این بارداری ها به سقط جنین ختم می شود!

همه ی بارداری ها به تولد نوزاد ختم نمی شود!

لقاح، لزوماً به معنای بارداری موفق نیست و عوامل مختلفی ممکن است سبب شوند تا یک بارداری به سرانجام نرسد.  اگرچه سقط جنین در سه ماهه اول رایج ترین نوع از دست رفتن بارداری است، اما انواع دیگر نیز وجود دارد. در اینجا روش های از دست رفتن بارداری ذکر شده است:

بارداری ناموفق

 بارداری های ناموفق!

۱- بارداری شیمیایی
بارداری شیمیایی آزمایش بارداری کاذب یا مثبت کاذب نیست. در واقع، این سقط بسیار زودرس است. پزشکان معتقدند بارداری شیمیایی معمولاً در اثر ناهنجاری های کروموزومی ایجاد می شود. برخی از خانم هایی که بارداری شیمیایی دارند متوجه نمی شوند باردار هستند زیرا خونریزی ناشی از از دست دادن بارداری اغلب همزمان با پریودی اتفاق می افتد. در حال حاضر آزمایشات بارداری خانگی در تشخیص سطح hCG بسیار خوب عمل میکنند، به طوری که بسیاری از خانم ها خیلی زود متوجه می شوند باردار هستند.

۲- بارداری خارج از رحم
بارداری خارج از رحم زمانی اتفاق می افتد که یک تخمک بارور در جای دیگری غیر از رحم مثلاً در یکی از لوله های فالوپی کاشته می شود. گاهی عوامل خطر وجود دارد ، اما در موارد دیگر علت آن ناشناخته است. علائم بارداری خارج از رحم شامل گرفتگی شدید شکم و سرگیجه می شود.

۳- سقط جنین در سه ماهه اول
سقط جنین در سه ماهه اول، که گاهی اوقات سقط خودبخودی نیز خوانده می شود، برای بیشتر مادران رخ میدهد. طبیعی است که در مورد علائم سقط جنین، تشخیص، دلایل سقط جنین ، درمان و عوامل خطر سوالات زیادی داشته باشید. برای پاسخ به سوالات خود با پزشک خود صحبت کنید تا به نگرانی های شما رسیدگی شود.

۴- بارداری پوچ
بارداری پوچ سقط جنینی است که در آن جنین رشد نمی کند، اما کیسه بارداری رشد می کند، و علائم بارداری دیده می شود. بارداری پوچ یک سقط جنین از دست رفته است که با کورتاژ انجام می شود و می تواند به طور طبیعی خاتمه یابد.

۵- سقط جنین از دست رفته
سقط جنین از دست رفته معمولاً در سه ماهه اول رخ می دهد و پزشک آن را براساس نتایج آزمایشگاهی یا سایر شواهد بالینی تشخیص می دهد اما در این سقط جنین علائم قطعی مانند خونریزی یا گرفتگی ندارید.

۶- بارداری مولار

بارداری مولار یک بیماری نادر است که باعث رشد بافت بارداری می شود و جنین به طور طبیعی رشد نمی کند. بارداری مولار هرگز به طور طبیعی رشد نمی کند. علت آن ناهنجاری کروموزومی است که در زمان لقاح رخ می دهد. این نوع بارداری نیاز به پیگیری با متخصص زنان و زایمان دارد.

۷- سقط جنین در سه ماهه دوم
سقط جنین های در سه ماهه دوم به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. برخی از این دلایل شامل ناهنجاری های کروموزومی ، نارسایی دهانه رحم ، نقایص مادرزادی هنگام تولد ، مشکلات جفت یا سایر عوامل می باشد.

۸ – زایمان زودرس ناشی از نارسایی دهانه رحم
نارسایی دهانه رحم یک بیماری است که در بارداری دهانه رحم خیلی زود گشاد می شود و در نتیجه از دست دادن حاملگی یا زایمان زودرس رخ می دهد. عوامل خطرساز برای نارسایی دهانه رحم شامل کورتاژ، اختلالات ژنتیکی و زخم دهانه رحم است.

۹- تولد بچه مرده
تولد بچه مرده شامل مرگ جنین در رحم قبل از تولد است. علل احتمالی و عوامل مؤثر در تولد بچه مرده شامل، عفونت، مشکلات جفت، نقایص هنگام تولد، عوارض بارداری، فشار خون بالا در مادر، مشکلات بند ناف و عوارض پزشکی مادر است.

۱۰- از دست دادن نوزاد
از دست دادن نوزاد یا مرگ نوزاد تازه متولد شده قبل از ۲۸ روز نشان دهنده از دست دادن بارداری است. بیشترین علل از دست رفتن نوزادان، نارس بودن نوزاد هنگام تولد است.

۱۱- خاتمه بارداری مطلوب به دلایل پزشکی
سقط انتخابی موضوعی است که والدین باید در خصوص غربالگری قبل از تولد که منجر به تشخیص وضعیت کروموزومی شدید می شود در نظر بگیرند.

منبع خبر : برگرفته از ooma

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.