حکم اسلام درباره رابطه مقعدی/ مکروه است یا حرام؟!

حکم رابطه مقعدی زن و شوهر در اسلام

این نوع رابطه از نظر اسلام مکروه است و برقراری این رابطه مستلزم رضایت خانم می­باشد. باتوجه به آسیب رسانی به بدن در طی برقراری این نوع رابطه، از نظر اسلام صحیح نیست. در ادامه نظر برخی از مراجع را اعلام میکنیم:

احتیاط واجب ترک آن است، مطلقا و میتواند امتناع بورزد و در این صورت مستحق نفقه است (آیت الله بهجت و خویی)
بنابر احتیاط واجب وطی در دیر زن جایز نیست و احتیاطاً کفاره هم دارد (آیت الله بهجت)
اگر طرفین هر دو رضایت داشته باشند و با میل انجام شود مانعی ندارد اما رابطه از راه مقعد بنابر احتیاط واجب جایز نیست. (آیت الله بهجت و تبریزی)

حکم اسلام درباره رابطه مقعدی

علل تمایل به رابطه جنسی از مقعد متفاوت است، به طور مثال احساس فشردگی و فشار اطراف آلت تناسلی مرد در اثر انقباض اسفنکتر خارجی مقعد و پرخونی آن ناحیه، باعث تحریک پذیری شده که برای مرد خوشایند است و البته واژن این توانایی را چندین برابر دارد.

از علل دیگر این است که زوج در دوران عقد، جهت حفظ پرده بکارت ارتباط جنسی از طریق مقعد را انجام می­دهند که متاسفانه علاوه بر آسیب به ناحیه مقعدی باعث بیزاری جنسی خانم نیز می­شود. از موارد دیگر اختلالات جنسی در زنان مثل، ترس از دخول یا وجود انحرافات جنسی مانند: تمایل به ارتباط جنسی از طریق مقعد یا تمایلات مازوخیسمی در فرد می­باشد ولی از شایعترین علل تماشای فیلمهای پورنو و تبلیغات تجاری انواع روابط مقعدی و خشن است.

همچنین از باورهای اشتباه در مورد این نوع رابطه، برجستگی باسن خانم بعد از ارتباط متعدد مقعدی است که این موضوع یک باور کاملا اشتباه است.

بارداری در رابطه مقعدی چگونه است؟

درنظر داشته باشید باروری از راه مقعد یک باور کاملا غلط و اشتباه است و داشتن رابطه جنسی مقعدی حتی با تخلیه مایع منی داخل مقعد و انتهای روده‌ها منجر به باروری نخواهد شد. در برخی موارد رابطه از پشت به معنای دخول در مقعد نبوده و آلت تناسلی مرد (اشتباها و یا تعمداً) در نزدیکی واژن قرار می‌گیرد که در این حالت اگر مایع منی بر روی دهانه واژن ریخته شود و باتوجه به حرکت اسپرم­ها، این احتمال وجود دارد که برخی از اسپرم‌ها از طریق دیواره‌های اطراف واژن خود را وارد مجرای واژن کنند و منجر به باروری خانم شود. البته این احتمال بسیار پایین بوده و شرایط بسیار ویژه ­ای می­خواهد ولی از لحاظ علمی شدنی است.

عوارض رابطه مقعدی چیست؟

ناحیه مقعد جهت دفع مدفوع به سیستم اعصاب، رگهای خونی و اسفنکترهایی مجهز شده است که آسیب به هر جزء از این اعضا باعث بی­اختیاری در دفع گاز و مدفوع، همچنین باعث ایجاد شقاق و بواسیر، خونریزی دهنده و دردناک خواهد شد و همچنین در صورت ابتلا افراد به بیماریهای مسری مثل ایدز و هپاتیت انتقال از این صورت امکان پذیر است و از آنجائی که، محل دفع مدفوع می­باشد احتمال ابتلا به عفونتهای دیگر نیز از راه مقعد امکان پذیر می­باشد. همچنین دیواره داخلی روده بزرگ قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد که در واقع همین ویژگی باعث جذب غذا به بدن میشود و این موضوع در جهت انتقال بیماری­ها نیز صادق است. در ادامه برخی از عوارض برقراری رابطه مقعدی عنوان میکنم:

خونریزی
درصورتی که رابطه جنسی از مقعد بصورت داعم و طولانی مدت باشد و همچنین اگر شرایط صحیح این کار انجام نشود، بدلیل وجود مویرگهای ریز در آن ناحیه و پارگی آنها، خونریزی اتفاق خواهد افتاد که میزان آن متناسب با شدت جراحت میتواند کم و یا زیاد باشد.

انتقال ویروس HIV و بیماری ایدز
باتوجه به پارگی مویرگ­ها و خونریزی در رابطه جنسی مقعدی و همچنین قابلیت جذب مواد توسط روده بزرگ (قسمت داخلی مقعد)، احتمال انتقال بیماری ایدز از این طریق بسیار افزایش می­یابد. برای جلوگیری از این اتفاق، در رابطه­ ی مقعدی می­بایستی حتما از کاندوم استفاده کنید.

سرطان مقعد
برخی تحقیقات صورت گرفته درخصوص سرطان مقعد نشان میدهد که احتمال ابتلا به سرطان مقعد در افرادی که بصورت داعمی رابطه جنسی مقعدی برقرار می­کنند، بیشتر خواهد بود.

درد
درد شدید از دیگر مشکلات آمیزش مقعدی است. ماهیت مقعد برای دفع مدفوع بوده و عضلات این ناحیه تمایل به بازشدن به سمت بیرون و دفع را دارند و برای ورود شی به داخل آن خلق نشده­اند، لذا ورود آلت فی نفسه درد آور خواهد بود.

بیماریهای عفونی
این ناحیه براساس توضیحات قبلی امکان انتقال غفونت را بیشتر می­کند این بیماری­ها مخصوصا درحالتی كه پس از آمیزش مقعدی و قبل از شستشوی كامل طرفین رابطه جنسی از واژینال انجام شود، بیشتر خواهد شد.

آسیب به مقعد
گیرنده‌هایی که در مقعد هستند بسیار حساس هستند و برای همین به محض اینکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند باید دستشویی برود. این گیرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، یعنی فقط کشش نیست که اینها را از هم تفکیک میکند. در این حالت به این ناحیه آسیب زده می­شود.

بی اختیاری مدفوع
برقراری رابطه جنسی مقعدی به صورت مداوم آسیب­هایی را به عضلات حلقوی که وظیفه کنترل مقعد را بر عهده دارند وارد می سازد که از جمله پیامدهای آن میتوان آسیب به عضله اسفنگتر و بی­اختیاری در کنترل مدفوع اشاره کرد.

منبع خبر : alocondom

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *