هفته 35 بارداری چی بخوریم؟

هفته ۳۴ بارداری چی بخوریم؟ | هفته ۳۶ بارداری چی بخوریم؟

 

هفته ۳۴ بارداری یعنی شما در ماه آخر بارداری قرار دارید و زمان زیاد دیگری تا به دنیا آمدن فرزندتان باقی نمانده است. در این مدت تغذیه هم برای مادر و هم برای جنین از اهمیت بالایی برخوردار است. این سوال که در هفته ۳۴ بارداری چی بخوریم؟، سوال مهمی است و باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا به رشد و وزن جنین در هفته ۳۳ و ۳۴ کمک کنید.باید به شما بگوییم که اینموضوع فقط مختص هفته ۳۴ بارداری نیست، هفته ۳۳،۳۴، ۳۵، ۳۶ و ۳۷ بارداری این نکات را بخاطر داشته باشد.

هفته ۳۴ بارداری چی بخوریم؟

کمبود وزن جنین در هفته 34

به دلیل شروع دردهای زایمان در هفته های پایانی بارداری، مادران باید غذاهای سبک میل کنند، لذا دیدن آموزش در این زمینه برای مادران از اهمیت بالایی برخوردار است. پس توصیه میکنیم به نکاتی که در ادامه عنوان میشود توجه کنید.

یک مادر باردار برای وزن گیری مناسب خود و جنین باید نکات زیر را رعایت نماید:

– تعداد وعده غذایی باید ۵ تا ۶ وعده باشد.

– روش پخت و پز باید تغییر کند و به جای سرخ کردن از کباب کردن ، پختن و یا بخارپز کردن استفاده شود.

– از مصرف میان وعده های پرکالری مانند کیک، شیرینی، شکلات، شیرینی و چیپس اجتناب کنید.

در هفته ۳۴ بارداری مصرف میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند انبه ، موز ، آناناس و سیب به عنوان میان وعده ای توصیه می شود.

– مصرف تخم مرغ ۲ تا ۳ وعده در هفته برای رشد مغز جنین در هفته ۳۴ بارداری بسیار مفید است و نباید به شکل خام و عسلی استفاده شود .

– مصرف ۲ تا ۳ وعده در هفته ماهی و هر بار حداکثر به اندازه یک کف دست توصیه می شود . ماهی قزل آلا مناسب می باشد و لی ماهی های جیوه بالا ممنوع است.

– مصرف لوبیا چیتی ، قرمز ، سفید که سرشار از فیبر ، پروتئین ، آهن ، فولات، کلسیم و روی می باشد توصیه می شود.

– مصرف سیب زمینی شیرین که سرشار از ویتامین A- ویتامین C، فولات و فیبر است ، توصیه می شود.

– مصرف ذرت و دیگر غلات سبوس دار ( بلغور جو دوسر) که دارای فیبر ، ویتامین E، سلنیوم است ، توصیه می شود.

– مصرف گردو که دارای پروتئین ، فیبر، امگا۳ است به صورت روزانه توصیه می شود.

– در هفته ۳۴ بارداری  مصرف گوشت بدون چربی که دارای پروتئین با کیفیت بالا و کولین که گوشت گاو، گوسفند، بوقلمون، مرغ شامل آن می باشد توصیه می شود .( مصرف هات داگ در بارداری به علت خطر آلودگی ممنوع می باشد )

– مصرف سبزیجات سبز تیره ، برگ دار که شامل اسفناج ، کلم پیچ ، برگ چغندر که سرشار از ویتامین A، C است، توصیه می شود .

– مصرف لبنیات شامل شیر ، خامه ، پنیر ، ماست و بستنی که سرشار از کلسیم و ویتامین D و A است ، چهار وعده در روز توصیه می شود.

– مصرف کره بادام زمینی که سرشار از فولات، منیزیم، ویتامین E و ویتامین B3 است توصیه می شود .

– مصرف آجیل به صورت یک میان وعده بزرگ که سرشار از چربی و مواد مغذی و فیبر است، توصیه می شود.

– مصرف روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام زمینی توصیه می شود.

– نوشیدن آب فراوان( ۸ لیوان روزانه) و اجتناب از خوردن نوشابه های گازدار  از توصیه های هفته ۳۴ بارداری است.

– مصرف کربوهیدراتها شامل سیب زمینی با پوست که سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است، توصیه می شود.

– کنترل میزان نمک غذا در هفته ۳۴ بارداری سفارش می شود.

– از مصرف ادویه و فلفل و سس به میزان زیاد خودداری کنید.

وزن گیری جنین در هفته 37 بارداری

منیزیم عروق جفت را گشادتر می کند

یک دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه گفت: منیزیم عروق جفت را گشاد‌تر و خون‌رسانی به جنین را بیشتر می‌کند . مصرف آن چه در آجیل‌ها و سبزی‌ها وجود دارد در دوران بارداری موجب افزایش رشد جنین می‌شود.

میترا زراتی اظهار داشت: بسیاری از زنانی که باردار می‌شوند دوست دارند که جنین‌شان وزن‌گیری خوبی داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه برخی مادران با توجه به اینکه زیاد می‌خورند ولی جنین‌شان وزن‌گیری خوبی ندارد که این نشان می‌دهد تغذیه مادر باردار در روزهای اول بارداری کمبود ویتامین داشته است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه اضافه کرد: اگر رژیم غذایی مادر باردار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد موجب افزایش خون‌رسانی به جفت و سپس به جنین می‌شود و جنین وزن‌گیری خوبی خواهد داشت همچنین اگر خون‌رسانی به جفت و جنین به خوبی انجام نگیرد جنین به خوبی رشد نخواهد کرد.

زراتی ادامه داد: منیزیم یکی از مهمترین مواد مغذی است که مادر باردار در دوران بارداری به آن نیازمند است و ثابت شده است که منیزیم، عروق جفت را گشاد‌تر کرده و به همین دلیل خون‌رسانی به جنین افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: منابع منیزیم شامل سبزی خوردن، کاهو و انواع آجیل است که زنان باید در رژیم غذایی دوران بارداری خود آن را بگنجانند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه عنوان کرد: مصرف ویتامین C نیز در دوران بارداری به افزایش وزن جنین کمک می‌کند و میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از ویتامین C است.

وزن جنین در هفته ۳۳ و ۳۴

تعداد زیادی از مادران در ماه های آخر بارداری به شدت نگران وزن جنین هستند. برای اینکه شما یک معیار مناسب برای اطلاع از وزن درست جنین در هفته ها و ماهای آخر بارداری خود داشته باشید، از اطلاعات جدول زیر استفاده کنید. طبق این جدول وزن جنین در هفته ۳۳ و ۳۴  چیزی در حدود ۱۷۰۰-۲۱۰۰ گرم خواهد بود.

 

وزن جنین در هفته 33 و 34

هفته ۳۶ بارداری چی بخورم؟

کاهش وزن مادران در این هفته ۳۶ بارداری تا اندازه ایی طبیعی خواهد بود. و توصیه میشود مادران در این هفته های آخر پیاده رویی را در برنامه روزانه خود بگنجانند. یکی دیگر از مشکلات هفته ۳۶ بارداری داشتن ورم بارداری است.

در هفته ۳۶ بارداری سعی کنید آب زیاد بنوشید. (حداقل ۸ لیوان در روز). شاید خوردن غذتاهای شیرین قوای جسمانی شما را افزایش دهد اما می تواند باعث تشدید احساس خستگی در شما شود. پزشکان توصیه میکنند که به جای خوردن وعده های حجیم در هفته ۳۶ بارداری از غذاهای کم حجم ولی با تکرار زیاد استفاده کنید.

 

اشتراک‌گذاری
320 نظر
  1. مواد پروتئینی روی وزن جنین تاثیر زیادی دارد… مثل آجیلها و قارچها و سوپ گوشت و خرما

  2. مهشاد(مامان 94) پاسخ

    خیلی از خانمهای باردار در مورد اینکه آیا می توانند از پودر لیدی میل در بارداری خود برای وزن گیری جنین استفاده کنند یا خیر دچار ابهام هستند. این اعتقاد که مصرف این مکمل در بارداری و علی الخصوص در شیردهی باعث ایجاد آلرژی و اسهال در نوزاد می شود باعث ایجاد این ابهام شده است. خیلی از مادرانی که از این مکمل استفاده کرده اند اعتقاد دارند که کودک آنها دچار الرژی های مختلف شده است و آن را به دیگران توصیه نمی کنند اما برخی دیگر هیچ مشکلی پیدا نکرده و مصرف این مکمل را راه خوبی برای افزایش وزن جنین و نوزاد در بارداری و شیردهی می دانند ضمن اینکه معتقدند که این مکمل باعث افزایش شیر آنها شده است. در توضیحات این مکمل که ساخته ی کشور بلژیک است ذکر شده که این پودر باعث – پیشگیری از کم خونی مادر و جنین در دوران بارداری و پس از آن می شود ضمن اینکه باعث تکامل اسکلت استخوانی جنین و نوزاد می شود و به
    روند تکامل اسکلت استخوانی جنین و نوزاد و به تکامل سیستم اعصاب مرکزی جنین و نوزاد کمک میکند. استفاده از این مکمل باعث جلوگیری از پدیدۀ کم وزنی نوزاد هنگام تولد (L.B.W) می شود و از نرمی استخوان نوزاد نیز پیشگیری میکند. مصرف این مکمل باعث افزایش هوش نوزاد شده و از کرتینیسم، عقب ماندگی ذهنی و کوتولگی نیز پیشگیری می کند. مصرف آن باعث – کاهش احتمال اضطراب و افسردگی مادر پس از زایمان
    می شود .

  3. برای افزایش دریافت پروتئین در رژیم غذایی، پیشنهاد می‌شود :
    ۱- انواع گوشت‌های ماهی، مرغ ( حداقل ۲ بار در هفته ) و گوشت‌های بدون چربی (به صورت آب‌پز، بخارپز یا کباب‌شده) در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشد.
    ۲- شیر و لبنیات کم‌چرب (ماست، پنیر، کشک و … ) استفاده شود.
    ۳- انواع حبوبات (عدس، نخود، لوبیا، ماش، باقلا و … ) همراه با غلات (نان، برنج و …) به شکل عدس پلو، لوبیا پلو، عدسی با نان، خوراک لوبیا با نان و… مصرف شود.
    ۴- سفیده تخم‌مرغ که به طور کامل پخته شده باشد یک منبع پروتئینی با ارزش بیولوژیکی بالاست كه بايد در برنامه غذایی گنجانده شود. به طور کلی، هر چند زرده تخم مرغ حاوی کلسترول مي‌باشد، اما به شرط آنکه در مصرف زرده زیاده‌روی نشود، مصرف تخم مرغ کامل و خوب پخته‌شده توصیه می‌گردد.

  4. مامانای عزیز مراقب باشید به خاطر وزن گیری جنین پرخوری نکنید که فشار خونتان بالا برود البته خدایی نکرده!

  5. به نظر من وزن جنین بیشتر ژنتیکی است من هرچه تلاش کردم وزن جنین زیاد شود بیشتر از ۲/۶۰۰ نشد . هم من ریز جسه بودم و هم همسرم.

  6. من بچه اولم ۱۶۰۰ دنیا اومد به خاطر همین فوت شد الان هفته ۳۱ بارداری هستم وزن بچم ۱۴۲۰ گفته کمه استرس دارم یک هفته دیگه داپلر رنگی دارم چیکار کنم نمی خوام دوباره اون بلا سرم بیاد

  7. اکرم ( مامان تبسم ) پاسخ

    یاسی جون استرس تمام ویتامینهای بدن را می خورد با تمرکز ذهنی و تغذیه خوب و مقوی می توانی نی نی توپولی و سالم به دنیا بیاری البته با توکل به خدا…

    ** اولین عامل که می تواند در رشد جنین بسیار موثر باشد ، سن مادران است . بهترین سن بارداری ۲۹-۲۳ سالگی است وسن قابل قبول ۳۵-۲۰ سالگی می باشد.
    ** عامل بسیار مهم دیگر ، استرس و حالات هیجانی وعاطفی مادر می باشد .اضطراب شدید با میزان بیشتر سقط ، زودرسی،کم وزنی هنگام تولد وبیماری تنفسی نوزاد ارتباط دارد.
    ** عامل دیگرتغذیه مادران است. ازمهمترین نکات درمورد تغذیه آن است که،کودکان در دوره پیش از تولد از هردوره ی دیگری،سریع تررشد می کنند وهمین امربه اهمیت توجه به تغذیه دراین دوره اشاره دارد. سوء تغذیه قبل از تولد می تواند بیشترین آسیب را به دستگاه عصبی مرکزی وارد کند و منجر به کاهش تعداد سلول های مغزی ،وزن مغز کمتر ازمتوسط (۳۶%کمتر)،اختلال درلوزالمعده،کبد ورگ های خونی،شود.کودکانی که پیش از تولد به سوء تغذیه دچار شده اند مشکلات جدی در زمینه ی بیماری های تنفسی دارند.زیرا سوء تغذیه از رشد دستگاه ایمنی جلوگیری می کند.
    یکی از ویژگی های اصلی این دسته از نوزادان آن است که معمولا تندخوبوده وبه تحریک پاسخ نمی دهند .آن ها مانند نوزادان معتاد به مواد مخدر ،گریه ی جیغ مانندی دارند و در بزرگسالی به بیماری های قلبی- عروقی مبتلا می شوند.
    و البته ژنتیک هم در وزن جنین بسیار موثر است.

  8. سلام خانوم دکتر عزیز من ۲۹ سالمه و الان در هفته ۳۲ بارداری هستم امروز که دکتر بود با حساب دکتر شدم ۳۲ هفته ولی سونو زده ۳۴ هفته نمیدونم حالا کدومش درسته وزن جنینمم زده بود ۲۶۰۰ گرم بهنظرتون خوبه بازم احتیاج دارم که اون مکمل لیدی میل و بخورم خودمم قبل بارداری ۶۸ کیلو بودم الان شدم ۸۴ کیلو میخواستم نظر شمارم بدونم درضمن خیلی دردای لگنی دارم کشاله رون پامم درد میکنه مخصوصا سمت راستم دکتر بهم قرص ایزوپرین ۱۰ داد امروز هر دوازده ساعت. یه دونه بخورم و بهم ۶ تا امپول بتامتازون داد که تو هفته ۳۴ بزنم میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد میشه راهنماییم کنین ممنون میشم ??

  9. باران جان اگه اولین روز آخرین پریودت رو بدونی راحت میتونی سن بارداری ات را محاسبه کنی…در ضمن مواد مغذی را از آجیلها و مواد پروتئینی گیاهی و حیوانی و میوه و سبزیجات می تونی بگیری…اون دردها هم برای باز شدن لگن و آمادگی بدن برای زایمان طبیعی است…ان شاءالله زایمان خوبی داشته باشی

  10. س من سونوی داپلر انجام دادم خدارو شکر خوب بود با لیدی میلی که دکتر برام داده بود تو دوهفته قبلش ۴۰۰ گرم رشد داشت شده بود ۱۸۰۰ .وزن خودم تاحالا ۱۵ کیلو رفته بالا ولی نینیم باز ریزه شوهرم میگه تو بچه های ریز میاری تو نمیتونی برام دعا کنین جلوی همشون سربلند بشم راستی پودر لیدی میل ضرری نداره ۴ هفته دیگه پیشتر ندارم…

  11. نتایج مطالعه‌ای نشان داده است مصرف بیش از اندازه قهوه در دوران بارداری، موجب کم‌وزنی نوزاد در هنگام تولد می‌شود.
    مصرف کافئین زنان باردار باید در حد اعتدال باشد؛ دوز بیش از حد بالای کافئین احتمال کم وزن بودن نوزاد در موقع تولد را افزایش می‌دهد.
    سازمان بهداشت جهانی OMS توصیه کرد: در دوران بارداری حدود ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز معادل دو یا سه فنجان قهوه مناسب است؛ در حالی که برخی کارشناسان این اندازه را محدودتر کرده‌اند و می‌گویند میزان مصرف قهوه برای زنان باردار نباید از ۲۰۰ میلی‌گرم بیشتر باشد، زیرا وزن کودک در هنگام تولد کمتر از ۲٫۵ کیلوگرم می‌شود.
    این نتایج در اثر یک متاآنالیز از ۱۵ مطالعه به دست آمده است؛ نتیجه اصلی این است که مصرف کافئین زیاد توسط زنان باردار، احتمال خطر کم وزنی نوزاد در هنگام تولد را افزایش می‌دهد؛ این تیم محققان اعلام کرد: دو یا سه فنجان قهوه در روز به اندازه کافی کافئین دارد و این در حالی است که در چای و نوشابه نیز کافئین وجود دارد.
    دکتر «روزالین پلوچون» گفت: کافئین به سرعت جذب می‌شود و ممکن است در بافت جنین تجمع کند و با کم وزن شدن نوزاد در هنگام تولد ارتباط دارد؛ البته با این حال گفته نشده است که زنان باردار در طول بارداری از نوشیدن قهوه خودداری کنند اما توصیه به کم نوشیدن آن شده است

  12. سلام،من ۲۴سالمه و در ۳۳هفتگی از بارداری هستم از دکترم راجع به وزنگیری جنین پرسیدم بهم شیرینی خامه ای در ماه های اخر بارداریو توصیه کرد البته این پیشنهادو از چندتا از دوستامم شنیده بودم میخواستم بدونم آیا مشکلی یا ضرری برای خودم یا جنین داره یا نه!در حال حاضر وزن جنین ۲کیلوگرم در ۳۳هفتگی

  13. مبینا جان شیرینی خامه ای هیچ ارزش غذایی نداره . باعث چاقی و افزایش قند و چربی خودت میشه. بهتره حلیم گوشت یا کاچی پرملات که با آجیل درست میشه و یا آبگوشت و چیزهای مفید بخوری شیرینی خامه ای فقط باعث سیری کاذب میشه.عجب دکتر ناآگاهی بوده اونی که اینو تجویز کرده.

  14. مصرف زياد شكر و مواد نشاسته‌اي در دوران بارداري باعث بروز نقايص دستگاه عصبي در جنين مي‌شود.
    به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)‌ منطقه آذربايجان شرقي، مصرف بيش از اندازه مواد قندي و نشاسته‌يي به ويژه در سه ماهه نخست بارداري، خطر بروز نقص لوله عصبي و نخاعي را در فرزندان آنها افزايش مي‌دهد.
    بر اساس اين تحقيق، پزشكان اكنون فرضيه ارتباط بيماري ديابت و افزايش قند خون در ابتداي دوران بارداري را با ناهنجاري‌ها و نقايص عصبي جنيني تاييد مي‌كنند.
    افزايش قند خون و اختلال تحمل گلوكز در دوران بارداري خطر آسيب‌هاي جنيني را بيشتر مي‌كند؛ از اين‌رو كنترل و آزمايش قند خون در اين دوران از اهميت ويژه‌اي برخوردارست

  15. فقط و فقط تز اول بارداری باید انواع مختلف ویتامینها و چیزهای مختلف بخوری از مصرف شیرینی خامه ایی و چیزهای بی ارزش مثل شیرینیجات فست فودها اجتناب کنید وزن بچه من ۴کیلو بود من همش آجیل و قلوه و شیر و خرما موز کره حیوانی گردو عسل بیسکویت ساق طلایی کیک خانگی انواع میوه خشک شده ،گلابی، به،سنجد، کله پاچه،حلیم،گوشت کبابی،سوپ بلدرچین و بوقلمون محلی جوجه محلی

  16. من هفته ۳۳ وزن جنین ۱۸۰۰ گفتند الان بین ۳۶ و۳۷ هستم تغذیم خوبه ولی نمی دونم وزن بچم خوب میشه باید ۲۰ /۱۱ زایمان کنم ولی فکر کنم دو هفته دیگه دنیا بیاد چیکار کنم برام دعا کنید من قبلا یه بچه ضعیف اوردم……

  17. یاسی جون ان شاءاله به سلامتی زایمان خوبی می کنی نگران نباش عزیزم فقط آرامش داشته باش و توکلت به خدا باشه جثه ی بچه ژنتیک هم هست فقط با خوردن نیست. من سر بچه اولم همه کار برای وزن گیریش کردم ولی وزنش ۲۸۰۰ گرم شد دقیقا وزن من و همسرم هم موقع تولد همینقدر بود.

  18. مرسی شیرین جون من به ۲۵۰۰ راضیم فقط زنده بودنش برام مهمه سالم باشه اخه بچه اولم دوروزه شد در اثر خفگی تو بیمارستان جلوی چشمام فوت شد الان استرس ونگرانی سراغم اومده خیلی دعا میکنم اخه بچه خیلی عزیزه من داغ اون بچمو هنوز فراموش نکردم

  19. پایان شب سیه سپید است…

    خانم یاس عزیز به خدا بسپار
    گر نگهدار من آنست که من می دانم … شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد…
    خدا به همرات باشه

  20. سلام من هفته ۳۵ حاملگی هستم در طول بارداری تا بحال ۴کیلو اضافه کردم اخرین سونوی من ۳۰ هفتگی بوده۱۵۵۷گرم جنین وزن داشت خیلی نگرانم تو این دوهفته وزن اضافه نکردم خیلی نگرانم

  21. معصومه خانم نگران نباش وزن استاندارد جنین در ۳۰ هفتگی ۱۴۰۰ گرم هست . وزن نی نی کوچولوت طبیعیه. آرامش و غذاهای قوت دار البته نه با حجم زیاد! به وزن گیری جنین کمک می کنه. امیدوارم زایمان خوبی داشته باشی خانومی.

  22. س من برای گرمی نگرفتن بچم چی بخورم چون برای وزن گیریش خرما کشمش ومغز و مویززیاد خردم ودارم میخورم اینا هم که طبعشون گرمه خودم هم خیلی گرمیم میکنه ده روز دیگه هم زایمان میکنم

  23. یاسی خانوم اینا همش حرفه. من سر دختر اولم ماه آخر فقط سردی خوردم ولی دخترم زردی گرفت. ۸۰ درصد بچه ها زردی می گیرن خیلی ارتباطی به گرمی خوردن نداره. میگن اگه گروه خونی پدر o باشه احتمال زردی گرفتن بچه بیشتره.

  24. سلام من هفته ۳۲ هستم بچم ۱کیلو هست چیکار کنم وزن بگیره دکتر گفته سالمه فقط ریزه است

  25. علل شایع کاهش رشد جنین
    ۱- اختلالات جفت: جفت مسئول تامین غذا و اکسیژن برای جنین است. اگر جفت ناهنجاری داشته باشد و یا در طی دوران بارداری غذا رسانی به جنین توسط جفت مختل شود، رشد جنین دچار اختلال می‌شود.

    همچنین ممکن است محل قرارگیری جفت در رحم، اختلالاتی را برای جنین ایجاد کند که به آن جفت سر راهی می گویند و یا جفت کمی از رحم جدا گردد که به آن جدا شدن زودرس جفت می گویند. هر یک از این اختلالات یاد شده، می‌تواند رشد جنین را کم کند.

    ۲- فشار خون بارداری: در مادران بارداری که دچار فشار خون بالا هستند، رگ های خونی تنگ می‌شود و خون رسانی به بافت‌های بدن کند می‌گردد. بنابراین خون رسانی به جنین در حال رشد نیز کاهش می ‌یابد. به همین علت است که معمولا مادران با فشار خون بالا، نوزادانی کم وزن به دنیا می‌آورند .فشار خون بالا می تواند منجر به مسمومیت بارداری شود.
    دانشمندان دریافته‌ اند مادرانی که در دوران بارداری در معرض میزان بالایی از آلودگی هوا قرار دارند، بیشتر نوزادان با وزن کم به دنیا می‌آورند
    لازم به ذکر است که فشار خون بالا در حاملگی بسیار خطرناک است و اگر درمان نشود و تحت کنترل قرار نگیرد، عوارض آن تنها به کاهش وزن جنین ختم نخواهد شد.

    ۳- ناهنجارهای کروموزومی جنین: جنین‌هایی که دارای ناهنجاری‌های کروموزومی هستند، اغلب روند رشد کندتری نسبت به جنین‌های سالم دارند. برخی از ناهنجاری‌های کروموزومی جنین شامل این موارد می‌باشد: آنانسفالی، نقص‌های کلیوی، سندروم داون (منگولیسم) و نقص‌های دیده شده در حین تولد.

    ۴- بیماری‌های مادر در زمان بارداری: اغلب دیده شده زنانی که در زمان حاملگی بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌ اند، فرزندانی با وزن کم به دنیا می‌آورند. بیماری‌های زمینه‌ای شایع در مادران عبارتست از: دیابت، کم خونی داسی شکل، اختلالات انعقادی خون، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های ریوی.

    ۵- سن مادر: عامل مهم دیگر، سن مادر است. بهترین سن بارداری ۲۳ تا ۲۹ سالگی است و سن قابل قبول ۲۰ تا ۳۵ سالگی می باشد.
    سیگار و الکل
    ۶- مصرف الکل و سیگار: مصرف الکل در بارداری توسط مادر سبب عقب ماندگی ذهنی، ناهماهنگی حرکتی، حافظه و زبان معیوب و از همه مهم تر بیش فعالی کودک می شود.

    عامل دیگری که اکثر افراد فکر می کنند خیلی تاثیرگذار نیست، مصرف سیگار می باشد. نیکوتین که ماده اعتیاد آور توتون سیگار است، باعث می شود جفت به صورت غیرطبیعی رشد کند و این امر، انتقال مواد غذایی را به جنین کاهش می دهد و باعث کم وزنی جنین می گردد. از سوی دیگر، سیگار کشیدن تراکم مونوکسیدکربن را درخون مادر افزایش می دهد.

    مهم ترین اثر سیگار، تاخیر رشد جسمی کودک و کم وزنی او در هنگام تولد است. همچنین موجب کاهش مقاومت بدن کودک در برابر بیماری ها می گردد.

    تذکر: مادرانی که سیگار می کشند، به علت کمبود اکسیژن رسانی به جفت و جنین، اغلب نوزادانی با وزن کم به دنیا می‌آورند. کاهش رشد جنین در مادران سیگاری تنها یکی از عارضه‌ هایی است که جنین را تهدید می‌ کند. عوارض دیگری مانند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، تنفسی، پوستی و … نیز در کمین این جنین‌ ها می ‌باشد.

    ۷- آلودگی هوا: دانشمندان دریافته‌ اند مادرانی که در دوران بارداری در معرض میزان بالایی از آلودگی هوا قرار دارند، بیشتر نوزادان با وزن کم به دنیا می‌آورند، زیرا آلودگی هوا، اکسیژن محیط زندگی را کم می‌ کند و جنین در حال رشد را با کمبود اکسیژن روبرو می‌نماید. بنابراین مادران باردار باید مراقب باشند و زمانی که آلودگی هوا زیاد است و رسانه های مختلف افراد را از رفت‌وآمد غیرضروری در شهر منع می کنند، از خانه بیرون نروند.
    اگر سن مادر بالای ۴۵ سال و کمتر از ۲۰ سال باشد، احتمال کم وزن بودن جنین نیز زیاد می‌باشد
    ۸- سوء تغذیه مادر: سن و وزن مادر بر روند رشد جنین تأثیر می‌ گذارد. اگر مادر وزن کمی داشته باشد و در طی حاملگی افزایش وزن قابل قبول نداشته باشد، احتمال کاهش رشد جنین وجود دارد.

    همچنین سن مادر نیز مهم است. اگر سن مادر بالای ۴۵ سال و کمتر از ۲۰ سال باشد، احتمال کم وزن بودن جنین نیز زیاد می‌باشد.

    ۹- زایمان‌های قبلی مادر: مادرانی که در زایمان‌های قبلی خود، سابقه زایمان زودرس (نوزاد نارس) داشته‌اند، در زایمان‌های بعدی خود نیز احتمال کم وزن بودن نوزادشان وجود خواهد داشت. بنابراین این دسته از مادران باید مراقب باشند و در حاملگی های بعدی خود مدام تحت نظر پزشک متخصص زنان قرار بگیرند.

    ۱۰- چند قلویی: مادرانی که بیش از یک قل، باردار هستند (دو قلو و چند قلو زایی)، معمولا احتمال بیشتری وجود دارد که نوزادانی کم وزن به دنیا آورند، زیرا حجم رحم مادر نمی تواند هم زمان چند جنین را با وزن طبیعی در خود رشد دهد.

  26. سلام من در هفته ۲۲ بارداری هستم.الان بالاخره لیدی میل خوبه یا نه
    چون من یکی دو روز اول معدم اذیت شد ولی الان که روز ۵ از مصرف لیدی میل هستش مشکلی ندارم .یه چیزی که نگرانم کرده اینه که تکونهای بجه کم شده
    اگه اطلاعاتی دارین در مورد لید میل ممنون میشم بگین

  27. به نظر من وقتی میشه مواد طبیعی سالم و پروتئینی را از غذاها و میوه ها گرفت چرا باید به لیدی میل متوسل بشیم . چیزی که ترکیباتش ساخته دست بشر هست ولی خوراکیهایی مثل خرما، قارچ و انواع میوه ها مثل موز و نارگیل و زیتون و انجیر که ساخته دست خداست و سرشار از پروتئینها و ویتامینها و موادمعدنی است.

  28. س دخترم ۲۱/۱۱ با وزن ۳کیلو و۱۵۰ به دنیا اومد خوبه فقط خیلی پر گریه هست اخه میگن دلش درد میکنه

  29. سلام من ۲۶سالمه و بارداری اولم رو تجربه میکنم. هفته ۳۴ بارداری رو میگذرونم که البته بین دکتر خودم و سونوگرافم ۱هفته اختلاف وجود داره. وزن نی نیه من ۲کیلو و ۵۰گرمه که دکتر میگه ریزه نسبت به سنش. استرس گرفتم باید چیکار کنم؟؟

  30. افروز جان حتما خودت یا شوهرت ریز جثه بودی موقع تولد . ژنتیک خیلی مهمه . در ضمن باید در درجه اول آرامش داشته باشی و غذاهای پر قوتی مثل آبگوشت، آش شله قلمکار و آجیل و خرما مصرف کنی.

  31. سلام
    من ۳۲هفته هستم وزن بچه ام ۱۷۰۰گرم است نگران وزنش هستم چکار کنم.ممنونم

  32. شادان عزیز فکر می کنم تنها راهش آرامش و پیاده روی و تغذیه طبیعی سالم و فیبردار است//////وضعیت جنین در هفته سی و دوم بارداری///////

    جنین شما کمی عاقل تر شده و شیطنت را کنار گذاشته، شاید هم تنبل شده باشد، به هر حال خیلی حال و حوصله شیطنت کردن ندارد. البته او دیگر فضای برای این کار ندارد نه می‌تواند لگد بزند نه اینکه مشت‌های گره کرده‌اش را به شما نشان دهد. با این حال به شیوه جدید ورجه وورجه می‌کند و غلت می‌زند تا بتواند تکان بخورد.

    هفته سی و دوم بارداری ////////////

    الان او در از هفته گذشته ۲ سانت بلندتر شده منتها آنچه شما از قدش می‌بینید بیشتر از ۳۲ سانتی‌متر نیست چون او خودش را به شیوه همه جنین‌ها جمع کرده است. دست‌هایش با ناخن‌ و صورتش با موهای سیاهی که ممکن است روییده باشد زیباتر شده است. بیشتر ساعات روز را استراحت می‌کند تا وقتی پایش را بیرون از شکم مادر گذاشت حسابی انرژی برای آتش سوزاندن داشته باشد.

    /////////قد: ۴۷ سانتی متر///////

    ///////وزن: ۲۰۹۰ گرم////////

    هفته ۳۲ بارداری وضعیت مادر///////////

    در این هفته‌ها به دلیل تغییر وضعیت جنین و خم شدن سر او به سمت قسمت‌های تحتانی شکم شما، پاهای او زیردنده‌ها قرار می‌گیرد و در این شرایط ممکن است دردهای شدیدی زیر دنده‌های خود احساس کنید. اگر در این زمان پاهای این ناقلا زیر یکی از دنده‌های شما گیر کند که درد بیشتری را حس خواهیدکرد. برای آنکه دچار این مشکل نشوید در تمام روز پشت خود را صاف نگه دارید.

    فشار رحم بقیه اندام‌های بدن شما را جا به جا خواهد کرد. در این زمان شکم شما حدود ۱۲ سانتی‌متر بالاتر از بدنتان قرار گرفته و طول رحم ۳۱ سانت شده است. این حالت احتمالا تعادل شما را بر هم می‌زند. دردهای کمر، کشاله‌های ران و پهلو به دلیل کشیدن شدن شکم طبیعی است و شما آن را در این دوران تجربه می‌کنید. خستگی، نفخ و ترش‌کردن هم علائمی است که نباید از وجود در خود بدن تعجب کنید.

  33. سلام خانمای عزیز خسته نباشین من شنبه ۱ رفتم دکتر هفته ۳۱ بودم که دکتر وزن بچرو گفت ۱۶۵۰ گفت نسبت به سنش وزن کمه دوستان راهنمایی کنین چی بخورم بچم وزن بگیره خودم زیادی وزن اضافه میکنم تا الا ن ۹ کیلو اضافه کردم خیلی ناراحتم کمک کنین لطفا

  34. مریم جان نون سبوسدار – کشمش و ماست- شیر و خرما – موز – کته کباب- آبگوشت و غذاهای مقوی طبیعی دیگر هم بر سلامت شما و هم وزن گیری نی نی کوچولو موثره.

  35. سلام من هفته۳۲وزنش ۱۷۰۰ تا وقت ب دنیا اومدن چقد میشه؟بچه اولم پسر بود و ۳کیلو بود فکر میکنین دخترم چقد اضافه میشه تا آخر؟رشد اصلیم ک ماه آخره یعنی زیر ۳میشه؟هنوز سونو رو ب دکتر نشون ندادم ک ببینم چی میگه.

  36. شقایق جان وزن بچه همون ۱۷۰۰ باید باشه تو ۳۲ هفتگی. کاملا نرماله. چیزهایی بخور که قوت داشته باشه. شیرنی خامه ای و برنج زیادی فقط چاقی کاذب برای مادر میاره. راستی تخم مرغ هم کمتر بخورید که دچار ورم دست و پا نشید.

  37. من هفته ۳۵ هستم امروز وزن گیری شدم ۲۵۰۰-۲۶۰۰ بود دکتر گفت نرماله ولی درشت نیست من و همسرم جفتمون هم درشت بودیم همه دور و برمون منتظر بچه درشت هستن ۳ یا ۴ خرداد زایمان میکنم به نظرتون چقدر دیگه وزن میگیره؟

  38. کاملا وزن جنین طبیعیه… تو هفته ۳۵ وزن ۲۶۰۰ خوبه .حتما به بالای ۳ کیلو میرسه. ماه آخر ماه وزن گرفتن بچه ست.

  39. وزن بچه متناسب با ژنتیک و جثه والدین سنجیده می شود. وزن کمتر از حدود انتظار با IUGR در جواب آزمایش شما نشان داده می شود.
    برای تخمین وزن جنین باید سونوگرافی IUGR انجام دهید که جنین از نظر وزن بررسی می شود و ادامه حاملگی را تایید می کند. اگر وزن جنین و روند وزن گیری مشکل داشته باشد، یک سونوگرافی داپلر برای اندازه گیری جریان خون و فشار خون انجام می شود. همچنین لازم است در سونوگرافی و آزمایشات از نظر میزان مایع دور جنین، جریان عروق بند ناف جنین، اندازه طول و اندازه دور سر جنین بررسی شود.
    تغذیه بیشتر در وزن گیری مادر نقش دارد. برای کمک به وزن گیری جنین باید زیر نظر پزشک از مکمل های غذایی و مولتی ویتامین استفاده کنید. استراحت مطلق لازم نیست ولی از فشار و خستگی اجتناب کنید.

  40. سلام من لیبی میل خوردم دکترم گفت خیلی خوبه بچه وزن گرفته بهتر شده

  41. سلام من هفته ۳۴ بارداری هستم و طبق سونو وزن بچه رو ۱۸۰۰ زده و تشخیص دکتر جنین iugr است خیلی نگرانم امکانش هست توی این مدت باقی مونده وزنش طبیعی بشه و چیکار باید بکنم

  42. سلام عزیزم روزای آخر بارداری من بادام هندی خوردم خیلی هم خوب دخترم وزن گرفت.

  43. افسانه جان وزن جنین تو هفته ۳۴ حدود ۲۲۰۰ باید باشه بهتره چیزهای مقوی بخوری و آرامش داشته باشی.

  44. سلام من هفته۳۴بارداری هستم وچون شکمم سفت شده بوددکترگفت ممکنه زایمان زودرس داشته باشی وبه من قرص ایزوپرین وسوزن بتامتازون داد.وقتی سوزن رازدم صورتم خیلی زیاد قرمزشدوصدایم گرفت.مشکلی نداره این قرصها؟

  45. الهام خانوم قرص ایزوپرین برای پیشگیری از زایمان زودرس برای شما تجویز شده است بتامتازون هم برای رسیده شدن ریه جنین در هفته های آخر بارداری تجویز میشه …اینکه صورتتان قرمز شده و صدایتان گرفته شاید حساسیت به اینها دارید حتما به پزشک اطلاع دهید.

  46. سلام من اول بارداری ۴۲بودم الان ۲۴ هفتمه شدم ۴۵ اصلا وزنم بالا نرفته وزنه بچه هم ۶۳۰گرم هست به نظرتون کمه ؟چیکار باید بکنم چی بخورم؟

  47. محنیا جان هم وزن بچه طبیعیه تو ۲۴ هفتگی و هم وزن خودت . احتمالا استعداد چاقی نداری که تو ۶ ماهگی فقط ۳ کیلو اضافه کردی چون وزن بچه تو ۲۴ هفتگی حدود ۶۰۰ گرم است و وزن گیری بچه بیشتر ۳ ماه آخر است. اگر از تغذیه ات مطمئنی که از همه گروههای غذایی استفاده می کنی . جای نگرانی نیست. میوه و خرما و عسل و زیتون و تخم مرغ و آب گوشت و لبنیات و و حبوبات که قوت و ویتامین دارن استفاده کن.

  48. ممنون دریا جان خیالم راحت شد الان تنها ناراحتی که دارم به خاطر عفونت کلیه هامه که تو بارداری گرفتم امروز پهلوی راستم درد میکرد یکم که راه رفتم کشاله ی رون پام همون سمت راست درد گرفته میترسم اخه میگن درد کشاله ی ران نشانه ی زایمان ???همه ام میگن چون عفونت دارم زایمان زودرس شاید داشته باشم.

  49. سلام خسته نباشيد هفته ٣٣سونو دادم وزن بچم ٢١٩٠بود طبيعي هست؟؟؟أيا الان كه هفته٣٨هستم وزن گرفته؟؟

  50. فاطمه جون وزن نی نی کوچولوت تو هفته ۳۳ بارداری باید بالای ۲ کیلو باشه که هست تا زمان زایمان هر هفته ۲۰۰ گرم به وزن نی نی ات اضافه میشه. نگران نباش

  51. ممنونم أخه خيلي نگران بودم ماماي خصوصي دارم گفت بچت وزنش كم?

  52. سلام هفته ۳۲ بارداری هستم اما جنین وجفت دچار اختلال شدن …فعلا استراحت می کنم به پهلوی چپ .بنظر شما بچه ام وزن می گیره که سزارین نکنم چه چیزی بخورم جنین درطول این دو هفته وزن بگیره …دکترم واسه دو هفته دیگه سونو گرافی داپلر نوشته…

  53. آجیل برای خونرسانی به جفت و جنین مفیده.

  54. سلام بچه ها من توی هفته ۳۶ بارداری هستم وزن جنین ۲۸۰۰ گرم ایا وزن مناسبیه؟ واین که تا اخر بارداری جنین چقد وزن اضافه میکنه؟

  55. سکینه اعتمادی پاسخ

    سلام خسته نباشین.من هفته ی سی و یکم رو تموم کردم وارد سی و دو شدم.تو شش ماهگی دچار پنومونی..عفونت ریه شدم.و پنج کیلویی که اضافه کرده بودم رو براثرسرفه هام از دست دادم.بعدش دکترم سونو فرستاد گفتن وزن بچه کمتره.یعنی ۱۳۰۰گرم بود تو او بیست و نه هفتگی.برای سه هفته ی دیگه سونوی داپلر تپجویز کرده..الان مشکل تنفسی اصلا ندارم.یه ده بیست روز بود فقط.اما نی نی مون مدام ورجه وورجه میکنه..تو همه سونو ها هم سالم بوده.وزنش نگرانم کرده.لطفا راهنماییم کنین.فداتون.

  56. سلام من هفته۳۲بارداری هستم ورن بچه ۱۹۰۰چیکار کنم یکم وزنش بالابره؟؟؟چی بخورم خوبه؟؟؟؟

  57. سلام لطفا به سوال من جواب بدید خیلی نگرانم. من تا هفته سی و پنج وزن جنین ۲۵۰۰ بود لک بینی داشتم و معده درد شدید بعد اون از رانیتیدین و پنتوپرازول و ایزوپرین و بتا متازون و پرولوتن استفاده کردم دوتاش واسه معده درد سه تا واسه انقباض و ریه جنین در هر صورت هجده روز بعد که میشد ۳۷ هفتم رفتم سونو وزن بچه شده ۲۷۰۰ خیلی وزن گیری کمی بوده……به دکترم گفتم گفت پروتیین بیشتر مصرف کن حرکت بچه نرماله ولی وزن گیری خیلی کم بوده خیلی نگرانم چی کار کنم زایمان قبلیم بچه مریض شد خیلی ایمنی پایینی داشت همه جور قارچ و عفونت گرفت نگرانم این یکی مشکل داشته باشه

    ………

  58. فارا خانوم بادام و شیر عسل و به طور کلی آجیل سیستم ایمنی بدن را قوی می کنه. غذاهای چرب و شیرین و بدون ارزش غذایی مثل فست فود و شیرینی جات نخور . مصرف روزانه میوه به ویژه انجیر و سیب و زیتون را فراموش نکن. آرامش هم خیلی موثره.

  59. سلام…من تو بیست و هشت هفته و چهار روز سونوگرافی انجام دادم سن بچمو بیست و هفت هفته و یک روز اعلام کرد با وزن یک کیلو و سی گرم …تو سونویه قبلی که هفته بیست انجام دادم اختلافی وجود نداشت، خیلی نگرانم چیکار کنم رشدش به حالت قبل برگرده…ممنون میشم منو راهنمایی کنید البته ابتدای بارداری شصت کیلو بودم ولی الان هشتادوسه کیلو هستم…از لحاظ جثم جفتمون درشتیم.

  60. آتنا جان ۲۳ کیلو اضافه وزن در ۲۸ هفتگی خیلی زیاده!!!!!! احتمال دیابت بارداری هست. به نظر من وضعیتتان باید بررسی شود که چرا وزن جنینتان اضافه نشده و خودتان اضافه وزن زیاد پیدا کردید.

  61. ممنون از پاسخگوییتون….من با ای وی اف باردار شدم با کلی امپولهایه هورمونی و خوردن قرص هایه کروتن. ازمایش دیابتمم خوب بود دکتر خودم زیاد باهام صحبت نمیکنه شما راهنمایی برایه من دارید???

  62. دوستان من هفته ۳۴ هستم تا الان ۱۵ کیلو اضافه کردم ولی سونوگرافی بهم گفت ۲۴۰۰ وزن جنینه که بچه لاغر هم هست. دوست دارم خودم چاق نشم بچم وزن بگیره چیکار کنم؟؟؟؟ ????

  63. سلام و خسته نباشید . دیروز دختر تپل و خوشگلم بدنیا اومد و ۴۸۰۰ وزن داشت. تحت نظر دکتر تغذیه بودم و واقعا توی وزن گیری جنین تاثیر داشت . با اینکه خودم فقط ۱۳ کیلو اضافه کردم وزن دخترم عالی بود . خیلی خوشحالم.

  64. سلام من ۲۹ سالمه وبارداری اولمه،هفته پیش رفتم سونو تو۳۲ هفتگی وزن جنینمو گفت ۱۵۰۰ وتاکیداً گفت که بچت ریزه،بااین وصع پیش بره فوقش۲۵۰۰ دنیابیاد،تاالان۹،۱۰ کیلو اضافه وزن داشتم،هنوزم تهوع دارم،وبد غذاهستم،لیدی میلم میخورم حالمو بدمیکنه، ماهی نمیخورم،گوشت گوساله ومرغ میخورم،شاغلم هستم،میخواستم ببینم بااین شرایط چکارکنم بچم وزن بگیره،دکترم گفت چیزای شیرین بخور،اماهم از فشار میترسم هم از چاقی خودم،ممنون میشم راهنماییم کنید،خیلی نگرانم

  65. الیسا خانوم غذاهای شیرین سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنه مگر اینکه چیزهای طبیعی مثل شیر عسل و یا معجون خرما و چیزایی شبیه این باشه شیرینیجات مصنوعی برای خودت و جنین ضرر داره و اگر وزنی هم بده وزن مفیدی نیست و پفکیه!!!!!!!!!!!!

  66. الهام خانوم بگین چیکار کردین خب؟ چه غذاهایی بیشتر مصرف کردی؟

  67. بیشترین چیزی که کمک می‌کند این است که مادر برنامه غذایی‌درست و اصولی داشته باشد و مغذی‌ها را در برنامه غذایی به اندازه کافی داشته باشد، مکمل‌های مورد نیازش را به طور مناسب دریافت کند، استراحت کافی داشته باشد و فعالیت بدنی لازم را بر اساس نظر متخصص انجام دهد. در کنار تمام این‌ها استفاده از منابع کربوهیدراتی و قندی می‌تواند به جنینی که دچار کمبود وزن است، کمک کند.

  68. سلام
    من الان ٣٧ هفته و ٥ روزمه
    تو ٣٠ هفتگي وزن پسرم ١٦٦٠ بوده و تو ٣٤ هفتگي ٢٦٠٠ و هفته ي قبل هم سونوي دكتوم وزن ٣١٥٠٠ رو بهم گفته
    امروز كه دكترم منو فرستاد پيش يه سونوگرافي ديگه ميگه وزنش ٢٥٧٠ هستش
    خيلي خيلي نگرانم
    كسي ميتونه منو راهنمايي كنه!؟

  69. آرشین خانوم به نظر من احساس خودت هم مهمه . اگه فکر می کنی شکمت خیلی کوچیکه شاید حرف سونو دومی درسته اما اگه احساست اینه که نی نی روز به روز سنگین تر شده احتمالا حرف سونو گرافی اول درسته…. به زودی و به سلامتی زایمان می کنی و می فهمی. اما اگه همه چیزت طبیعی بوده جای نگرانی نداره!!!

  70. ممنون ساحل جان
    ولي خيلي اعصابم به هم ريخته
    نزديك به ١٥ كيلو اضافه وزن داشتم و چون قدم بلند هست و پهلو هام بزرگه زياد شكمم بزرگ نشده
    بد جوري نگران شدم

  71. سلام من ۱۸سالمه و در هفته سی ودوم هستم وزن پسرم ۱۳۵۰ گرم بود دکتر میگه وزنش کمه برام امݐول نوشته شش تا هر بیست چهارساعت سه تاشو بزنم برای ریه بچه خیلی نگرانم واسه وزن گیری چکار کنم دکتر میگه استراحت کن منم همش استراحت دارم لطفا راهنماییم کنید

  72. آرامش و تغذیه سالم و متنوع از همه گروههای غذایی طبیعی به وزن گیری جنین کمک می کند. در ضمن یکی از دلایل کم وزنی نوزاد کم سنی مادر می تواند باشد… خامه و شیرینی و چربی نخورید.

  73. سلام من ۲۳ سالمه الان دارم بارداریه دوم رو تجربه میکنم ۳ ماهو دوهفته هستم و وزن جنین ۱۰۰ گرمه بچه اول باوزن ۲ کیلو دنیا اومد وتویه این سن بارداری ۱۲۵ گرم بود لطفا منو راهنمایی کنید چیکارکنم ک این بچه م هم ریز دنیا نیاد لطفا منو راهنمایی کنید

  74. سلام.من هفته ۳۶ بارداری هستم.توی ۳۳ هفتگی یه سونو دادم بهم گفتن که وزن جنین بین ۲۱۰۰ تا ۲۴۰۰ هستش…توی ۱۷ هفتگی ۲۱۴ گرم بود و دکتر بهم گفت عالیه.
    الان بیشترین نگرانیم سلامت و وزن جنینه.نمیدونم داره خوب رشد میکنه یا نه…!
    چطور میتونم بفهمم رشدش خوبه؟
    چی بخورم بیشتر که وزنش زیاد شه؟
    من و شوهرم وقتی به دنیا اومدیم وزنمون بالای ۳ کیلو بود و ممکنه بچمون هم ۳ کیلو بشه..؟؟

  75. هفته های آخر وقت وزن گیری جنین هست اگه تا حالاش وزن گیری خوب بوده دلیل نداره رشدش کم بشه در ضمن هفته های آخر چکاب میشی اگه مشکلی باشه دکترت بهت میگه . جای نگرانی نداره!

  76. سلام من درهفته۲۸بارداری هستم وزن قبل ازبارداریم۸۰بوده Bmi30هست به خاطرویار وزنم به ۷۵رسیده اماتاالان که هفته۲۸هستم وزن آضاف نکردم هیچی ممکنه برابچم ضرر داشته باشه؟

  77. از ماه سوم بارداری باید وزنت کم کم اضافه بشه . حتما تحت نظر پزشک باش نرگس خانم.

  78. سلام من تو هفته۳۲ هستم وزن بچم یک کیلو و ششصدو هفتاد و شش میباشد چی بخورم تا وزن بچم کم نباشه خیلی تو فکرم خواهش میکنم راهنماییم کنید با تشکر

  79. آجیل ، میوه و سبزیجات و خرما و و پروتئینهای گیاهی تو وزن گیری جنین موثره.

  80. سلام من تو هفته ٣١بارداري وزن بچم ١٧۵٠گرم بود الان هفته ٣٧رو تموم کردم معاينه لگن انجام دادم دکترم بهم گفته شايد نتوني زايمان طبيعي داشته باشي چون للگنت لگن خوبي نيس بهم گفته تاده روز ديگه صب کنم يه سونو انجام بدم اگه وزن جنين سه کيلو شد که سزارينم ميکنن اگه نه چون بچه وزنش کمه طبيعي شايد بتونم احتمالش پنجاه ، پنجاه هست ولي نميدونم تاده روزديگه دردمو ياد کنم يانه که به سونو برسم خيلي نگرانم و استرس دارم بنظرتون چيکار کنم؟؟؟

  81. تمامی زنان باردار به دوبرابر حجم ویتامین پیش از بارداری خود نیاز دارند این به معنای بیش از، حد مصرف کردن غذا نیست، یعنی غذایی که زن باردار مصرف میکند باید سالم، مقوی و سرشار از ویتامین و پروتئین لازم باشد، تا وزن خانم باردار بطور ایده آل افزایش داشته باشد و هم جنین و مادر دچار سو تغذیه نشوند. ❗️چه بسیار خانم هایی دیدیم که با تغذیه های نامناسب که سرشار از روغن و مواد سرخ کردنی بوده افزایش وزن شدید داشته، نوزادان با وزن کم بدنیا آورده و عوارض زایمانی و خونریزی های پس از، زایمان آنها هم بسیار زیاد بوده است. ❣زن باردار نیاز به دوبرابر کردن غذاهای خورده شده ندارد؛ فقط باید درست و اصولی رژیم غذایی داشته باشد.

  82. سلام دوستان.من تو هفته ۳۳ هستم و دیدوز سنوی داپلر انجام دادم وزن جنینم ۱۹۰۰ بود و دورشکمش هم کمتر بود که دکتر سونوگرافی بهم گف بچه وزنش کمتر از حد نرماله و رشدش خوب نیست و دو هفته دیگه باز باید سنو بدی و به دکتر خودم که گفتم گف هیچ جای نگرانی نیست و فقط باید استراحتت رو بیشتر کنی و تغذیه.ضمن اینکه من فقط دو کیلو اضافه وزن داشتم و کمی نگرانم.بچه اولم وزن گیریش خوب بود و ۳۵۰۰ بدنیا اومد.اما نگران این یکی هستم و تغذیه ام هم بجز میوه بقیش کم بوده…حالا تو شش هفته باقیمونده تا سزارینم میخام حسابی بخودم برسم.برام دعا کنید

  83. سلام.من تو هفته ۳۱ بارداری هستم.اولین بارداریم هست و ۲۱ سالمه..اخرین باری که سونو رفتم تو پنج ماهگی بود که وزن بچم. نیم کیلو بود.الانم دکتر برام سونو نوشته ولی هنوز نرفتم انجام بدم…خیلی استرس دارم.چون میگفتن نیم کیلو خیلی کمه..الانم شکمم خیلی بزرگ نشده.اصلا از پشت مشخص نیس ک باردارم.
    میلم نمیشه غذا بخورم.باید چکار کنم.دوس ندارم وزنش کم باشه

  84. گلم .کی میگه تو پنج ماهگی نیم کیلو کمه?? من الان هفته بیست ۰و سومم وزن بچم ۶۰۰ گرمه که کاملا طبیعیه

  85. سلام دوستان.من ۳۴ سالمه .تو هفته ۳۳ هستم .از اول بارداریم تا حالا وزنم ثابته موندم رو ۷۲ کیلو . حتی اندازه شکمم کو چیکه.دیروز دکترم برام سونو نوشت .وزن بچم در اومد ۲ کیلو و ۵۰ گرم خدا را شکر تا حدودی نگرانیهام رفع شد .فکر کنم مهمترین دلیلی که وزن نگرفتم کمبود خواب و نداشتن استراحت کافی باشه.ا

  86. با سلام و خسته نباشد من الان هفته ۲۳ بارداری دوقلو هستم وزنم فقط ۳ کیلو زیاد شده در سنو گرافی داپلر که داشتم هفته ۱۹ دکتر گفت وزن جنین خوبه ولی من خودم اصلا غذا نمی تونم بخورم و هرروز هم روز دوسه بار حالم بهم میخوره و دکتر میگه اصل مشکل نداره ولی بهداری میگه این وزن خیلی مشکله داشته باشی خودم هم خیلی لاغر شده ام لطفا راهنماییم کنید در ضمن بارداری دوم است و بچه اولم هم ۳۴۵۰گرم بود باتشکر

    1. سلام می توانید روزی ۳ مرتبه از قرص ویتامین ب۶ استفاده نمایید قرصهای مکملی را که پزشکتون تجویز نموده اند مصرف کنید نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید موفق باشید.

  87. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران خوبتون
    من هفته سی و یکم بارداریم هست
    تحرک جنین خیلی کمه و رفتم دکتر
    وقتی سونوگرافی کرد گفت که وزن جنین یک کیلو و چهل گرمه و خیلی ضعیفه و ضربان قلبش خیلی کنده
    از طرفی معده ام مشکل داره و هرچیزی میخورم معده ام درد میگیره.
    خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید.آیا ممکنه بغیر از ضعیفی جنین مشکلی داشته باشه و معلول باشه؟
    در ضمن بارداری اولم هست

    1. سلام ممنون. جنین در ماه هشتم و نهم وزن گیری مطلوبی دارد اصلا نگران نباشید الان وزن جنین شما خوبه در دو ماه اینده به وزن ایده ال میرسه جنین شما معلول نیست استرس به خود وارد نکنید قرص های مکمل ویتامین و اهن را مصرف کنید.

  88. سلام من الان تو هفته ۲۷بارداری هستم بارداری اولمه تو هفته ی۲۵سونو گفت وزنش۹۰۰گرمه بنظرتون وزنش خوبه؟الان حدوا چقد وزن گرفته البته تو سونو۲۱هفته۵۰۰گرم بود که طبق حساب خودم تو هر هفته ۱۰۰گرم وزن گیری داشته اینطور پیش بره وزنش خوب میشه تپل میشه خودم تا الان فقط یک کیلو اضافه کردم

    1. سلام وزن جنین شما خوبه نگران نباشید.

  89. سلام من الان هفته ی ۲۸بارداری هستم هفته ی۲۱رفتم سونو وزنش رو۵۰۰گرم گفت و هفته ی۲۵وزنش۹۰۰گرم شده بود خودم طی این هفت ناه فقط یک کیلو اضافه کردم میخواستم بدونم وزن جنینم خوبه یا نه چه چیزهایی بخورم تا جنین وزن بگیره

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما خوبه سعی کنید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید قرص های مکملی را که پزشکتون تجویز نموده مصرف کنید موفق باشید.

  90. سلام خسته نباشید .. من هفته ۳۵رفتم سونو دکتر گفت وزنش ۲۷۰۰ .. من نهم بهمن زایمان میکنم ایا وزنش زیاد شده تا الان؟وزنش کم نبست؟لطفا پاسخگو باشید ممنونم..

    1. سلام ممنون. وزن جنین شما خوبه نگران نباشید.

  91. سلام . من تو هفته هجدهم بارداری هستم ، وزن جنینم ۲۲۲ بوده ولی تو اینترنت که دیدم نوشته بود تو این ماه باید ۲۸۲ باشه، نگران کننده نیست این موضوع؟

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما مشکلی ندارد.

  92. سلام من هفته ۳۳ و سه روز هستم .امروز سونو رفتم وزن پسرم ۲۱۶۰ گرم بود،متاسفانه تو این چند ماه بارداری ماهی و میگو اصلا و گوشت قرمز بسیار کم خوردم و خوردنش برایم سخت است و در آزمایش خونم همیشه ۱۰ و نیم بوده و از نرمال کمتر بوده . خیلی نگرانم .. شما چه چیزهایی برای این یک ماه باقی مانده پیشنهاد میدهید ممنون میشم ..من ۳۰ سالمه و بچه اولم هست

    1. سلام وزن جنین شما خوبه نگران نباشید در خانم های باردار هموگلوبین زیر ۱۰ کم خونی محسوب میشود هموگلوبین شما با توجه به سن بارداریتان طبیعیه بهتره هر روز قرص آهن و مولتی ویتامین مصرف کنید البته مولتی ویتامین در خانمهایی که اضافه وزن زیادی دارند هفته ای ۲ مرتبه تجویز میشود قرص امگا۳ راهم هفته ای ۲ مرتبه مصرف نمایید.

  93. سلام
    من الان تازه وارد هفته ۳۶شدم.در هفته ۳۴ سونو دادم که وزن بچه رو ۳ کیلو گفت.گفت ماشاالله دو هفته وزنش جلوتره.من خودم هم تو بچگی با وزن چهار کیلو و نیم دنیا اومدم.احتمال داره بچم هم به خودم بره؟
    دوس دارم بچم خیلی تپل باشه

  94. سلام من دوقولو باردارم و تو هفته ۳۲ هستم و وزن جنین هام ۱۲۰۰ … به نظرتون چه کنم وزنشون بیشتر شه چون دکترم گفته احتمال داره هفته ۳۶ زایمان کنم …. خواهش میکنم راهنماییم کنیین

    1. سلام روزانه قرص مولتی ویتامین وقرص آهن مصرف نمایید در رژیم غذایی خود مواد مغذی اعم از آجیل شیر میوه گوشت مرغ ماهی خرما گنجانده شود.

  95. سلام دوستان من تو هفته ۳۱ هستم ولی سونوگرافی ۲۹ هفته سن جنینو نشون میده.دکتر پودر لیدی میل رو تجویز کرده تا دو هفته دیگه سونو کالرداپلر بدم خیلی نگرانم یعنی تا دو هفته دیگه سنش درست میشه؟??

    1. سلام بله نگران نباشید با خوردن پودرلیدی میل مشکل شما حل میشه و این مشکل خیلی از خانمهای باردار هست.

  96. سلام دوستان من الان ۳۳ هفته بارداری دوقلویی هستم ۳۱ هفته رفتم سونو وزن یکی ۱۳۴۰ و دیگری ۱۵۸۴ بود دکتر سونو بهم گفت یکی وزنش خیلی کمه.سونو به دکترم نشون دادم نگفت وزن بچه کمه.برام سونو داپلر ننوشت چون درد داشتم برام آمپول فمولایف و قرص ایزن پلاس و قرص ایزوپرینبرام تجویز کرده..دوقلوهام ناهمسانن.وزنشون خیلی کمه؟؟ چیکار کنم وزن بگیرن؟؟ بنظرتون سونو داپلر نیازه؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید نیازی به سونوی داپلر نمیباشد روزانه مولتی ویتامین خود را مصرف نمایید.

  97. من هفته ۳۶ هستم وزن جنینم ۲۳۷۲ هست. خیلی نگرانم دکتر گفته تا میتونی مواد پروتئینی و هرچی پولدارا میخورن بخور
    کسی میدونه در ماه آخر حداکثر هر روز جنین چقدر وزن می گیره؟
    من یک جایی خوندم بین ۳۰ تا ۵۰ و یکی هم گفت حتی می تونه تا ۱۰۰ گرم اضافه بشه
    به نظرتون امکان داره؟

    1. سلام نگران نباشید شما هنوز یک ماه وقت دارید جنین شما تقریبا۱۲۰گرم تا وزن نرمال کم دارد که آن را هم تا وقت زایمان اضافه میکند پس استرس نداشته باشید جنین شما به وزن نرمال میرسد.

  98. سلام من ۳۷ هفته ام و وزن نی نیم ۲۳۰۰٫دکترم گفت که باید دوروز دیگه برم بستری شم واسه زایمان .درضمن گفتن که قدشم رشد نداره.میخوام بدونم که بعد به دنیا اومدنش مشکلی براش پیش نمیاد با این رشد کم ؟

    1. سلام شما علت اینکه چرا در ۳۷ هفته میخواهید زایمان کنید را ذکر نکرده اید اگر زایمان شما به طریق سزارین میباشد بهتر است ۳۸ هفته را پر کنید.

  99. گفتم که دکتر گفت بچت رشد نمیکنه باید زودتر زایمان کنی اونم طبیعی

  100. سلام میخواستم بدونم در بارداری دوقلویی برای زایمان سزارین ۳۷ هفته کامل زایمان کنم بهتره یا ۳۸ هفته؟ممنون میشم

    1. سلام ۳۸ هفته بهتره اما بستگی به شرایط شما داره که اونو پزشکتون تصمیم میگیره چه زمانی ختم حاملگی بده.

  101. سلام خانمی
    من هفته ۳۰ بارداری وزن جنین ۱۴۶۰ گرم بوده …..میخواستم بدونم خوب بوده یا نه؟؟؟
    دکتر وقت سزارینمو ۳۷ هفته و سه روز زده….
    البته من رحم دو شاخ هستم و در حال استراحتم
    ایا جنین تو این سه هفته باقی مونده وزن خوب خواهد گرفت
    من ۶ کیلو اضافه کردم تو بارداری…..
    سپاس فراوان

    1. سلام بله نگران وزن جنین نباشید میتوانید با مشورت پزشک خود اگر صلاح دانستند ۳۸ هفته زایمان سزارین داشته باشید اما نگران نباشید وزن جنین شما بعد از ۶ هفته به وزن نرمال میرسد.

  102. خیلی ممنون از وقت گذاشتن و جواب دادنتون …..با سپاس قبلی

  103. سلام خدمت همگی

  104. سلام من ۲۰‌سالمه ۱۸‌هفته هست ک باردارم بهداشت بهم گفته وزنت باید اضاف بشه اول بارداریم ۷۳کیلو بودم الان دوماهه ۶۷کیلوام مشکلی نداره؟

    1. سلام باید هرروز قرص آهن و مولتی ویتامین مصرف کنید و بهتره هفته ای ۳ عدد قرص کلسی کر و هفته ای یک عدد قرص امگا۳ مصرف کنید.

  105. سلام من در۳۲هفتگی سونوانجام دادم وزن بچم ۱۸۰۰بوددکترگفت هم وزنش کمه هم رشدش من مبتلاب سندرم نفروتیکم ومصمومیت بارداری دارم به علت کم شدن اب دوره جنین بستری شدم وکلاهفته ی ۳۲روتوبیمارستان بودم وقتی مرخص شدم سونوانجام دادم ک وزن بچه رو۲۰۸۵گرم زده بودایارشدبچم خوبه الان هفته ۳۳وپنج روزه بارداریم خیلی نگرانم چون مشگل کلیه دارم وبچه اولمه هپارین وپردنیزلون بامتیل دوپاودیلتیازم مصرف میکنم کمک کنیدتوروخدا

    1. سلام نگران وزن جنین نباشید جنین شما در ماه هشتم و نهم بیشترین وزن گیری را دارد و قطعا تا موعد زایمان شما به وزن نرمال میرسد پس نگران نباشید سعی کنید هر روز قرص آهن و مولتی ویتامین خود را مصرف کنید و تغذیه مناسبی داشته باشید.

  106. یادم رفت بگم دکترگفته احتمال زایمان زودرست زیاده امپول بتاروزدم بچم تاهفته ی چندم کامل میشه …

  107. سلام به صلاح دید پزشکم احتمالا در ۳۶ یا ۳۷ هفتگی ختم بارداری داشته باشم آیا بچه نارس حساب میشه و وزنش خوب از آب در میاد? و آیا مشکل تنفسی خواهد داشت?در ۳۰ هفته و ۳ روزگی ‘۱۵۶۰ گرم جنین وزن داشته?

    1. سلام احتمالا به وزن ایده ال میرسد اگر زیر ۳۷ هفته نباشد مشکلی به وجود نمی اید.

  108. سلام من هفته ۳۱ هستم وزن جنین ۱۷۰۰ گرمه رفتم سونو دکترم میگه طول سرویکس۳۴میلی متره
    منجر به زایمان زودرس میشه؟ چی بخورم برای افزایش وزن پسرم

    1. سلام طول سرویکس شما نرمال میباشدبا مشورت پزشکتان هر روز قرص مولتی ویتامین وقرص آهن مصرف نمایید هفته ای ۲ بار هم قرص کلسی کر وامگا۳ مصرف کنید تغذیه مقوی ومغذی داشته باشید.

  109. من در هفته ۳۴ بارداری هستم سونو که انجام دادم وزن جنینم ۱۶۰۰ بود ظاهرا جفت من خونرسانی مطلوبی به جنین انجام نمیده من برای این مشکل چه کاری میتونم انجام بدم ایا پودر لیدی میل به من کمک میکنه ؟

    1. با مشورت پزشک معالج خود میتوانید از پودر لیدی میل استفاده کنید.

  110. سلام وخسته نباشید من تو هفته ۳۵ بارداری هستم هفته پیش دکتر گفت وزن جنین ۲ کیلو هستش و هفته ۳۸ تا ۳۹ با سزارین میاد دنیا، لطفا راهنمایی کنید چی یه کم وزنش رو میبره بالا ،ایا وزنش کمه؟ در ضمن من مشکل کمبود مایع امنیوتیک دارم و یک روز درمیون سرم میزنم

    1. سلام ممنون با مشورت پزشکتان هر روز مولتی ویتامین وقرص آهن استفاده کنید و هفته ای ۲ عدد قرص کلسی کر وامگا۳ مصرف کنید میوه و مایعات زیاد مصرف کنید.

  111. سلام.من درهفته ۳۰و۳روز سونو انجام دادم.وزن جنينم ۱کيلو وقدش هم گفتن خيلى رشد نکرده.اندازه جنين۲۷هفته وزن و قدش رشد کرده.من متاسفانه درهفته۱۶عمل باز کيست انجام دادم.حالا خيلی نگرانم.واسه رشدش خيلی نگرانم.چی بخورم.يعنی بچم وزن ميگ

    1. سلام هر روز قرص آهن و قرص مولتی ویتامین مصرف کنید و تغذیه مقوی ومغذی داشته باشید.

  112. سلام.اگه قرص آهن و مولتی ویتامین هرروز بخورم به وزن ایده آل ميرسه؟خيلي نگرانم.یعنی امیدی هست؟.میشه راهنماييم کنین درطول روز چی بخورم؟

    1. سلام بله در افزایش وزن جنین شما تاثیر داره مصرف مواد پروتئینی مانند تخم مرغ وگوشت قرمز وماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید هفته ای دو عدد قرص امگا۳ و کلسیم مصرف نمایید.

  113. سلام.اگرهرروزقرص آهن ومولتي ویتامین بخورم بچم رشدميکنه؟خیلی نگرانم؟تاماه ۹چقدرشدميکنه؟ميشه راهنماييم کنین درطول روز غذا چی بخورم؟

  114. سلام من امروز سونو دادم وهفته ۲۸_۲۹هستم وزن رو زده۱۲۷۰ استرس دارم خوبه وزن ??کم نیست??

    1. سلام بله وزن جنین شما خوبه.

  115. سلام. ممنون از سایت خوبتون
    من هفته ۲۱ بارداری هستم. در ۲۱ هفته و ۳ روز سونو انجام دادم و نرمال بود. وزن بچه ۴۵۰ گرم بود
    دیروز لکه بینی داشتم و کمی الان زیر دلم درد میکنه. مشکل خاصی هست یا طبیعیه؟

    1. سلام باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید تا علت لکه بینی، شما بررسی شود.

  116. سلام من هفته ۳۱و ۶ روز وزن بچه ۱۵۳۰ بود و گفت جفت باگرید ۳ .اما فشارخون و ورم ندارم.ولی ۱۲ کیلو اضافه کردم.هم ازمایش خون دادن بهم هم سونو داپلر رنگی برای ده روز دیگه.قرص آسپرین هم دادن که خونرسانی به جنین شاید بیشتر بشه.خیلی استرس دارم که زود و با وزن کم به دنیا بیاد.یکم راهنمایی کنید.
    راستی داروهای تقویتی مثل کلسیم و فروفورت گفته هرروز بخور مشکلی ایجاد نمیکنه برای خونرسانی؟

    1. سلام خیر داروهای تقویتی مشکلی ایجاد نمیکنند.

  117. من هفته بیست بارداریم رفتم سنو همه چی در برگ سنو زده نرمال وزن بچه روزده۱۷۵ گرم اومدم خونه دیدم استرس دارم چکار کنم به نظرتون اشتباه تایپی هستش؟ لطفا سریع جوابمو بدید از دلشوره مردم

    1. جنین شما مشکلی ندارد.

  118. و این که گفتن جفت پیرشده ولی هنوز IUGR مشاهده نشده و گفتن مسمومیت حاملگی خفیف داری .یک راهنمایی کلی درباره شرایط من بدین لطفا.

    1. باید تحت نظر متخصص زنان باشید.

  119. دکتربهم آسپرین داده که خون رسانی به جنین زیاد تربشه .قرص پرگناکر هم داده.ایا اینا تداخل دارویی ندارن باهم؟؟
    الان جفت من پیر شده در ۳۲ هفتگی چه خطرایی پیش روی من هست؟به نظرتون طبیعی نمیتونم زایمان کنم دیگه؟

    1. می توانید زایمان طبیعی داشته باشید باید حتما تحت نظر متخصص باشید تا اگر صلاح دانستند زایمان شما را زودتر انجام بدهند.

  120. سلام خسته نباشید .من ۳۷ هفته و سه روز باردارم وزن جنین ۲۷۰۰ هستش ،هفته ۳۴ به خاطر اینکه وزن گیری پایینی داشت سونو داپلر دادم جوابش خوب بود.آیا وزن جنین خیلی نسبت به سنش کمه؟نگرانم

    1. سلام نگران نباشید وزن نرمال جنین در هنگام تولد بالای ۲۵۰۰ میباشد که جنین شما در ۳۷ هفته ۲۷۰۰ بوده و قطعا تا ۴۰ هفتگی به نزدیک ۳ کیلو گرم میرسد پس وضعیت جنین شما طبیعی است.

  121. سلام.من در هفته ۱۹ بارداریم هستم.بند ناف من تک شریانی هست.خیلی نگرانم.چه مواد غذایی برای وزن گیری جنینم بهتره.ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام نگران نباشید جنین شما دچار مشکل نمیشود روزانه قرص آهن خود را مصرف کنید وبا توجه به وزن گیری خودتان وزیر نظر پزشک معالج خود از قرص مولتی ویتامین وامگا ۳ و کلسیم و ویتامین دی استفاده نمایید.

  122. سلام من دو تا سوال داشتم اولی اینکه من طبق غربالگری اول گفت ۱۳هفته و ۳روز هستم طیق این سونو باید هفته ۲۶_۲۷باشم ولی وقتی واسه وزن بچه رفتم گفت شما هفته ۲۸_۲۹هستی؟ و وزن ۱۲۷۰گرم است الان نمیدونم به کدوما اطمینان کنم غربال گر ی یا این سونو که دادم و ایا وزن بچه خوبه ؟ نگرانم

    1. سلام سن بارداری از روز اول آخرین پریود شما محاسبه میشود سونوگرافی از روی جثه واسکلت بندی جنین سن حاملگی را اعلام میکند که ممکن است با ال ام پی شما فرق داشته باشد مگر اینکه زیر ۱۲ هفته سونوگرافی انجام داده باشید در ویزیت بعدی سن بارداری دقیق خود را از پزشک خود بپرسید وزن جنین شما نرمال میباشد.

  123. سلام من اول هفته ۳۳سنو دادم وزن بجه یک کیلو وششصد گرم بود خیلی نگرانم چکار کنم؟؟

    1. سلام نگران نباشید بیشترین وزن گیری جنین در ۲ ماه آخر بارداری میباشد هر روز قرص اهن و قرص مولتی ویتامین و هفته ای ۲ بار قرص امگا۳ مصرف کنید.

  124. سلام.من ۱۲ بهمن آخرین پریم بود.۳ اردیبهشت متوجه بارداریم شدم و سونو سن بارداریم رو ۸ هفته و ۳ روز اعلام کرد.بتامم ۸۷۰ بود.اون روز صدای قلبش رو هم شنیدم و ۱۷۱ ضربه در دقیقه بود.هم چنین اندازه اش رو ۱۹ میلیمتر اعلام کرد.
    با توجه به تاریخ آخریم پریم ین بارداریم کمه.این نگران کننده نیست؟ بنظرتون همه چیز نرماله؟

    1. سلام نگران نباشید ممکنه تخمک گذاری شما دیرتر اتفاق افتاده بوده به همین دلیل سونو گرافی سن بارداری شما را در ۳ اردیبهشت ماه ۸هفته و ۳ روز اعلام کرده شما مشکل ندارید و همه چیز طبیعی است.

  125. سلام من هفته ۳۵بارداریم وزن جنین ۲۴۰۰هست چیکارکنم وزنش بالابره

    1. سلام وزن جنین شما خوبه مشکلی ندارد میتوانید هر روز قرص مولتی ویتامین مصرف کنید و رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید.

  126. سلام.من امروز سونو غربالگری داشتم.۱۲ هفته و ۱ روزمه.طول سرویکسم ۳۲ است.خطرناکه؟ نگرانم

    1. سلام دوست عزیز طول سرویکس شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  127. سلام من تو هفته ۳۶ بارداری وزن جنینم ۲۵۷۰ بود تا تولدش چقد میشه

    1. سلام ممکن است تا ۴۰ هفتگی به ۳ کیلو گرم برسد.

  128. سلام من هفته ۳۶ هستم وزن بچه ام ۲/۲ کلیو

  129. سلام سن بارداری من ۲۴ هفته هستش بچم پسره خوردن لواش و ترشيجات برام ضرر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام در مصرف لواشک وترشیجات حد اعتدال را رعایت کنید ودر مصرف آن زیاده روی نداشته باشید این مواد ارزش غذایی چندانی ندارند.

  130. وزن بچم تو ٣٥هفته و ٤روز ٢٧٦٠بود تا ٣٨هفته چقدر وزن ميگيره

    1. احتمالاً به بالای ۳ کیلو برسد.

  131. سلام، باعرض خسته نباشین
    من در ۳۰ هفتگی سونو انجام دادم وزن بچم ۱۳۶۰ گرم بود، حالا خیلی نگرانم که تا زمان تولد چقد اضاف میکنه، دکترم گفته یه مقدار ریزه، شکمم هم کوچیکه

    1. سلام ممنون. نگران نباشید تا وقت زایمان شما جنین به وزن نرمال میرسد بیشترین وزن گیری جنین از هفته ۳۲ بارداری به بعد میباشد ودر عرض این ۲ ماه و۲ هفته بالای یک کیلوگرم جنین وزن گیری دارد.

  132. ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم، هفته ۳۴ هستم حدود دو سه هفته ای هست حرکات نی نی خیلی کم شده، فقط در حد چرخیدن هست و ضربه نمیزنه مثل قبل. خیلی خیلی نگرانم، خودم هم همش بیحالم و زود خسته میشم، باید چکار کنم؟ اگه میشه منو راهنمایی کنید

    1. وضعیت شما طبیعی است از هفته ۳۲ بارداری به بعد با بزرگ شدن جنین وتنگ‌شدن جای ان جنین ضربه محکم نمی زند و حرکات ان ضعیف تر ممکن است حس می شود مهم آن است که بعد از خوردن غذا جنین شما حرکت داشته باشد.

  133. سلام خسته نباشید
    من ۱۸ هفته و ۳ روز هستم و سونو آنومالی انجام دادم دکترم به علت افزایش مقاومت شرایان رحمی و وزن ۲۰۷ گرمی جنین برام قرص آسپرین۸۰ تجویز کردند.
    کمبود وزن باعث نگرانیم شده .
    آیا ممکنه این کمبود با آسپرین جبران بشه؟
    جایی خوندم که آسپرین برای جفت خطرنامه میشه لطفا توضیح بدید.
    متشکرم

    1. سلام ممنون. وزن جنین زیر ۲۰ هفته برای ما اهمیت ندارد از نظر علم پزشکی از هفته ۲۰ بارداری به بعد به خصوص در ۳ ماهه آخروزن گیری جنین از اهمیت برخوردار هست قرص آسپرین ربطی به وزن گیری جنین ندارد برای وزن گیری جنین سعی کنید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید وهر روز قرص آهن و هفته ای ۳ بار قرص مولتی ویتامین و کلسیم ویتامین دی مصرف کنید.

  134. سلام من ۲۷سالمه هفته ۳۷ بارداریم وزن بچم ۲/۷۰۰ است دکتر گفته خیلی کمخه چکار باید بکنم

  135. سلام من دوقلو باردارم و الان در هفته ۳۴ بارداری هستم از حدود هفته ۲۵ دچار اسهال شدم و خودم هیچ وزنی از اون موقع تا به حال نگرفتم البته الان قرص لوپرامید میخورم و اسهالم بهتره ولی بازم وزنی اضافه نکردم هفته ۳۰ سونو داپلر انجام دادم یکی از جنین ها ۱۴۶۰ ودیگری ۱۵۴۰ بود بعد اون سونو انجام ندادم.خواستم ببینم آیا وزن نگرفتن من روی جنین هام تاثیر میذاره و باعث عدم رشد اوناهم میشه.خیلی نگرانم توروخدا راهنماییم کنید.پزشک خودم گفتن مشکلی نیست و وزن جنین ها تو هفته ۳۰ خوبه ولی خودم نگرانم هفته آینده نوبت سونو دارم

  136. سمانه افتخاری پاسخ

    سلام من هفته ۳۲ سونو معمولی دادم و دکتر بهم گفت وزن جنین ۱۴۳۰ گرم هست و وزنش نسبت به سنش کوچیکه روی برگه سونو نوشته بود از نظر IUGR بررسی شود متخصص زنان برام سونو داپلر نوشت که دو روز بعدش انجام دادم و گفت وزن جنین ۲۰۱۰ گرم هست و متخصص بهم گفت دوتا سونو اختلاف زیادی دارن و برام لیدی میل و روزی ۱دونه قرص کلسی کر و امگا۳ نوشته که مصرف میکنم … حالا از نظر شما ممکنه بچه من IUGR باشه ؟؟؟وزنش با مصرف اینا زیاد میشه ؟؟ بین اختلاف نظر دوتا متخصص سونوگرافی کدوم یکی ممکنه درست باشه متخصص زنان بهم گفت شکمت به سونو داپلر بیشتر میخوره ولی در کل شکمم زیاد بزرگ نشده خیلی استرس گرفتم میشه راهنمایی کنید ؟؟

    1. سلام سونوگرافی داپلر خیلی دقیق تر از سونوی معمولی است وقطعا وزن جنین شما بالای ۲ کیلو هست وجای نگرانی ندارد.

  137. سمانه افتخاری پاسخ

    خوردن روزی ۱ دونه قرص کلسی کر و امگا۳ زیاد نیست خطری نداره ؟؟

    1. بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود هفته ای ۳ بار قرص کلسی کر مصرف کنید و هفته ای ۲ بار قرص امگا۳ نیاز به مصرف روزانه نیست.

  138. سلام من هفته ۳۵ بارداری هستم و باز مثل سه ماه اول حالت تهوع گرفتم بنظرتون خوردن قرص دمیترون تو ماه های اخر ضرر نداره ؟و حالت تهوع خطرناک نیست ؟

    1. سلام بهتر است وعده های غذایی خود را زیاد کنید و حجم غذا را کم میتوانید روزی ۳ عدد قبل غذا از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید اگر بهبودی حاصل نشد زیر نظر پزشک معالج خود از قرص دمیترون استفاده کنید.

  139. سلام من همورویید دارم شربت منیزیوم رو یک هفته دارم مصرف میکنم ۳۶ هفتمه وقتی شربت میخورم جنین خیلی تکان میخورد تکانهاش مربوط به شربت میشه یعنی ضرر داره

    1. سلام خیر ربطی به شربت ندارد نگران نباشید سعی کنید از مواد غذایی ملین بیشتر استفاده کنید ودر رژیم غذایی خود از میوه های ملین مانند انجیر گلابی هلو والو استفاده کنید.

  140. سلام .من هفته ۳۲ بارداریم و وزن بچه یک کیلو نیمه..میشه راهنمایی کنید ک چیا باید مصرف کنم.خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید از قرص آهن وقرص مولتی ویتامین و امگا ۳ زیر نظر پزشک معالج خود استفاده کنید و رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید.

  141. سلام،توروخدا کمکم کنیدمن ۲۳سالمه تو۱۴هفته بارداری هستم از اغازبارداری تا الان ۱۰کیلوکم کردم اشتها اصلا ندارم با قرص اهن و مولتی ویتامین هم بهم دادن نمیتونم بخورم کلا با قرص مشکل دارم تا میخورم حالت تهوع میگیرم روحیه ای که دارم خیلی افتضاس چیکارکنم

    1. سلام باید از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید.

  142. سلام ,خسته نباشید
    من در ۳۱ هفته و ۳ روز بارداری هستم,امروز سونو انجام دادم وزن جنین ۱ کیلو و ۷۵۷ گرم هست, نرماله؟؟
    و سوال بعدی اینکه,,من از ۵ ماهگی سوزش معده و درد معده م شروع شد,,و الان حدوده ۱ ماهه که شدیدتر هم شده از قسمت گلو تا معده م درده سنگین دارم,و شربت آلومینیوم ام جی,,میخورم که دیگه تاثیر نداره ,,غذام در چند وعده با حجم کم هست
    حالا سوال من اینه..ممکنه به خاطر مصرف مکمل ها باشه؟؟چون هر وقت مکمل هارو میخورم,,احساس میکنم دردم شروع میشه یا شدت پیدا میکنه,
    به تجویز پزشک,روزانه , قرص فمیبیون,کلسی کر,ایزی آیرون هرروز مصرف میکنم
    ممنون میشم راهنمایی م کنید
    چون پزشکم هم دوهفته نیستن ,نگرانم

    1. سلام وزن جنین نرمال است باید تعداد وعده های غذایی را زیاد و حجم غذا را کم کنید بعد از صرف غذا تا ۲ ساعت دراز نکشید میتوانید بعد از صرف غذا آدامس بجوید نیازی به مصرف روزانه مکمل ها نیست یک روز در میان کافی است .

  143. سلام وزن جنین من در سی هفتگی ۱۵۰۰ بود ولی به دلیل مشکلات حاد گوارشی تمام مولتی ویتامینها و اهنم رو پزشکان قطع کردن غذا هن زیاد نمیتونم بخورم بنظرتون بجه به مشکل بر میخوره راه چاره ای جلوی پایم بگذارین

    1. سلام زیر نظر پزشک معالج خود به صورت تزریقی از مکمل ها استفاده نمایید.

  144. سلام من بارداری اولمه توی ۳۲هفتگی سونو بیو فیزکال و بیومتر ی انجام دادم وزن بچم ۱۶۰۰بود ۸درصد زده بود و دور شکمشم ب ۲۹هفته ۴روز میخورد ترخدا کمکم کنید لیدی میل از ۲۶هفتگی میخورم ولی احساس میکنم تاثیری نداره میوه و غذا خوردنم هم خوبه خودم وزن قبل بارداریم ۵۷بود الان ب ۸۴رسیدم نمیدونم چیکار کنم دکترم گفته اگه خوب وزن نگیره زود باید درش بیاریم واقعا نمیدونم چیکار کنم دکترم گفته ک بچم iujr هست

    1. سلام نگران نباشید تا زمان زایمان جنین شما به ۲۵۰۰ می رسد.

  145. سلام من ۳۴ بارداری هستم سونوگرافی معتبر برام دو هفته کم وبیش زده وزن بچه ۲۳۰۰گرم زده و بقیه گفتند طبیعی فقط دکتر گفت دور شکمش کم هست و تو ۳۸ هفته سونو بدم اگر رشد نکرده زایمان کنم ایا خطرنلک هست؟ایا با تغذیه رفع می شود

    1. سلام وضعیت جنین شما طبیعی است نگران نباشید نیازی به سونوی مجدد نیست .

  146. سلام ۲۴سالمه و ۳۸ هفته زایمان طبیعی میخوام قندم ۱۰۰تا۱۲۰متغیره تا هفته ۳۴وزن اضافه کردم تا دوهفته ثابت بودم الان وزنم۲ کیلو کم شده به خاطر دیابتم پیاده روی بیشتر شده و برنج و سرخ کردنی نمیخورم کاهش ارتباطی باوزن گیری جنین داره؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد زیر نظر پزشک معالج خود از قرص مولتی ویتامین هفته ای ۳ بار استفاده کنید.

  147. سلام ۲۵ سالمه و ۳۳ هفته سونوگرافی جهت وزن جنین انجام دادم و وزن بچم ۱۶۰۰دکتر گفته چرا وزن کم کردی .دگتر گفته بعداز خوردن غذا یک ساعت دیگه به پهلو سمت چپ بخواب چند بار تکون میخوره اگر سه تا پنج باشه خوبه ولی اگر گفته کمتراز سه تا باشه برو بیمارستان برای چکاب ضربان قلب انجام . خواهش میکنم کمکم کنید

  148. سلام ۲۵ سالمه و ۳۳ هفته سونوگرافی جهت وزن جنین انجام دادم و وزن بچم ۱۶۰۰دکتر گفته چرا وزن کم کردی .دگتر گفته بعداز خوردن غذا یک ساعت دیگه به پهلو سمت چپ بخواب چند بار تکون میخوره اگر سه تا پنج باشه خوبه ولی اگر گفته کمتراز سه تا باشه برو بیمارستان برای چکاب ضربان قلب انجام . خواهش میکنم کمکم کنید

  149. سلام
    ببخشید من دوقلو باردارم هفته ۳۰ بارداریمه احساس میکنم بچه ها امدن پایین چون خیلی اذیتم
    میخواستم ببینم اگر یک بار به دنیا امدن زنده میمونن؟

    1. سلام نگران نباشید اگر زیر نظر پزشک باشید مشکلی پیش نمی اید.

  150. سلام خانم دکتر ۳۱هفته باردارم وزن جنین ۱۷۰۰بچه ب سره آیا راهی هس برای سزارین؟

    1. سلام اگر تمایل به انجام سزارین دارید می توانید با پزشک خود مطرح کنید.

  151. سلام من هفته ٣٥ام هستم و وزن دخترم ١٨٠٠ لطفا راهنمايي كنيد

    1. سلام زیر نظر پزشک معالج خود از پودر لیدی میل ویا مولتی ویتامین استفاده کنید و تغذیه مقوی ومغذی داشته باشید.

  152. سلام من هفته ٣٥ام بارداري هستم و وزن جنين ١٨٠٠ لطفا راهنمايي كنيد

  153. سلام و خسته نباشید من هفته ۳۲+۵ سونو انجام دادم و وزن جنین پسر ۲۱۹۰ بود از اون روز ببعد اشتهام کم شده داعم تهوع دارم البته شبا دچار مشکل هستم حدودن ۱۳،۱۴ کیلو هم اضافه وزن داشتم تغذیه بسیار سالمی داشتم پلی متاسفانه در این یک هفته نتونستم غذا خوب بخورم بعلت تهوع و رفلکس معدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام باید وعده های غذایی خود را زیاد و حجم غذا را کم کنید.

  154. سلام و خسته نباشید من هفته ۳۲+۵ سونو انجام دادم و وزن جنین پسر ۲۱۹۰ بود از اون روز ببعد اشتهام کم شده داعم تهوع دارم البته شبا دچار مشکل هستم حدودن ۱۳،۱۴ کیلو هم اضافه وزن داشتم تغذیه بسیار سالمی داشتم پلی متاسفانه در این یک هفته نتونستم غذا خوب بخورم بعلت تهوع و رفلکس معدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  155. سلام،من هفته ی ۳۳هستم وزن جنین۱۸۹۴بود خیلی نگرانم ،یعنی تا اخر حاملگی وزنش خوب میشه؟؟

    1. سلام بله جای نگرانی وجود ندارد.

  156. سلام جنینم ۳۱هفته و۴روز داره .دو روز بچه تکون نخورده بود.رفتم نوار قلب گرفتم خیلی خوب نبود .سونوگرافی معمولی هم رفتم وزن بچه ۱۷۹۰+-۱۵۰ بود. دکتر میگه ممکنه زایمان زودرس داشته باشی بتامتازون داده البته حرکتش خوب شده مثل قبل
    ناراحت کم وزن بودنشم.برام سونوگرافی داپلر هم نوشته.چکار کنم ؟ زایمان زودرس تو این سن ۳۲هفتگی خطرناک نیست؟

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما خوب است مشکلی وجود ندارد.

  157. سلام خسته نباشید.
    من هفته ۳۴بارداری هستم.وزن جنین تو این هفته ۲۴۰۰ زده سونوگرافی.بنظرتون خوبه؟تا آخر بارداری چقدر میشه؟

    1. سلام بله وزن جنین شما نرمال است وزن جنین شما به بالای ۳ کیلو گرم می رسد.

  158. سلام من هفته۳۳بارداری هستم وزن بچم۲۱۰۰بود.دکتر گفت وزنش اندازه یک هفته کمه بنظرشما چکارکنم وزن بگیره؟

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما نرمال است وجای نگرانی ندارد.

  159. سلام من هفته۳۳بارداری هستم وزن بچم۲۱۰۰بود.دکتر گفت وزنش اندازه یک هفته کمه بنظرشما چکارکنم وزن بگیره؟

  160. سلام من تو هفته ۳۱ هستم امروز تو سونو دکتر گفت جفت خلفی در صورتی ک تو سونوهای قبلی همه قدامی بوده اصلا همچین چیزی ممکنه؟یا امروز دکتر اشتباه کرده؟

    1. سلام موقعیت فعلی جفت شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد در اواخر ۳ ماهه دوم بارداری و ۳ ماهه آخر بارداری معمولا جفت بالا می رود که این مسئله طبیعی است.

  161. سلام وقتتون بخیر لطفا جوابمو بدین دارم دیوونه میشم من در هفته ۳۵ و ۳ روز بارداری ام . سونو داپلر وزن بچمو ۲۳۶۹ زد و دور شکم جنین ۳۳ هفته و ۴ روز . خیلی وحشتانک ترسیدم . من دیابت بارداری دارم و از انسولین استفاده میکنم . الان نمیدونم چی باید بخورم مصرف انسولینمم هر وعده نزدیک ۳۰ واحد شده .شرایط بچم خیلی خطرناکه؟ تو رو خدا جوابمو بدین .

    1. سلام خیر وضعیت جنین شما خطرناک نیست نگران نباشید بهتر است از استرس واضطراب به دور باشید و آرامش داشته باشید وزن نوزاد هنگام تولد بالای ۲۵۰۰ طبیعی است وقطعا وزن جنین شما تا چند هفته آینده هنگام تولد به وزن نرمال می رسد و جای نگرانی وجود ندارد.

  162. سلام
    ۳۶ هفته و ۵ روز سونوی داپلر انجام دادم وزن جنین رو زد ۲۲۳۰ و اعلام iugr کرد؟ این وضعیت خطرناکه؟
    من و همسرم هر دو چثه‌مون کوچیکه و موقع تولد کوچیک بودیم، دکتر گفت حتما سزارین بشم چون بچه بریچ هم هست
    بچه‌م وزن میگیره تا موقع تولد؟ زایمانم زودتر اتفاق میفته ینی؟
    خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام اگر وزن جنین موقع تولد زیر ۲۵۰۰ باشد غیر طبیعی است نگران نباشید وزن جنین شما موقع تولد به بالای ۲۵۰۰ می رسد .

  163. سلام هفته ۳۲+۳ روز سونو وزن جنینو ۱۹۴۰ زد میخواستم بپرسم آیا کم نیست و تا زایمان تقریبا به چه وزنی میرسه؟ ممنون.

    1. سلام خیر وزن جنین شما کم نیست در رنج نرمال است در هنگام تولد وزن جنین شما به بالای ۳ کیلو خواهد رسید .

  164. سلام من در هفته ۲۲ سونو انومالی دادم و وزنش حدودا ۴۷۰ بود الان هفته اخر ۷ ماهگیم
    دیگه سونو ندادم .خودمم کلا ۴ کیلو تو این ۷ ماه اضافه کردم تقریبا گوست و ماهی و اجیل میخورم.اما دکترم با معاینه رحم میگه بچم ریزه.میخواستم بدونم الان حدودا چه وزنی داره؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید تا وزن دقیق جنین شما مشخص شود .

  165. سلام خسته نباشید ببخشید من هفته بیست ونه سونو دادم bpdبیست ونه هفته وشش روز نشون میده .اما ac بیست وهفت وهفته وچهار روز نشون میده.وزن جنینیم ۱۲۰۰تخمین زده شده .این اختلاف نشون دهنده چیه .چکار کنم ک برطرف بشه؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید این مسئله در سونوگرافی طبیعی است.

  166. سلام خسته نباشید من امروز سونو دادم بهم گفت ۳۰ هفته و شش روزته اما دکترم میگه ۳۳ هفته
    این تفاوت واسه چیه؟ بعدم قد پسرم ۴۳ سانت و وزنش ۱ونیم بود.به نظرتون وزنش مناسبه یا نه؟

    1. سلام سن بارداری از ۱۲ هفتگی به بعد از روی سونوگرافی مشخص نمی شود بهتر است هر روز از قرص مولتی ویتامین زیر نظر پزشک استفاده نمایید .

  167. سلام،خسته نباشید،من هفته ۳۱ بلرداری وزن جنین ۱.۵ کیلو بوده چکار کنم بچه وزنش زیاد بشه؟دکترم بهم فقط ویتامین d3 ‌و فی فول داده ولی خودم میخوام مولتی ویتامین هم استفاده کنم میشه شما راهنمایی کنید ؟

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما در هنگام تولد به وزن نرمال می رسد می توانید اگر اضافه وزن زیادی نداشته اید زیر نظر پزشک از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید.

  168. سلام من هفته ي٣٥بارداري هستم دكترسونوتشخيص فعلي ك داده جفت اكرتاهست وزن جنينم ٢٣٤٤ميباشد زايمان قبليمم سزارين بوده فعلا ك خونريزي ندارم ولي دردزيرشكم و كمردردو سفت شدن شكمو دارم بنظرتون تا٣٨هفته طاقت ميارم تحمل ميكنم يااينكه زايمان زودرس ميكنم نگرانم

    1. سلام نگران نباشید از هفته ۳۶ بارداری به بعد زایمان زودرس اطلاق نمی شود می توانید زیر نظر پزشک تا هفته آینده صبر کرده و مجدد سونوگرافی انجام بدهید .

  169. باسلام من هفته سی وپنج بارداری سونو دادم همه چیز بچه خوب بود جز وزنش من خیلی نگرانم وزنش۱۱۷۵ بود ،
    سن حاملگی بر اساس BDP سی هفته و
    یک روز
    Flسی وچهار هفته و دوروز
    Acسی وسه هفته یک روز
    Hcسی وسه هفته و سه روز

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک معالج خود از پودر لیدی میل استفاده کنید.

  170. سلام من هفته ۲۹بارداریم هستم خودم ۱۰کیلو اضافه کردم ولی وزن بچم یک و چهارصدهزار این وزن طبیعیه؟

    1. سلام بله وزن جنین شما نرمال است.

  171. سلام من هفته ۳۳ بارداری هستم دیروز سونو رفتم گفتن وزن بچه ۱۶۳۰گرمه و خیلی نگرانم وزنش به سن حاملگیم نمیخوره چیکارباید بکنم؟

    1. سلام نگران نباشید تا زمان زایمان وزن جنین شما به ۲۵۰۰ کیلوگرم می رسد.

  172. سلام من امروز ۳۶ هفتم کامل شده. دیروز سونو که دادم وزن جنین ۱۶۹۴ گرم بود ولی گفت دور شکم جنین دو هفته عقبه. بعدش به درخواست دکترم سونوی داپلر انجام دادم برای وضعیت جفت که نرمال بود. به نظرتون دور شکم جنین که دو هفته عقبه ایجاد مشکل میکنه؟وزنش چطوره؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اما وزن جنین شما کم است باید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود هر روز از قرص مولتی ویتامین ویا پودر لیدی میل استفاده کنید .

  173. سلام.اولين روز آخرين پريودم ١٥ تير بود.٣٦ هفته هستم.طبق سونوي بيوفيزيكال از هفته ي گذشته به وزن جنين ١٠٠ گرم اضافه شده.٢٣٨٠ هست كه دكتر سونو هفته ي جنين رو ٣٤ هفته و ٦ روز زدن.سونوي داپلر دادم امروز كه نرمال بوده.دكترم تجويز كردن هر روز ضربان قلب بچه چك بشه.و تا ٣٧ هفته جنين خارج بشه.وزن و قد من قبل از بارداري ١٨٠ ،٦٥ بوده.وزن و قد همسرم ١٨٦ و وزن ٨٠ هست ،البته همسرم يك سال قبل وزنشون هميشه ٦٦ كيلو بودن و با قرص وزن گرفتن.الان استرس همه ي جونم و گرفته و دليل وزن نگرفتن جنين رو نميدونم و اينكه وقتي بيارنش بيرون خطري تهديدش ميكنه يا نه!؟من الان وزنم ٨٦ كيلو شده اما شكمم خيلي بزرگ نيست.

    1. سلام بهتر است تا پایان ۳۸ هفتگی صبر کنید باید با پزشک دیگری نیز مشورت داشته باشید هر چه سن جنین شما بالاتر رود وزن جنین بالاتر می رود زایمان در ۳۷ هفتگی ریسک دارد .

  174. سلام من امروز سنو دادم که وزن جنین رو ۱۰۵۴ گرم زده بود و سن بارداریمم ۲۷ هفته گفته میخواستم بدونم وزن گیری خوبی داشته تا الان خودمم ۸ کیلو وزن اضافه کردم . و اینکه تاریخ زایمانم رو یک هفته جلوتر نوشته بود مشکلی نداره ؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید افزایش وزن جنین شما نرمال است مشکلی ندارد.

  175. سلام.من۳۴سالمه و الان هفته ۳۳باردازی امو پنج ماه اول ویار شدید داشتم نتونسم غذا بخورم وفقط۵کیلو اضافه شدم. هفته ۳۰باردازی رفتم سونو گفت وزن جین۱۲۵۰گرم هست و یک هفته هم سنش کمتر هس‌الان هم دیابت بارداری دارم با رژیم و پیاده روی کنترل کردم ولی وزنم نیم کیلو هم کمتر شده با اینکه غذا و تغذیه ام رو رعایت کردم.چیکاز کنم جنین وزن بگیره تو شرایط دیابت.ممنون

    1. سلام باید زیر نظر پزشک از مکمل های ویتامینی که مناسب شرایط شما است استفاده کنید باید برای گرفتن رژیم غذایی مناسب به متخصص تغذیه مراجعه نمایید.

  176. سلام خسته نباشين
    من تو هفته٣٢هستم ولي سونو براساسacهفته ٣٠و براساس ppdهفته٣١ رو نشون ميده و دكترم معتقد هست كه مشكلي نيست وليييييي خودم خيليييييي نگرانم احتمال داره كه خدايي نكرده بچه ام مشكل جدي داشته باشه؟؟؟؟
    وزنش١٦٥٠بود و هنوز داپلر رو انجام ندادم
    acدقيقا روي صدك ١٠درصد قرار داره???

    1. سلام نگران نباشید اختلاف یک هفته در سونوگرافی طبیعی است.

  177. سلام ممنون میشم راهنماییم کنید
    من الان ۲۸ سالمه و بارداری دومم هست.در سونو هام تاریخ زایمان را واسم ۸ خرداد زدن و دکترم بهم گفته که یا ۲۴ اردیبهشت بیا برای زایمان یا۳۱ اردیبهشت.چون من زایمانم سزارین هست میخواستم ببینم اگه که من بخوام ۳۱ زایمان کنم ایا مشکلی پیش نمیاد باتوجه به اینکه بچم چرخیده واینکه خداراشکر مشکل خاصی هم ندارم اما از این میترسم که درد زایمان سراغم بیاد…واقعا موندم چیکار کنم و در ۳۵ هفتگی وزن جنین ۲۶۷۰ بود والان من ۳۶ هفته و ۶ روز هستم

  178. سلام ممنون میشم راهنماییم کنید
    من الان ۲۸ سالمه و بارداری دومم هست.در سونو هام تاریخ زایمان را واسم ۸ خرداد زدن و دکترم بهم گفته که یا ۲۴ اردیبهشت بیا برای زایمان یا۳۱ اردیبهشت.چون من زایمانم سزارین هست میخواستم ببینم اگه که من بخوام ۳۱ زایمان کنم ایا مشکلی پیش نمیاد باتوجه به اینکه بچم چرخیده واینکه خداراشکر مشکل خاصی هم ندارم اما از این میترسم که درد زایمان سراغم بیاد…واقعا موندم چیکار کنم و در ۳۵ هفتگی وزن جنین ۲۶۷۰ بود والان من ۳۶ هفته و ۶ روز هستم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  179. باسلام دوباره
    یعنی به نظر شما ۲۴ برم برای زایمان یا ۳۱
    چون من میخوام دکتر خودم من را سزارین کنه واینکه ایا جنین در ۳۷ هفته ای و ۶ روز برای به دنیا اومدن کامل هست یا نه باید بازم صبر کنم
    ممنون

    1. سلام بهتر است بین هفته ۳۸ تا ۳۹ بارداری سزارین انجام شود.

  180. سلام من دیابت بارداری دارم و ۳۷ ساله هستم الان هفته سی و دو بارداری هستم دکترم گفتن از هفته سی و شش تا سی و هشت روزی دوبار نوار قلب جنین بگیرم می خواستم ببینم روزی دوبار لازمه؟ اگر روزی یکبار انجام بدم اشکالی داره؟

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم بهتر است پرونده پزشکی خود را به پزشک دیگری نشان دهید .

  181. سلام و خسته نباشید
    وزن جنین من در هفت بیست و نه ۱۷۰۰بود که دکترم میگفت خیلی خوبه ولی هفته ۳۷که رفتم سونو شده بود۲۷۰۰یعنی تقریبا هفته ای۱۴۰گرم اضافه کرده دکترم میگه وزنش خوبه اما من خیلی نگرانم که بچم زیر سه کیلو دنیا بیاد در ضمن من و شوهرم هر دو باوزن ۵کیلو دنیا اومدیم چیکار کنم بچم بیشتر وزن بگیره

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما نرمال است تا زمان زایمان به ۳ کیلوگرم می رسد .

  182. سلام خسته نباشید من دیروز سونو دادم تو سونو زده وزن جنین ۲۵۱۳+-۳۶۷ گرم ینی وزنش چقدره الان؟؟ درضمن ۳۶و۳ روز بودم سونو دادم وزنش تا موقه زایمانم چند میرسه جنین بریچه

    1. سلام وزن جنین شما تقریبا دو کیلو و نیم است تا ۴۰ هفتگی به بالای ۳ کیلو می رسد.

  183. سلام خسته نباشید تو۳۳هفته و ۵روز وزن جنین ۲۵۵۰بود بنظرتون وزنش خوبه؟

    1. سلام بله وزن جنین نرمال است.

  184. سلام من الان ۳۷هفتمه.در۳۴هفته سونوگرافی دادم وزن بچم دوکیلوونیم بود به نظرشمابچم تا موقع زایمانم چندکیلومیشه.

    1. سلام وزن جنین به بالای ۳ کیلو می رسد .

  185. سلام.من ۳۶هفتمه،وزن بچم دوکیلو سیصده.میگن وزنش پایینن .?چکار کنم خیلی نگرانم چ چیزای بخورم

    1. سلام می توانید از پودر لیدی میل استفاده کنید .

  186. سلام تو ۳۱ هفته و ۳ روز وزن جنین ۱۷۶۵ بوده موقع زایمان وزن جنین حدودا چقدر میشه؟ ؟

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما هنگام‌ تولد به وزن نرمال می رسد.

  187. سلام
    ببخشید گفتین وزن جنین هنگام تولد نرمال هست میشه حدودش بهم بگین چقدر میشه ؟؟
    در ۳۱ هفته و ۳ روز ۱۷۶۵ بوده وزن جنین

    1. سلام وزن جنین شما در ۴۰ هفتگی حدودا به ۳ کیلوگرم خواهد رسید البته نمی توان به این شکل وزن جنین را دقیق مشخص کرد زیرا من شرح حال کاملی از شما ندارم.

  188. مامانای عزیز توجه داشته باشین که زیاد شدن وزن جنین در هفته های اخر بارداری اصلا خوب نیست و باعث سختی در زایمان میشه. بزارید وقتی بدنیا اومد حسابی یهش یرسین و شیره بادام بدین که حسابی چاق و تپل و خوشگل بشه

  189. باسلام من الان تو۳۷هفته ودوروز هستم وزن بجه حدود۲۶۰۰هست ازبس ویاربودم من نگران وزن بچه هستم کلا ۲الی۳هفته فرصت دارم جیکارکنم ک زود جواب بده حتی سونو اخر گفت شکم بچه کوچیکه من خیلی نگرانم کمکم کنین

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما نرمال است وجای نگرانی وجود ندارد با مصرف مکمل های ویتامینی ویتامین های مورد نیاز به بدن جنین می رسد.

  190. هفته ۳۲وزنش ۱۷۰۰ همه جاش نرماله فقط پاهاش نرمال نیست نمیدنم چیکار کنم.

  191. سلام خسته نباشید
    سونو دادم ۳۳ هفته باردارم هم چیزش نرمال فقط FL26 هفته و۳ روزه ولی بقیه ش سالم این الان باید چیکار کنم وزن شم یک کیلو۶۰۰ ۱گرم .

    1. سلام نگران نباشید بهتر است یک ماه دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  192. سلام من تو ۲۸هفتگی سنو دادم وزن بچم بود ۱٫۳۷۰تا اینکه امروزم ک ۳۳هفته ۵روز بودم سنو‌دادم ک وزنش هست ۲کیلوهفتادنه گرم بنظرتون خیلی کم نیست بایدچیکارکنم؟؟

    1. سلام نگران نباشید تا زمان زایمان شما وزن جنین به وزن نرمال می رسد.

  193. سلام من هفته ۳۳و ۵روز سونو انجام دادم وزن پسرم ۲۱۰۰بود ایا خوبه یا نه؟؟

    1. سلام بله وزن جنین شما نرمال است.

  194. من ۲۴شهریور رفتم سونو ……یعنی ۳۲ هفته و چهار روزم بود نی نی وزنش ۱۹۰۰ بود …الان هم ۳۴ هفته و پنج روزمه …میخام بدونم وزنش خوبه یا کمه

    1. بله وزن جنین شما نرمال است.

  195. سلام. من هفته سی بارداری هستم وزن جنین ۱۱۴۰بوده و جنین هم تک شریانی هست . وزن جنین خوبه؟

    1. سلام باید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و تحت نظر پزشک از مکمل های ویتامینی استفاده کنید.

  196. سلام،من دیروز سونو آنومالی داشتم،در ۳۰ هفته وزن بچه ۱۰۲۸ بود و نوشته ۴۵۰ گرم کمه و به اندازه ۲۶/۵ هفته است.برای دو هفته ديگه سونو داپلر نوشت، خیلی استرس دارم و نگرانم، من شاغلم وحسابدارم و شاید روزی ۵_۶ خواب شب دارم، احساس میکنم در تغذیه هم کم کاری کردم، خواهش میکنم راهنماييم کنید ممکنه مشکل از تغذیه باشه یا به نظرتون حتما مشکلی وجود داره،وحشت دارم از اینکه بچه م زودتر و نارس به دنیا بیاد،دکترم ۶ تا بتامتازون هم برام نوشت برای تشکیل ریه که ۳ تاشو دیروز زدم ۳ تاشو امروز بزنم، اینم بگم من خودم ریزم و فکر میکنم با وزن ۲۸۰۰ دنیا اومدم، خواهش میکنم راهنماييم کنید

    1. سلام وزن جنین به ژنتیک پدر و مادر واسکلت بندی آن ها بستگی دارد بنابراین نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد ‌وزن جنین شما موقع زایمان به وزن نرمال می رسد.

  197. باعرض سلام وخسته نباشید. خانمم هفته ۳۰ووزن بچه زیر ۱۴۰۰ودکتر گفته احتمالا هفته ۳۲یا۳۴موقع بدنیا آوردنشه آیا زنده میمونه باوزن کم

    1. سلام این طور نیست که حتما هفته ۳۲ تا ۳۴ جنین شما به دنیا بیاید البته اگر همسر شما علائم زایمان زودرس را نداشته باشند.

  198. سلام من هفته ۳۵ وزن جنینم ۲۲۰۰ بود الان ۳۷ هفته هستم
    وزنش خیلی کم نیست؟ به ۳ کیلو میرسه؟پودر لیدی میل استفاده کنم؟

    1. سلام وزن جنین شما نرمال است اگر نیاز باشد پزشک شما تجویز می نماید.

  199. با سلام من طبق اخرین روز پریودیم ۳۰هفته و ۶روز و طبق اخرین سونو سی ویک هفته و سه روز بودم که سونو انجام دادم وزن جنین ۱۶۵۰گرم بود میخواستم ببینم وزنش نرمال بوده چون دکتر گفته یک هفته عقب هستش؟با تشکر

    1. سلام این یک هفته اختلاف معمولا در سونوگرافی ها دیده می شود و کاملا طبیعی است ضمنا رشد جنین شما در سونوگرافی انجام شده یک هفته جلو می باشد نه یک هفته عقب وزن آن نیز نرمال است اما می توانید هفته ای ۲ بار از قرص مولتی ویتامین استفاده کنید.

  200. با سلام من طبق اخرین روز پریودی ۳۰هفته ۶روز و طبق اخرین سونو ۳۱هفته و ۳روز بودم سونو وزن جنین دادم گفت وزنش ۱۶۵۰هستش و ۳۰هفته و سه روز هستم وزن جنین هم کم هستش میخواستم بپرسم جنین من وزنش نرمال هستش؟باتشکر

  201. سلام خسته نباشید من داخل هفته ی ۳۰ هفته و ۳ روز سونو دادم و گفت ۱۷۳۰ وزنشه دور ۳۳ هفته و ۴ روز سونو انجام دادم گفت ۲۲۰۰ میشه آیا وزنش نرماله وچون هفته ی ۳۹ میخوام سزارین کنم وزنش چقد میشه؟خیلی نگرانم لطفا راهنمایم کنید چیکار کنم جنینم بیشتر وزن بگیره

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما نرمال است.

  202. سلام‌ من تو هفته ۳۰ بارداری هستم بچه هام‌ دوقلوان و ۱۱۰۰ وزنشونه دکترم میگه وزنشون کمه نمیدونم چی بخورم ک وزن بگیرن خیلی نگرانم

    1. سلام باید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و تحت نظر پزشک از پودر لیدی میل استفاده کنید.

  203. سلام نی نی نما
    کاش میشد تو نظرات جستجویی رو انجام بدم لدفن امکانش رو برای همه بذارید … با تشکر

  204. ببخشید من۳۶هفته باردارم و متخصص گفته وزن بچه ام ۲۳۰۰گرمه بچه اولم۳۶۰۰بوده وزن این یکی خیلی کمه به نظر شما چکار باید بکنم ایا مشکلی براش پیش نمیاد؟

    1. باید رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و تحت نظر پزشک خود از مکمل های ویتامینی استفاده کنید .

  205. سلام من هفته ٣٢بارداري سونو داپلر انجام دادم گفتن وزن جنين ١هفته كمه و خدود ١٦٨٠بود ولي بجز اون همه موارد خوب بود هفته ٣٥بارداري باز سونو انجام داد وزنش ٢كيلو بود و گفتن ٣هفته وزنش اختلاف داره خيلي خيلي نگرانم ميشه راهنمايي كنين

    1. سلام نگران نباشید وزن جنین شما به وزن نرمال می رسد رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و تحت نظر پزشک خود از مکمل های ویتامینی استفاده کنید.

  206. سلام,من,۳۳هفتهو,۶ روز هستم قبل از,حاملگی ۸۳ کیلو بودم الان ۸۱ کیلو هستم تو,سه ماه,اول,خیلی ویار داشتم,و زنم خیلی کم شد اما سونا,گرافی هام همه رشد جنین رو خوب زده تو ۲۸,هفته سونا گرفتم و زنش,۱۲۰۰,گرم بود غیر از,گوشت قرمز همه,چی میخوام به نظرتان تو این,۶ هفته باقی,مونده بچم به ۳ کیلو می رسه البته,من راه زیاد میدم

    1. سلام باید گوشت قرمز را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید هفته ای سه باراز مکمل های ویتامینی استفاده کنید.

  207. باسلام و تشکربابت پاسخ دهی خوبتون.
    من دوقلو باردارم هفته۲۸رفتم سونو گفت رشدشون کمه مخصوصا پسره، داپلر نوشتن الان ۳۲هفته و ۳روزهم رفتم. وزن پسر۱۶۳۱٫
    ۳۳هفته bpd
    ۳۰هفته و دو روزfl
    ۳۰هفته و ۵ روزac
    ۳۲هفته و۶روزhc

    وزن دختر۱۷۲۸٫
    ۳۳هفته bpd
    ۳۰هفته و ۵روز fl
    ۳۱هفته ac
    ۳۲ هفته و۳روزhc
    خیییییییییلی نگرانم کمکم کنید. گفتن وزنشون کمه. و اینکه سایز ران پا و… کمه. شاید رشدشون متوقف بشه. یعنی چی میترسم.

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه دوقلو باردار هستید این مسئله طبیعی است رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید و هر روز از مکمل های ویتامینی یا پودر های ویتامینی استفاده کنید.

  208. باسلام و تشکربابت پاسخ دهی خوبتون.
    من دوقلو باردارم هفته۲۸رفتم سونو گفت رشدشون کمه مخصوصا پسره، داپلر نوشتن الان ۳۲هفته و ۳روزهم رفتم. وزن پسر۱۶۳۱٫
    ۳۳هفته bpd
    ۳۰هفته و دو روزfl
    ۳۰هفته و ۵ روزac
    ۳۲هفته و۶روزhc

    وزن دختر۱۷۲۸٫
    ۳۳هفته bpd
    ۳۰هفته و ۵روز fl
    ۳۱هفته ac
    ۳۲ هفته و۳روزhc
    خیییییییییلی نگرانم کمکم کنید. گفتن وزنشون کمه. و اینکه سایز ران پا و… کمه. شاید رشدشون متوقف بشه. یعنی چی میترسم.

    1. ممنونم واقعا. از استرس دارم میمیرم خانم دکتر. یعنی طوریشون نیست؟ عقب افتادگی یا بمیرن?

  209. سلام خانم دکتر من ۳۳ هفته ام برام امپور روگام نوشته میخواستم ببینم زدنش الان مشکلی نداره ک تو ۳۳ هفته ام

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید تزریق کنید.

  210. سلام خانم دکتر.ببخشید زن برادر من الان هفته ۳۴ هست و وزن بچش ۱۷۶۰ هست میشه بگید خطرناک یا نه؟

    1. سلام با داشتن رژیم غذایی مقوی ومغذی و مصرف مکمل های ویتامینی مشکل جدی به وجود نمی آید.

  211. سلام من ۳۰سالمه وبارداری دومم امروز۳۲هفته و۳روز بودم که برام سونونوشته بودن گفته بودن وزنش کمه که امروزم رفتم باز گفت کمه که سونوی داپلربرام نوشت هفتگی وBPPدرهفته دوباروسونوی بیومتری که هردوهفته یک بارانجام میدم میخواستم ببینم که همه ی این سونوها واجبه انجام بدم واینکه ایاوزن جنینم خیلی کمه وتااخر بارداریم خوب وزن میگیره?ممنون میشم جواب بدید اخه خیلی نگرانم

    1. سلام به وزن جنین اشاره ای نکرده اید .

  212. سلام من توی۳۳هفته سونوانجام دادم۱۷۷۰بودکه وزنش کم بوده سونوی داپلرانجام دادم خوب بود،دکترلیدی میل وامگا۳هم نوشت به نظرتون وزنش خوب نرمال میشه تاموقع زایمان خیلی نگرانم الان هم۳۶هفته هستم که۱هفته دیگه بایدسونو بدم برای وزن

    1. سلام نگران نباشید هنگام تولد به وزن نرمال می رسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *