جنین در رحم چه کارهایی می کند؟

بسیاری از مادرها وقتی بارداری هستند می‌توانند حرکات‌ جنین را در شکم‌شان تشخیص دهند. حتی گاهی بر اثر حرکت‌های جنین برجستگی‌هایی روی شکم ایجاد می‌شود که از روی آن نحوه حرکت و کارهای جنین کاملا مشخص است. بسیاری از مادرها حتی می‌توانند سکسکه کردن کودک درون شکم‌شان را هم تشخیص دهند. بررسی‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد جنین درون شکم مادر علاوه بر این برای رفع خستگی به بدنش کش و قوس هم می‌دهد و گاهی هم حتی خمیازه می‌کشد. اینها نکات جالبی بود که در گزارش یک سری از مطالعات می‌شد دید.

در این بررسی‌ها ۸ زن و ۷ جنین از ۲۴ تا ۳۶ هفتگی دوران بارداری به وسیله تصویربرداری چهار بعدی تحت نظر قرار گرفتند که طی آن معلوم شد جنین‌ها علاوه بر سکسکه و کشش در رحم مادر خمیازه هم می‌کشند. البته از لحاظ نوع و تعداد انجام این افعال تفاوتی بین پسرها و دخترها وجود نداشت.

سکسکه و کش و قوس شاید ولی دلیل خمیازه کشیدن جنین‌ها اصلا مشخص نیست چون تنفس در رحم به صورت تنفس در هوای معمولی نیست و خمیازه نمی‌تواند برای جذب اکسیژن بیشتر یا از روی خستگی باشد. جالب اینجاست که محققان متوجه شده‌اند با افزایش سن جنین میانگین دفعاتی که او در روز خمیازه می‌کشد کاهش می‌یابد، پس خمیازه کشیدن ممکن است با رشد در ارتباط باشد.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. جنین احساسات مادر را کاملا می فهمد و تحت تاثیرش قرار می گیرد اضطراب مثل سمی برای جنین می ماند.

  2. در دوران بارداری یک موزیک خاص ترجیحاً پیانو گوش بدهید تا جنین آرام و باهوش شود و خواهید دید که بعد از تولد با آن موسیقی راحتتر می خوابد و به آن عکس العمل نشان می دهد!

  3. نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری، موجب ترشح هورمون هایی می شود که عامل فشار روحی هستند و بر اثر نفوذ این هورمون ها به درون جفت، حالت مادر به کودک منتقل می شود. این احساس دلبستگی دوگانه، بیشترین حالت رضایت را طی دوران بارداری در او به وجود می آورد. بنابراین سعی کنید هر روز نشانه ای از این دلبستگی خود را به همسرتان نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *