تفاوت بین پونه و نعناع چیست و چگونه در آشپزی از آنها استفاده کنیم؟

تفاوت بین پونه و نعناع چیست و چگونه در آشپزی از آنها استفاده کنیم؟

اخیراً شخصی از من درباره رشد نعناع در باغچه شان سؤال کرده است. آیا این نعناع، پونه یا نوعی نعناع دیگر است؟ من هیچ ایده ای نداشتم، پس تحقیقات کمی انجام دادم؛ بنابراین درک بهتری از انواع نعناع داشتم و بعد بیرون رفتم تا طعم آن را که در باغچه ما است را بچشم.

نعناع مثل علف‌ های هرز رشد می‌کند

بگذارید این حرف را بزنم، اگر شما نعناع را در باغچه خود یا در بستر مانند ما کاشتید، مراقب باشید که در مدت زمان بسیار کوتاهی می خواهید نعناع زیادی داشته باشید. اجازه دهید با گفتن این مطلب شروع کنم, اگر نعناع را در باغچه خود یا در یک بستر گل مانند ما بکارید، مراقب باشید چون در مدت کوتاهی مجبور می‌شوید مقدار زیادی نعناع داشته باشید. برای تمام کوکتل های نعناع، موهیتوها یا دستور العمل هایی که همیشه مصرف خواهید کرد، کافی است. این فقط ادامه می یابد. هر ساله تقریبا در این زمان، همسرم تمام ساقه های نعناع را به زمین بر می گرداند و هر بهار دوباره رشد می کند و سپس برخی دیگر. معتقدم که گونه نعناع تهاجمی است. راهی وجود ندارد که بتوانیم از آن استفاده کنیم اما بخشی از آنچه که رشد می دهیم بوی ایوان را نعنایی می‌کند و خوب است که وقتی برای یک دستور پخت، چای سرد یا یک نوشیدنی بزرگسال نیاز دارید، در اطراف خود داشته باشید.انواع نعناع

انواع نعناع

صدها نوع نعنا وجود دارد. آنها بخشی از سرده نعناعیان هستند. برخی از نعناع هایی که عموما در باغچه رشد می کنند شامل نعنا زنجبیل، نعنا پرتقالی، ریحان، نعنا اسطوخودوس، نعناع گریپ فروت و نعناع سیب است. اما دو مورد بسیار محبوب و حدس می زنم آن دو که شما به احتمال زیاد در باغچه خود خواهید یافت، نعناع و پونه است. به یاد داشته باشید، تمام نعناع ها برای پخت‌ و پز یا تهیه نوشیدنی‌ های فانتزی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. برخی برای خواص دارویی خود مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که برخی دیگر فقط برای خاصیت معطر خود استفاده می‌شوند. و سپس برخی از آن‌ها برای پوشش زمین یا ظاهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا آن نعناع است یا پونه؟

آیا آن نعناع است یا پونه؟

چه کسی از نعناع نشنیده است؟ من به بستنی نعناعی، آبنبات نعناعی در زمان کریسمس و خمیر دندان نعناعی فکر می کنم. از نظر ظاهری، نعناع برگهای کرکی دارد که دارای لبه های دندانه دار است. اگر شما یک برگ را در دست خود خرد کنید، این یک رایحه نعناعی قوی دارد. این خواص به پونه نیز تعلق دارد. با نگاهی به نعناع با چشم های خود و بو کردن آنها با بینی، مشخص نمی شود که کدام یک کدام است. بهترین راه برای تشخیص یکی از دیگری, چشیدن آن‌ها است. نعناع حاوی ۴۰٪ منتول است در حالی که پونه حاوی کمتر از ۱٪ منتول است. این بدان معنی است که نعناع طعم نعناعی قویتری نسبت به پونه دارد. بنابراین اگر یک برگ نعناع از باغچه خود بچینید و آن را بچشید، اگر پس از چشیدن واقعا طعم نعنایی قوی دارد، با نعناع سروکار دارید. اگر طعم سبک تری داشته باشید که حاوی  شیرینی است، به احتمال زیاد پونه را می‌چشید.

آشپزی با نعناع یا پونه

آشپزی با نعناع یا پونه

اگر به دنبال یک طعم نعناعی بسیار قوی در غذا هستید، نعناع بهترین گزینه است. اگر به دنبال یک طعم نعناعی ملایم تر هستید که غذای شما را تحت الشعاع قرار ندهد، پونه انتخاب مناسب تر است. اگر قرار است در حین پخت، نعناع را به یک دستورالعمل اضافه کنم، دو گزینه دارم. من می توانم آنرا خرد کنم، بنابراین بخشی از غذایی است که خورده می شود یا می توانم تمام ساقه را در قابلمه اضافه کنم، مادامی که در حال پخت است، برداشتن آن در پایان راحت تر می شود. بیشتر اوقات از نعناع تازه به عنوان چاشنی استفاده می کنم یا در انتهای پخت و پز آن را به غذا اضافه می کنم. از آنجا که نعناع گیاهی نسبتاً ظریف است، هرچه ظریف تر تکه شده یا خرد شده باشد، روغن بیشتری آزاد می شود که در نتیجه عطر و رایحه بیشتری به همراه می‌آورد. این طعم ها و عطرها دوام چندانی ندارند و به همین دلیل است که درست قبل از سرو، آنها را خرد کرده و به غذا اضافه می کنم.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *