ایا سیاه دانه را باید جوید

آیا سیاه دانه را باید جوید؟ | مدت زمان نگهداری سیاه دانه آسیاب شده

سیاه‌دانه را با نام‌های سیاله، سیاوله، سیاسونی (جافی)، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی و خلفه (Nigella Sativa) می‌شناسند، سیاه دانه یک گیاه یک‌ساله و گلدار که بومی منطقه جنوب غربی آسیا است. جالب است بدانید که برخی روایات اسلامی این گیاه را درمان هر دردی جز مرگ معرفی کرده اند!

آیا سیاه دانه را باید جوید؟

سیاه دانه را می توانید بجوید اما سیاه دانه را نباید آسیاب کرد و بهتر است کامل میل شود، آسیاب کردن سیاه دانه موجب اکسید شدن آن می‌شود. اگر سیاه دانه آسیاب شده با عسل مخلوط شده در دمای اتاق تا یک ماه و در یخچال تا سه ماه قابل نگهداری است….

 

روش مصرف سیاه دانه

توجه به این نکته ضروری است که؛ سیاه دانه را می توانید بجوید اما سیاه دانه را نباید آسیاب کرد و بهتر است کامل میل شود و طبق قانون طبعیت بهتر است که خداوند هر چیز را همان طور که آفریده مصرف شود.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه آسیاب شده

آسیاب کردن سیاه دانه موجب اکسید شدن آن می‌شود بنابراین اگر سیاه دانه آسیاب می‌شود یا باید در همان زمان مصرف شود و یا اینکه باید روی آن عسل ریخته شود تا از اکسید شدن آن جلوگیری شود؛ بنابراین آسیاب کردن سیاه دانه و نگهداری آن غلط است و اگر سیاه دانه آسیاب شده با عسل مخلوط شده در دمای اتاق تا یک ماه و در یخچال تا سه ماه قابل نگهداری است.

باید بدانید که سیاه دانه در حالت عادی طبعی گرم و خشک دارد و برای تنظیم هورمون‌های اصلی بدن بسیار مفید است.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه آسیاب شده

آیا سیاهدانه بر روی هورمون‌های بدن تاثیر دارد؟

بسیار از اطبا طب سنتی بر این باورند که، خوردن یک قاشق سیاه دانه همراه با غذا نیز می‌تواند به درمان کم کاری تیروئید کمک کند.

باید بدانید که؛ سیاه دانه به محض ورود به معده بلغم معده را به خود گرفته و آن را از دستگاه گوارش خارج می‌کند.

از طرفی به افراد توصیه می‌شود که محل غده تیروئید را هر روز با روغن سیاه دانه یا بادام تلخ و یا زیتون چرب کنند و باید دقت کرد که روغن بادم تلخ نسبت به دو روغن دیگر در اولویت کمتری قرار دارد، زیرا برای خانم‌ها ایجاد افزایش مو می‌کند.

مصرف سیاه دانه در بارداری

البته باید به این نکته اشاره کرد که مصرف سیاه دانه برای خانم‌های باردار به ویژه در سه ماه اول بارداری ممنوع است، زیرا سبب سقط خود به خودی نوزاد می‌شود.

پیرامون مصرف سیاه دانه روایت‌های بسیاری وجود دارد که در یکی از این روایت‌ها بیان شده است که نسبت مصرف سیاه دانه به سایر خوراکی‌ها مانند نسبت انبیاء به انسان‌های عادی است.

منبع خبر : میزان

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.