برای کودک ۱۵ ماهه چه اسباب بازی ای بخرم؟

اسباب بازی مناسب برای کودکان ۱۲ تا ۱۸ ماهه، بازیچه‌ای است که کودک بتواند آن را پیشاپیش خود هل بدهد و راه ببرد، به او که تازه در حال راه افتادن است اعتمادبه‌نفس می‌دهد و کمکش می‌کند.

انواع مختلفی از این نوع اسباب‌بازی‌ها مانند حیوانات چوبی و چرخ‌هائی که هنگام حرکت آهنگی از آنها شنیده می‌شود، در بازار پیدا می‌شود. هنگامی‌که کودک نشسته است می‌تواند با دست‌هایش اسباب‌بازی‌ها را روی هم بچیند. در همین سن است که کودک به خاک‌بازی علاقه نشان می‌دهد و بازیچه‌هائی که موسیقی از آنها پخش می‌شود برایش جالب است.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. اسباب‌بازی‌‌های ایمن و ارزان بخریدبرحسب سن کودک باید توجه کنید که یک اسباب‌بازی قطعات جدا شونده ریز نداشته باشد چون کودکان به راحتی آنها را شکسته و داخل‌ دهان می‌برند. در ضمن نوشته شدن آدرس کارخانه تولیدکننده و علامت استاندارد می‌تواند نشانه سالم بودن و ایمن بودن یک اسباب‌بازی باشد. اسباب‌بازی‌های ارزان ولی ایمن بخرید و اجازه بدهید کودکان به راحتی بازی کنند. دنبال خرید اسباب‌بازی‌های شیک و گران نباشید که بعد از هدیه کردن به فرزندتان برای پیشگیری از خراب شدن‌شان، آنها را داخل ویترین یا کمد قرار دهید. این کار، هیچ سودی برای فرزندتان ندارد.

    تنوع را فراموش نکنیدهر نوع اسباب‌بازی می‌تواند توانایی‌های متفاوتی را در کودکان شکوفا کند. وقتی قرار است چند نوع اسباب‌بازی تهیه کنید بین اسباب‌بازی‌های تفریحی و آموزشی تعادلی ایجاد کنید.

    ترجیحا خیلی به دنبال خرید اسباب‌بازی‌های متحرک موزیکال نباشید.توجه بیش از حد کودکان به این اسباب‌بازی‌ها مانع از فعالیت قدرت تخیل و تجربه آنها می‌شود و در واقع به جای آنکه کودکان مجبور به فعالیت باشند صرفا خیره به آن می ماند.
    اگر کودک‌تان ۸ تا ۱۸ ماهه استبین این سنین کودکان کم‌کم می‌توانند بنشینند، برای ایستادن تلاش کنند. آنها علاقه به گرفتن اشیاء و پرتاب کردن آنها دارند. راه رفتن را به تدریج آغاز می‌کنند و بعد می‌دوند و شروع به شناسایی دنیای اطراف می‌کنند.

    در این سن خرید اسباب‌بازی‌هایی که مثلا نخ دارند و با کشیدن نخ آنها شروع به حرکت می‌کنند، اسباب‌بازی‌‌های ابتدایی حمام مثل قایق، مکعب‌هایی که روی هم چیده می‌شوند البته از نوع بسیار ساده، توپ و کتاب‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای مفید است.

  2. انتخاب اسباب بازی برای کودکان همانند انتخاب غذای مناسب و یا پزشک معالج متخصص برای سلامت کودک البته سلامت روان او اهمیت دارد.
    بچه ها به وسیله اسباب بازی ها می توانند دنیای پیرامون خود را کشف کرده، مهارت هایی جدید و ضروری را در رابطه با زندگی بیاموزند. اسباب بازی ضمن آنکه سرگرمی خوبی برای بچه ها محسوب می شود، نقش مهمی هم در زندگی و رشد کودک بازی می کند. بچه ها به وسیله اسباب بازی ها می توانند دنیای پیرامون خود را کشف کرده، مهارت هایی جدید و ضروری را در رابطه با زندگی بیاموزند.

    چگونه سباب بازی خوب و مناسب برای کودک انتخاب کنیم؟

    تنوع پذیری: شما به عنوان خریدار می خواهید هزینه خرید اسباب بازی بپردازید پس مهم است که از تعداد قابلیت های وسیله مطلع شوید. اسباب بازی هایی که در خود امکان چند نوع بازی مختلف را دارند برای مدت طولانی تری مورد علاقه بچه ها هستند.
    سازندگی و خلاقیت: هرچه اسباب بازی فرصت خلاقیت و ابداع را برای بچه ها فراهم کند، توانایی آنها را برای تجربه های واقعی زندگی بالاتر می برد. با کمی گل بهداشتی کودک می تواند بارها از خود خلاقیت بروز بدهد و یک چیز جدید بسازد؛ اینگونه ذهنش به راه حل های مختلف می رسد اما با یک پازل، جز یک راه که سازنده تعیین کرده راه دیگری قابل تجربه نیست.
    فعالیت بدنی: بچه ها می خواهند با بازی برای زندگی آماده شوند و این مسئله با اسباب بازی هایی که کودک را در حد یک تماشاچی نگه می دارند تناقض دارد. اسباب بازی ها باید این قابلیت را داشته باشند که توان جسمی بچه ها را به کار گیرند تا علاوه بر افزایش قدرت آنها به تخلیه انرژی آنها هم کمک کنند و اینگونه موجب آرامش روحی و جسمی آنها شوند.

  3. سلام، به نظر من اگه تصویر اسباب بازیها رو هم ارایه می کردید، خیلی بیشتر به ما کمک میکرد.
    از شما ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *