح ناشتا الو سیاه یا الو بخارا بخورید هم یبوست نمی گیرید و هم آهن الو بهتر جذب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.