بهترین جایگزین های طبیعی و مطمئن برای ژل مو

بهترین جایگزین های طبیعی و مطمئن برای ژل مو

ژل مو یک محصول زیبایی محبوب است که برای حفظ حالت مو استفاده می شود. این محصول موها را سفت کرده تا مدل مو را در طول روز حفظ کند. ژل مو در بسیاری از مردان و زنان به طور یکسان استفاده می شود، زیرا مارک های بیشماری وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد. این ژل در داروخانه ها، فروشگاه های محصولات زیبایی، سالن های آرایش مو، و خرده فروشان آنلاین فروخته می شوند و قیمت آنها محدوده مختلفی دارد.

ژل مو در ابتدا عمدتا محصولی مورد استفاده آقایان بود. برای این ساخته شد که مردان بتوانند موهای خود را در یک جا شانه کنند و ظاهری براق داشته باشند. ژل مو مخصوصا در دهه ۸۰ که مدل موهای بلند و فرم سخت مد بود، محبوب شدند. امروزه ژل مو هنوز هم برای اهداف مد استفاده می شود و برای مدل موهای مردانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مردان قبل از ترک خانه روزانه از ژل استفاده می کنند تا به سبک های امروزی خود برسند. زنان ژل را به طور خاص برای ایجاد یک مدل مو براق، شانه شده به عقب با بغل های کوتاه مانند موهای دم اسبی بلند یا شینیون گوجه ای مفید می دانند.

ژل مو بر اساس میزانی که موها را نگه می دارد، متفاوت است. ژل مو با استحکام بالا موها را سفت کرده و اجازه می دهد تا ساعت ها در آن محل باقی بماند. انواع دیگر ژل مو که سطح نگهداشت پایین تری دارند، بدون اینکه موها خیلی سفت یا سخت شوند، تا حدودی فرم موها را حفظ می کنند. ژل مو بسته به مارک و محصول حاوی مواد مختلفی است. اما به طور کلی، این ترکیبات از پلیمرهای مو، آب، الکل و سایر مواد مبتنی بر آب تشکیل شده است.

جایگرین های مختلف ژل مو

جایگرین های مختلف ژل مو

۱٫ اسپری مو

اسپری مو یک جایگزین متداول برای ژل مو است، زیرا به همان اندازه برای نگه داشتن موها در جای خود موثر است. اسپری مو همچنین یک محصول زیبایی مهم است که برای سال های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. به خصوص در صنعت هنرهای آرایشی برای فرم دهی موها در صحنه و تکمیل ظاهری صحنه از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است. اسپری مو قابل اطمینان و به کار بردن آن آسان است، و به زودی از مد نمی افتد.

اسپری مو حاوی پلیمر موجود در حلال ها همراه با سایر مواد مانند روغن های آب رسان یا ضد رطوبت ساز است. پلمیر عنصری است که مدل مو شما را ایمن کرده و آن را در جای خود نگه می دارد، در حالیکه حلال پس از اسپری شدن تبخیر می شود. الکل نمونه ای از یک حلال رایج است که در مو استفاده می شود، که به همین دلیل است که مو نیز اغلب قابل اشتعال است.

فواید اسپری مو

اسپری مو یک محصول قابل اعتماد و محبوب است که برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است. در مورد مزایای این محصول زیبایی اساسی در ادامه بیشتر بخوانید.

اعمال اسپری مو سر بسیار ساده است. بر خلاف ژل، شما حتی نیازی به استفاده از دستان خود برای پخش آن در سراسر موهای خود ندارید. به سادگی میزانی که نیاز دارید را اسپری کنید، و کار شما به اتمام رسیده است!

بسیاری از انواع اسپری های مو ارزان قیمت هستند. اگرچه به طور کلی گران قیمت هستند، اما گزینه های گران و شیک نیز موجود هستند، انواع اسپری مو برای بودجه های مناسب هر فردی در داروخانه محلی وجود دارد.

اسپری مو می تواند در مقادیر مختلف بر اساس نیاز شما مورد استفاده قرار بگیرد. تنها از یک لایه پوششی برای ژل ملایم استفاده کنید یا لایه های زیادی از ژل اضافه کنید تا در تمام طول روز مدل مو شما حفظ شود.

معایب اسپری مو

علیرغم محبوبیت و اثربخشی اسپری های مو برای حفظ مدل مو در یک نقطه، دارای معایب غیر قابل انکار است که در زیر ارائه شده است. اسپری مو به طور معمول در قوطی های آئروسل (هواپخش) به فروش می رسد که برخی از خطرات ایمنی را به همراه دارد.

ابتدا اگر اسپری مو به طور تصادفی به چشم ها اسپری شود، ممکن است باعث آسیب یا جراحت شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که به طور تصادفی دود ناشی از اسپری مو را استنشاق کنید. با توجه به این نکته که اسپری مو حاوی مواد شیمیایی است، ممکن است باعث تحریک گلو و سایر علائم شود.

اسپری مو می تواند یک بافت «با صدای قروچ قروچ» ایجاد کند که لمس کردن آن خوشایند نیست. اگرچه می توانید به ظاهر مطلوب خود با استفاده از اسپری مو برسید، اما این احساس از موها نرم و خوشایند نخواهد بود.

اسپری مو

۲٫ نرم کننده لیو – این (Leave – In)

نرم کننده لیو- این، یک محصول زیبایی ارزان قیمت است که می تواند به عنوان جایگزینی برای ژل مو به منظور دست یابی به نگهدارنده بهتر و ایمن تر استفاده شود. بر خلاف نرم کننده معمولی که موها در حمام در زیر دوش با آن شسته می شود، نرم کننده لیو- این به عنوان ابزاری برای حالت دهی مو استفاده شده و بعد از اعمال بر روی موهایتان باقی می ماند.

نرم کننده لیو- این تفاوت های زیادی با ژل مو دارد. اگرچه ژل مو باعث محکم نگه داشتن مو می شود، اما نرم کننده لیو- این در حفظ بافت و ماندگاری مو موثر است. نرم کننده لیو-این مانع از ریزش صاف مو (از حالت افتادن و به سمت پایین آمدن مو) حتی پس از یک روز طولانی و خسته کننده می شود.

نرم کننده لیو- این هم در فرم اسپری و هم فرم کرم موجود است. اسپری مو بهتر استفاده می شود، زیرا هنگامی که موهای شما دارای رطوبت اضافی است، اسپری نرم کننده به عنوان یک درمان بعد از استحمام استفاده می شود. نرم کننده لیو- این با بافت ضخیم و خامه ای بهترین اننتخاب برای استفاده به عنوان یک محصول حالت دهنده مو به جای ژل طراحی شده است.

فواید نرم کننده لیو – این

نرم کننده لیو – این تفاوت های روشنی با ژل مو دارد، اما فواید منحصر به فرد آن چیست؟ در ادامه این متن متوجه می شوید. نرم کننده لیو- این فواید بیشتری از یک درمان مرطوب کننده دارد – چند تا از محصولات مدل مو نیز همین اثرات را دارند. نرم کننده لیو- این علاوه بر اینکه موهای شما را پر نگه داشته و تمام طول روز مدل آن را حفظ می کند، باعث می شود که موهای شما احساس سلامتی و آبرسانی بیشتری داشته باشد.

اگرچه ژل ممکن است باعث شود که موهای شما سخت و «با صدای قروچ قروچ» شود، اما نرم کننده لیو-این دقیقا برعکس عمل می کند، باعث آب رسانی به موها شده و بافت مو را بهبود می بخشد. به همین دلیل، نرم کننده لیو- این یک انتخاب فوق العاده برای کسانی است که به دنبال ژل حالت دهنده مو مفید هستند، اما اثرات آن بر روی بافت مو را دوست ندارند.

معایب نرم کننده لیو – این

نرم کننده لیو – این یک محصول حالت دهنده مو بی عیب و نقص نیست. این محصول دارای معایبی نیز هست که در ادامه ذکر شده است. نرم کننده لیو – این، چندان حالت نگهدارنده مو مانند ژل مو ایجاد نمی کند. این بدان معنا است که نرم کننده لیو – این قدرت لازم برای نگهداشت مدل موهای پیچیده در یک جا برای چندین ساعت را ندارد، یا قدرت این را ندارد که ظاهر فریبنده موها را در تمام طول روز حفظ کند. اثرات این محصول ملایم تر از ژل مو است که ممکن است برای همه اشخاص ظاهر مطلوب را به همراه نداشته باشد.

نرم کننده لیو – این یک محصول زیبایی خاص تر از ژل مو است و بنابراین ممکن است پیدا کردن آن در فروشگاه ها سخت تر باشد. این مساله همچنان بدان معنا است که نرم کننده لیو – این احتمالا نسبت به مارک های ژل مو قابل مقایسه دارای قیمت بالاتری است.

نرم کننده لیو - این

۳٫ روغن نارگیل

برای یک جایگزین طبیعی و آبرسان برای ژل مو، به دنبال یک ظرف روغن نارگیل باشید. این روغن برای موارد بیشماری در دنیای زیبایی استفاده می شود و بسیاری از مردم ممکن است متوجه نشوند که روغن نارگیل دارای قدرت حالت دهنده مو است که ممکن است جایگزین ژل در استفاده روزانه شود.

وقتی روغن نارگیل را بعد از استحمام بر روی موها اعمال می کنید، یک محصول حالت دهنده مو موثرتری است. این روغن کمک می کند تا موها تمیز و براق به نظر رسیده تا خطر مجعد شدن موها در طول روز کاهش پیدا کند. برای کسانی که از ژل برای داشتن ظاهر موهای براق و فریبنده استفاده می کنند، روغن نارگیل می تواند یک جایگزین مناسب باشد (و کاملا عاری از مواد شیمیایی است).

فواید روغن نارگیل

ممکن است فواید روغن نارگیل را به عنوان یک ماده در پخت و پز یا محصول مراقبت از پوست بدانید، اما روغن نارگیل به عنوان محصول حالت دهنده مو نیز فوایدی دارد. در این قسمت، مهم ترین فواید روغن نارگیل به عنوان جایگزین ژل مو توضیح داده شده است.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از روغن نارگیل این است که این یک محصول طبیعی و تنها از یک ماده تشکیل شده است، بنابراین دقیقا می دانید که چه چیزی را بر روی موها اعمال می کنید. ژل مو، اسپری مو، و سایر محصولات حالت دهنده مو سنتی حاوی چندین ماده هستند و بسیاری از آنها می توانند برای پوست، چشم و موها خشن باشند.

روغن نارگیل بر روی بدن ملایم است و باعث آسیب دیدن مو نمی شود. در مقایسه با سایر محصولات حالت دهنده مو طبیعی و گران قیمت، تهیه روغن نارگیل بسیار آسان و ارزان قیمت است. شما می توانید روغن نارگیل را تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید.

روغن نارگیل یک محصول حالت دهنده مو موثر خاص برای اشخاصی با موهای به طور طبیعی مجعد است. هنگامی که به آرامی بعد از دوش گرفتن موها را ماساژ می دهید، روغن نارگیل میزان مجعد شدن موها را کاهش می دهد و میزان مجعدی موها را به طور قابل توجهی در طول روز کمتر می شود. روغن نارگیل به جای اینکه موهایتان را سفت و سخت کند، در واقع با حفظ رطوبت و مجعد نشدن موها، بافت موها را بهبود می بخشد. موها نرم شده و آبرسانی می شود که تا چند ساعت و نه برای یک روز دوام خواهد داشت.

معایب روغن نارگیل

اگرچه نمی توان بسیاری از مزایای روغن نارگیل به عنوان یک محصول زیبایی انکار کرد، اما در چندین مورد در مقایسه با ژل مو دارای معایب است. روغن نارگیل به اندازه ژل، موهای شما را در یک جا به طور ثابت نگه نمی دارد. به سادگی قدرت نگهدارنده ژل را ندارد- از این گذشته، برای هدف خاص حفظ مدل موها در یک جا ساخته نشده است.

توانایی روغن نارگیل در نگهداری مدل مو زودتر از ژل مو از بین می رود. اگرچه می تواند حالت رو هوا ماندن (سیخ شدن موها) و مجعدی موها را کاهش دهد، اما برای تمام روز کاملا آن را از بین نمی برد.

روغن نارگیل

۴٫ واکس مو

واکس مو محصولی است که می توانید از آن بدون ایجاد سفتی بیش از حد موها، برای مدل دادن مو استفاده کنید. اگرچه در هنگام استفاده از ژل مو یا اسپری مو باید موهای خود را بشوئید تا مجددا به آن حالت دهید، اما می توانید از واکس مو بدون نیاز به استحمام استفاده کرده و هنوز موهای خود را در طول روز حالت دهید. این انعطاف پذیری همان چیزی است که واکس مو را برای بسیاری از افراد گزینه ای جذاب می کند. واکس مو حاوی آب و به طرز شگفت آوری موم است. این محصول همچنین ممکن است حاوی انواع خاصی از روغن و امولسیفایر باشد. اگرچه اعمال موم بر روی مو ممکن است ایده عجیبی به نظر برسد، اما این ماده همان دلیلی است که واکس مو به طور موثری موهای شما را در یک جا حفظ می کند.

از واکس مو می توان در مقادیر کمی استفاده کرده تا مو ظاهری نرم تر و با قابلیت حرکت بیشتر داشته باشد. به خصوص برای مردان که ژل یک بافت سفت و سخت مو ایجاد می کند- واکس مو نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد، اما تنها در صورتیکه در مقادیر زیاد استفاده شود.

فواید واکس مو

وقتی واکس مو را با ژل مو مقایسه می کنید، واکس مو در چندین مورد بهتر از ژل مو است که در ادامه توضیح داده شده است: اگرچه واکس، موها را به طور مشابهی با ژل مو نگه می دارد، اما واکس مو حاوی الکل نیست. ژل مو عموما حاوی الکل است و می تواند برای موها خشن باشد.

واکس مو این مزیت را دارد که بدون نیاز به شست و شو مو در طول روز یا اعمال دوباره این محصول به موها، موها را حالت دهد. این امکان را برای شما فراهم می کند که از محل کار به یک قرار در شب بروید، یا با خانواده خود گاه به گاه به دور هم جمع شده و با هم ناهار بخورید. واکس مو باعث ایجاد بافت سفت و «با صدای قروچ قروچ» نمی شود، در حالیکه ژل اغلب در هنگام خشک شدن این مشکل را دارد.

معایب استفاده از واکس مو

اگرچه فواید واکس مو قابل توجه است، اما این محصول حالت دهنده مو دارای معایبی است که باید در نظر بگیرید. واکس مو دارای بافت مومی و چسبناک است که اعمال آن را در مقایسه با ژل دشوارتر می کند. اعمال واکس مو بر روی سر در مقایسه با ژل بیشتر طول می کشد، که چند دقیقه بیشتری را به انجام کارهای روتین صبح شما (که احتمالا قبل از این هم عجله داشتید) اضافه می کند.

واکس مو

واکس مو کمتر از ژل مو متداول است، بنابراین تهیه آن برای شما دشوارتر خواهد بود. همچنین در مقایسه با ژل های معمولی که در داروخانه ها به فروش می رسند، گران قیمت تر خواهد بود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *