چه داروهایی اثر قرص ال دی را از بین میبرد

چه داروهایی اثر قرص ال دی را از بین می برند؟

یکی از راه های پیشگیری از بارداری استفاده از قرص های ضد بارداری است. یکی از کم ضرر ترین این قرص ها قرص ال دی یا LD است. البته قرص ال دی مصارف دیگری نیز دارد. اگر قرص ضد بارداری به‌درستی مصرف شود، یعنی هر روز در زمانی مشخص، روشی بسیار مؤثر برای پیشگیری از بارداری است. مصرف برخی از دارو‌ها مانند آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های ضد انعقاد خون، می‌توانند اثر قرص‌های جلوگیری از بارداری را کاهش دهند. چه داروهایی اثر قرص ال دی را از بین میبرد؟، قرص ال دی رو با چه قرصی نباید خورد؟،برای پاسخ دادن به این سوالات با ما همراه باشید و  حتما به هنگام مشورت با پزشک خود، وی را در خصوص تمام دارو‌ها و دارو‌های بدون نسخه‌ای (از جمله گیاهان داروئی) که مصرف می‌کنید، در جریان قرار دهید.

قرص ال دی رو با چه قرصی نباید خورد

 

چه داروهایی اثر قرص ال دی را از بین میبرد؟

۱) آنتی بیوتیک ها :

برخی از آنتی بیوتک ها که برای از بین بردن عفونت تجویز میشوند می تواند اثر قرص ال دی را از بین ببرد.آن دسته از آنتی بیوتک ها که برای از بین بردن بیماری های باکتریایی مانند ذات الریه٬ عفونت های تنفسی٬ آکنه٬ عفونت پوستی٬ عفونت های ادراری و عفونت های منتقل شده از طریق رابطه جنسی مصرف میشوند با قرص ال دی تداخل دارویی ایجاد کنند و اثرات این قرص را برای جلوگیری از بارداری کاهش دهند. البته باید به این موضوع اشاره کرد از آنجایی متابولیسم بدن افراد در واکنش با داروهای تجویز شده متفاووت است نمی توان درصد ایجاد تداخل دارویی را پیش بینی کرد. لذا بر حسب احتیاط قبل از مصرف آنتی بیوتک ها با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

۲) دارو های ضد افسردگی

داروهای تجویز شده برای درمان افسردگی می توانند در میزان هورمون های بدن تغییر ایجاد کنند. هورمون های استروژن و پروژسترون با مصرف داروهای ضد افسردگی کاهش می یابند. البته این کاهش در بدن های مختلف متفاوت است. و این تاثیر متقابل است یعنی اینکه قرص ال دی تواند اثرات داروهای ضدافسردگی را کاهش دهد. SSRI وserzone از جمله داروهایی که بر روی قرص ال دی تاثیر میگذارند.

۳) دارو های دیابت

احتمال تداخل داروی قرص ال دی با داروهایی مانند actors وavandia که برای دیابت تجویز میشوند وجود دارد.

۴) دارو های ضد تشنج
داروهای barbiturate که خواب آور٬ کنترل کننده استرس و برای درمان تشنج هستند، اثر قرص ال دی را از بین میبرد. داروهای نام برده برای درمان بیماری صرع و درمان مشکلات عصبی نیز تصویه میشوند.
علاوه براین topamam که برای درمان سردرهای میگرنی استفاده میشوند، نیز از جمله قرص هایی هستند که با قرص ال دی نباید خورده شوند.

به‌گفته‌ی انجمن متخصصان بهداشت باروری (ARHP) فقط ۰٫۱درصد از زنان علی‌رغم مصرف این قرص باردار می‌شوند. در نخستین سال مصرف این قرص‌ها، از هر ۱۰۰ زن تقریبا فقط ۱ نفر دچار حاملگی ناخواسته می‌شود. بااین‌حال نرخ بارداری در زنانی که بعضی اوقات مصرف قرص را فراموش می‌کنند، به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به‌گفته‌ی ARHP، این میزان ۳۰ تا ۸۰ برابر می‌شود.

چنانچه داروهای تسریع کننده متابولیسم اثر دارو مصرف می‌شوند، باید در طول دوره درمان با آن داروها (یا حداقل یک هفته پس از پایان دوره درمان) یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز به کار رود. در غیر این صورت مصرف اچ دی توصیه می‌شود.

تاثیر قرص سرماخوردگی بر قرص ال دی

دستور مصرف قرص ال دی برای پیشگیری از بارداری

> مصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک یا ماما باشد.

> قرص‌های اچ دی به صورت خوردن روزی یک قرص در ساعت ثابت است که از روز اول دوره ماهانه آغاز شده و تا ۲۱ روز مصرف می‌شود. پس از یک‌هفته استراحت (وقفه)، دوباره بسته جدیدی از قرص‌ها مصرف می‌شود.

> قرص‌ها باید هر روز، در ساعت ثابتی مصرف شوند. در صورتی که یک نوبت قرص فراموش شود، باید به محض به‌خاطرآوردن مصرف شود، در غیر این صورت در نوبت بعدی ۲ قرص مصرف گردد. درصورتی که مصرف قرص‌ها در ۲ روز متوالی فراموش شود، باید در ۲ روز بعدی، هر روز ۲ قرص خورده شود و از روز سوم، طبق روال عادی مصرف شود. در صورتی که مصرف قرص‌ها بیش از ۳ روزمتوالی فراموش شود، باید تا انتهای دوره سیکل از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کرد.

> در استفراغ یا اسهال شدید جذب گوارشی دارو کم می‌شود و بهتر است در مدت بیماری از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده شود.

عوارض جانبی قرص های ال دی

هنگام عمل جراحی، امکان ترومبوآمبولیسم پس از جراحی وجود دارد و بهتر است مصرف دارو چند هفته پیش از جراحی قطع شود.

دیگر عوارض آن عبارتند از: بالا بردن احتمال ترومبوآمبولیسم وریدی، افزایش بیماری‌های صفراوی و تشکیل سنگ کیسه‌صفرا، تهوع، استفراغ، سردرد ملایم یا سردردهای میگرنی شدید، خون‌ریزی‌های نامنظم در دوره قاعدگی، افزایش وزن، آکنه و پرمویی .

موارد منع مصرف قرص ال دی

این دارو در صورت وجود یا سابقه بیماری‌های ترومبوآمبولیک، بیماری‌های عروقی مغز، سکته قلبی، بیماری شریان کرونر، بالابودن مادرزادی چربی‌های خون، سرطان پستان شناخته شده یا قابل پیش‌بینی، سرطان دستگاه تناسلی زنانه و یا سایر سرطان‌های وابسته به هورمون، خونریزی مهبلی تشخیص داده نشده یاغیرعادی، تومورهای کبدی و نارسایی عملکرد کبد نباید مصرف شود.

تداخل‌های دارویی قرص ال دی

برخی از ترکیبات ضدباکتری مثل ریفامپین و آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف مانند آمپی‌سیلین و تتراسیکلین‌ها، ترکیبات ضد صرع مانند کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی‌توئین وپیریمیدون، و ترکیبات ضد قارچ مانند گریزئوفولوین موجب افزایش متابولیسم قرص‌های خوراکی ضدبارداری می‌گردند و اثربخشی ال دی را کم می‌کنند.

ال دی با اثر ضدانعقاد داروهای ضدانعقاد خون خوراکی مثل وارفارین، مقابله‌می‌کند. همچنین غلظت پلاسمایی سیکلوسپورین در تجویز همزمان با این دارو، افزایش می‌یابد.

یک دکتر داروساز با اشاره به مصرف هم‌زمان داروها با مواد مختلف گفت:

داروها دارای خواص شیمیایی هستند که قرارگیری دو ماده شیمیایی در کنار هم باعث تداخل آن‌ها می‌شود تداخل داروها در بدن گاهی اوقات می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

دکتر چیت‌ساز، بیان کرد: مصرف داروها به طور هم‌زمان ممکن است اثر یک دارو را کم و اثر داروی دیگر را بیشتر کند مثلاً مصرف قرص‌های ضدبارداری توأم با آنتی‌بیوتیک‌ها تداخل ایجاد می‌کند. وقتی آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت همزمان با قرص‌های جلوگیری استفاده شود تأثیر قرص‌های جلوگیری را کاهش می‌دهید.

این داروساز با اشاره به مصرف دارو با غذا و میوه تصریح کرد: مصرف برخی غذاها و میوه‌ها با دارو هم می‌تواند تغییر تأثیر داروها را به همراه داشته باشد که با توجه به این‌که بحث جدیدی است در خیلی از کتاب‌ها و حتی بروشورهای داخل قرص و داروها ذکر نشده است و برای اطلاع از این‌که چه غذایی و با چه دارویی ممکن است تداخل ایجاد کند باید با پزشک معالج مشورت شود.

تاثیر قرص سرماخوردگی بر قرص ال دی

مصرف آمپی سیلین با داروهای ضداسهال یا داروهای ضدبارداری به علت کاهش کارآیی آن‌ها ممنوع است.

مصرف گریب فروت با داروهای ضدفشار خون اصلاً توصیه نمی‌شود. حتی المقدور قرص‌ها را با آب خالی بخورید.

اشتراک‌گذاری
138 نظر
  1. باسلام. خواستم بپرسم خوردن قرص اسپیرونولاکتون و آمپیسیلین. تاثیری روی قرص ال دی دارد. در ضمن من قرص پروپرانونول و کلونازپامم استفاده میکنم. ممنون میشم جواب منو بدین.

    1. سلام قرص های آنتی بیوتیک و قرص های اعصاب تاثیر گذار هستند .

    2. سلام قرص تاوانکس با قرص ال دی تداخل داره درصورت مصرف خطرناک میتونه باشه؟

  2. سلام می خواستم بدونم مصرف همزمان ال دی با کپسول ferrodin قرص اهن تاثیر الدی را از بین میبرد

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

    2. سلام قرص زینک روی ال دی اثر میزاره

  3. سلام من هر موقع قرص ال دی استفاده میکنم درد معده وحالت تهوع میگیرم میتونم قرص ضد تهوع بخورم یا نه

    1. سلام بله می توانید از داروی ضد تهوع استفاده کنید.

      1. سلام قرص آسيكلووير با قرص ال دي تداخل دارد؟

  4. قرص آسنترا با ال دی تداخل داره؟خواهش میکنم جوابمو بدید

  5. سلام من کلیتوریس بزرگ الان میخواستم بگم میشه جراحی بشه چون میخوام جراحی کنم لابیاپلاستی گفتن عمل میشه کلیتوریس نه

  6. سلام.من عمل لابیا کردم.دو روز قبل از عمل بخاطر اینکه پریود نشم قرص ال دی خوردم.یعنی کلا دو تا استفاده کردم.الان ۳ روز از عمل میگذره.آیا خطر ترمبوآمبولیک وجود داره؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  7. من از روز سوم دوره قاعده گی مصرف قرص ضد حاملگیLD شروع کردم حالا با خوردن ۸ تا قرص، روز هفتم قاعده خوب شدم بعد دوروز پاکی دوباره خون میبینم مشکل چیه همزمان قرص مخمر ابجو و قطره گیاهی گل سرخ هم مصرف کردم

    1. بهتر است داروهای گیاهی را قطع کنید .

  8. سلام ژل دنتوگان روی قرص ال دی تاثیر می گذارد

  9. سلام می خواستم بدونم استفاده همزمان قرص اورژانسی وقرص سرما خوردگی مشکلی ایجاد نمی کند ؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  10. سلام مصرف قرص ضد بارداری سیبل با قرص کلداکس تداخلی ایجاد نمی کند؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  11. من از قرص حساسیت ستیرزین استفاده میکنم .آیا مشکلی پیش نمیاد بعد از یع ساعت دیگ قرص ال دی میخورم.خواهت جوابمو بدین

    1. خیر مشکلی ندارد.

  12. سلام ببخشید من پراپرانول مصرف میکنم تداخلی پیش میاد با قرص ال دی بخورم؟

    1. سلام اگر فشار خون دارید بهتر است از قرص های جلوگیری استفاده کنید بعد از اتمام بسته قرص بهتر است دیگر از قرص استفاده نکنید.

  13. باسلام .بنده بیمار ام اس هستم.آیا.الدی.با.آمپول.من.که.اسویمر.هست.تداخلی.دارد.ویا.نه.؟؟؟؟ممنونم

  14. سلام من ۴۰ سالمه و از روز اول پریودم قرص ال دی شروع کردم. بعد از ۶ روز نه تنها پریودم قطع نشد همچنان خونریزی داشتم. قرص ال دی رو قطع کردم. همچنان الان که ۵ روزه که قرص نمی خورم ولی بازهم خونریزی دارم. لطفا راهنمایی بفرمائید.

  15. سلام آیا شربت سیپروهپتادین که باعث اشتها میشه با آمپول جلوگیری از بارداری تداخل دارویی داره

    1. سلام خیر تداخلی ندارند.

  16. سلام
    میخواستم بپرسم مصرف همزمان قرص ال دی یا اورژانسی با آموکسی سیلین یا آمپول پنی سیلین تداخل داره؟

    1. سلام اثر قرص های جلوگیری را کم می کنند.

  17. سلام من ۱۰ روز ه قرص ال دی اورژانسی خوردم ولی هنوز از پریود خبری نیس ایا من حامله ام

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت پیگیری نمایید.

  18. سلام آیا قرص فلوکستین با ال دی تداخل دارد یا نه.من مدتی هست پریودم به تاخیر میفته .دکتر رفتم متفورمین داد که پس از سونو ومصرف قرص دکتر گفت تنبلی تخمدان خوب شده وپریودم خوب شد .دوبار هم پریود طبیعی داشتم ولی باز الان یه روز پریود شدم احساس کسلی دارم فراموشکار شدم و…

  19. سلام …من لیتیم و سرترالین رو تا آخر عمر بیاید بخورم ایا با ال دی تداخل دارن

    1. سلام بهتر است از قرص های جلوگیری استفاده نکنید.

  20. سلام من مبتلا به اندومتريوز هستم و دكترم قرص اسپرينولاكتون و لويتود برايم تجويز كرده ، الان حدود ٣ ماه هست كه فقط قرص هاى زرد رو مصرف ميكنم و دكتر ازم خواسته كه در صورت لكه بينى قرص رو قطع نكنم و ادامه بدم به صورتى كه تا ٦ ماه نبايد پريود بشم ، حالا ١٠ روز هست كه با وجود مصرف ال دى به صورت نامنظم خونريزى دارم و حامله هم نيستم و دكترم در دسترس نيست ، ممنون ميشم راهنمايى بفرماييد

    1. سلام نمی توان به مدت ۶ ماه جلوی پریود فیزیولوژیک بدن را گرفت بهتر است برای بارداری اقدام کنید.

  21. اگر همراه قرص ضدبارداری قرص مترونیدازول مصرف شود احتمال بارداری وجود دارد

    1. خیر تداخلی با هم ندارند.

  22. سلام…
    من تپش قلب دارم.و قرص کونکور مصرف میکنم
    و تیرویید دارم و قرص متی مازول میخورم…
    مصرف قرص ال دی، با این دوتا دارو تداخل دارد؟؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند اما با توجه به شرح حال شما بهتر است قرص جلوگیری مصرف نکنید.

  23. سلام ایا خوردن قرص امپرازول کپسول معده بعد از چن ساعتش قرص ال دی بخوریم مشکلی نداره؟؟؟

    1. سلام خیر تداخلی ندارد.

  24. سلام وقتتون بخیر ایا خوردن قرص ال دی با جوشونده گیاه ثنا تداخل داره؟

  25. سلام آیا مصرف همزمان قرص ال دی و عرق رازیانه با هم مشکلی بوجود میاره؟

    1. سلام بهتر است داروی شیمیایی و گیاهی باهم مصرف نشوند.

  26. سلام من کم کاری تیروئید دارم قرص لوتیروکسین مصرف میکنم وبه خاطر داشتن کیست تخمدان قرص ال دی هم میخورم ریشه موهام خیلی ضعیف شده وموهام میریزه ممکنه از قرص ها باشه چکار کنم خیلی اذیت میشم بخاطر ریزش مو

  27. سلام ببخشید قرص اورژانسی با قرص مزالازین تداخلی دارد یانه؟

    1. سلام خیر تداخلی ندارد.

  28. سلام دکتر برای جوشای صورتم قرص جلوگیری سیبل با قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ تجویز کرده. میخوام بدونم دو تا قرص همزمان بخورم یا بهتربا فاصله در طول روز خورده بشه؟ دکترم در دسترس نیست فعلا. در ضمن قرص اسپیرونولاکتون ادرار آور تو توضیحات نوشتن بهتر صبح مصرف بشه و قرص ضد بارداری شب ممنون میشم سوالم رو سریعتر جواب بدید

  29. سلام ایا قرص راکوتان و ضد بارداری تداخل دارن؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  30. ایا خوردن قرص مترونیدازول با قرص ال دی احتمال بارداری وجود داره یا میتونیم در زمان پریود هستیم قرص مترونیدازول مصرف کنیم

    1. سلام اگر پزشک برای شما تجویز نموده مصرف آن منعی ندارد.

  31. سلام آبا مصرف قرص ال دی و قرص آموکسی کلاو تداخل دارد؟ممکنه من باردار باشم؟۱۱عدد از قرص مصرف کردم و اولین باریه از ال دی استفاده میکنم ممکنه با تداخل دارویی من باردارباشم.خواهش میکنم جواب بدین

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است اما برای اطمینان بهتر است حین مصرف آنتی بیوتیک جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید تا احتمال بارداری به صفر برسد.

  32. سلام ببخشیدمصرف مشروبات الکلی تداخلی دراثرال دی دارد؟لطفا زودجوابموبدیدممنون میشم

    1. سلام با توجه به ضررهایی که برای سلامتی بدن دارو مصرف آن باید ترک شود.

  33. سلام من دکتربرام ب علت کیستونامنظمی پریدقرص یازنوشته مبخوام بدونم بادمنوش های گیاهی مثه گل گاو زبون یابابونه تداخل داره؟عوارضی داره؟

    1. سلام خیر تداخلی ندارند.

  34. سلام.قرص روکین و کلداکس تداخل دارویی دارن؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  35. آيا قرص لووتيركسين با إل دى تداخل دارد يا أثرش را كم ميكند؟

    1. خیر تداخلی با هم ندارند.

  36. سلام من قرص ال دی مصرف میکنم وامروز۲۵روز سیکلم هستم بی بی چک خط tکمرنگ نشون داد رفتم تست بتا دادم۹۸بود۷۲ساعت بعد تکرار کردم۱۷۰بود
    من الان باردارم؟؟؟

    1. سلام بله باردار هستید.

  37. سلام من یه هفته به عید پریود شدم بعدش چن روز بعد قرص اورژانسی مصرف کردم دوباره سیزدهم عید پریود شدم …چرا؟؟؟؟تاالانم دیگ پریود نشدم جلوگیری هم نداشتم ایا من حاملم؟؟؟؟؟

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  38. سلام خوردن قرص ال دی و آسپرین با هم در ماه رمضان اشکال داره؟

    1. سلام تداخلی با هم ندارند.

  39. سلام. ایا قرص ایتراکنازول روی روکین که برای جلوگیری از بارداری استفاده میکنم تاثیر داره؟ و سوال بعدیم اینه که وقتی انتی بیوتیک مصرف میکنیم تا چند وقت بعد از پایان مصرف انتی بیوتیک تاثیر قرص جاوگیری کم هست؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند ۲۴ ساعت بعد از قطع قرص مشکلی ندارد.

  40. سلام من قرص سفکسیم میخورم با میترونیندازول …..بعد قرص جلوگیری ال دی. رو میخورم مشکلی که ایجاد نمیکنه لطفا جواب بدین

    1. سلام در زمان مصرف قرص آنتی بیوتیک بهتر است روش جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید.

  41. سلام میخواستم بدونم مصرف همزمان قرص ال دی ومتفورمین با هم اشکال داره؟

    1. سلام اگر بیماری دیابت ندارید مصرف همزمان این دو قرص با هم توصیه نمی شود.

  42. سلام.من ازیکشنبه هفته پیش قرص ال دی روشروع کردم ولی جلوگیری هم داشتم تاآخرهفته کلایکبارجلوگیری نداشتمودرکل۴تاقرص هرشب یکی مصرف کردم.این هفته هم تاامروزجلوگیری داشتم فقط یکبارجلوگیری نداشتمودوشب قرص خوردم.سه روزه دارم قرص هیوسین.قرص انداستوور.قرص متروماکس.کپسول سیپروفلوکساسین۵۰۰ وآمپول حالت تهوع واسهال هم زدم بنظرتون ال دی خنثی شده؟الان قرص اورژانس بخورم؟نمیخام حامله شم

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست مصرف قرص ال دی را ادامه دهید بهتر است در هنگام مصرف آنتی بیوتیک جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید.

  43. سلام آیا مصرف سرکه سیب اثر قرص ال دی رو کم نمیکنه؟؟؟

  44. سلام من امپول ویکتوزا و قرص لاکتوفم استفاده میکنم ایا تداخل دارویی با قرص روکین دارد

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  45. سلام آیا مصرف قرص ال دی با مولتی ویتامین تداخل دارد؟۲ قرص رو تو یه ساعت مصرف میکنم.

    1. سلام خیر تداخلی ندارند.

  46. آيا قرص اورژانسي با اسنترا تداخل داره؟؟اثربخشي قرص اورژانسي رو كم ميكنه؟

  47. ایا خوردن قرص ال دی با الپروولام تداخل دارد

    1. بستگی به دوز داروی مصرفی دارد باید با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید .

  48. کپسول ژلوفن با قرص های ضد بارداری که در دوران شیردهی میخوریم تداخل داره؟من بچه کوچک دارم نباید باردار بشم.آیا نیازه قرص اورزانسی بخورم؟

    1. خیر تداخلی ندارد نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

  49. سلام
    من روز شونزده سیکلم رابطه محافظت نشده داشتم ولی ترس من از پیشاب هستش از منی نیس
    حدود ۲۱ ساعت بعدش قرص لونژیل خوردم
    قبل لونژیلم نوشابه انرژی زا خوردم
    با این تفاسیر ایا حامله میشم ؟

  50. سلام مصرف قرص کم کاری تیرویید با قرص ال دی ویا قرص اسبرین با هم تداخل دارویی دارد ودیگر اینکه مدت زیادی است که ال دی استفاده می کنم چگونه می توانم عوارض آ ن را خنثی کنم.

    1. سلام اگر طولانی مدت از قرص ال دی به طور پیوسته استفاده کرده اید باید آن را قطع کرده و به بدن خود استراحت دهید.

  51. سلام من قرص کو اموکسی سیسیلین مصرف می کنم ایا مشکلی داره

  52. سلام قرض ال دی چیه.

  53. ایا خوردن قرص استامینوفن و دورنگی روی قرص ضدبارداری روکین اثر دارد؟؟

    1. خیر مصرف قرص استامینوفن تداخلی با قرص روکین ندارد .

  54. آیا مصرف همزمان قرص ضدبارداری با قرص فیناستراید تداخلی ایجاد میکند؟

    1. مصرف آن تحت نظر پزشک معالج خود منعی ندارد .

    2. آیا آموکسی اثر الدی را کم میکند

  55. سلام اگه قرص ال دی و مدروفم رو با هم بخورم ضرری داره چون میخواهم به سفر زیارتی برم وهمون موقعی ک میرم وقت پریود شدنمه چون ماه قبل عقب زدم نمیدونم این ماه هم اینطوریه میخوام ال دی بخورم تا پریود نشم و ۱۳ روز بعد پریودی هم باید مدروفم بخورم بهم بگین قرص ال دی رو چطور باید مصرف کنم

    1. سلام خیر نباید این دو قرص را همزمان مصرف کنید .

  56. آياقرص ال دى با قرص مخمرآبجو تداخل دارد؟

  57. ایا مشروبات الکی با قرص اورژانسی تداخل دارد

  58. آیا مصرف قطره گل سرخ با مصرف قرص جلوگیری سیپروترون تداخل داره؟

    1. خیر تداخلی ندارد .

  59. آياقرص ال دى با قرص مخمرآبجو تداخل دارد؟

    1. خیر تداخلی با هم ندارند.

  60. آياقرص ال دى با قرص مخمرآبجو تداخل دارد؟

  61. سلام وقت بهير،ميخواستم بدونم مصرف قرص ال دي با سفكسيم يا اموكسي سيلين يه هفته قبل از عادت ماهانه براي جلوگيري از عادت ماهانه و به تعويق انداختن اون باعث اختلال ميشه،اگه مصرف كنم به مدت ٣روز با هم ممكن عادت ماهانه رخ بده؟

  62. سلام
    مصرف قرص استامینوفن اثر قرص ال دی رو از بین می بره؟
    آیا این دو با هم تداخل دارن؟
    ممنون از راهنمایی تون

    1. سلام خیر با هم تداخل ندارند.

  63. سلام
    میخاستم بدونم مصرف قرص لاکتوفم اثر روکین راخنثی نمیکند؟ امکان بارداری وحود دارد؟؟

    1. سلام خیر با هم تداخلی ندارند .

  64. سلام ایا قرص رانیتیدین و شربت ام جی و امپول ارامبخش و سرم اثر امپول سه ماهه را کم میکند

    1. سلام خیر تداخلی ندارند .

  65. سلام من سیفیکسیم مصرف کردم خطر حاملگی داره آیا چاره در چیست ؟

  66. سلام من ۶ ماه هست راکوتان مصرف میکنم. دیشب رابطه جنسی داشتم. و بعدش حواسم نبود راکوتان مصرف کردم. فرداش ۲تا قرص لونژیل خوردم. آیا قرص لونژیل اثر میکنه؟؟ تداخل ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام باید یک روش جلوگیری مطمئن داشته باشید این قرص ضریب شکست دارد و باید مصرف قرص راکوتان را حتما قطع کنید .

  67. سلام، من ۵روزه سر ساعت قرص سیپر‌وترون کامپوند مصرف میکنم،ماه اوله ک استقاده میکنم، آیا ممکنه بدون هیچ روش پیشگیری دیگه ای باردار بشم؟هنوز ۱۲ ساعت نشده ک رابطه داشتم،آیا لازمه قرص اورژانسی استفاده کنم؟؟ و اینکه قرص سرماخوردگی خوردم ایا تداخل داره؟؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی ندارید.

  68. سلام قرص ضدبارداری با قرص سیتریزین تداخل نداره؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند.

  69. سلام.ایا مصرف قرص میترونیدازول اثر قرص ال دی ( ضدبارداری)را کم میکند

    1. سلام خیر منعی ندارد.

  70. سلام ممنون از مطلب خوبتون،ببخشید قرص ال دی که برای کیست تجویز شده باشه اگه همراه متوکلوپرامید که ضدتهوع هست خورده بشه مکشلی ایجاد میشه؟برای کیست؟

    1. سلام خیر تداخلی ندارد .

  71. باسلام من به خاطر ریزش موهام قرص فیناستراید مصرف میکنم وچندروز پیش رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم بلافاصله یک ساعت بعد دوتا قرص لونژیل مصرف کردم منکنه باردار بشم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید پیگیری نمایید.

  72. سلام شیاف استامینوفن با قرص ضد بار داری تداخل دارد

    1. سلام خیر تداخلی ندارد.

  73. سلام خسته نباشید
    من از روز اول قاعدگیم قرص روکین رو شروع کردم و هر شب سر ساعت ۱۱ اون رو خوردم به جز یک شب که در ساعت ۱:۳۰ و یک شب در ساعت ۱۱:۳۰ خوردم از روز سوم قاعدگیم به مدت ۴ روز قرص تاوانکس ۵۰۰ مصرف کردم ولی به علت عوارض جانبی شدید مثل تهوع و استفراغ قطعش کردم و قاعدگیم ۱۱ روز طول کشید برخلاف همیشه که ۷ روز بیشتر طول نمیکشید در روز ۱۲ و ۱۳ دوره ماهانه نزدیکی محافظت نشده داشتم آیا احتمال بارداری وجود داره؟
    با تشکر
    با تشکر

  74. سلام من سقط کروم دکترم برای منظم شدن پریودیم قرص مدروفم۵ تجویز کرده والان دارم استفاده میکنم.امروز رابطه مشکوک داشتم میتونم قرص اورژانسی لونژیل ۱ونیم بخورم؟؟تورو خدا ج بدین نمتونم برم دکتر. منتظر جوابتونم

  75. سلام ایا مصرف قرص کلردیازپوکساید( ضد استرس) با قرص ال دی تداخل دارد؟

  76. سلام،خسته نباشید،می خواستم بدونم قرص اسهال لوپرامید روی میزان اثر گذاری قرص ال دی تاثیری داره یانه؟ممنون میشم جواب بدید

  77. سلام من قرص ال دی مصرف میکنم و امروز یدونه اموکسی سیلین خوردم ایا تداخل داره ؟و تاچند وقت باید روش پیشگیری دیگه ای داشته باشم
    دیگه نمیخوام اموکسی مصرف کنم

  78. سلام من قرص ال دیاستفاده میکنم بعد نیم ساعت قرص دیکلوفناک خورد ایا تداخل دارد

  79. سلام من قرص ال دی استفاده می کنم بعد نیم ساعت قرص دیکلو فناک خوردم ایا تداخل دارد با قرص ال دی جواب بدید ممنون میشم

  80. سلام من ناراحتی معده دارم ایا قرص‌های فلوکستین و امپرازول و دومپریدون اثر قرص ال‌دی را کاهش میدهند

  81. سلام قرص روکین میخورم تازه پریودم تمام شده رابطه داشتم الان کرونا گرفته چه دارویی میتونم مصرف کنم تاثیر قرص زد بارداری از بین نره نمیخوام باردار بشم خیلی استرس دارم از یه طرفم خیلی حالم بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *