تم تولد شامل چه چیزهایی میشه؟/ انواع تم تولد دخترانه و پسرانه!

انواع تم تولد دخترانه، کودک تم تولد دختر بچه

اجراء جشن تولد تم دار چند سالی هست که در ایران طرفدارای زیادی پیدا نموده است. شاید در نگاه اول به نظر برسد گرفتن چنین تولدهایی خیلی پرخرج و پر هزینه می باشد ولی ممکن است با کمترین هزینه هم یه تولد رو تم دار و متفاوت برگزار کرد . جشن تولدایی که قبلا تو دوران بچگی برای ما برگزار می گردید با یه سری بادکنک و کاغذ رنگی و یه کیک و میوه و شربت بود .. حالا هم در واقع همونه !! با این تفاوت که بادکنک ها به رنگ تم انتخاب می شود ..

کاغذ رنگیا برحسب رنگ و تم تولد فرق میکند .. کیک تولد شکل تم مورد نظر هست و میوه و شربت رو هم یه کم فانتزی تر و توی ظرفایی که با تم جور باشه میریزن و تولد رو برگزار میکنن پس در واقع هزینه تولدای تم دار خیلی هم با تولدای معمولی فرقی نداره ! پس چه بهتر که تولدی برای کوچولوهامون بگیریم که اونا رو حسابی سر ذوق بیاره بهتر است هر سال با نظر خود پسر یا دخترمان تولدش رو برگزار کنیم .. یعنی چند تا کاراکتر رو بهش پیشنهاد دهیم و خودش انتخاب کند.

یه سری نکاتی هست که اگه بهش دقت کنید میتونید یه تولد متفاوت و رنگی و شیک برای کوچولوها و حتی بزرگترا بگیرید . خوب اولین کاری که باید انجام داد انتخاب تم می باشد. شما میتونید برحسب علاقه از یکی از تم های دخترونه یا پسرونه استفاده کنید .

برای انتخاب تم از نظر کوچولوها هم استفاده کنید و برحسب علاقه خودشون تم تولدشون رو انتخاب کنید . برای تولدای زیر سه چهار سال بهتره از تم های بچگانه تر استفاده کرد .. مثل تم بی بی دختر یا پسر ، تم دندونی دختر و پسر ، تم زنبور .. تم کفشدوزک .. تم میکی موس .. تم خرس کوچولو .. تم باغ وحش .. تم کیتی .. تم هواپیما .. تم پرنسس کوچولو و …

برای تولد بچه های بزرگتر میتونید از کاراکترا و شخصیتهای کارتونی که خودشون دوست دارن استفاده کنید مثل تم سیندرلا .. تم باربی .. تم اسپایدرمن .. تم بت من .. تم دختر توت فرنگی .. تم فروزن .. تم باب اسفنجی .. تم شان د شیپ و … بعضی از بچه ها عاشق یه ورزش یا فعالیت خاص هستن .. برای اونها میشه از تم هایی مثل تم فوتبال .. تم باله .. تم اسکیت .. تم ساحل و شنا و .. استفاده کرد.

حتی اگه کوچولوی شما عاشق یه میوه خاص هست میتونید تولدش رو با تم اون میوه بگیرید .. مثل تم هندونه .. تم توت فرنگی .. تم پرتقال .. تم شکلات .. تم بستنی .. تم آبنبات رنگی و تم رنگین کمون هم تم هایی هستن که برای تولد خیلی قشنگ میشن و میتونید از اونها هم استفاده کنید . شما میتونید حتی از فصلی که کوچولوتون توش به دنیا اومده هم به عنوان تم استفاده کنید .. تم بهار .. تم تابستون .. تم پاییز و تم زمستون ..

مرحله بعدی انتخاب رنگ تم می باشد .. بعضی از تم ها رنگاشون مشخص و ثابته مثلا تم زنبور زرد و سیاهه یا مثلا تم فوتبال سفید و سیاه و سبزه ( سفید و سیاهش به خاطر رنگ توپ و سبزش به خاطر رنگ چمن ) بعضی از تم ها رو میتونید رنگهاش رو خودتون تغییر بدید .. مثلا یکی دوست داره تم سیندرلا رو آبی و صورتی بگیره و یکی ترجیح میده این تم رو با آبی و سفید برگزار کنه . نکته ای که باید بهش دقت کنید اینه که به غیر از تم رنگین کمان که تعداد رنگاش زیاده ، برای بقیه تم ها از نهایتا ۴ رنگ استفاده کنید تا هماهنگی و قشنگی بیشتری بین تزئینات تولد باشه . اگه میخواید از ظروف کاغذی طرح دار تم دار برای تولد استفاده کنید اول بهتره ببینید رنگ ظروف توی اون تم چه رنگیه و بعد برای بقیه تزئینات تصمیم بگیرید . بعد از انتخاب تم و رنگ تم دو تا کار می توانید بکنید ..

اگه جزء اون دسته از مادرایی هستید که فرصتتون خیلی کمه و وقت برای این کارها ندارید میتونید از موسسه هایی که برگزار کننده تولد هستند یا وسایل تم دار تولد رو میفروشن کمک بگیرید . اگه خودتون فرصت و هنرش رو دارید میتونید با صرف کمی وقت تزئینات تولد رو خودتون آماده کنید . ما سعی میکنیم با دادن ایده برای هر تم و احیانا تزئینات به شما در برگزار کردن تولد کوچولوهاتون کمک کنیم . شاید بگید خوب از کجا شروع کنیم ؟

برای برگزاری یه تولد رنگی و تم دار یه سری چیزا هست که همیشه ثابته ! مثل :

۱- کلاه تولد .. کلاه تولد رو میتونید خودتون با مقوا به راحتی درست کنید و تزئینش کنید یا از کلاه های آماده ای که برای تم های مختلف توی بازار هست استفاده کنید . مسلما درست کردن کلاه با دست برای تولد قشنگ تره و با رنگهای ما همخونی بیشتری داره .. پس اگه تونستید کلاه رو حتما با دست درست کنید .همچنین شما میتونید به جای کلاه از تاج های مقوایی هم برای این منظور استفاده کنید .

۲- کیک تولد .. کیک تولد رو معمولا همه از بیرون آماده تهیه میکنن .. جدیدا کیکهای فونتدانتی با ظاهر خیلی قشنگ و شیک توی شیرینی فروشیها سفارش گرفته میشه .. اینو بدونید که کیک های فوندانتی علاوه بر قیمت بالایی که دارن از لحاظ مزه نسبت به کیک های خامه ای اصلا خوب نیستن ! چه بسا شیرینی فروشی های خوب که کیک های خامه ایشون رو مثل فوندانت درست میکنن و خیالتون از بابت مزه هم راحته .. پس اگه براتون ظاهر کیک خیلی مهمه میتونید کیک رو با فوندانت سفارش بدید و اگه مزه براتون مهم هست کیک رو خامه ای سفارش بدید .. اگه شما جزء اون دسته از خانمایی هستید که کیک تولد رو توی خونه درست میکنید هم میتونید به یکی از روشهای خامه ای یا فوندانت کیک تولد کوچولوتون رو درست کنید .

۳- جایگاه تولد برای تولد شما یه جایگاهی رو حتما برای کوچولوتون در نظر میگیرید .. جایی که اونجا بشینه .. کیک رو جلوش بذارید و شمع رو فوت کنه .. طبیعتا عکسهای تولد هم بیشتر تو اون قسمت گرفته میشه .. پس سعی کنید یه دکوراسیون رنگی و مناسب با تم برای اونجا در نظر بگیرید . شما باید برای پشت سر کودکتون یه بنر تولدت مبارک یا ریسه هپی برزدی درست کنید . این کار رو میتونید به صورت دستی با مقوا .. فوم و ربان انجام بدید یا از هپی برزدی های پرینت شده برای این منظور استفاده کنید .

۴- بادکنک آرایی تولد برای بادکنک های تولد شما باید به تعدادی که نیاز هست بادکنک در رنگهای مناسب با تم تهیه کنید . برای تزئین بادکنکها از روشهای مختلفی میتونید استفاده کنید شما میتونید از بادکنکها به صورت تکی برای تزئین استفاده کنید یا اونها رو به صورت طاق بادکنکی درست کنید .

۵- پذیرایی تولد برای پذیرایی بهتره یه میز جداگونه مثل میز ناهارخوری یا چیزی شبیه اون رو در نظر بگیرید و تنقلات و خوراکیهایی رو که برای تولد در نظر گرفتید با تزئینات ساده ای روی اون میز قرار بدید . بهتره برای روی میز از پارچه رومیزی که رنگش با رنگ تم همخوانی داشته باشه کمک بگیرید . شما میتونید دیوار پشت میز رو با کاغذ رنگی یا گلهای کاغذی تزئین کنید . برای گذاشتن خوراکی ها و تنقلات تولد روی میز بهتره از ظرفهای هماهنگ با تم استفاده کنید . اگه ظرف های رنگی مناسب تولد در دسترس ندارید میتونید از ظرفای مقوایی برای اینکار استفاده کنید که خوبیه این ظرفا به اینه که بعد از استفاده اونا دور ریخته میشه و دیگه شستن نداره مثلا برای پاپ کورن یا چیپس شما میتونید از ظرفای مقوایی که به راحتی درست میشن در رنگهای مناسب با تم استفاده کنید .

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *