اگر از صبحانه های تکراری خسته شده اید بخوانید!

 
گاهی صبحانه ها آنقدر تکراری می شوند که افراد دیگر تمایلی به خوردنش پیدا نمی کنند. اینجاست که می توانید به یک صبحانه گرم و یا متفاوت فکر کنید!
 آیا فكر می‌كنید كه تهیه تمام صبحانه‌های گرم به وقت زیادی نیـــاز دارد؟‌ كاملا در اشتباه هستید! باور نمی‌كنید؟ پس این صفحه را بخوانید تا مطمئن شوید در عرض كمتر از ۱۰ دقیقه می‌توان صبحانه‌ای گرم و خوشمزه درست كرد.
 
_ كوكوی آویشن
آویشن، گیاهی با طبع گرم است كه مصرف آن باعث ایجاد آرامش و رفع اضطراب می‌شود. شروع روز با خوردن صبحانه‌ای كه خاصیت آرام‌بخشی دارد، می‌تواند بسیار مطلوب باشد. آویشن، مدر و ضدعفونی‌كننده مجاری ادراری هم هست. خواص ضد‌میكروبی، ضد‌قارچی و ضد‌انگلی آن هم به اثبات رسیده است. كوكوی آویشن كه بیشتر در مناطق مركزی ایران طرفداران زیادی دارد، كمتر از ۵دقیقه آماده می‌شود و بسیار هم خوشمزه و مقوی است.
 
مواد لازم برای یك نفر : 

۱عدد تخم‌مرغ

۱قاشق مرباخوری آرد گندم

۱قاشق غذاخوری سرصاف پودر آویشن

نمك به میزان لازم

یك‌ونیم قاشق غذاخوری روغن مایع
 
طرز تهیه : 

تخم‌مرغ، آرد، نمك و پودر آویشن را به‌مدت یك دقیقه با چنگال بزنید. روغن را داخل تابه بریزید و آن را حدود ۳۰ثانیه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. مایه آماده شده را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. حرارت را پایین بیاورید و بعد از ۲دقیقه در تابه را بردارید و كوكو را برگردانید. یك دقیقه دیگر در تابه را ببندید و سپس كوكوی شما در كمتر از ۵دقیقه آماده است.
 
همراهان : 

گوجه‌فرنگی تازه‌ای كه با چند قطره آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره طعم‌دار شده باشد، بهترین همراه این صبحانه است.
 
_ ساندویچ نان و پنیر و گردو
بیشتر ما نان و پنیر را با شكل سنتی آن تصور می‌كنیم اما همین صبحانه سنتی می‌تواند به‌سادگی شكل و طعم جدید و متفاوتی به‌خود بگیرد. به اندازه یك قوطی كبریت یا ۳۰تا ۴۰گرم پنیر می‌تواند معادل یك واحد لبنیات محسوب شود و مقداری از نیاز بدنمان به پروتیئن را هم تأمین كند. بهتر است نان تستی كه قرار است برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرد، تست سبوس‌دار باشد. نان‌های سبوس‌دار، فیبر بیشتری دارند و می‌توانند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه‌دارند. ضمن اینكه فیبرهای غذایی با تحریك حركات دودی روده‌ها، تاحد قابل‌قبولی جلوی ابتلا به یبوست را هم می‌گیرند.
 
مواد لازم برای ۱نفر :

 4عدد نان تست

یك قوطی كبریت پنیر
۲تا ۳قاشق غذاخوری گردوی خردشده

 
طرز تهیه :

پنیر را روی هر ۴نان‌ تست بمالید. روی ۲ عدد از نان‌های تست را با گردوهای خردشده بپوشانید. ۲نان دیگر را روی این تست‌های گردویی بگذارید. این ۲ساندویچ را به‌مدت ۲تا ۳دقیقه داخل دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید. در عرض كمتر از ۵دقیقه، ساندویچ داغ نان و پنیرتان كه بوی گردوی حرارت‌دیده آن فضا را پر می‌كند، آماده است.
همراهان| این صبحانه داغ و خوشمزه را با یك لیوان چای شیرین، تكمیل كنید.
 
_ نان كنجدی سوخاری
این غذا كمی پركالری‌تر از صبحانه‌های معرفی‌شده قبلی است و بیشتر برای بچه‌ها و افراد لاغر مناسب است. كنجد جزو دانه‌های چرب و سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلفی است كه مصرف آن مقداری از نیاز بدن به ویتامین E، كلسیم، منیزیم، روی، پروتئین و فسفر را تأمین كند. اسیدهای چرب اشباع‌نشده موجود در آن هم به كاهش چربی بد و افزایش چربی خوب خون كمك می‌كند.

 
مواد لازم برای ۱ نفر :

 2عدد نان تست

۱عدد تخم‌مرغ كوچك
۲تا ۳قاشق غذا خوری كنجد،نمك، پودر فلفل سیاه و دارچین به میزان لازم،روغن مخصوص سرخ كردن به میزان لازم

 
طرز تهیه : 

تخم‌مرغ را با نمك، فلفل و كمی پودر دارچین به خوبی هم بزنید. نان‌های تست را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در كنجد خام بغلتانید. حالا این نان‌های كنجدی را در تابه‌ای كه از قبل روغن ریخته‌اید و گرم كرده‌اید، سرخ كنید.


 
همراهان :

آب پرتقال یا آب انار ملس، بهترین تحریك‌كننده‌های اشتهای صبحگاهی و مناسب‌ترین همراهان این صبحانه هستند.
 
_ املت سریع السیر!
مدت‌هاست كه املت تهیه شده با رب، لقب املت دانشجویی را یدك می‌كشد اما این املت، هم در مدت كوتاهی آماده می‌شود و هم با كمی خلاقیت، طعم منحصر به فردی به‌خود می‌گیرد مثلاً کمی پودر سیر با پودر آویشن به آن اضافه کنید. رب گوجه‌فرنگی مانند خود گوجه‌فرنگی حاوی لیكوپن فراوانی است. البته اگر ۲ دقیقه ای بیشتر فرصت داشته باشید می توانید گوجه فرنگی را سریع رنده کنید تا در مدت کمی بپزد. مصرف این آنتی‌اكسیدان بسیار مفید به پیشگیری از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، كمك می‌كند. اگر روغن مصرفی‌تان هم كانولا یا كلزا باشد، می‌توانید از دریافت اسیدهای چرب امگا۳در وعده صبحانه مطمئن شوید و به این ترتیب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمین كنید.
 
برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…
اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. درست کردن پنیر در خانه پاسخ

    مواد لازم برای درست کردن پنیر در خانه :
    طبق گفته‌ی متخصصان، توصیه شده است که وقتی کسی ایده‌ی درست کردن پنیر در خانه را دارد، با درست کردن پنیر روستایی شروع کند. با به کار بردن این مواد لازم برای درست کردن پنیر، شما قادر خواهید بود که پنیر روستایی خوش مزه‌ای درست کنید که تازه خواهد بود و می‌تواند در ظروف پخت ایتالیایی استفاده شود. اینها فقط سه تا از اجزاء تشکیل دهنده‌ای هستند که برای درست کردن پنیر لازم هستند. آنها عبارتند از :
    • یک گالن (نوعی پیمانه) شیر ۲ %
    • نصف فنجان سرکه
    • یک قاشق چای خوری نمک
    اگر می‌خواهید که پنیر بیشتر نرم شود، می‌توانید به آن خامه‌ی تازه اضافه کنید، بعد از این که شیر دلمه بست می‌توانید نمک روی آن بپاشید.
    مواد لازم برای درست کردن پنیر به صورت تجاری :
    انواع مختلفی از پنیر به صورت تجاری تولید می‌شوند و عموماً اجزا و حتی وسایل بیشتری برای این فرآیند نیاز است. چهار جزء اصلی که برای درست کردن پنیر به صورت تجاری استفاده می‌شوند عبارتند از :
    • شیر
    • استارتر
    • مایه‌ی پنیر
    • نمک
    شیر :
    برای درست کردن پنیر مهم‌ترین جزء تشکیل دهنده شیر است. هر نوع شیر شامل شیر گاو، بز، گوسفند، شتر و حتی شیر گاو میش نیز می‌تواند به کار رود. اگر شما قصد درست کردن پنیر در خانه را دارید، می‌توانید از شیر تازه گاو که به آن دسترسی دارید استفاده کنید. شما هم چنین می‌توانید برای درست کردن پنیر از پودر شیر از سر شیر گرفته شده نیز استفاده کنید.
    استارتر :
    جزء ترکیبی بعدی در فرآیند درست کردن پنیر، استارتر است. استارتر پنیر یک مخمر است. پنیر ویژگی‌های طعم خود را از این مجموعه ارگانیسم‌های میکروسکوپیک دریافت می‌کند. استارتر پنیر، نوعی باکتری است همان طور که مخمر در چیزهای دیگر نوعی قارچ است. اما ما نمی‌خواهیم بگوییم که قارچ هیچ نقشی در درست کردن پنیر ندارد. ظاهر آبی رنگ روی برخی پنیرها همان کار قارچها است.
    مایه پنیر :
    مایه پنیر، جزء ترکیبی دیگر است. آن در واقع عامل دلمه بستن است که روی پروتئین شیر عمل می‌کند و باعث می‌شود شیر به صورت دلمه‌ی جامد و آب پنیر مایع جدا شود. قبلاً مایه‌ی پنیر از شکم گوساله به دست می‌آمد؛ اما، مایه پنیر گیاهی نیز موجود است. مقدار مایه پنیر گیاهی که برای درست کردن پنیر لازم است نسبت به مقدار مایه پنیر گوساله خیلی بیشتر است. هم چنین مقدار مایه پنیری که مورد نیاز است به نوع پنیری که درست می‌شود نیز بستگی دارد. برای درست کردن پنیر نرم، مایه پنیر کمتری نیاز است در حالی که برای درست کردن پنیر سفت مقدار مایه‌ی پنیر بیشتری لازم است.
    نمک :
    بعد از مایه پنیر، نمک جزء ترکیبی بعدی است که برای درست کردن پنیر لازم است. نمک طعم پنیر را بهبود می‌دهد. هم چنین آن به عنوان نگه دارنده عمل می‌کند و به خشک شدن و ثابت شدن پنیر کمک می‌کند. معمولاً پنیر روی شیر دلمه بسته پاشیده می‌شود قبل از این که آن درون قالب قرار داده شود. برخی از ریشه‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند به پنیر اضافه شوند. گیاهانی مثل جعفری، مریم گلی، فلفل سیاه و غیره نیز می‌توانند به همین منظور استفاده شوند. گیاهانی که به کار می‌روند می‌توانند تازه و یا خشک باشند. این گیاهان در مرحله‌ی نمک زنی به پنیر اضافه می‌شوند.
    موم نیز می‌تواند در برخی موارد برای بانداژ کردن پنیر به کار رود. پنیر هم چنین می‌تواند با موم پوشانده شود. موم در رنگهای مختلفی موجود است. عامل‌های رنگی هم چنین توسط سازندگان تجاری پنیر نیز به کار می‌روند که ممکن است برای درست کردن خانگی پنیر لازم نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *