بیبی چک منفی است ولی پریود نشدم!/ بهترین زمان استفاده از بی بی چک؟!

سلام من بیست و دوم هرماه پریود میشم امروز نه روز عقب انداختم دوبار از بیبی چک استفاده کردم منفی بود سینه هام از بیست و دوم درد داره احتمال بارداری هست؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام اگر همیشه پریودی منظمی دارید و بعد از ۹ روز تاخیر پریودی جواب تست شما منفی است احتمال بارداری وجود ندارد. تاخیر در قاعدگی تا ۱۰ روز طبیعی است و این شرح حالی که فرمودید احتمالاً علایم قاعدگی است.

چون اکثر بیبی چک های موجود در بازار در اولین روز تاخیر قاعدگی، منفی یا مثبت بودن بارداری را نشان می دهند.

***

نکات مهم در هنگام استفاده از تست‌های حاملگی خانگی یا بیبی چک‌
حداکثر زمان لازم برای تست ۱۰ دقیقه است، هر نتیجه ای که بعد از ۱۰ دقیقه ظاهر شود ارزش نداشته و منفی به حساب می‌آید.
بهترین جواب زمانی بدست خواهد آمد که بعد از حدود ۳۰ تا ۵۰ ثانیه دو خط قرمز بر روی نوار بیبی چک ظاهر شود این بدان معناست که هورمون HCG در ادرار به میزان قابل توجهی افزایش یافته و نتیجه تست مثبت است.
اگر پس از مدتی نسبتا طولانی (محدوده زمانی ۵ تا ۱۰ دقیقه) دو خط قرمز را بر روی نوار مشاهده کردید بهتر است این تست را در چند روز آینده انجام داده تا نتیجه قطعی خود را بدست آورید.
اگر یکی از نوارهای رنگی آشکار شدن شده باشد به معنای منفی بودن جواب تست است.
برخی از تست های بسیار حساس می‌توانند حتی قبل از تاریخ پریود بعدی شما استفاده شوند و بارداری را تشخیص دهند. حتما قبل از استفاده از نوار تست حاملگی به دستور داخل جعبه آن توجه کنید تا مطمئن شوید بهترین زمان استفاده از آن چه زمانی است.
در شرایطی مثل مصرف بعضی داروها مثل پرومتازین یا کلردیازپوکساید، وجود بیماری‌هایی مثل پروتئینوری، هموگلوبینوری و زایمان جدید تا سقط جنین، اشتباه در روش اجرای تست، خطا در خوندان نتایج ممکن است پاسخ مثبت کاذب دیده شود که در تفسیر نتیجه باید در نظر داشت.
در صورتی که نتیجه تست منفی است و هنوز پریود نشده اید، چند روز یا یک هفته دیگر صبر کنید و مجددا از بی بی چک استفاده کنید. شاید تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کردید انجام شده باشد و زمان برای انجام تست حاملگی مناسب نبوده است.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک
شما می‌توانید از اولین روز از زمان تاخیر در پریود شدن خود از بی بی چک استفاده کنید. اگر پریودی منظم داشته باشید، پس تاریخ استفاده از بیبی چک را می‌دانید ولی اگر پریودی نامنظم داشته باشید٬ بهتر است ۲۱ روز (سه هفته) بعد از آخرین رابطه مشکوک و یا محافظت نشده خود از نوار تست حاملگی استفاده کنید. البته بهترین کار این است که منتظر نمایان شدن علائم بارداری بنشینید! با قطع دوره‌های ماهانه و آغاز حالت تهوع، می‌توانید از این تست‌ها استفاده کنید اما در انجام این تست زیاد عجله نکنید چون اگر پیش از موقع استفاده کنید، احتمال جواب منفی زیاد است. برخی از افراد بعد از رابطه زناشویی بدون پیشگیری از تست‌های بارداری استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند باردار نیستند. در حالی که این کار بی‌فایده است. بعد از اینکه لقاح صورت می‌گیرد، ۶ تا ۷ روز طول می‌کشد تا تخمک‌ بارورشده به رحم برسد و لانه‌گذاری کند و هورمون بارداری ترشح شود. حتی بعد از ۶ تا ۷ روز هم میزان این هورمون آنقدر نیست که بارداری را نشان دهد. بعد از ۱۰ روز که از لقاح گذشت و هورمون به اندازه کافی ترشح شد، می‌توانید از تست‌های بارداری برای تشخیص اینکه باردار هستید یا خیر استفاده کنید. 

اشتراک‌گذاری
7 نظر
  1. سلام. من پنج روزعقب انداختم بیبی منفی شده ولی باتست خونگی وایتکس وجوش شیرین به شک افتادم چون واکنش نشون دادن، لطفاراهنمایی کنید

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری یا آزمایش خون انجام بدهید.

  2. سلام من اخرین باری که عادت شدم ۱۲فروردین بود،بعدازاون نزدیکی داشتم.ولی دیگه عادت نشدم،تست هم دادم ولی منفی بود امکان داره باردارباشم؟

    1. سلام اگر در زمان انجام تست بارداری ۱۷ روز از رابطه شما گذشته بوده جواب آن قابل اعتماد است.

  3. سلام من نزدیک یه ماه پیش رابطه بدون دخول داشتم در حالت ایستاده لاپایی بعد منم باکره هستم .این ماه هم پریود نشدم تا حالا نشده در ماه اصلا پریود نشم. الانم فعلا یه هفتست نشدم .بی بی چکمم منفی بود . امکانش هست من باردار باشم‌؟.

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  4. من چهارروزه ازپریودیم گذشته وپریودنشدم دوسه بارم بی بی چک امتحان کردم ولی منفی بود.کی دوباره استفاده کنم یا برم آزمایش؟؟؟کی برم آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *