تاثیر نارگیل بر جنین/ آب نارگیل در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

جالب است بدانید که این نوشیدنی در کشور هند، به عنوان همه کاره بدن زنان باردار شناخته شده است، زیرا آب نارگیل فواید غذایی بی حدی دارد. اکنون سوال این است که آیا نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری برای زنان حامله و فرزند داخل رحم این افراد بی خطر است؟

بله، نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری زنان کاملا امن می باشد، اما باید در خوردن آن حد اعتدال را رعایت کرد. اندازه کم آب نارگیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی لازم برای بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم آن ها است.

همچنین، یادتان باشد که خوردن آب نارگیل در سه ماهه اول از دوران بارداری به زنان حامله کمک می کند تا از کم شدن آب بدن خود جلوگیری کرده و در نتیجه، علائم ویار صبحگاهی را در بدنشان کاهش دهند. علاوه بر این موارد، فراموش نکنید که خوردن این میوه برای کاهش سوزش سر دل و یبوست، که از علائم شایع دوران بارداری است، هم بسیار مفید می باشد.
درست است که زنان حامله می توانند آب نارگیل را در هر زمان از روز بنوشند، اما بهترین زمان خوردن این نوشیدنی صبح زود می باشد، چون در این زمان از روز، معده مادران باردار خالی است و الکترولیت ها و مواد مغذی موجود در آب نارگیل می تواند به راحتی جذب بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او شود.
به یاد داشته باشید که خوردن یک فنجان آب نارگیل در هر روز، مزایای فراوانی را برای بدن شما ارائه خواهد داد، چون دارای مواد مغذی بسیار زیادی است. مهم ترین این مواد مغذی عبارتند از:

• کالری – 46 گرم
• سدیم – 252 میلی گرم
• پتاسیم – 600 میلی گرم
• کربوهیدرات ها – 8.9 گرم
• فیبر غذایی – 2.6 گرم
• قند – 6.26 گرم
• کلسیم – 6٪

فواید خوردن آب نارگیل در دوران بارداری
شما زمانی می توانید از مزایای میوه نارگیل بهره مند شوید، که که از آب تازه این میوه استفاده کنید. در واقع، یادتان باشد که اگر نارگیل را بریده و کنار بگذارید، آب آن در معرض هوا قرار گرفته و تخمیر خواهد شد. مزایای استفاده از آب نارگیل تازه در دوران بارداری زنان عبارتند از:

نارگیل یک میوه ادرار آور برای زنان باردار
با آغاز روند بارداری در بدن زنان باید سطح اسید اوریک موجود در سیستم بدنی آن ها در حد نرمال باشد، که آب نارگیل هم به عنوان یک ادرارآور طبیعی در بدن مادران باردار عمل می کند.
در واقع، مادران باردار در صورت خوردن آب این میوه احساس خواهند کرد که حضور پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی در ادرارشان افزایش یافته و نیاز به خالی کردن فوری مثانه خود دارد.
همچنین، وجود آب نارگیل تازه در بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم این افراد باعث دفع سموم و پاکسازی دستگاه ادراری می شود. در نتیجه، عملکرد کلیه های مادر بهتر شده و از تشکیل سنگ کلیه و بروز عفونت در دستگاه ادراری او جلوگیری خواهد شد. در نتیجه، با کاهش عفونت دستگاه ادراری در بدن زنان باردار، خطر بروز زایمان زودرس در بدن این زنان نیز از بین خواهد رفت.
تامین الکترولیت های ضروری بدن مادر در دوران بارداری، با خوردن آب نارگیل تازه
همانطور که می دانید نیاز بدن زنان در دوران بارداری به الکترولیت ها، به دلیل ویژگی های مختلف دوران بارداری مانند ویار صبحگاهی، داشتن تهوع و اسهال و کم شدن آب بدن افزایش می یابد. مواد معدنی موجود در آب نارگیل تازه تمام این پنج الکترولیت ضروری بدن مادران باردار، یعنی مواد معدنی، سدیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر را که باعث تسکین درد بدن و تامین انرژی مورد نیاز آن می شود، تامین خواهد نمود.
لازم است به عنوان یک خانم باردار بدانید که این الکترولیت ها بارهای الکتریکی را از بدن زنان باردار خارج کرده و به عملکرد خوب عضلات این افراد کمک می کنند. همچنین، یادتان باشد که خوردن آب نارگیل تازه در طی دوران بارداری سطح PH بدن زنان باردار را کنترل نموده و فشار خون این افراد را در حد طبیعی خود نگه می دارد.
نتایج تحقیقات اخیر محققان مشخص کرده است که آب نارگیل دارای خواص خنک کننده بوده و خوردن آن به از بین بردن شرایطی مانند تب صفراوی و استفراغ در دوران بارداری زنان هم کمک خواهد کرد.
فواید نارگیل برای کاهش سوزش سردل و یبوست زنان باردار
تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن زنان باردار می تواند منجر به بروز مسائل مختلفی از جمله سوزش سردل، یبوست و سوء هاضمه شود. اما، فیبر زیاد موجود در آب نارگیل باعث تقویت سیستم گوارشی در بدن این مادران شده و هضم غذا را برای آن ها راحت می کند.
در واقع، می توان ادعا کرد که آب نارگیل تازه با تنظیم سطح PH در بدن زنان باردار مانع بروز یبوست در این افراد می شود. طبق نظریه محققان، آب نارگیل به عنوان یک ملین بسیار عالی محسوب شده، سوخت و ساز بدن مادران باردار را بهبود بخشیده و آن را سم-زدایی خواهد کرد.
در نهایت، یادتان باشد که آب نارگیل به عنوان یک خنثی کننده طبیعی اسید معده عمل کرده و در نتیجه، خوردن آب این میوه مانع بروز سوزش سردل در زنان باردار می شود.
درمان عفونت های دوران بارداری با خوردن آب نارگیل
به دلیل این که آب نارگیل حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان است، خوردن آن در دوران باردار می تواند سبب بالا رفتن سطح ایمنی بدن مادر و جنین داخل رحم او شده و در برابر انواع عفونت ها از آن ها محافظت کند.
به عنوان یک مادر جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که مواد مغذی موجود در آب میوه نارگیل شامل اسید لوریک و اسید چرب با زنجیره های طبیعی برای تولید مونولورین که نوعی آنتی ویروس قدرتمند است، می باشد. میشل لی نویسنده جوان در کتاب خود می نویسد: “دو درخت و دوازده میوه وجود دارد که زندگی شما را برای همیشه دچار تغییر خواهد کرد.
یکی از این ها آب میوه نارگیل است.” در واقع، می توان ادعا کرد که لوریک اسید موجود در میوه نارگیل بیماری هایی که توسط باکتری های مضر در بدن زنان باردار تولید می شود، را از بین برده، با بیماری های عفونی مانند آنفلوآنزا و HIV مبارزه کرده و از باکتری های خوب و مفید بدن مادران باردار هم محافظت می کند.
خاصیت آب نارگیل برای قلب مادران باردار
لازم است بدانید که پایین بودن سطح الکترولیت در بدن مادران باردار باعث بروز مشکل فشار خون در آن ها خواهد شد. به همین دلیل، نوشیدن آب نارگیل که دارای پتاسیم، منیزیم و اسید لوریک است در تنظیم فشار خون به بدن این افراد کمک خواهد کرد. همچنین، خوردن این آب میوه باعث افزایش کلسترول خوب خون در بدن زنان باردار شده و با کلسترول بد بدن این افراد مبارزه خواهد کرد.
علاوه بر آن، ویتامین ها، پروتئین-های اصلی و الکترولیت های موجود در آب نارگیل، فشار خون را در بدن زنان باردار تنظیم کرده و گردش خون را به همه اعضای بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او بهبود می بخشد.
به همین دلیل، خوردن یک لیوان آب نارگیل در هر روز، به خصوص در سه ماهه آخر از دوران بارداری برای هر زنی حامله ضروری می باشد، چون این دوره زمانی است که بدن فرد باردار به دلیل وجود تنش و اضطراب انجام زایمان دارای فشار خون بالایی خواهد بود.
حفظ وزن متعادل زنان باردار با مصرف آب نارگیل تازه
آب نارگیل فاقد چربی و کم کالری است. در دوران بارداری، وزن زنان حامله خود به خود افزایش می یابد، که خوردن آب نارگیل مانع تجمع چربی ها در بدن این افراد شده و کلسترول بد موجود را از بین می برد.
بنابراین، می توان ادعا کرد که آب نارگیل یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های قنددار در دوران بارداری زنان بوده و کمک می کند تا مادر باردار سلامت خود را حفظ کرده و جنین داخل رحمش هم رشد مناسبی داشته باشد.
آب نارگیل تازه یک نوشیدنی سالم و طبیعی در دوران بارداری
به عنوان یک مادر باردار به خاطر داشته باشید که آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی و خوشمزه است، چون هیچ طعم دهنده مصنوعی و یا ماده مضری در داخل آن موجود نیست. بنابراین، خوردن آن در دوران بارداری برای سلامتی خود مادر و جنین در حال رشد او امن بوده و هیچ تاثیری بر سلامت آن ها نخواهد گذاشت.
تامین انرژی بدن زنان باردار پس از انجام تمرینات ورزشی
به دلیل این که آب نارگیل یک نوشیدنی ایزوتونیک طبیعی است، پس خوردن آن به بدن زنان باردار کمک می کند تا زمانی که دچار کم آبی می شود، انرژی لازم را به دست بیاورد. همچنین، خوردن آب نارگیل تازه در دوران بارداری، خستگی و فرسودگی بدن را از بین خواهد برد، که یک مزیت بزرگ برای این آب میوه مفید به شمار می رود. پس، یادتان باشد که اگر شما هم به عنوان زن حامله به طور منظم ورزش می کنید، تا بتوانید وزن خود را در اندازه مناسب نگه دارید، برای تقویت ماهیچه های لگن خود می توانید از آب نارگیل به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید. علاوه بر این، آب نارگیل با هیدراتاسیون کل بدن زنان باردار خاصیت ارتجاعی پوست این افراد را بهبود بخشیده و علائم کشش را در طی کل دوران بارداری از بین خواهد برد.
آب نارگیل تازه به دلیل داشتن قند کم، مناسب ترین نوشیدنی برای زنان باردار به شمار می رود
مصرف بیش از حد قند در طی دوران بارداری می تواند سطح کلی قند خون شما را افزایش داده و باعث بروز مشکلات و بیماری های فراوان در بدنتان شود. اما آب نارگیل دارای قند کمتری است و همه زنان حامله می-توانند از این نوشیدنی انرژی زا بعد از انجام حرکات ورزشی استفاده کنند، چون مصرف آن باعث اضافه شدن زیاد وزن در طی دوران بارداری نخواهد شد.
یادتان باشد که استفاده زن حامله از یک رژیم غذایی کم قند و ساده، او و فرزند داخل رحمش را از خطر ابتلا به بیماری دیابت محافظت خواهد کرد.
افزایش میزان رشد جنین داخل رحم مادر باردار با آب نارگیل تازه
به دلیل این که آب نارگیل تازه، مواد مغذی لازم برای حفظ و بهبود سلامت مادر و فرزند داخل رحم او را ارائه می دهد، بنابراین می توان ادا کرد که مصرف آب این میوه در طی دوران بارداری ضروری است.
در نهایت، یادتان باشد که با مصرف آب نارگیل تازه، سلامت مادر و جنین داخل رحم او تضمین شده و جنین دارای روند رشد مناسبی خواهد بود.
بهبود بخشیدن میزان سطح مایع آمنیوتیک داخل رحم مادر باردار
نوشیدن میزان متعادلی از آب نارگیل می تواند محیط داخل رحم شما را بهداشتی کرده و آن را برای زندگی جنین در حال رشدتان مناسب کند. همچنین، مصرف آب نارگیل در طی دوران بارداری، به ویژه در سه ماهه سوم از این دوران می تواند باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک رحم شما شده و حجم خون موجود در آن را افزایش دهد، که این حالت هم گردش خون در بدن فرزند داخل رحم تان را بهبود می بخشید.
خواص روغن نارگیل برای زنان باردار
روغن نارگیل فواید فراوانی برای زنان باردار دارد. در ادامه به هفت مورد از فایده هایی که روغن نارگیل در اختیار زنان باردار می گذارد اشاره می کنیم.
خواص ضد عفونت روغن نارگیل
روغن نارگیل برای اکثر قارچ ها، عفونت های ویروسی و باکتریایی خوب است. مصرف حدود دو قاشق در روز باعث تقویت ایمنی در دوره بارداری می شود که در نتیجه باعث حفاظت شما و نوزادتان در برابر آنفلوانزا، سرماخوردگی و بیماری های شایع دیگر می شود.
روغن نارگیل جایگزین لبنیات شود
همه ی محصولات لبنیاتی خوب هستند اما هرکس نمی تواند در طول بارداری از تمام آنها بهره ببرد. بارداری علاوه براینکه باعث هوس های عجیب غذایی می شود بیزاری از بعضی از مواد غذایی را نیز به دنبال دارد. بیزاری از محصولات لبنیاتی در بارداری تا حدی شایع است و کسانی که نمی توانند از شیر و محصولات لبنیاتی دیگر لذت ببرند روغن نارگیل می تواند بهترین جایگزین برای آنها باشد؛ تقریبا با کیفیت های مشابه.
مفید برای غلبه بر تأثیرات جانبی بارداری
مشکلات جزئی زیادی مثل بیماری صبحگاهی، یبوست و سوزش معده همراه بارداری به سراغ شما می آیند. روغن نارگیل یک راه حل طبیعی بسیار عالی برای همه ی تأثیرات نامطلوب بارداری می باشد. این روغن یک تأثیر بسیار آرامبخشی روی معده ی شما دارد و به کاهش تأثیر رفلکس اسید نیز کمک می کند.
همچنین بارداری باعث بی خوابی و خستگی تان در شب نیز می شود. شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک کرم چشم استفاده کنید تا خواب به چشمانتان برگردد.
تسکین دهنده برای مادران شیرده
از بین تمام مشکلاتی که مادران شیرده با آنها مواجه هستند یکی از رنج آورترین آنها نوک پستانهای زخمی و ترک خورده ی آنهاست. مصرف موضعی از روغن نارگیل می تواند بسیار آرامبخش و تسکین دهنده باشد.
تغذیه پوست سر خشک
یک مشکل شایع در دوران بارداری پوست سر خشک می باشد. شما می توانید با روغن نارگیل بر این مشکل غلبه کنید. فقط کمی روغن روی پوست سر مالیده و بگذارید تا صبح روی سرتان باشد. روز بعد می توانید با آب ولرم آن را بشویید. این کار باعث تغذیه پوست سر تان شده و خشکی را از بین می برد.
خواص روغن نارگیل برای درمان نشانه های کشیدگی
بعد از بارداری نشانه های گشیدگی بسیار ناخوشایندی در سراسر شکم تان به وجود می آید. این نشانه ها بخاطر کشیدگی پوست و ماهیچه های اصلی جهت باز کردن فضای کافی برای کودک در حال رشد تان می باشد. مصرف موضعی روغن نارگیل در بارداری از شکل گیری این نشانه ها جلوگیری می کند چرا که این روغن پوست را مرطوب کرده و حالت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد.
بهترین بخش این است که شما می توانید به استفاده از روغن نارگیل حتی پس از زایمان نیز ادامه دهید. شما از این روغن برای درمان کلاه گهواره و بثورات پوشک نیز می توانید استفاده کنید. همچنین این روغن یک روغن ماساژ بسیار عالی به حساب می آید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.