بی بی چک چند روز قبل پریود نشون میده؟!/ مثبت شدن بی بی چک قبل از موعد پریود

یک هفته پس از عقب افتادن پریود، می‌تواند به شما دقیق‌ترین نتیجه بیبی چک را بدهد…

بیبی چک معمولا از ۲۵-۲۰ روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخها مثبت نشده و حداقل یک هفته صبر پس از عقب افتادن پریود، می‌تواند به شما دقیق‌ترین نتیجه را بدهد.

نتایج همچنین می‌توانند دقیق‌تر شوند اگر شما در ابتدای روز، که ادرار شما غلیظ‌تر است، آزمایش را انجام دهید. تست‌های ادرار خانگی تقریباً ۹۹% دقیق هستند. آزمایشات خون از این هم دقیق‌تر می‌باشند.

دقت یک تست حاملگی خانگی به عوامل زیر بستگی دارد:

اینکه چطور از دستورات محصول پیروی می‌کنید.
اینکه چه زمانی در چرخه‌ی ماهیانه تخمک‌گذاری می‌کنید و کاشت تخمک چقدر زود اتفاق می‌افتد.
اینکه چقدر زود پس از حاملگی تست را انجام دهید.

آیا انجام تست حاملگی خانگی بیبی چک (HPT) گران یا دشوار است؟
می‌توانید تست حاملگی خانگی بیبی چک را بدون نسخه از داروخانه تهیه نمایید. قیمت بیبی چک بستگی به برند آن دارد. اما بسیاری از این تست‌ها نسبتاً ارزان قیمت هستند. تست‌های حاملگی خانگی سریع و ساده هستند. همچنین اگر از دستورات آنها به درستی پیروی شود، دارای دقت بالایی می‌باشند. تمامی این آزمایشات بارداری به روشی مشابه عمل می‌کنند.

شما می‌توانید ادرار خود را به یکی از سه روش زیر آزمایش کنید:

نوار تست را در جریان ادرار خود نگه دارید.
ادرار خود را در ظرفی جمع کرده و سپس نوار تست را درون آن فرو ببرید.
ادرار خود را در ظرفی جمع کرده و سپس از یک قطره‌چکان برای قرار دادن ادرار در ظرفی دیگر، استفاده کنید.
هر کدام از این روش‌ها را که استفاده کنید، باید چند دقیقه صبر کنید تا بتوانید نتیجه‌ی آزمایش را ببینید. نتایج ممکن است به صورت خط، رنگ یا علامتی مانند + یا – نشان داده شوند. تست‌های دیجیتال کلمات حامله یا غیر حامله را نشان می‌دهند. اگر درباره‌ی تست حاملگی یا نتایج آن هر سؤالی داشتید، با پزشک خود یا با شماره‌هایی که بر روی تست حاملگی درج شده اند، تماس بگیرید.

خریدن تست حاملگی خانگی بیبی چک
برندهای مختلفی از بیبی چک در بازار وجود دارند، اما واقعاً اینکه کدام برند را انتخاب می‌کنید چندان مهم نیست. تمامی تست‌های حاملگی به روشی مشابه عمل می‌کنند، با تعیین سطح هورمون hCG در ادرار شما. زمانی که بیبی چک را خریداری می‌کنید، تاریخ انقضای آن بر روی جعبه را نگاه کرده و مطمئن شوید که جعبه کاملاً سالم و بدون پارگی یا ساییدگی است، چرا که این اتفاقات می‌توانند بر نتیجه‌ی شما تأثیر بگذارند.

بدانید که چه زمانی باید تست بیبی چک را انجام دهید
بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند که دست کم یک روز پس از عقب افتادن پریود صبر کنید و سپس بیبی چک را انجام دهید، با این حال، یک هفته صبر کردن، به نظر بهترین کار می‌رسد. این زمان‌ها برای وقتی هستند که شما درباره حامله بودن یا نبودن خود نگران باشید، وگرنه هر چه بیشتر صبر کنید، درجه‌ی دقت تست بالاتر خواهد رفت، چرا که سطح hCG به سرعت در خانم‌های باردار بالا می‌رود.

دستورات روی جعبه بیبی چک را با دقت بخوانید
با اینکه بسیاری از تست‌های ادرار خانگی تقریباً مشابه یکدیگر هستند، اما مهم است که در هنگام استفاده از دستورات تولید کننده‌ی محصول پیروی کنید. شرایط خاصی ممکن است برای هر تست بارداری وجود داشته باشد، از جمله متد جمع‌آوری ادرار، طول زمانی که ادرار باید بر روی نوار قرار گیرد و نشانه‌های مورد استفاده برای بیان کردن اینکه شما حامله اید یا خیر.

خود را آماده کنید
گرفتن یک تست حاملگی خانگی، می‌تواند یک تجربه‌ی ویران‌گر باشد، به خصوص زمانی که مشتاقانه برای گرفتن یک نتیجه‌ی خاص امیدوار هستید. تست را به صورت خصوص انجام داده و به خودتان هر مقدار که لازم است زمان بدهید، و یا از پارتنر یا دوستان نزدیک خود بخواهید که بیرون از حمام ایستاده و از آنجا با شما صحبت کنند. دست‌های خود را با آب گرم و صابون شسته و سپس با احتیاط، نوار بی بی چک را از پوشش خود خارج کنید.

تست را انجام دهید
بر روی دستشویی نشسته و بر روی نوار تست بارداری بیبی چک یا در ظرف پلاستیکی ادرار کنید. باید تلاش کنید که ادرار را از وسط جریان آن بگیرید به این معنی که ابتدا و پیش از جمع‌آوری ادرار در ظرف یا بر روی نوار، کمی ادرار کنید.

از یک قطره‌چکان برای قرار دادن مقدار کمی از ادرار بر روی نوار تست استفاده کنید
این کار، تنها برای روش لیوان پلاستیکی انجام می‌شود. ادرار را بر روی علامت نشان داده شده بر نوار، بچکانید. به جای آن، برخی از برندها نیاز دارند که شما انتهای جاذب نوار را در ادرار فرو ببرید. نوار را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه یا مدت زمانی که در دستور تست آمده است، در ادرار نگه دارید.

به مدت زمان گفته شده صبر کنید
نوار تست را در یک سطح تمیز قرار دهید به صورتی که پنجره‌ی نتیجه‌ی آن رو به بالا باشد. زمان انتظار معمولاً بین یک تا پنج دقیقه است، با این حال، بعضی از تست‌ها به ده دقیقه زمان برای دادن نتیجه‌ی دقیق نیاز دارند. برای یافتن مدت زمان مورد نیاز، دستورات تست را بخوانید.

نتیجه را ببینید
وقتی که مدت زمان گفته شده در دستور تست گذشت، نوار تست را برای دیدن نتایج مشاهده کنید. سمبل‌های استفاده شده برای نشان دادن حامله بودن یا نبودن شما، از یک تست به تست دیگر متفاوت است، بنابراین اگر مطمئن نیستید، دوباره دستور تست را بخوانید. بسیاری از بی بی چک‌ها از علامتی مانند مثبت یا منفی، تغییر رنگ یا کلمات حامله یا غیر حامله بر روی نشانگر دیجیتال استفاده می‌کنند. بعضی اوقات، خط یا علامت به صورت خیلی ضعیف بر روی نشانگر دیده می‌شود. اگر این اتفاق افتاد، شما باید همچنان آن را به عنوان نتیجه‌ی مثبت در نظر بگیرید چرا که این علامت ضعیف نشان می‌دهد که تست، مقداری hCG را از خون برداشته است. مثبت اشتباه خیلی نادر است.

معنی نتایج تست بارداری چیست؟
دانستن معنی نتایج مثبت یا منفی بسیار اهمیت دارد.

اگر یک نتیجه‌ی مثبت دریافت کردید
شما حامله هستید. این درست است فارغ از اینکه خط، رنگ یا علامت چقدر خفیف باشد. اگر یک نتیجه‌ی مثبت را دریافت کردید، احتمالاً می‌خواهید که با پزشک خود تماس گرفته و بدانید که قدم بعدی چه خواهد بود. در موارد بسیار نادر، ممکن است نتیجه‌ مثبت اشتباه دریافت کنید. این گفته به این معنی است که شما حامله نیستید اما تست می‌گوید که هستید. ممکن است نتیجه‌ی مثبت اشتباه دریافت کنید اگر خون یا پروتئین در ادرار شما موجود باشد. داروهای خاصی مانند آرام‌بخش‌ها، ضد تشنج‌ها و خواب‌آورها نیز ممکن است باعث نتایج مثبت اشتباه شوند.

اگر یک نتیجه‌ی منفی دریافت کردید
احتمالاً حامله نیستید. با این حال ممکن است در صورت وجود شرایط زیر حامله باشید:

تاریخ انقضای تست گذشته باشد.
تست را به شکل اشتباه انجام داده باشید.
تست را خیلی زود انجام داده باشید.
به این دلیل که مقادیر زیاد مایعات را قبل از تست نوشیده اید، ادرار شما خیلی رقیق باشد.
داروهای خاصی مانند دیورتیک‌ها یا آنتی هیستامین‌ها را مصرف کرده باشید.
اگر یک نتیجه‌ی منفی را از تست حاملگی دریافت کردید، تلاش کنید که تست را در طول هفته‌ی آینده دوباره تکرار کنید تا دابل چک انجام شود. برخی از تست‌های خانگی توصیه می‌کنند که صرف‌نظر از نتیجه‌ی تست، تست را مجدداً انجام دهید. اگر دو نتیجه‌ی متفاوت گرفتید چه؟ با پزشک خود تماس بگیرید. انجام آزمایش خون برای تصدیق نتیجه، ایده‌ی خوبی است.

سؤالات متداول
نوار تست بارداری BFP چطور کار می‌کند؟

زمانی که یک خانم باردار است، بدن او هورمون بارداری خاصی به نام هورمون hCG را تولید می‌کند. این هورمون در نخستین روز عقب افتادن پریود، در ادرار ظاهر می‌شود. یک نتیجه‌ی مثبت نشان‌دهنده‌ی این است که ادرار شما حاوی هورمون hCG بوده و شما می‌توانید فرض کنید که حامله هستید. نتیجه‌ی منفی به این معناست که هیچ هورمون hCG در ادرار شما یافت نشده و می‌توانید فرض کنید که حامله نیستید.

اگر خط تست بسیار کمرنگ بود چه؟ آیا حامله هستید؟
بله. باید فرض را بر بارداری خود بگذارید. رنگ دقیق خطوط مهم نیستند.

آیا نتایج ممکن است بعد از گذشت زمان معینی تغییر کنند؟
نتیجه‌ مثبت ممکن نیست پس از اتمام تست و گذشتن چند ساعت از آن تغییر کند. با این حال، نتیجه‌ی منفی نباید پس از گذشت سی دقیقه خوانده شود.

اگر نتیجه منفی بود اما همچنان شک داشتید که حامله هستید، چکار باید بکنید؟
ممکن است این موضوع به این دلیل باشد که در محاسبه‌ی زمان پریود خود اشتباه کرده اید. اگر در یک هفته‌ی آینده پریود نشدید، تست را تکرار کنید. اگر همچنان نتیجه‌ی منفی دریافت کردید و پریود نشدید، به پزشک مراجعه کنید.

اگر درباره‌ی خط تست مطمئن نبودید چه؟
اگر درباره‌ی خط تست مطمئن نیستید، توصیه می‌شود که تست را سه روز بعد و با استفاده از نوار دیگری، تکرار کنید.

چه فاکتورهایی ممکن است باعث ایجاد نتایج مثبت اشتباه شوند؟
نتیجه‌ی مثبت ممکن است در صورتی که سقط جنین داشته‌اید یا در هشت هفته‌ی گذشت زایمان کرده اید، مثبت باشد (از آنجا که hCG ممکن است در سیستم شما هنوز موجود باشد). داروهای خاصی که حاوی hCG هستند، یا در ترکیب با hCG استفاده می‌شوند (مانند پرگنیل، پروفاسی، پرگونال، آ پی ال) و برخی از شرایط پزشکی نادر مانند بیماری تروفوبلاستیک، تومورهای سلول انفرادی و برخی از سرطان‌ها ممکن است نتایج مثبت اشتباه را موجب شوند. در این موارد، باید از پزشک بخواهید تا در تفسیر نتایج به شما کمک کند. 

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. قبل پریودی درد نوک سینه

  2. سلام و خسته نباشید
    این دفعه یک هفته زودتر پریود شدم همیشه اوایل پریودی تا چند روز لکه بینی دارم بعد خونریزی شروع میشه، ولی ایندفعه بعد از گذشت چهار روز از ،دیگه نه لکه بینی دارم و نه خونریزی شرو شسیکلم بی بی چک استفاهاستفاهدم منفی بود ،لطفا راهنمایی کنید احتمالش هست باردار باشم با توجه به اینکه بی بی چک منفی بوده؟ و یا اینکه از بی بی چک زودتر استفاده کردم.کمکم کنید.ممنون

    1. سلام برای اطمینان ۳ روز دیگر از تست بی بی چک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.