“ترک سیگار در بارداری” چگونه باعث اضافه وزن می شود؟!

در صورتي كه در بارداري سيگار كشيدن را ترك كنم چه قدر اضافه وزن خواهم داشت؟
مطالعات نشان مي دهد كه اين ميزان حدود دو تا سه كيلو گرم خواهد بود و دليل آن هم اين است كه مادر به عنوان جايگزين سيگار، غذاي بيشتري مي خورد و ضمنا با حذف نيكوتين سرعت متابوليسم هم كم مي شود. تجربه نشان داده است كه در خانم هایي كه سيگار كشيدن را در حاملگي ترك مي كنند نهايتا ميزان اضافه وزن در محدوده نرمال خواهد بود. به هر حال هيچ گاه نمي توان دقيقا تعيين كرد كه چه ميزان از كل اضافه وزن زمان بارداري مربوط به خود حاملگي و چه مفدار ان مربوط به ترك سيگار بوده است.
نگران مقدار وزني كه اضافه خواهيد كرد نباشيد و از فرصت طلائي باردار بودن استفاده كنيد و سيگار را ترك كنيد. براي اطمينان بيشتر مي توانيد روزي ده دقيقه بيشتر پياده روي كنيد و تنقلات پر كالري را از رژيم غذائي خود حذف كنيد. هميشه به خاطر داشته باشيد خطر اضافه وزن بعد از ترك سيگار، از خطرات ناشي از كشيدن سيگار براي شما و جنين تان كمتر است.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. آيا چربي موضعي نابجا (سلوليت) در بارداري بدتر مي شود؟
    سلوليت مشكلي است كه در خانم ها شيوع بيشتر دارد و دليل آن هم هورمونهاي زنانگي است. از آن جا كه در حاملگي اضافه وزن در ديگر قسمتهاي بدن نيز وجود دارد. بنابراين ممكن است سلوليت شما ظاهر ناموزون خود را در مقايسه با ساير قسمت هاي بدن از دست بدهد (اگر چه اين احتمال هم وجود دارد كه در حاملگي بيشتر شود). ضمنا بعد از زايمان، وقتي كاهش وزن پيدا كرديد ممكن است متوجه شويد چربي هاي اضافي بدنتان به جا ي متمركز بودن در يك محل، تا حدودي پخش شده است. بسياري از خانمها هم با به دنيا آمدن نوزاد نگراني خود را در مورد سلوليت شان فراموش مي كنند. با اين حال اگر بعد از زايمان هنوز اين مساله موجب نگراني تان مي شود مي توانيد با ورزش و رژيم غذائي برنامه ريزي شده آن را به تدريج كاهش دهيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *