کیا خونریزی شدید لانه گزینی داشتن

میزان حجم خونریزی لانه گزینی

لکه بینی در زمان نزدیک به پریود می‌تواند نشانه‌ی بارداری باشد. این نوع خونریزی که به‌عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می‌شود زمانی اتفاق می‌افتد جنین در داخل رحم تشکیل می‌شود. زنانی که در هنگام پریود خونریزی کمی دارند ممکن است خونریزی لانه گزینی را با پریود اشتباه کنند.

حجم خونریزی لانه گزینی

حجم خونریزی لانه گزینی بسیار کم و در حد لکه بینی یا چند قطره خون است. در این حد که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی نیست و یک دستمال کاغذی هم می تواند خون ناشی از لانه گزینی را جذب کند.

چگونگی لانه گزینی

 

وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود. توده سلولی در این مرحله بلاستوسیست نام دارد و شامل یک کره توخالی سلولی است که در بخشی از آن تعداد کمی سلول تجمع می‌کنند. لایه خارجی تشکیل دهنده بلاستوسیست، در آینده پرده‌های اطراف جنین را تشکیل خواهد داد و سلول‌هایی که در داخل جمع شده‌اند، جنین را می‌سازند. بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد. این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد.

به احتمال زیاد علت دل درد و لکه بینی قبل از پریود همین لانه گزینی است. برای بعضی از بانوان این اتفاق همراه با ترشحات شیری رنگی است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد. اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید یه پزشک خود مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی: لانه گزینی روز چندم انتقال جنین اتفاق می افتد؟!

خون لانه گزینی چقدره و چند روز طول میکشه؟

خونریزی لانه گزینی به صورت ترشحات صورتی یا قهوه ای روشن است. این خون معمولا تیره تر از خون پریودی است زیرا زمان بیشتری طول کشیده است از رحم به واژن برسد. حجم خونریزی لانه گزینی بسیار کمتر است و معمولا دو روز طول می کشد. در برخی خانم ها به صورت خونریزی پریودی سبک دیده می شود و باعث گیج شدن خانم می شود. در بیشتر خانم ها، خونریزی پریودی به رنگ قرمز است و پس از روز اول یا دوم شدیدتر می شود.

فرق گرفتگی عضله در لانه گزینی با پریودی

خونریزی لانه گزینی معمولا با درد و گرفتگی عضله همراه است زیرا لقاح انجام شده و رحم در حال تغییر می باشد. اما گرفتگی ناشی از خونریزی لانه گزینی از گرفتگی ناشی از پریودی خفیف تر است. اگر گرفتگی عضلات شکم افزایش یافت می تواند نشانه پریودی یا وجود مشکل در بارداری باشد. در برخی موارد، درد به دلیل بیماری مانند عفونت مثانه می باشد. علت عفونت مثانه در زنان در مقاله ای دیگر ذکر شده است. هر دردی که نشانه پریودی نباشد و پس از دو روز به خودی خود آرام نشود باید به پزشک اطلاع داده شود. همچنین اگر علائم همراه با تب، خونریزی شدید و لرز باشد نیز باید به پزشک اطلاع داده شود.

علائم دیگر خونریزی لانه گزینی جنین

حجم خونریزی لانه گزینی

حالت تهوع از علائم لانه گزینی است

بیشتر خانم های باردار در ابتدای بارداری حالت تهوع دارند. این احساس همراه با بیزاری از برخی بوها می باشد مانند بوی قهوه. همچنین استفراغ نیز نشانه بارداری است.

بررسی درد در سینه در لانه گزینی

درد و سوزش سینه علائم بارداری می باشند. در طول بارداری، سینه ها بزرگ می شوند و نوک سینه تیره تر می شود و رشد می کند. اما درد سینه از علائم پریودی نیز می باشد.

لانه گزینی و خستگی

خستگی یکی از علائم سه ماهه اول بارداری است. اگر به شکل عجیبی احساس خستگی می کنید و استراحت نیز خیلی به شما کمک نمی کند نشانه بارداری است.

تغییر عادات ادرار

اگر بیش از پیش ادرار می کنید و ناگهان دچار یبوست می شوید باردار هستید. راهکارهای رفع یبوست در بارداری در مقاله ای دیگر ذکر شده است.

تغییر حالت روحی

بارداری با تغییر هورمون ها همراه است که باعث تغییر اساسی در حالت روحی شما می شود. شما یک لحظه شاد هستید و لحظه بعد ناراحت هستید. همچنین تغییر حالت روحی از علائم پریودی نیز می باشد.

احساس سرگیجه

اگر ناگهان و بدون هیچ دلیلی دچار سرگیجه می شوید باردار هستید.

کی به پزشک مراجعه کنیم؟

ممکن است تمام علائم گفته شده را تجربه کنید اما باردار نباشید. بهترین راه برای تعیین دلیل خونریزی مراجعه به پزشک می باشد. همچنین می توانید در منزل تست بارداری انجام دهید اما با مراجعه به پزشک نتایج دقیق تری کسب می کنید.

اشتراک‌گذاری
16 نظر
  1. ایا امکان خونریزی شدید در لانه گزینی است یا خیر

    1. خیر احتمال آن وجود ندارد .

  2. ایا امکان خونریزی شدید در لانه گزینی است یا خیر

  3. سلام خسته نباشيد، وقت بخير
    من فرودين ٢٧ ام پريود شدم و در حال اقدام به بارداري هستم، ٢٦ ارديبهشت معذرت ميخوام همراه با ترشحم لكه خون خيلي ريز كه تو دسمال مشخص بود ديدم، ايا امكان لانه گزيني هست؟
    ممنون از پاسخگوييتون

    1. سلام بله احتمال آن وجود دارد.

  4. سلام وقت بخیر
    من ۲۹ فروردین پریود شدم و۱۷ اردیبهشت اقدام به بارداری کردم
    سه روز بعد از اقدام دل درد و دل آشوبی احساس کردم
    حدود یه شب تب خفیفی داشتم
    حالت تهوع هم دارم و اینکه در سینه هام دردم احساس میکنم
    من همیشه سابقه داشته که پریودی عقب بندازم اما جلو نه
    از ۲۶ اردیبهشت خونریزیم شروع شده نه بصورت قطره ای و نه خیلی زیاد بصورت رقیق تر از همیشه است و گاهی هم بصورت بریده بریده
    آیا امکانش هست باردار باشم یا پریودیم که زودتر شروع شده؟؟البته هنو زیر شکم درد داره و گاهی سمت چپ شکمم تیر میکشه و سینه هامم همینطور
    ممنونم

    1. سلام می توانید برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  5. سلام. من ۱آبان پریودشدم و۲۶ابان رفته بودم سونو تخمک گذاری کرده بودم الان ازوقت پریودیم گذشته وحالت تهوه ولکه بینی دارم تیره رنگ نشانه ی چیه؟؟

    1. سلام بهتر است تست بارداری یا آزمایش خون انجام بدهید.

      1. سلام من ۲۴ بهمن پریود شدم و ۸ اسفند اقدام کردم برای بارداری ،از دو سه روز بعذد از تخمک گذاری درد کمر و سردرد و حالت تهوع داشتم و خیلی احساس خستگی داشتم ،امروز ۲۲ اسفند یه خونریزی خفیف داشتم ،دوروز پیش هم بیبی چک گذاشتم منفی بود ،حالا چکار باید بکنم ایا باردارم؟چرا تست نشون نداده؟

  6. سلام خسته نباشید،امکانش هست که لانه گزینی چند روز قبل از موعد شروع نشه ودیرتر شروع بشه مثلا هنگام موعد لانه گزینی اتفاق بیفته

    1. سلام اگر تخمک گذاری دیرتر صورت گرفته باشد بله لقاح و لانه گزینی جنین نیز دیرتر صورت می گیرد .

  7. سلام خسته نباشید من ۱۱ دی باید پریودمیشدم واقدام ب بارداری هم کردم از بیستم دی خون ریزی دارم الان ۲۲رنگش قرمزه ایااین علامت لانه گزینیه زیرشکمم وکمرم درد میکر دمثل درده پریودی .من اولین تجربه بارداریمه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به اینکه پریود شده اید احتمال بارداری ضعیف است.

      1. سلام من اون ماه ۷ اسفند پریود شدم چرخه پریودم معمولا ۲۸ روزه است ۱۸ اسفند اقداپ به بارداری کردم اما این ماه ۲ لک دیدم تاامروز خون ریزی خیلی سبک دارم نسبت به زمان پریودم کم هست در حدی ک پد ی کم کثیف میشه ن کامل.اونم تواین دو روز هر روز ب اندازه ی بار خون ریزی کم‌بوده اما رنگش قرمز هست لخته های سنگین نیس.کم هست ایا ممکنه لانه گزینی باشه؟

  8. سلام من چندماهه اقدام به بارداری کردم دوماه پروژسترون خوردم سر۲۲ام پریود شدم ماه سوم نخوردم ۲۱پریودشدم این ماه هم فقط ویتاگنوس و حلوای مخلوط مغزهاوسه شیره ایناخوردم ۴روز عقب انداختم سرگیجه دلدردوکمردرد وخستگی دارم بعد۴روز خونریزی داشتم البته خیلی کم این۴روز همش ترشحات حالت سفیده تخم مرغ داشتم آیا امکانش هست که لانه گزینی باشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *