کیا بدون ترشح تخمک گذاری باردار شدن

تخمک گذاری بدون ترشح ممکن است؟ | چرا ترشحات تخمک گذاری ندارم!

 

برخی از خانمها که قصد بارداری دارند می پرسند چرا این ماه ترشحات تخم مرغی شکل تخمک گذاری ندارم؟ یعنی امکان بارداری در این ماه وجود ندارد؟ ممکن است بدون ترشحات هم تخمک گذاری صورت بگیرد؟، کیا بدون ترشح تخمک گذاری باردار شدن؟

تخمک گذاری بدون ترشح ممکنه؟!

درست است که برای ترشحات تخم مرغی شکل به تشخیص تخمک گذاری کمک می کنند، اما نبودن ترشحات به معنای اتفاق نیفتائن تخمک گذاری نیست. در برخی از افراد در سیکل تخمک گذاری، ترشحات دیده نمی شود. زیرا که چرخه تخمک گذاری در افراد مختلف متفاوت است.

علت نداشتن ترشح تخمک گذاری

ترشحات زنانه رابطه قویی با حالات روحی و روانی آنها دارد. استرس و هیجانات می توانند دلیلی برای نداشتن ترشحات باشند.

 ترشحات تخمک گذاری یکی از مهمترین علایم تخمک گذاری است اما در برخی از خانمها این ترشحات در حدی نیست که برایشان قابل تشخیص باشد؛ اما در زمان تخمک گذاری به بیشترین حد خود می رسد. زمان تخمک گذاری معمولاً ۲ هفته قبل از پریود قبلی است. بعد از اتمام یک دوره قاعدگی، به مدت ۳ تا ۴ روز ترشحی وجود ندارد اما بعد از این مدت ترشحات سفید و یا زرد رنگی که چسبناک هستند، شروع می شوند. به تدریج این ترشحات بیشتر، شفاف تر و لزج تر می شوند. تا اینگه میزان ترشحات در یک روز خاص بسیار زیاد شده و به سفیده تخم مرغ شبیه می شود که این مورد نشان دهنده فرآیند تخمک گذاری می باشد.

این مورد جزء مهم ترین علایم تخمک گذاری می باشد. البته ظاهر این ترشحات در هر خانمی فرق می کند و هر چه از دوره پریودی شما بگذرد، میزان این ترشحات افزایش یافته و ظاهر آن ها نیز تغییر می کند. علت این تغییرات افزایش میزان هورمون استروژن می باشد. وقتی که این ترشحات چسبنده، لیز و شفاف هستند، احتمال بارداری خانم بسیار بالا می رود. به طور کلی ترشحات از رحم محافظت می کنند اما بعد از دوره پریودی، به اسپرم اجازه ورود به مجرای رحم را می دهند. در ادامه به علایم دیگر تخمک گذاری می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: ۸ علامت تخمک گذاری موفق برای تشخیص بهترین زمان باروری

علایم تخمک گذاری

چرا ترشحات تخمک گذاری ندارم

اندازه گرفتن درجه حرارت بدن

یکی دیگر از علایم تخمک گذاری تغییرات دمای بدن می باشد. بعد از اتمام دوره قاعدگی هر روز صبح به هنگام برخاستن از خواب، قبل از اینکه چیزی بخورید یا فعالیتی داشته باشید، در ساعت مشخصی ابتدا درجه حرارت بدن خود را اندازه بگیرید. قبل از تخمک گذاری ابتدا درجه حرارت بدن کاهش می یابد (کمتر از ۳۷ درجه می باشد).

۱۲ ساعت بعد از تخمک گذاری حرارت بدن بین ۱ تا ۴ درجه افزایش می یابد (از ۳۷ درجه بیشتر می شود) و تا پایان دوران قاعدگی نیز باقی می ماند. البته شما نمی توانید این افزایش حرارت را حس کنید و فقط با اندازه گیری، با دماسنج قابل درک می باشد.

بهترین زمان بارداری (زمان اوج بارداری)، ۲ تا ۳ روز قبل از افزایش دمای بدن و تا ۳ روز بعد از آن می باشد. بعد از بروز نشانه های تخمک گذاری، بین ۱ تا ۲ روز زمان می برد تا میزان هورمون پروژسترون افزایش یابد و این میران افرایش نیز موجب بالا رفتن دمای بدن می شود. از آنجا که تخمک فقط ۲۴ ساعت زنده می ماند لذا می بایست قبل از افزایش دمای بدن برای باردار شدن اقدام کرد. همچنین با تست های تخمک گذاری که در داروخانه ها به فروش می رسند، از طریق ادرار میزان هورمون ها در بدن و در نتیجه روزهای باروری شما مشخص می شوند.

علایم فیزیکی و جسمی تخمک گذاری

یکی دیگر از علایم تخمک گذاری تغییرات هورمونی است و این امر نیز موجب تغییرات جسمی زیر می شود که بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت باقی می مانند:

  • دردهای شکمی که معمولا در سمت تخمک گذاری صورت می گیرند.
  • احساس کشش و درد در سینه ها
  • علایم فیزیکی و جسمی تخمک گذاری
  • افزایش یافتن وزن به دلیل احتباس آب

مشخص کردن تاریخ تخمک گذاری

در صورت داشتن سیکل ماهانه منظم به راحتی می توان زمان و علایم تخمک گذاری را مشخص کرد. به طور معمول تخمک گذاری ۱۴ روز قبل از شروع عادت ماهیانه صورت می گیرد. با دانستن زمان این فرآیند احتمال باردار شدن شما بسیار بالا می رود. با در نظر گرفتن مراحل زیر زمان تخمک گذاری خود را تعیین کنید. همان طور که گفته شد در زمان تخمک گذاری، انجام مقاربت منجر به بارداری می شود. همچنین می توان با دانستن زمان اوج بارداری از بارداری های ناخواسته هم پیشگیری کرد.

دوره قاعدگی از اولین روز شروع سیکل ماهانه تا اولین روز سیکل ماهانه بعدی می باشد. معمولا دوره قاعدگی بین ۲۸ تا ۳۲ روز می باشد. اما باز هم ممکن است این دوره طولانی تر و یا کوتاه تر باشد. نیمه دوران قاعدگی، زمان تخمک گذاری می باشد.

بدین ترتیب از ۳ روز قبل از تخمک گذاری تا ۳ روز بعد از آن، با داشتن رابطه جنسی احتمال بارداری بسیار افزایش می یابد. در صورتی که از سه روز قبل تا سه روز بعد از زمان تخمک گذاری مقاربت انجام شود احتمال وقوع حاملگی بیشتر است.
اگر چرخه های قاعدگی شما باهم فرق می کنند بدین روش عمل کنید. ابتدا بلندترین و کوتاه ترین چرخه را در نظر بگیرید سپس از کوتاهترین چرخه قاعدگی عدد ۱۸ و آن روز را اولین روز بارداری خود و از بلندترین چرخه قاعدگی عدد ۱۱ را کم کنید و آن روز را نیز به عنوان آخرین روز باروری خود درنظر بگیرید. علایم تخمک گذاری و در نتیجه احتمال بارداری در فواصل بین این روزها صورت می گیرد.

اشتراک‌گذاری
16 نظر
  1. وقتی که این ترشحات چسبنده، لیز و شفاف هستند، احتمال بارداری خانم بالا می رود.
    ترشحات بعد از دوره پریودی، به اسپرم اجازه ورود به مجرای رحم را می دهند.

  2. شایع ترین علایم تخمک گذاری؛ درد زیر شکم، افزایش ترشحات به شکل شفاف با خاصیت کشسانی.

  3. “نیمه قاعدگی، زمان تخمک گذاری می باشد”
    ?پریودم نامنظمه روز تخمک گذاری رو میشه فهمید چندمه؟

  4. سلام من باقرص پریودم منظم میشه ۱۲پری کیت تخمک گذاری ک گذاشتم دوخط شدو روز ب روز پرنگتر البته ن خیلی پرنگ ولی ترشتح نداشتم ایاتخمک گذاری دارم یان؟

    1. سلام بله احتمال تخمک گذاری شما وجود دارد.

  5. با سلام و تشکر از سایت مفیدتان ترشحات تخم مرغی علامت تخم گذاری است؟آیا امکان داره این ترشحات را داشته باشی وتخم گذاری صورت نگیرد؟روز سیزده پری سه فولیکول ۱۲م م داشتم ودر روز پانزده شانزده ترشحات تخم مرغی یعنی نشانه تخم گذاری بوده؟

    1. سلام بله احتمال تخمک گذاری شما وجود دارد.

  6. سلام از دوم تا هشتم یک در میان برای بارداری اقدام داشتم هفدهم موعد پریودمه امشب یعنی چهار پنج روز زوتر از موعد پریودی رگهای خونی دارم یعنی باردار نیستم ؟تو رو خدا سریع جواب بدید

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری یا آزمایش خون انجام بدهید .

  7. من یه سال ازدواج کردم امروز هفت روز از تموم شدن پریودم میگذره،هر ماه ترشحات تخمک گذاری رو داشتم ولی از ماه گذشته که اقدام به بارداری کردم از همون ماه دیگه ترشحی نمیبینم گاهی خیلی کم،حالا من از کجا بفهمم تخمک گذاری دارم یا نه؟قصد بارداری دلرم لطفا راهنماییم کنید

    1. فعلا نیاز به مداخله طبی نیست تا ۶ ماه برای باردار شدن زمان دارید اگر بعد از ۶ ماه باردار نشدید آن وقت پیگیری نمایید.

  8. سلام…من هر ماه خرشحات تخمرغی رو داشتم و این ماه ۳روز قبل از تخمک گذاری و ۲روز قبل تخمک گذاریم اقدام کردم ولی در روز تخمک گذاریم ترشحاتی نداشتم ولی خفیف درد تخمدان داشتم….یعنی تخمک ترشح نشده یا میتونه نشانه بارداری باشه؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  9. سلام ۳روز از پریودی میگذره ولی ترشح ندارم مشکل چیه

  10. سلام ببخشید من قرص خوردم امپول هم زدم ولی روز ۱۷ پریودی هیچ ترشحی ندارم احتمال بارداریم هست تو این ماه ممنون میشم جواب بدین

  11. سلام،من اقدام به بارداری کردم،از بعد از پریودم تا یک روز قبل از تخمک گذاری هر روز رابطه داشتم فقط همیشه قبل و بعد از رابطه سرکه رقیق نشده داخل واژن ریختم(به قصد دختر دار شدن)این ماه سوم هست که باردار نشدم علتش میتونه سرکه باشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *