این خوراکیها شهوت و میل جنسی زیاد را کم می کند!

میل و غریزه جنسی همانند سایر غرایز طبیعی انسان، یک احساس کاملاً عادی و طبیعی هم برای خانم ها و هم برای آقایان می باشد. این میل می تواند در طول زمان دستخوش تغییرات مختلف قرار گرفته و بسته به شرایط، افزایش و یا کاهش پیدا کند.

آنچه که برای کم کردن شهوت و کنترل امیال جنسی مهم و مورد توجه است، ذکر این نکته و آگاهی از این مسئله است که افراد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و نیاز و خواست های جنسی هر فرد با افراد دیگر متفاوت می‌باشد، همچنین همواره امیال جنسی مرتبط با محرکهای بیرونی بوده و نسبت به این محرکها واکنش نشان داده، کاهش یا افزایش پیدا میکند.

از مهمترین عوامل موثر بر بیش فعالی جنسی و افزایش خیال پردازی در این زمینه یکی محرکهای بیرونی نظیر تماشای عکس و فیلمهای تحریک کننده و … بوده و دیگری مصرف غذاها و خوراکی هایی است که باعث ازدیاد غریزه جنسی میگردد. در ادامه این مطب روشهای کم کردن شهوت و کنترل میل جنسی زیاد با برخی خوراکی‌های طبیعی گردآوری شده است.

کم کردن شهوت و کاهش میل جنسی با خوراکیها

برخی از غذاها و خوراکی ها به ویژه خوراکی‌های با طبع گرم باعث افزایش میل جنسی میگردند. بنابراین پرهیز و اجتناب از مصرف این خوراکی‌ها در کم کردن میل جنسی مفید است. همچنین مصرف مواد غذایی زیر نیز به کاستن این میل کمک میکند:

استفاده از گل نیلوفر آبی تحریکات عصبی و جنسی را تخفیف میدهد. مقداری دانه نیلوفر آبی تهیه کرده، آنها را کوبیده، پودر نمائید و قبل از خواب یک قاشق چای خوری میل کنید.
مصرف شیر خشت باعث کاهش قوای جنسی میگردد.
از راهکارهای طب سنتی برای کم کردن شهوت، مصرف تخم کاهو است. ابو علی سینا اعتقاد داشت که برای کاهش میل جنسی روزی سه نخود تخم کاهو که معادل ۵/۷ گرم است را جوشانده و صبح ناشتا میل کنید. همچنین مصرف آب کاهو و برگ کاهو نیز برای این امر مفید است.
مصرف دانه تمر هندی نیز برای کم کردن شهوت مفید است. به این منظور دانه تمر هندی را سه تا چهار روز در آب بخیسانید. سپس پوست آن را گرفته و مغز آن را میل کنید. خوردن هر صبح ناشتا، ۳ عدد مغز دانه میوه تمرهندی برای کاستن میل جنسی زیاد بسیار مفید است.
خوردن دوغ تازه برای آنهایی که حرارت و میل جنسی شان بالا است، مفید میباشد.
۱۲ گرم برگ ریواس را در ۵ لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید، دم بکشد و سپس از صافی بگذرانید و میل نمائید. ریواس از گیاهان دارویی مفید برای کاستن میل جنسی زیاد است.
روزانه ۲۰ گرم از تخم رازیانه را در قوری ریخته، ۴ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد، سپس از صافی گذرانده، بعد از غذا میل کنید. مصرف رازیانه برای کاهش میل جنسی در مردان مفید است ولی برای زنان خاصیت تحریک کنندگی دارد.
به طور کلی مصرف خوراکی های با طبع سرد مانند عرق کاسنی، رازیانه، کافور، آب انار، سرکه، ترشیجات، ماست، کشک و قرقوت از ازدیاد شهوت می کاهد.

سایر توصیه ها برای کم کردن شهوت و تعدیل میل جنسی

خود را به ورزش، کار و فعالیت های زیاد سرگرم کنید، ورزش و کار در کاهش طغیان غریزه جنسی اثر فوق العاده سودمندی دارد، و به همین علت است که معمولا ورزشکاران و آنهائی که در زندگی فعالیت های سنگین دارند، گاهی دیرتر ازدواج می کنند و نیز کمتر از فشار جنسی آسیب می بینند .
مسافرت، گردش، تفریح و کوهنوردی، از عواملی است که برای کم کردن شهوت و تسکین نیروی جنسی نقش موثری دارد.
از تماشا، شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و شوخی های تحريك كننده و فكر كردن در اين امور پرهيز كنيد. مطالعه، انجام کارهای فکری، سرگرمی های هنری و خواندن سرگذشت قهرمانان علمی انسان را تا اندازه زیادی از شعاع خود خارج می کند و سرانجام این سرگرمی و آشنائی های روحی باعث کاهش نیروی جنسی می گردد.
صبر و بردباری، اعتماد به نفس، استقامت و پایداری و ایمان و تقوا ، سنگرهای بزرگ روحی هستند که می توانند به انسان مدد بخشند و او را از لغزش و شکست حفظ نمایند .

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. میل جنسی من خیلی زیاده چیکارکنم

    1. کافور بنداز بالا داداش

  2. محمدمهدی شهرآبادی پاسخ

    باعرض سلام وخداقوت.ضمن سپاس فراوان درراستای مطالب مفیدی که درسایتتون قرارمیدی،لطفاازگذاشتن عکس وتبلیغاتی که درآنان خانم های بدون حجاب یاداری حجاب ناقص می باشند،جداخودداری کنید.چون افرادرزیادی روزانه به این سایت سرمی زنند واگرکسی بادیدن شتین عکس هاویاتبلیغات،چشمانش آلوده به گناه شود،به هرحال مدیران سایت،مسئول می باشند.
    #سپاس_گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *