با جاذبه های گردشگری و تفریحات استانبول آشنا شوید!

این شهر دیدنی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیاست . از آثار تاریخی و باشکوه گرفته تا سواحل و جزیره های شگفت انگیز همه و همه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این شهر می کشاند . بارها و بارها باید در بازار های پیچ در پیچ اش قدم بزنید تا بتوانید شاهد همه زیبایی اش باشید و اگر به قصد خرید عازم سفر به استانبول هستید در این شهر مراکز خرید بسیار پر طرفدار و لوکس با برندهای معتبر اروپایی و ترک جوابگویی همه نیازهای شماست .

آثار تاریخی این شهر بسیار منحصر بفرد و دیدنی است . کاخ توپ کاپی و کاخ دولما باغچه، کاخ بیلریی، کاخ کوچوک سو. عمارت ایحلامور، عمارت ماسلاک و مسجد سلطان احمد نمونه از این آثار باستانی است . در کنار همه اینها موزه های متعددی در استانبول قرار دارد که علاقمندان به تاریخ و فرهنگ را به این سمت می کشاند . از جمله آنها میتوان به موزه قصر سلطنتی حاجیا صوفیا که امروزه بنام موزه ایاصوفیه شناخته می شود و دژ اروپایی یا روملی حصاری، موزه سنت ایرنه، چینعلی کوشک، و موزه هنرهای اسلامی، موزه فرش، موزه موزائیک، موزه هنرهای زیبا، موزه کارخانه راحمیکوچ اشاره نمود که هر یک بسیار دیدنی و معروف هستند .

تفریحات استانبول در سالن شب ترکی
در این مکان زیبا گردشگران با آداب و رسوم و فرهنگ ترک ها آشنا شده و همچنین لذت صرف غذا های متنوع ، و نوشیدنی های گوارا را خواهند داشت . در این مکان گروه های مختلف با اجرای رقص های محلی ترکیه، اُرینتال و قفقازی و اجرای موزیک و آواز به صورت زنده برای میهمانان هنرنمایی می کنند. 

برج گالاتا
برج گالاتا یکی از آثار تاریخی استانبول در تور ارزان استانبول است که در سال ۱۳۴۹ میلادی و به عنوان برج اصلی شهر استانبول ساخته شد. داخل این قلعه پلکان سنگی مارپیچی وجود دارد که تا بالای آن ادامه می یابد . برج گالاتا هم اکنون یکی از نمادها و جاذبه های گردشگری استانبول است که گردشگران زیادی علاقه مند به بازدید از این مکان هستند. قدمت این برج به هفتصد سال پیش و دوران امپراتوری روم باز می گردد . نام این برج در ابتدا مسیح بوده و بعدا به برج گالاتا تغییر نام داد . برجی که در هر ساعت از شبانه روز بر فراز آن میتوان نمایی از شهر پر جنب و جوش استانبول را نظاره کرد. ارتفاع آن در حدود ۶۶٫۹۰ متر است و در دوران های مختلف تاریخی دو بار دچار آتش سوزی قرار گرفت همچنین بر اثر تغییرات آب و هوایی بر آن صدمات زیادی وارد شد. به هنگام بازدید از آن و بالا رفتن از پله های سنگی پیچ خورده آن به طبقه نهم می رسید که بلندترین نقطه آن است و از آنجا نماهای زیبایی از استانبول و تنگه ی بسفر و منطقه شاخ طلایی را میتوان دید که بسیار خیره کننده و چشم نواز است .

پارک های آبی استانبول
به گزارش سفر با تو ، این پارک آبی با مساحت بسیار زیاد شهر آبی کوچکی است که در آن استخر های مختلف از جمله استخر مواج، استخر المپیک، استخر بچه ها، انواع سرسره ها و تونل های آبی مرتفع وجود دارد. تفریحات استانبول بسیار زیادند ولی اگر به دنبال هیجان و شادی بیشتر هستید به این پارک های آبی سری بزنید . همچنین پارک آبی آکوا کلاب دلفین از بهترین پارک های آبی استانبول است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. این پارک دارای سرسره ها و وسایل بازی آبی بسیاری است. همچنین در آن زمین والیبال ساحلی و زمین تنیس نیز وجود دارد . در پارک آبی کلاب دلفین شاهد اجرای نمایش زیبای دلفین ها خواهید بود که دیدن آن جالب و لذت بخش است. از دیگر پارک های آبی شهر استانبول به پارک آبی آکوا مارین هم میتوان اشاره کرد. که در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده است . این پارک آبی نیز بسیار وسیع است و ظرفیت گنجایش چند هزار نفر را دارد . 

قلعه روملی حصار
بنای تاریخی قلعه روملی حصار و یا دژ اروپایی در سال ۱۴۵۲ و قبل از تسخیر استانبول توسط محمد فاتح بنا نهاده شد. گفتنی است ساخت این بنا فقط چهار ماه زمان برد ، اما یکی از زیباترین شاهکارهای معماری محسوب می گردد . این قلعه دارای یک موزه روباز و یک آمفی تأتر است که به عنوان محلی برای برگزاری فستیوال ها و کنسرت های موسیقی در استانبول است این بنای تاریخی در بخش اروپایی شهر قرار دارد و دارای سه برج اصلی و سیزده برج کوتاه در اطرافش است .

جزایر دریای مرمره
جزایر زیبای دریای مرمره در آبهای استانبول، و در خطوط ساحلی دریای مرمره قرار گرفته است. جزایر زیبای پرنسس با نام های قینالی آدا، بورغاز آداسی، هئیبه لی آدا و بیوک آدا شناخته می گردد که زیباترین مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری استانبول را در خود جای داده است . جالب است بدانید هیچ وسیله نقلیه ای اجازه رفت و آمد در این جزایر را ندارند و اهالی آن از درشکه برای رفت و آمد استفاده می کنند . همه ساله هزاران گردشگر از سراسر دنیا از این جزایر بازدید می کنند و جمعیت آن در تابستان به دلیل رفت و آمد گردشگران به صورت قابل توجهی افرایش می یابد. جزیره بیوک آدا یکی از مهم ترین و بزرگترین جزیره های دیدنی پرنسس است که از نظر وسعت نیز از سایر جزیره ها بزرگتر است . کافه و رستوران های متعددی در بیوک آدا وجود دارد که گردشگران را به سمت خود می کشاند .

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *