جوش روي هاله قهوه اي سينه

جوش روي هاله قهوه اي سينه نشانه چیست؟

برخی از خانوم ها نگران این موضوع هستند که علت بروز جوش روي هاله قهوه اي سينه چه مشکلی می تواند باشد. آنها می خواهند بدانند که علت دون دون شدن نوك سينه شان چیست؟، و دانه هاي قرمز روي نوك سينه از بروز چه مشکل حادی خبر میدهد. در همین ابتدای مطلب بگذارید خیالتان را راحت کنم که اینها مشکلاتی نیست بخواهید بابتشان ناراحت باشید و جوش روي هاله سينه بسیار شایع و رایج است. با ما همراه باشید تا در ادامه پشتوانه علمی برای اینکه نباید نگران دانه هاي قرمز روي نوك سينه باشید را عرض می کنم.

مطلب پیشنهادی: ۹ موردی که باعث خارش پستان می شود؛ علل و درمان خارش سینه در بانوان

علت های دون دون شدن نوك سينه

  1. تورم غدد مونتگمری روی نوک پستان
  2. عفونت مخمری
  3. آبسه های زیر هاله پستان
  4. آکنه
  5. موهای زائد
  6. تاول های شیری
  7. عدم رعایت بهداشت فردی
  8. در موراد نادر سرطان پستان

تورم غدد مونتگمری روی نوک پستان

غدد مونتگومری غدد کوچکی است که در اطراف نیپل (نوک پستان) و در هاله پستان واقع شده اند. آنها عموماً به چشم نمی آیند تا زمانی که زن حامله می شود، زمانی که پستان ها بزرگ شده، غدد مونتگومری شروع به بزرگ شدن و برجسته شدن می کنند. تعداد غدد مشهود بر روی هاله در زنان مختلف متفاوت است. این غدد در دامنه صفر تا ۴۰ عدد می باشند که در زنان مختلف تعداد آنها متفاوت است. اما بطور متوسط بین ۱۰-۱۵ غده در هر طرف وجود دارد. از آنجایی که غده هستند، این برجستگی ها ترشحات بسیار مهمی دارند.

این غدد همچنین بو تولید می کنند. باور بر این است که این بو موجب می شود نوزاد نیپل مادر را پیدا کند و بچه را به گرفتن سینه و تغذیه از پستان مادر بلافاصله بعد از تولد تشویق می کنند. غدد مونتگومری ترکیبی از غدد شیری و غدد سباسه (چربی زا) هستند.  بیشتر ترشحات آنها یک ماده چرب روغنی طبیعی است که نیپل و هاله پستان را تمیز، چرب و پاکیزه نگه می دارند. این ترشحات روغنی همچنین دارای خاصیت ضد باکتری هستند که ممکن است به محافظت پستان از عفونت کمک کند. از آنجایی که غدد مونتگومری یک مرطوب کننده طبیعی برای نیپل ها ترشح می کند، نبایستی کرم یا پماد یا لوسیون به نیپل بمالید یا اصلا لازم نیست.

به علاوه، زمانی که از پستان شیرده محافظت می شود، بایستی مراقبت بود که از صابون و سایر انواع محصولات شوینده استفاده نشود. این صابون ها خشن و ضد باکتری هستند که می توانند ترشحات غده مونتگومری را شسته و از بین ببرند.

دانه هاي قرمز روي نوك سينه

چطور از غدد مونتگومری محافظت کنیم؟
  • تا زمانی که نیپل و هاله آن نرم و صاف و سالم هستند، کاری به غدد مونتگومری نداشته باشید. اگر نسبت به عملکرد آنها نگرانی دارید، با پرستار خود مشورت کنید.
  • هرچند این غدد شبیه جوش و کورک روی پستان هستند، اما جوش نیستند و نباید با فشار آنها را تخلیه کرد.
  • هرگز از داروهای ضد آکنه روی این غدد استفاده نکنید. این داروها هاله پستان را خشک کرده و مهمتر اینکه بسیاری از داروهای درمان آکنه خطرناک هستند و بایستی در طول حاملگی و شیردهی پرهیز شوند.
  • پستان خود را با آب گرم شسته و از صابون های خیلی اسیدی پرهیز شود که روغن محافظ ترشح شده توسط غدد مونتگومری را پاک کرده و می شویند.
  • از هر گونه کرم، لوسیون یا پماد بر روی نیپل یا هاله آن برای جلوگیری از مشکلات نیپل خودداری کنید. کرم ها و مرطوب کننده های نیپل معمولا لازم نیستند مگر اینکه شما دارای نیپل خیلی دردناک و ترک خورده و عفونی باشید. بعضی از کرم ها این وضعیت را حتی بدتر می کنند. مالیدن شیر دوشیده پستان خودتان درمان بهتری است. در صورت تداوم مشکل با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

آکنه دلیلی برای بروز جوش در هاله دور سینه

در هاله قهوه ایی نوک سینه نیز مانند سایر نقاط بدن مسدود شدن منافظ پوست می تواند باعث بروز جوش شود. آکنه ها روی هاله قهوه ایی رنگ سینه می تواند بر اثر اصطکاک لباس با بدن و استفاده کردن از تی شرت های و سوتین های تنگ ورزشی باشد.

بروز جوش در هاله قهو ایی رنگ سینه بر اثر موهای زائد

با بسته شدن فولیکول های مو در قسمت قهوه ایی رنگ نوک سینه، برآمدگی هایی برجسته ظاهر میشود که بسیار شبیه به جوش هستند. و همچنین در برخی اوقات که مو ها به سمت پایین رشد می کنند که به صورت خود به خود سرباز می کنند و از بین میروند.

عدم رعایت بهداشت فردی باعث دو دون شدن نوک سینه میشود

اگر بدن به شکل نامرتب شسته شود و از زیرپوش ها و لباس های کثیف استفاده شود، چربی و عرق روی پوست می تواند به پوست آسیب بزند و باعث ایجاد جوش در قسمت هاله قهوه ایی سینه شود.

عفونت های مخمری

عفونت مخمری می تواند عاملی برای بروز بثورات پوستی باشد که معمولا با خارش و قرمزی همراه است. محیط گرم و عرق دار زیر تی شرت فضای مناسبی برای رشد عفونت قارچی و رشد زیاد مخمر ایجاد می کند و اینکه عفونت های مخمری سریع توسعه میابند.

تاول های شیری

تاول های شیری برجستگی های پر از مایع هستند و زمانی که شیر در مجرا های پوست تجمع می کنند بوجود می آیند. که علت این تجمع، تولید بیشتر از حد نیاز شیر در سینه مادران شیرده و گرفتن ناقص سینه توسط کودک شیرخواره است.

آبسه های زیر هاله پستان

آبسه‌های زیر هاله‌ی پستان مناطقی از چرک هستند که در بافت پستان ایجاد شده اند. این آبسه‌ها می تواند همراه با درد باشد و در اثر ایجاد آنها رنگ پوست تغییر کند و متورم شود.

سرطان پستان

برجستگی های ایجاد شده بر دور هاله سینه بانوان می تواند نشان دخنده سرطان باشد. البته این موضوع احتمال کمتری نسبت به سایر گزینه ها دارد. در صورت رد شدن سایر گزینه ها و در صورت وجود سابقه سرطان سینه در نزدیکان بهتر است در این باره با پزشک مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین راه درمان سرطان سینه چیست؟!

اشتراک‌گذاری
144 نظر
  1. سلام خدا قوت من باردارم در هفته ی ۲۲ و نمیدونستم وفکر کردم این ها جوش هستند و اون هارو ترکوندم چیکار کنم؟
    مشکلی پیش میاد؟
    همشونو نترکوندما ی کمی

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

    2. من نظر خوبی دارم

  2. سلام ببخشید من ۲۳سالمه و مجردم هستم ولی اطراف نوک سینم خیلی از این حالت جوشها داره و تقریبا کوچیکتر از نوک خود سینه هس ولی مثل همون نوک سینس.قسمت قهوه ای رنگ سینم کاملا داره وصاف نیس.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام این مسئله طبیعی است و ژنتیک شما به این شکل است.

  3. سلام .. من اطراف نوک سینه همیشه یک برامدگی هایی بوده اما اخیرا چندتا از اون برآمدکی ها ملتهب و قرمز رنگ شدن مانند جوش‌.. نوک سینه ام هم کمی سوزش داره… این علائم برای دو روزه که اتفاق افتاده … آیا علائم سرطانه؟؟؟؟

  4. سلام من همیشه دوره نوک سینه ام برآمدگی هایی داشته ولی دو روزه که بعضی از اونا پراکنده قرمز و ملتهب شدن و نوک سینه ام هم کمی سوزش داره.. سرطانه؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر باید سونوگرافی انجام بدهید.

  5. سلام. من ۲۱ سالمه و یک سال هست که ازدواج کردم.
    روی هاله ی سینم ۵ تا دون میبینم که حس میکنم قبلا خیلی کوچیک بود ولی الان بزرگتر شده. کلا دون روی سینه طبیعی هس یا نه؟

  6. باسلام لطفا منو راهنمایی کنید.من ۱۶سالمه و ازدواج کردم دوماهه.متوجه شدم دور که اطراف نوک سینه ام جوش زده و قرمز هستن واطراف سینه چپم درد میکنه طوری که نمیتونم تحمل کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام اگر قبل پریودی سینه های شما درد می کند طبیعی است اما اگر همیشه این درد را دارید باید سونوگرافی انجام بدهید.

  7. سلام من ۲۳ سالمه م مجردم سینه سمت چپم در هاله قهوه ای چندتا دونه سفید داره چند بار هم فشارش دادم اما هیچ وقت خوب نمیشه درضمن سینه سمت چپم کوچکتر از راسته.ایا مشکلی هست میشه منو راهنمایی کنید

  8. سلام من ۲۳ سالمه سینه سمت چپم در هاله قهوه ای چندتا جوش سفید داره که چندبار هم فشارش دادم اما هیچوقت خوب نمیشه درضمن سینه سمت چپم کوچکتر از سینه سمت راست هست ایا مشکلی وجود داره میشه منو راهنمایی کنید ممنون

  9. سلام من ۲۳ سالمه و مجردم سینه سمت چپم در هاله قهوه ای چندتا جوش سفید داره که چندبار هم فشارش دادم اما هیچوقت خوب نمیشه درضمن سینه سمت چپم کوچکتر از سینه سمت راست هست ایا مشکلی وجود داره میشه منو راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام نگران نباشید هیچ مشکلی وجود ندارد واین مسئله طبیعی است.

  10. سلام وختتون بخیر من در هاله ی هر دو سینه ام نقطه های کوچک سفید رنگ همچنین روی نوک سینه سمت چپ ام لکه سفیدی وجود داره خیلی فکرم مشغول کرده ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام نگران نباشید طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  11. با سلام من هفته سوم بارداري هستم و از يه هفته قبل اول سينه چپم دردناك شد و بعد سينه راستم الان ٢روزه نوك سينه راستم يه جوش گرد مانندي در اومده از جنس نوك سينس،سفته و خيلييي دردناكه وقتي دردش اروم ميشه سفيد رنگه ولي موقع درد قرمز رنگ ميشه
    نشونه چيه؟
    ممنون ميشم اگه جواب بدين

    1. سلام نگران نباشید به علت تغییرات هورمونی است و طبیعی است.

  12. سونوگرافی براسینه دادم فقط یه لنف نود ری اکتیودرآگزیلازی سمت چپ بود متخصص پستان گفت مشکلی نیست ولی زیر بغل وگاهی درسینم درداحساس می کنم آیادوباره دکتربرم مشکلی هست

    1. خیر مشکلی ندارد درد پستان در قبل از پریود طبیعی است .

  13. سلام من هفته ای بیست وسه هستم روی پستان چپم یک لکه به وجود امده لکه سفید است گفتم ببینم هاله نیست باردار هستم

    1. سلام نگران نباشید در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی این لکه ها به وجود می آید که طبیعی است .

  14. با سلام و خسته نباشيد..
    من ماه دوم بارداري هستم و سينه هام از همون اوايل خيليي دردناك شدن ،و سينه هام خيلي كوچيك هستن
    اين دردها باعث بزرگ شدن سينه هام ميشن؟

    1. سلام در دوران بارداری و دوران شیردهی به علت تغییرات هورمونی سایز سینه ها کمی بزرگ تر می شود .

  15. سلام خسته نباشید . من ۲۲ سالمه و روی هاله سینه ام یه جوش زده که ازش چرک نیاد تازه ۱ هفته هست که متوجه شدم بعد یه ۲ ۳ تا لکه قرمز هم روی هاله سینه هست اما نه خارش نه درد ندارم اما خیلی استرس دارم . نیشه راهنمایی کنید لطفا .
    ممنونم

    1. سلام به این شکل نمی توان نظر داد باید معاینه شوید.

  16. سلام
    عالی بود

  17. سلام خسته نباشید!من از همون اول که سینه هام رشت کردن دونه هایی روی حاله قهوه ایم داشتم مثل نوک سینه!الانم ازدواج کردم باقی مونده و هستش!جوش نیست یعنی چرک نداره مثل نوک سینس!دکتر هم از اول نرفتم!مشکلی ک نداره؟طبیعیه؟قبل از پریودیم هم صورتی میشنو سینه درد دارم!راهنماییم کنید!ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  18. سلام
    بنده۲۲سالمه و تحت درمان برای بارداری هستم.بنده مشکل pco دارم. این ماه قرص لتروزول و امپول منوگان استفاده کردم. از روز بیست و سوم سیکلم روزی دو عدد دوفاستون مصرف کردم. سینه هام هم متورم شده هم دردناک. سر سینه هام تیره شده و غدد اطراف هاله سینه برجسته شده اند اما امروز که روز ۳۲ سیکلم هست بی بی چک منفی بود. آیا تیره شدن سر سینه و غدد اطراف آن صرفا به خاطر مصرف قرص دوفاستون است؟
    لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

    1. سلام بله تیره شدن هاله اطراف نوک سینه ممکن است به علت استفاده از داروهای هورمونی باشد ودلیل بر بارداری شما نیست.

  19. سلام من ٢٢ ساله و مجرد هستم و حدود ٣-٤ سالي هست كه در هاله سينه هر دو طرف،دانه هايي وجود داره كه اندازش از اندازه نوك سينه كوچكتر هست و وقتي مثلا دراز ميكشم معلوم نميشه اما موقعي كه نوك سينم برجسته هست اون دانه ها هم برجسته تر ميشه آيا طبيعي هست يا مشكلي وجود داره؟

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  20. سلام من ۲۷ سالمه و مجرد هستم.چند سالی هست که روی هاله سینه سمت راستم جوشهای ریز و قرمز رنگ کوچکی هست.نه خارش دارم نه درد.خواستم ببینم جای نگرانی هست؟

    1. سلام نگران نباشید طبیعی است.

    2. من هم دقیقاشبیه شماس۱۸سالمه

  21. سلام من ۲۰ ساله و مجرد هستم در هاله نوک سینه سمت چپم دو یا سه حالت جوش مانند کوچک دارم و دو یا سه قسمت از هاله نوک سینه چپم تیره تر از سایر نقاط هاله هست آیا مشکلی وجود دارد با توجه به اینکه فقط یک سینم این حالت را دارد

    1. سلام طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  22. سلام من ۱۶سالمه روی قهوه ای سینم ی چیزی مثل جوش در میاد هر چی بهش دس هم نمیزنم که بره ولی نمیره رفتم دکتر هم گفت بهش دس نزنی خودش میره ولی بازم نرفت نمیدونم چیکار کنم

  23. با سلام . من ۳۸ سالم مدتی هست که روی سینه راستم یه جوش قرمز و بدون درد افتاده . برای پاک کردنش از سرکه استفاده کردم ، اما پوستم ملتهب شده و قرمز شده و جاش جوش به اندازه سکه قرمز ومثل زخم شده و پاک هم نمیشه دیگه . خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی نگرانم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  24. سلام ۳۴ سالم هست و مجردم. مدتی است که نوک یکی از سینه هایم خارش دارد و دانه های سفیدی در روی آن دیده می شود که نسبت به سینه دیگرم نمایان تر و برجسته تر است و هاله اطرافش نسبت به سینه دیگرم قهوه ایست . نگران هستم . میخواستم بدانم مشکلی احتمالا وجود دارد؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی وجود ندارد.

  25. سلام ۳۴ سالم هست و مجردم. مدتی است که نوک یکی از سینه هایم خارش دارد و دانه های سفیدی در روی آن دیده می شود که نسبت به سینه دیگرم نمایان تر و برجسته تر است و هاله اطرافش نسبت به سینه دیگرم قهوه ایست . نگران هستم . میخواستم بدانم مشکلی احتمالا وجود دارد؟

  26. سلام من ۲۰ سالمه و باردارم و قبل از بارداری هم این جوش ها اطراف هاله پستان هام بوده چرا؟؟؟

    1. سلام این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  27. سلام من ۲۰ سالمه و باردارم و قبل از بارداری هم این جوش ها اطراف هاله پستان هام بوده چرا؟؟؟

  28. سلام من ۳۶سالم بچه۸ساله دارم به بچه ام شیر ندارم همیشه سینه هام یه بویی میدن الانم چند ماه قسمت سمت دستم پر جوش زیر پوستی شده چکار کنم به چه دکتری مراجعه کنم

  29. سلام
    خواهرم بیست و پنج سالشه روی سینه چپش جوش چرکی زده که فشار داد چرک زرد همراه خون ازش اومد
    گفت از زمان بارداری اینطوری شدم و تا الان که شش ماهه فارغ شده سه بار این جوش چرکی همراه خون رو زده

    مشکلش چیه ؟؟؟

    1. سلام جوش های چرکی مشکل جدی ندارند بهتر است از عرق کاسنی استفاده کند.

  30. سلام، من ۲ بهمن یک رابطه ی محافظت نشده داشتم البته قبلش چند شب قبلش هم همین طور ولی در تاریخ ۲ بهمن که احساس کردم خیلی مشکوک بوده یه قرص اوسیز دوتایی مصرف کردم هیچ علائمی نداشتم تا ۱۵ روز بعدش که خون ریزی کردم، خون ریزی کاملا شبیه پریود بود یعنی اولش با درد زیاد و خونریزی کم بعد کم کم شدید شد و تا دو روز درد داشتم ولی روز سوم یکدفعه قطع شد و بعد خون ریزی خیلی کمی شروع شد و تا روز چهارم و پنجم ادامه داشت که بعد قطع شد ولی یکی دو روز بعد دوباره تخمدان هام درد خفیفی میگرفت و یه درد خفیفی یه دفعه میپیچید تو سینم و نوک سینم، آزمایش خون دادم بتام ۰/۱ بود و منفی کا البته آزمایش رو هم در زمانی دادم که تقریبا ۲۲ روز از رابطه ی مشکوکم گذشته بود الان که ۲۶ هستش باز هم گاهی دلم تیر میکشه و درد خفیفی تو نوک سینم میپیچه احساس میکنم دانه های اطراف سینم متورم تر از قبله که البته مطمئن نیستم چون قبلا بهشون دقت نمیکردم، آیا ممکنه حامله باشم و آزمایش اشتباه بگه؟ یا این ها از عوارض قرص اووسیزه؟ لطفا جوابمو بدین خیلی نگرانم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  31. سلام، من ۲ بهمن یک رابطه ی محافظت نشده داشتم البته قبلش چند شب قبلش هم همین طور ولی در تاریخ ۲ بهمن که احساس کردم خیلی مشکوک بوده یه قرص اوسیز دوتایی مصرف کردم هیچ علائمی نداشتم تا ۱۵ روز بعدش که خون ریزی کردم، خون ریزی کاملا شبیه پریود بود یعنی اولش با درد زیاد و خونریزی کم بعد کم کم شدید شد و تا دو روز درد داشتم ولی روز سوم یکدفعه قطع شد و بعد خون ریزی خیلی کمی شروع شد و تا روز چهارم و پنجم ادامه داشت که بعد قطع شد ولی یکی دو روز بعد دوباره تخمدان هام درد خفیفی میگرفت و یه درد خفیفی یه دفعه میپیچید تو سینم و نوک سینم، آزمایش خون دادم بتام ۰/۱ بود و منفی کا البته آزمایش رو هم در زمانی دادم که تقریبا ۲۲ روز از رابطه ی مشکوکم گذشته بود الان که ۲۶ هستش باز هم گاهی دلم تیر میکشه و درد خفیفی تو نوک سینم میپیچه احساس میکنم دانه های اطراف سینم متورم تر از قبله که البته مطمئن نیستم چون قبلا بهشون دقت نمیکردم، آیا ممکنه حامله باشم و آزمایش اشتباه بگه؟ یا این ها از عوارض قرص اووسیزه؟ لطفا جوابمو بدین خیلی نگرانم

  32. سلام من نوزده سالمه والان هشت ماهه ک ازدواج کردم قبل ازازدواجم یه جوش زیرنوک سینم روی هاله ی سینم زده بودک خیلی دردمیکردفشارش دادم ازش عفونت خارج شد ولی جاش نرفته وهست یه وقتاییم انگاربازروش سفیده چیکارکنم.پیش متخصص زنان برم؟چرانمیره خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  33. سلام وقتتون بخير
    من از وقتي سينه هام شروع به رشد كردن دونه هاي سفيد رنگي روي هاله سينه هام هست و فشار ك ميدم چرك نمياد يه چيز سفيدي خارج ميشه .ممنون ميشم راهنمايي كنيد بايد چيكار كنم؟

    1. سلام نباید دستکاری کنید این مسئله طبیعی است.

  34. سلام خسته نباشی حدود دو سه هفته پیش روی هاله سینه اطراف نوکش یه جوش خیلی کوچیک زده بود که بعد اندازه نوک سوزن سفید بود اونو در اوردم بعد الان حدود سه چهار روزه که همونجا احساس یه دونه میکنم که داخل سینه هستش و خیلی سفت و کوچیکه ولی دردی ندارم چی میتونه باشع؟?کمک کنید ممنون میشم

    1. سلام این جوش ها طبیعی است و نباید اصلا آن ها را دستکاری کنید.

  35. سلام من ۱۸سالمه و تو عقد هستم دیشب متوجه شدم روی سینه ام یه جوش سفید و نزدیک هاله قهوه ای رنگش یه جوش قرمز زده آیا برم دکتر مشکلی هست آیا؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد.

  36. سلام من چند روز که بغل نوک سینه چپم یه چیزیه مثل جوش که به اندازه نخود هستش در آوردم و دردناک هی و تیر می کشه می خواستم ببینم این چیه خطر داره یا نه؟

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  37. سلام من تو دوران شیردهی هستم وروی هردوهاله سینم ب صورت دایره مانندی قرمز شده .رفتم دکتر بهم پماد تریامسینولون دادن ک زیاد تأثیری نداشت چیکار کنم ..در ضمن بعضی وقتارو قسمتای قرمز جوسای ریزقرمز میزنه. سینم اولاش حالت پوسته پوسته شدن داشت و انکار عفونت میومد ازش ولی حالا فقط جاش قرمز مونده و خوب نمیشه ..توروخدا جواب منو درست بدین پسرم گشنه مونده ?

    1. سلام جوش های ریز قرمز رنگ روی هاله پستان طبیعی است وجای نگرانی ندارد باید قسمت های قرمز رنگ را چرب کنید مشکل شما ربطی به نوک سینه و شیردهی ندارد می توانید به راحتی به کودک خود شیر بدهید.

  38. سلام وقتتون بخیر
    یک هفته پیش یه چیزی مثل جوش روی سینه ی سمت راستم زده که روش الکل زدم خیلی میترسم نکنه غده باشه اندازه ی بند انگشته و سرش بازه و امروز یکم ازش ترشح چرکی اومد دقیقا کنار نوک سینه ی سمت راستم هست
    میشه لطفا راهنماییم کنین

    1. سلام نگران نباشید این دمل چرکی است که روی سینه شما زده با خروج ترشحات چرکی دمل کوچک شده واز بین می رود .

  39. سلام .خیلی ممنونم ازتون نگرانیم رو در مورد شیر دادن ب بچم رفع کردین .خیلی ناراحت بودم .مرسی ازتون???

  40. سلام من۲۸سالمه و تازه زایمان کردم توی هاله قهوه‌ای نوک پستان انگار ی سواراخ هست که وقتی سینه ام رو فشار میدم برای شیر از اون هم ی چیزی مثل شیر خارج میشه

  41. سلام . من روی هاله سینه راستم چند ساله یه جوش هست ک فشارش میدم ازش چرک میاد.. دوماه میشه نک سینه م یه جوش چرکی زده و سینه م درد میکنه خیلی شدید . نوک سینم سفت میشه و اون جوش قدیمی هم برجسته میشه
    تورو خدا کمکم کنین. در ضمن شیرده هم هستم

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد نباید جوش ها را دستکاری کنید .

  42. سلام من دو روزه سینه سمت راستم زیر حاله قهوه ای سینه ام یک جوش چرکی دیدم میترسم از علائم سرطانه

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد اما بهتر است به یک پزشک متخصص جراح بیماری های پستان برای چکاب مراجعه نمایید.

  43. ببخشید يه سوال مهم دارم لطفا جواب بديد.من هم روی هاله سینه م چیزهایی مثل غده چربی یا جوش دارم که از نوک سینه کوچیکتره ولی من بارها فشارش دادم ویهچیزی مثل چربی سفید ازش خارج شده.ایا خطرناکه؟واینکه جایی که خالی کردم فرورفته شده وظاهر بدی به سینه م داده ميشه کاری کرده ضاف بشه؟

  44. سلام من ۹روز از وقت پریودم میگذره وزیر بغلم لکهای سفید مانند مشاهده میشه به اطراف سینم بروز کرد امروزم احساس میکنم جوشهای نوک سینم هم زیاد شده هم برجسته احتمال بارداری هست؟

    1. سلام باید تست بارداری انجام بدهید.

  45. سلام
    ازچه سنی باید به دکتر زنان برای معاینه سینه و اندام تانسلی مراجعه کرد

  46. سلام من ۱۸ سالمه و مجردم چند سالی میشه تو هاله هردو سینم یه جوش سر سفید هس هربار فشارش بدم عین جوش صورت چرکش خالی میشه ولی نه درد داره نه خارش.دلیلش چی میتونه باشه ؟

    1. سلام این مسئله غیر طبیعی نیست و نباید جوش ها را دستکاری کنید .

  47. سلام من دوساله ازدواج کردم روی هاله های سینم لکه های صورتی افتاده انگار داره رنگ سینم عوض میشه از هاله قهوه ای ب صورتی تغییرمیکنه سینه سمته چپم بیشتره ولی سمته راستم ی هاله کوچیکه صورتیه مشکل خاصی داره؟؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد واین مسئله طبیعی است.

  48. سلام من ٢٠سالمه ومجردم و هاله دور سینه ام جوش یا دون دونی نداره.مشكلی هست یا نه؟؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد.

  49. سلام خسته نباشه امروز روی سینه چپم دقیقا روی هاله قهوه ای سینم یک جوش مانندی بود که روش پوسته داده بود اونو کندم که چرک همراه خون اومد بیرون و جاش هم سوراخ هستش خیلی نگران هستم مشکله جدی ای هست که برم دکتر؟

  50. سلام من امروز متوجه شدند روی هاله قهوهای سینه ام یه جوش زده که فرمژه ونه درد داره نه خارش ونه چرک میخواستم بدونم نشانه چیه

  51. سلام من امروز متوجه شدند روی هاله قهوهای سینه ام یه جوش زده که فرمژه ونه درد داره نه خارش ونه چرک میخواستم بدونم نشانه چیه

  52. سلام
    من ۳_۴ ساله روی سینه راستم قسمتی که سینه ها بهم نزدیک میشن جوشهای سر سفید چرکی میزنه که معمولا وقتی هوا گرم میشه تعدادش بیشتر میشه و سوزش و خارش هم داره و جای جوشها هم لکه هاش به صورت بدی باقی مونده تا حالا به چندتا دکتر پوست و زنان مراجعه کردم ولی فایده نداشته میخواست بدونم علتش چیه و چجوری میشه برطرفشون کرد
    ممنون

    1. سلام این جوش ها ممکن است در اثر عرق کردن و گرم و مرطوب بودن این منطقه به وجود آمده که با توجه به گرمای هوا باید زود به زود این ناحیه را شست و شو داده واین ناحیه را خشک نگه دارید ولباس زیر خود را زود به زود تعویض کنید .

  53. سلام خسته نباشی
    من ۲۸ سالمه ومتاهلم از مجردیم تو هاله سینم دونه هایی که به رنگ خود هاله است بود در هر دو سینه ولی تعدادش خیلی کم بود وجوش نبود چون با فشار دادن چیزی ازش خارج نمیشد.الان حس میکنم بیشتر شده و بزرگتر اما نه درد دارم نه ترشح ونه سوزش ازمایش سونو هم انجام دادم گفتن سینه تون فیبرو کیستیک ممکنه به این خاطر باشه یا مساله خطرناکیه که تو سونو نشون داده نشده و تشخیص دکتر اشتباه بوده؟؟؟

    1. سلام این جوش ها روی هاله پستان طبیعی هستند و نباید دست کاری کنید .

  54. سلام اقدام به بارداری کردیم این ماه ده روز پریودمو عقب انداختم.تمام علائم حاملگی داشتم کمردرد تیرکشیدن شکم و گاهی حالت تهوع.ولی دیروز پریود شدم خونریزیم مثل همیشه بود .امروز به سینه هام دقت کردم روش جوش های زیاد زده ،یکم درشته
    احتمال داره با وجود خونریزی حامله باشم؟؟ایا تو دوران خونریزی و پریود میشه سونوگرافی شکم داد؟

    1. سلام اگر خون ریزی شما مثل پریود های قبلی شما است یعنی نسبت به پریود های قبلی خفیف وسبک نیست احتمال بارداری وجود ندارد بله می توانید سونوگرافی انجام بدهید.

  55. سلام. روز بخیر. من ۲۸ سالمه. پسرم شش ماهشه و توی دوران شیردهی هستم. دو سه هفتست که روی هاله یکی از سینه هام برجستگی هایی بود شبیه جوش که دو تا از اونا بزرگ تر شده و ازش چرک خارج میشه و گاهی زخمم میشه به خاطر پوشیدن لباس. به متخصص زنان مراجعه کردم معاینه کرد و سه بسته کلوگزاسیلین ۲۵۰ داد که همه را استفاده ولی درمان نشد. فقط یه ساعت بعد دوش بهتره دوباره متورم میشه و چرک ازش خارج میشه. بوی شیرم میده
    خواهشا راهنمایی کنید. ممنون

  56. سلام من تصمیم به بارداری دارم همیشه یه هفته به پریودی سینه هان درد میگرفته اما الان ١٣ روز مونده به پریودیم نوک سینه هام خیلی حساس شده . و دور حاله یه قهوه ای سینه هام دون دون شده ممکنه حامله باشم ؟ منون

    1. سلام از روی علائم نمی توان تشخیص صد در صد بارداری را داد باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  57. سلام من زهرا هستم ۲۴ ساله و مجرد
    چند روزی است که روی نوک سینه هایم دونه های خیلی ریز سیاهی میبینم که وقتی فشار میدم خارج میشن و مثل ذغال نرم و سیاه سیاه هستن که مالیده میشن روی دستم میخواستم ببینم که ایا نیازی به مراجعه به پزشک هست یا خیر؟؟؟؟؟

    1. سلام این جوش ها طبیعی هستند نباید دست کاری شوند.

  58. سلام‌میشه خواهش کنم منو راهنمایی کنید این دو روزه شب و روز ندارم از استرس . این ماه از ۷ روز بعد از پریودم سینه هام شروع به درد کردن گرفت همیشه قبل از پریود درد میگیرن و تا پریود میشم خوب میشن ولی این سری بعد از پریود باز درد گرفتن .این سری فقط نوک‌سینه ام درد میکرد تا اینکه دیشب نوک سینه چپمو که نگاه کردم دیدم توی شیار نوک سینه چپم یک چیزی مثل جوش هست که خیلی درد ناکه فشارش دادم‌ زیر پوستم یه رنگ سفید نمایان شد فکر کنم جوش چرکی باشه ولی همسرم اجتزه نداد بترکونمش . اینم‌بگم‌که نوک سینه چپم شیار داره و فرو رفته اس این فرورفتگی‌رو چندین ساله که دارم از وقتی که بچه بودم یادمه همینطور بوده . میشه خواهش کنم راهنماییم‌کنید خیلی استرس دارم . دارم سکته میکنم

    1. سلام نگران نباشید احتمالا یک جوش چرکی ساده است اما می توانید برای معاینه به پزشک مراجعه نمایید .

  59. سلام
    خواستم بگم اطراف هاله سینم لکه هایی هست جنس خود هاله. یعنی یکم دور هاله ی سینم قهوه ای هستش. طبییه؟

    1. سلام بله طبیعی است.

  60. سلام من ۲۴سالمه ازاوایل بارداری متوجه یه جوش مانندی روی نوک پستانم شدم که نه درد داشت نه خارش ونه چرک ولی چون دست میزدم اندازش بزرگ شدمجبورشدم که درش بیارم الان دوباره مثل همون جوش ایجاد شده روی همون نوک پستان.خیلی نگرانم ممکنه مشکل خاصی باشه؟؟لطفا راهنمایی ام کنید

    1. سلام باید برای معاینه به پزشک مراجعه نمایید به این شکل بدون معاینه نمی توان نظر داد .

  61. سلام. من الان در هفته سی بارداری هستم. هاله سینه ام کاملا قهوه ای شده ولی در حوالی همون هاله قهوه ای رنگ چیزهایی مثل گره هست. دست میکشم روش از بین میره ولی بعدا دوباره ظاهر میشه. خیلی نگرانم. ممکنه از علائم سرطان سینه باشه یا طبیعیه. چقدر خوبه که جواب می دید. ممنونم

    1. سلام نگران نباشید این مسئله در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی طبیعی است.

  62. سلام خسته نباشيد. من مجردم ۳۰سالم. از دوره اي يه بلوغ رسيدم دور هاله سينم جوش هايي وجرد داشت كه نه درد داره نه خارش ولي هيچوقت از بین نمی ره. راهی هست که از بین ببرمشون؟

    1. سلام این جوش ها فیزیولوژیک و طبیعی هستند ونیازی به دستکاری و مداخله طبی نیست.

  63. سلام من ۱۸ سالمه و روی هردو سینه هاله وجود داره ولی نوک پستان مشخصی ندارم….و تعدادی برجستگی مثل زیگیل روی هر دو سینم هست به جای نوک سینه چه کار باید بکنم؟
    مشکل هرمونیه؟

  64. سلام دو سه هفته ای هست روی هاله قهوه ای سینم و روی نوک سینه هم جوش زده و خارش هم میکنه… میخواستم ببینم طبیعیه؟؟

    1. سلام اگر خارش دارد باید بررسی شود در غیر این صورت مشکلی نیست.

  65. سلام .۳۲ سالمه . همیشه دور هاله ی سینم جوش هایی وجود داشته و همچنان هست . تقزیبا یک هفته هم هست سینه هام درد میکنن،مشکلی وجود داره ؟؟

    1. سلام درد سینه در زمان پیش از قاعدگی نرمال است و جای نگرانی وجود ندارد.

  66. سلام من یک ماهه اقدام به بارداری کردم اما نتیجه ای نگرفتم اما روی نوک سینه هام ی چیز های سفید کوچکی مثل جوش دراومده و از سینه راستم. موقعی که فشار میدم مایع سفید رنگی میاد و همون سینه راستم سر سینه هام قیمت برجستگی یک رگ تازگی ها پیدا شده است دلیل چیست باردار هم نیستم چون تازه تست بارداری زدم ممنون میشم اگه جوابمو بدید

    1. سلام نباید نوک سینه خود را دستکاری کنید اگر به صورت خود به خودی ترشح از نوک سینه خود داشتید آن وقت نیاز به پیگیری وجود دارد.

  67. سلام سینه سمت چپ من از سینه راستم بزرگ ترهستش وروی هاله سینه سمت چپم لکه قهوه ای وجود داره آیا سرطان هست؟

  68. سلام،۱۸ سالمه و پایین سینه چپم س ماهی میشه که تو رفته ب انداره یه دایره خیلی کوچیک
    ولی خفیفه و زیاد مشخص نیس اما دقت کنی پیداس
    گاهی وقتا هم قسمتای مختلف سینم درد میگیره
    مشکل جدی ایه؟؟
    میشه سریع جواب بدین ذهنمو خیلی درگیر کرده

    1. سلام بهتر است برای معاینه و درصورت نیاز سونوگرافی به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  69. سلام من ۱۷ سالمه و روی نوک سینه ی سمت راستم هاله ایی سفید احساس میکنم ایا این طبیعیه ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بله طبیعی است .

  70. با سلام من رویه نوک سینه ی خود هاله ایی سفید میبینم که روزی اون یکی وجود نداره و ضمنا ۱۷ سالمه ایا طبیعیه؟

  71. لطفا جواب منم بدین سینه چپم بزرگتره ازسینه راست وروی هاله اون دولکه قهوه ای وجودداره آیاممکنه سرطان داشته باشم؟

    1. اگر بزرگی اندازه یک سینه تازه ایجاد شده است و در زمان بارداری و یا شیردهی نیستید بهتر است برای معاینه به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  72. راستش بزرگی یک سینه ولکه ها ازدوران بلوغ ایجادشدن وتازه ایجادنشدن درضمن بنده۲۲ساله ومجرد هستم

  73. با سلام ۲۴ سالمه و نامزدم چند روزیه متوجه شدم تو حاله قهوای سینم نزدیک نوک سینم یه جوش ریز صورتی مانند زده و یه کوجولو برآمده است ابلیمو زدم برای برطرف کردنش ولی خیلی سوخت .هیچ چرکی ام ازش خارج نشد خیلی نگرانم

    1. سلام باید برای معاینه به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  74. سلام وقتتون بخیر
    من در اطراف سینم روی هاله سینم دقیقا حدود ۷ ۸ تا دونه های قهوی ای وجود داره و میدونم که چیز خطرناکی نیست اما ظاهرش رو زشت کرده. چطور میتونم اینارو از بین ببرم؟ دوسشون ندارم

  75. سلام و عرض ادب
    نوک سینه سمت چپ من فرورفته بود از اول و وقتی ایستاده هستم نوک سینه بر میگرده بعد از اتمام شیر دهی ک الان ب مدت هشت سال میگذره همیشه بعد این مدت هر دو روز مقدار کمی ترشح داخل نوک سینه جمع میشه ک کمی چربه …خیلی نگران هستم ممکنه نشونه بدی باشه

    1. سلام باید از نظر هورمونی بررسی شوید تا برای شما دارو تجویز شود .

  76. باسلام.بنده در یک طرف سینه ام لکه قهوه ای دارم که ازدوران بلوغ ایجادشدن آیا این لکه ها میتونن ازبین برن و به چه طریقی؟

    1. سلام این لکه ها ژنتیکی است و بهتر است دستکاری نشوند .

  77. این لکه ها روی هاله سینم قراردارند وظاهرشو خیلی زشت کردن آیاباانجام لیزر میتونم اونارو ازبین ببرم؟لطفا جواب بدین سپاس

  78. سلام و وقت بخیر.دختری۲۳ساله هستم که سینه سمت چپم ازدوران بلوغ ازسینه راستم سفت ترهستش ولی هیچ دردی ندارم آیا این موضوع میتونه خطرناک باشه؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست .

  79. باسلام درمان لکه های قهوه ای روی هاله سینه ممکنه؟

  80. سلام..من متاهل وبچه ۴ ساله دارم و۲۴ سالمه…هفته پیش معاینه پستان رفتم گفتن توده ومشکلی نداره….حالا امروز کنار هاله سینه چپم یه جوش کوچولو چرکی در اومده….در ضمن وقتی نوک سینه هاام رو فشار میدم دردناکه یه کم….مشکل چیه ؟؟راستی ۱۲ روز دیگه موقع پریودیمه

    1. سلام نباید نوک سینه خود را دستکاری کنید و فشار دهید مشکلی ندارید .

  81. سلام وخسته نباشید.من ۲۵ساله هستم وپستان هایم باهم فرق دارند یعنی پستان چپم بزرگ تر وسفت تر است وحس متفاوتی نسبت به پستان راست دارد آیا این موضوع خطرناک است؟

    1. سلام اگر تازه این مسئله اتفاق افتاده است نیاز به پیگیری وجود دارد در غیر این صورت این مسئله طبیعی و ژنتیکی است .

  82. سلام.چند روزاست که پستان راستم درد خفیفی دارد وتیر میکشد و نزدیک پریود هم نیستم آیا این موضوع طبیعی ست؟

    1. سلام اگر زمان پریود شما نیست باید پیگیری نمایید.

  83. باسلام.خواهربنده اخیرا مبتلا به سرطان سینه شده چقدر احتمال دارد که من هم مبتلا بشوم؟

  84. سلام آیا درد یک سینه در روزای آخر پریود طبیعی ست؟

  85. سلام بنده یک ساله چندتادونه دراطراف نوک سینم هست که من چندماهه ازروی کنجکاوی به زورفشارمیدادم که بعدهامثل جوش سرسفیدیه ذره سفیدی میادبیرون. نوک هردوسینموهم همینطوری کردم ویه ذره نوکش که سفیدمیزنه به زورفشارمیدم که یه ذره سفیدی خیلی کم میادبیرون. البته اینم بگم که من دوتابچه هم دارم وبچه کوچیکم ۷ سالشه ودوسال پیشم یه سقط داشتم.بنده وقتی باشوهرم نزدیکی میکنم هردوسینموبدجورمک میزنه طوریکه چندشب پیش خیلی دردم گرفت وسینه هام سوزش پیداکردطوریکه لباس نمیتونستم بپوشم که باخوردن انتی بیوتیک خوب شدم. ودردوورم هم داشتندکه پریودشدم خوب شد. حالامن باخوردن انتی بیوتیک دانه اطراف هردوسینم کوچیک شده اماگم نمیشودونوک هردوسینه ام یه ذره سفیدمیزنه که وقتی دستمال ساده میکشم پاک میشه. آیاباخوردن انتی بیوتیک این سفیدیای نوک سینم بادونه هاگم میشه. اینم بگم که من اصلادردی احساس نمیکنم. فقط همینکه این دونه هاموندگاری دارندناراحتم. اینم بگم قبل پریودیم دوتادونه کوچیک دیگه هم اونطرفترسینم زد. فقط الان اینکه گم نمیشن منوناراحت کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *