اولین پریود بعد از زایمان چگونه است؟!

معمولا شدت خونریزی اولین پریود بعد از زایمان، کمی زیاد است ولی قاعدگی مانعی برای شیردادن نخواهد بود و عارضه ای برای نوزاد نخواهد داشت…

اولین پریود بعد از زایمان شدید است؟ اولین پریود بعد از زایمان چگونه است؟

بازگشت قاعدگی پس از زایمان در زنان مختلف متفاوت است. این زمان ممکن است از ۶ هفته تا یک سال پس از زایمان باشد.

مادرانی که نوزاد خود را شیر می دهند دیرتر پریود می شوند ولی اکثر مادران در ماه پنجم یا ششم بعد از زایمان پریود خواهند شد.

معمولا خونریزی اولین پریود کمی زیاد است ولی قاعدگی مانعی برای شیردادن نخواهد بود و عارضه ای برای نوزاد نخواهد داشت.

بعضی از مادران فکر می کنند تا زمانی که نوزاد خود را شیر می دهند حامله نخواهند شد. هرچند شیردهی تا حدودی مانع حاملگی می شود ولی بسیار اتفاق افتاده است که مادران در همین دوران بدون اینکه حتی اولین قاعدگی پس از زایمان اتفاق افتاده باشد باردار شده اند.

بنابراین لازم است به مادران در مورد پیشگیری از بارداری بعد از زایمان آگاهی های لازم داده شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. شروع مجدد سیکل قاعدگی در دوران پس از زایمان به عوامل مهمی نظیر شیردهی و بازگشت هورمون های بدن به حالت طبیعی بستگی دارد.
    به نقل از کتاب بهداشت و سلامت نوشته گوردون ادلین و اریک گولانتی سطح هورمون های استروژن، پروژسترون و HCG یا گنادوتروپین جفتی انسان که در دوران بارداری افزایش یافته بود با اتمام این دوران در بدن کاهش می یابد.
    ولی با این وجود در صورت شیردهی پستانی سطح هورمون پرولاکتین در بدن همچنان بالا می ماند مقادیر زیاد پرولاکتین در خون با مهار هورمون های تولید مثل، مانع از فرایند تخمک گذاری و به تبع آن آزاد شدن تخمک از تخمدان که لازمه لقاح است می شود. و به این ترتیب سیکل قائدگی در طی این دوران رخ نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *