تشخیص جنسیت از روی ضربان قلب جنین ممکنه؟!

ضربان قلب جنین ارتباطی به دختر و پسر بودن جنین دارد؟!

آیا از روی صدای قلب جنین و ضربان آن می توان جنسیت آن را تعیین کرد؟

پاسخ مشاور:

تشخیص جنسیت از روی ضربان قلب بیشتر در گذشته مطرح بود و عقیده داشتند که جنین دختر، ضربان قلبش کندتر و جنین پسر تندتر است. امروزه این قضیه چندان طرفداری ندارد.

تشخیص جنسیت، از طریق سونوگرافی ممکن است؛ که اگر به وسیله افراد مجرب به خصوص بعد از ۲۰ هفتگی انجام شود می توان جنسیت جنین را با درصد اطمینان بالایی مشخص کرد.

تشخیص جنسیت از روی ضربان قلب

تشخیص جنسیت جنین قبل از تولد، اگرچه بیشتر به درخواست والدین و بر اساس علاقه‌مندی آنها صورت می‌گیرد؛ اما اهمیت آن زمانی محرز می‌شود که بدانیم تعیین جنسیت در تشخیص بیماری‌های وابسته به کروموزوم x، تشخیص بارداری دوقلوی تک تخمکی از دو تخمکی و… نقش اساسی دارد.

سونوگرافی روش دقیقی در تشخیص جنسیت جنین بویژه در سه ماهه دوم بارداری است. تشخیص جنسیت جنین در سه ماهه اول از ۱۲-۱۱ هفتگی قابل انجام است و با بالا رفتن سن بارداری دقت تشخیصی آن بالاتر می‌رود.

از عوامل موثر در دقت سونوگرافی در تعیین جنسیت می‌توان به سن بارداری (بهترین زمان در سه ماهه دوم است) وضعیت قرار گیری جنین، وضوح و حساسیت دستگاه سونوگرافی، چاقی مادر (افزایش ضخامت چربی شکمی وضوح تصویر را کاهش می‌دهد) و تجربه رادیولوژیست اشاره کرد.

دقت تشخیصی یک رادیولوژیست با تجربه و با استفاده از دستگاه خوب، بعد از هفته سیزدهم بارداری، نزدیک به ۱۰۰ درصد است‌. اگرچه در گزارش‌هایی حتی امکان ارزیابی جنسیت تا ۲۸ هفتگی مقدور نیست. بیشتر اشتباهات تشخیص جنسیت مربوط به جنس مذکر است که به اشتباه مونث گزارش می‌شود.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. احساس حرکات جنین دختر توسط مادر باردار: 《روش تجربی》
    حرکات جنین دختر توسط مادر باردار در کجا حس می شود؟ طبق تجربه ، حرکات و لگد زدن های جنین دختر ، بیشتر در قسمت جلو شکم و زیر ناف و یا کمی مایل به کناره های شکم حس می شود به طوری که به پهلو های خانم باردار نمی رسد.

  2. احساس حرکات جنین پسر توسط مادر باردار:《روش تجربی》
    محل احساس حرکات و تکان های جنین پسر توسط مادر حامله ، کجاست؟ طبق تجربه ، حرکات جنین پسر ، بیشتر در طرفین شکم و در قسمت پهلوی چپ و راست حس می شود. در جنین پسر معمولا مادر این حس را دارد که انگار جنین دست خود را در پهلوی مادر فرو برده است و یا هنگام خواب وقتی که به پهلو می خوابد حس می کند که انگار دست جنین در زیر پهلوی او قرار گرفته و مثل این است که گیر کرده است!?

  3. روش های تجربی ، برای مادرانی که تمایلی به سونوگرافی تعیین جنسیت ندارند در تشخیص جنسیت جنین آن ها کمک شایانی بکند

  4. احساس دائمی سرما در پاهایتان در طول بارداری یکی از نشانه های واضح این است که شما یک نوزاد پسر باردار هستید

  5. اسطوره تعیین جنسیت دیگر ادعا می کند که اگر ضربان قلب کودک شما در حدود ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد، یک پسر است. ضربان قلب سریعتر به این معنی است که شما دختری را حمل می کنید. اما مطالعات علمی نشان داده اند که بین ضربان قلب فرزند های دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد. در حقیقت، فرزند های مرد ضربان قلب کمی سریعتر دارند، اما تقریباً ۳ ضربان در دقیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *