تاثیر قرص اورژانسی در روز تخمک گذاری/ ممکنه باردار شده باشم؟

اگر قرص اورژانسی را بلافاصله بعد از نزدیکی و به درستی استفاده کرده باشید احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است…

سلام وقت بخیر من بلافاصله بعد از رابطه قرص اورژانسی رو مصرف کردم ۱۸ساعت بعد هم دوتا مصرف کردم و دقیقا تایم فعال بودن تخمک گذاری بود الان سه روز گذشته و خونریزی نداشتم ممکنه که باردار باشم؟

پاسخ مشاور:

سلام اگر تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید پیگیری نمایید. عقب افتادن خونریزی به دلیل تغییرات هورمونی است.

اگر قرص اورژانسی را بلافاصله بعد از نزدیکی و به درستی استفاده کرده باشید احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. 

مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی شما را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. 

روش درست جلوگیری اورژانسی
یک مساله جالب این است که خیلی ها فکر میکنند همینکه یک قرص جلوگیری رو چند تا چند تا بعد از نزدیکی بخورند، این میشه روش اورژانسی. مورد داشتیم بعد از روش اورژانسی، باردار شد. بعدش سوال کردم دقیقا با چه قرصی و چند تا ؟ جواب داد : ۲ تا دزوسپتیو !! یکی همون موقع ! یکی هم ۱۲ ساعت بعد!

روش درست جلوگیری اورژانسی از بارداری
لوونورژسترول ۲ دوز ۰٫۷۵ و ۱٫۵ میلی گرمی دارد
روش استفاده صحیح : اگر دوز ۱٫۵ میلیگرمی دارید، همان یک عدد در اولین فرصت، کافیه. (فلفل نبین چه ریزه ! خیلی هم موثره ! ):

قرص اورژانسی جلوگیری از حاملگی
اگر دوز ۰٫۷۵ میلی گرمی دارید، یا ۲ تاش رو با هم بخورید… یا بین ۲ تا قرص ۰٫۷۵ میلیگرمی ۱۲ ساعت فاصله بیندازید. پس از مصرف قرص, تا ۱۴ روز معمولا وقت دارید پریود شوید یا لک ببینید. اگر بعد ۱۴ روز اتفاقی نیفتاد, ازمایش خون بدهید. البته ممکن است در برخی افراد, بیش از ۱۴ روز طول بکشد تا پریود شوند. اما به هر حال باید احتمال بارداری رد شود.

منبع خبر : برگرفته از niniban

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *