تشخیص باکره بودن از چهره و چشم ممکنه؟!

متاسفانه حدود ۲ ماه پیش دوست پسرم به من تجاوز کرد و پرده بکارتم پاره شد چون لکه بینی داشتم. از ترس خانواده و آبرو این موضوع را به کسی نگفتم چون به منزلشان رفته بودم و اینطور فریب خوردم. حالا نگران این هستم مبادا دیگران از روی چهره و چشم و نگاه متوجه باکره نبودن من بشوند…

تشخیص باکره بودن از چهره و یا چشم ممکن نیست و فقط از طریق معاینه ممکن است. متاسفانه عدم شکایت از این افراد باعث دامن زدن به اتفاقاتی مشابه می شود. حداقل مجازات این شخص حبس و جزای نقدی است. برای اطمینان از پارگی بکارت می توانید توسط ماما یا متخصص زنان معاینه شوید.

معاینات زنان معمولاً روی یک صندلی مخصوص و در حالتی که به وضعیت لیتوتومی معروف است انجام می‌شود. در این حالت معاینه کننده به دستگاه تناسلی معاینه شونده تسلط کامل دارد و با استفاده از ابزار مخصوص می‌تواند معاینه خود را انجام دهد. معاینه باید توسط شخص دیگری انجام شود و خود فرد قادر به انجام این معاینه نیست.
توجه داشته باشید معاینه پرده بکارت توسط فرد متبحر باعث آسیب آن نخواهد شد.
همچنین معاینات زیاد پرده بکارت باعث آسیب تدریجی پرده نمی‌گردد.

آیا معاینه پرده بکارت دردناک هست؟
چون این معاینه معمولاً در افرادی انجام می‌شود که چنین تجربه ای ندارند ممکن است به دلیل حساسیت منطقه مورد معاینه درد و اسپاسم ایجاد شود.

معاینه پرده بکارت توسط خود فرد
همئاره دقت کنید خود فرد قادر نیست که به درستی پرده بکارت خود را مشاهده کند و لازم است که معاینه توسط معاینه کننده ماهر انجام شود.
البته توجه داشته باشید با توجه به این که پرده بکارت یک قسمت از دستگاه تناسلی خارجی محسوب می‌شود خود فرد فقط می‌تواند آن را مشاهده کند اما قضاوت در مورد سلامت یا عدم سلامت پرده به مهارت و تبحر نیاز دارد و در حیطه تخصص پزشکی قانونی است.
برای مشاهده پرده بکارت می‌توانید جلوی یک آینه بزرگ که به دیوار تکیه داده شده است بنشینید و کف پاها را در دو طرف آینه به دیوار بچسبانید و دستان خود را از زیر ران داخل ببرید. بدین ترتیب که با استفاده از انگشت‌های میانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را کاملاً باز می‌کنید و با استفاده از یک چراغ قوه یا چراغ خواب که محل استقرار آن را قبلاً درست کرده‌اید نور را به آینه می‌تابانید تا نور به داخل مهبل منعکس شود تا به خوبی قابل مشاهده باشد. 

معاینه بکارت در چه مواردی مفید است؟
در مورد تجاوز به شخص و آسیب های وارده و حتی زمان تقریبی پاره شدن پرده. پزشک قانونی میتواند این مورد را تشخیص داده و ثابت کند.

در هنگام طلاق، اگر آسیبی به پرده هایمن نرسیده باشد، میتوان نام را از شناسنامه حذف کرد.

در مواردی که پرده بکارت در اثر یک حادثه و اتفاق از بین رفت و یا آسیب دیده باشد، پزشک قانونی میتواند این مورد را تشخیص داده و به شخص گواهی دهد.

تشخیص نوع پرده، در بسیاری موارد بخاطر نوع پرده، شخص ممکن است خونریزی نکند یا در موارد معدود ممکن است به طور مادر زادی پرده نداشته باشد، پزشک قانونی میتواند این موارد را تشخیص داده و به شخص گواهی معتبر دهد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *