استفاده بی خطر از سفید کننده

استفاده بی خطر از سفید کننده برای ضد عفونی کردن سطوح در خانه و نکات ایمنی

خب، شما یک سطح کپک زده یا فوق العاده کثیف دارید که می خواهید تمیز شوید. مشکلی نیست. فقط می توانید یک ظرف حاوی سفید کننده را بردارید و آن سطوح را تمیز کنید ، درست است؟ نه این کار درستی نیست! بااینکه سفید کننده می تواند یک محلول تمیز کننده و ضد عفونی کننده بسیار موثر باشد ، اما این ماده شیمیایی واقعا قوی و به طور بلقوه خطرناکی است. هر چند نگران نباشید. تا زمانی که اقدامات ایمنی مناسب را انجام می دهید ، مانند رقیق کردن محلول سفید کننده قبل از مصرف آن، می توانید از مواد سفید کننده برای ضد عفونی و پاکسازی سطوح مختلف استفاده کنید. در این مقاله به روش استفاده بی خطر از سفید کننده برای ضد عفونی کردن سطوح می پردازیم.

مطالب پیشنهادی: چگونه حمام و دستشویی تمیز و براق داشته باشیم؟/ چگونه شیرآلات را براق کنیم؟

استفاده از سفید کننده برای ضدعفونی کردن سطوح

روش اول : استفاده بی خطر از سفید کننده

۱ . استفاده بی خطر از سفید کننده با تهیوه هوا

برای افزایش تهیوه هوا پنجره ها را باز کنید. هر زمان که ماده سفید کننده را رقیق می کنید یا از آن استفاده می کنید ، همیشه در محلی با تهویه مناسب کار کنید تا از تنفس در بخارات سمی جلوگیری کنید. قبل از استفاده از مواد سفید کننده ، پنجره ها را باز کنید تا گردش هوا در اتاق افزایش پیدا کند. همچنین می توانید برخی از فن ها را در اتاق روشن کنید. گزینه دیگر این است که سفید کننده را در خارج از خانه رقیق کنید تا بخارهای ناشی از سفید کننده غلیظ را تنفس نکنید.

استفاده بی خطر از سفید کننده با تهیوه هوا

۲٫ استفاده بی خطر از سفید کننده با دستکش پلاستیکی و محافظ چشم

از دستکش پلاستیکی و محافظ چشم استفاده کنید. سفید کننده ماده ای به شدت سوزش آور است ، یعنی اینکه می تواند پوست و چشم شما را بسوزاند. همیشه هنگام استفاده از مواد سفید کننده ، برای محافظت از دستان خود از یک دستکش پلاستیکی استفاده کنید. علاوه بر این ، از عینک یا عینک هایی با لنز محافظت کننده استفاده کنید تا از چشمان شما در مقابل ترشح مواد سفید کننده محافظت کند. همچنین می توانید شلوار و بلوز آستین بلند بپوشید. سفید کننده می تواند به لباس آسیب برساند و تغییر رنگ دهد ، بنابراین مطمئن شوید که از چیزی استفاده می کنید که لکه شدن آن برای تان مهم نیست.

استفاده بی خطر از سفید کننده با دستکش پلاستیکی و محافظ چشم

۳٫ برای استفاده بی خطر از سفید کننده آن را ترکیب نکنید

از ترکیب کردن سفید کننده با سایر مواد شیمیایی خانگی خودداری کنید. هرگز سفید کننده را با محلول های تمیز کننده دیگری مخلوط نکنید. ترکیب سفید کننده با مواد شیمیایی معمول خانگی مانند آمونیاک می تواند گاز کلرامین تولید کند ، که بسیار سمی است و در صورت تنفس می تواند تهدید کننده حیات باشد. تنها چیزی که باید سفید کننده را برای رقیق کردن با آن ترکیب کنید آب است. اگر به طور تصادفی سفید کننده را با ماده شیمیایی دیگری مخلوط کردید ، محل را ترک کرده و بلافاصله وارد هوای تازه شوید.

برای استفاده بی خطر از سفید کننده آن را ترکیب نکنید

۴٫ استفاده بی خطر از سفید کننده و تاریخ انقضاء

مواد سفید کننده را در مکانی خنک ، سایه دار و دور از دسترس نگهداری کنید. سفید کننده تاریخ مصرف دارد و زمانی که تاریخ انقضاء ان بگذرد اثر آن بسیار کمتر خواهد شد. همچنین اگر در معرض نور خورشید و گرما قرار بگیرد ، می تواند کم اثر شود ، بنابراین  آن را در جایی سرد و تاریک مانند کمد اجناس نگه دارید. سفید کننده را در جایی بلند یا دور از دسترس کودکان قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که درپوش آن نیز محکم بسته شده باشد. پس از گذشتن تاریخ انقضا سفید کننده ، آن را دور ریخته و از مواد سفید کننده تازه برای ضدعفونی استفاده کنید. تاریخ انقضا چاپ شده روی بطری را بررسی کنید.

استفاده بی خطر از سفید کننده و تاریخ انقضاء

روش دوم ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده

 

۱٫ ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده ۵٪ -۶٪ معمولی بدون بو

برای پاکسازی و ضد عفونی کردن سطوح ، سفید کننده ۵٪ -۶٪ معمولی بدون بو تهیه کنید . سفید کننده خانگی می تواند در طیف وسیعی از غلظت ها و رایحه ها باشد. از سفید کننده با غلظت ۵٪ -۶٪ بدون بو استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت و به راحتی آن را رقیق کنید و  در نهایت هیچ بویی باقی نخواهد گذاشت. اطمینان حاصل کنید که در یک منطقه با تهویه مناسب کار می کنید. محصولات سفید کننده معطر اغلب برای شستشوی لباس استفاده می شوند.

ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده 5٪ -6٪ معمولی بدون بو

۲٫ ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده و مایع ظرف شویی

سطح را با مایع ظرف شویی و آب گرم تمیز کنید. سفید کننده یک محلول پاک کننده و ضد عفونی کننده عالی است اما ابتدا باید سطوح کثیف را تمیز کرد. از آب گرم استفاده کنید و چند قطره مایع ظرف شویی به آن اضافه کنید. سطح را با یک اسفنج یا پارچه بشوید تا گرد و غبار ، کثیفی و بقایای آن از بین برود. با استفاده از برس زبر ، لکه های خیره و کثیف و چسبناک را از سطح پاک کنید.

ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده و مایع ظرف شویی

۳٫ ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده و آب

سطح را با آب تمیز بشویید. برای شستشوی سطح قبل از استفاده از سفید کننده از شلنگ یا پارچه ای که در آب تمیز خیسانده اید، استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر اثری از مایع را تمیز کرده اید ، بنابراین هیچ اثری از مایع وجود ندارد که بتواند به طور بالقوه با سفید کننده واکنش نشان دهد. خیلی مهم است که هیچ مایعی روی سطح باقی نماند. بعضی از مایع ها اگر با مواد سفید کننده ترکیب شوند ممکن است دارای موادی باشند که می توانند گاز سمی تولید کنند.

ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده و آب

۴٫ ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده مخلوط آن با آب سرد

۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) سفید کننده را با ۵ گالن (۱۹ لیتر) آب سرد مخلوط کنید. یک سطل را با آب تمیز و سرد پر کنید. سفید کننده را در یک فنجان اندازه  کنید و آن را به دقت در آب بریزید. برای هم زدن محلول از همزن استفاده کنید تا کاملاً ترکیب شود. هرگز از مواد سفید کننده رقیق نشده برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده نکنید. آب گرم ماده فعال موجود در سفید کننده را تجزیه کرده و آن را بی فایده می کند. هر زمان که سفید کننده خود را رقیق می کنید تا از آن برای پاکسازی و ضد عفونی کردن استفاده کنید ، همیشه از آب سرد استفاده کنید. مراقب باشید که نزدیک محلول قرار نگیرید تا از تنفس بخارات آن جلوگیری کنید.

ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده مخلوط آن با آب سرد

۵٫ ضد عفونی کردن سطوح و کف ها ،سینک ظرفشویی ها با سفید کننده

کف ها ، سینک ظرفشویی ها و سطوح خانه را پاک کنید و سپس بگذارید با جریان هوا خشک شوند. اگر از مواد سفید کننده برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطح خانه استفاده می کنید ، از برس ، طی، حوله ، اسفنج یا پارچه  برای  قرار دادن در محلول استفاده کنید و سطح را با آنها پاک کنید. بگذارید سفید کننده در هوا خشک شود و سطح آن کاملاً تمیز شود. حداقل ۱۰ دقیقه طول می کشد تا سفید کننده سطح سخت را ضد عفونی کند ، بنابراین تا قبل از ۱۰ دقیقه سطح را آبکشی نکنید. فقط بگذارید خودش خشک شود. سفید کننده برای استفاده در سطوح سخت مانند کف ، سینک ظرفشویی ، اسباب بازی و دیوارها  بی خطر است.

ضد عفونی کردن سطوح و کف ها ،سینک ظرفشویی ها با سفید کننده

۶٫ ضد عفونی کردن ابزار تمیز کردن با سفید کننده

ابزار تمیز کردن را به مدت ۳۰ دقیقه در سفید کننده رقیق خیس کنید و سپس آنها را بشویید. اگر از برس ، طی، حوله ، اسفنج یا پارچه برای ضد عفونی کردن سطح استفاده کرده اید ، باید کاملاً  ضد عفونی شوند. آنها را به مدت نیم ساعت در سطل سفیدکننده خیس کرده و سپس با آب تمیز بشویید. هنگام فروبردن و برداشتن ابزار ، مطمئن شوید که از دستکش استفاده می کنید.

ضد عفونی کردن ابزار تمیز کردن با سفید کننده

۷٫ ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده ظرف ۲۴ ساعت

ظرف ۲۴ ساعت از سفید کننده رقیق شده استفاده کنید. هنگامی که سفید کننده رقیق شد ، در حالی که هنوز تازه و به اندازه کافی قوی است از آن استفاده کنید تا سطح شما را تمیز کند. سفید کننده رقیق شده پس از ۲۴ ساعت شروع به تجزیه می کند و اثر کمتری دارد ، بنابراین روز بعد آن را دور بریزید. می توانید محلول را برچسب گذاری و تاریخ گذاری کنید تا از تازه بودن آن مطمئن شوید.

ضد عفونی کردن سطوح با سفید کننده ظرف 24 ساعت

روش سوم خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت

۱٫ خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با سفید کننده

از مواد سفید کننده برای از بین بردن قارچ در کف ، میزهای پیشخوان و سطح سخت استفاده کنید. سفید کننده می تواند به عنوان یک روش موثر برای از بین بردن قارچ در سطوح سخت استفاده شود. از آن برای از بین بردن قارچ در کف ، میزهای پیشخوان ، دیوارها ، کاشی ، بتن و هر سطح سخت دیگری در اطراف خانه خود که ممکن است روی آن قارچ باشد استفاده کنید. از مواد سفید کننده برای از بین بردن قارچ روی پارچه ها یا سطوح متخلخل مانند کاغذ دیواری استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رساندن یا تغییر رنگ آنها می شود.

خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با سفید کننده

۲٫ خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با مخلوط آب و سفید کننده

۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) سفید کننده ۵٪ -۶٪ را با ۱ گالن (۳٫۸ لیتر) آب سرد مخلوط کنید. یک سطل را با آب سرد و نه گرم پر کنید ، زیرا آب گرم باعث می شود که سفید کننده بی اثر باشد. سفید کننده را با دقت اندازه گیری کرده و به سطل اضافه کنید. با استفاده از چوب همزن محلول را با هم مخلوط کنید. مراقب باشید  بخارات را تنفس نکنید. از ماسک استفاده کرده و در محلی با تهویه مناسب کار کنید. از بین بردن قارچ به یک محلول سفید کننده قوی تر از ضد عفونی کننده سطوح نیاز دارد.

خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با مخلوط آب و سفید کننده 

۳٫ خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با برس

قبل از استفاده از مواد سفید کننده ، سطح سخت را با برس سفت بکشید. اگر در حال تمیز کردن یک دیوار یا کف سخت هستید که روی آن قارچ است ، یک برس سفت بگیرید و  خوب روی آن بکشید تا به تجزیه قارچ کمک کند. تجزیه قارچ به نفوذ موثرتر مواد سفید کننده در سطوح کمک خواهد کرد.

خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با برس

۴٫ خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با اسفنج و پارچه آغشته به سفید کننده

سطوح کثیف را با مخلوط سفید کننده بشویید. از اسفنج یا پارچه استفاده کنید و آن را در محلول سفید کننده خیس کنید. سفید کننده را روی تمام قسمتهای کپک زده بکشید تا باعث از بین بردن آن شود. اسفنج یا پارچه را خیس کنید تا در صورت لزوم سفید کننده بیشتری اضافه کنید. برای محافظت از خود از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید.

خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت با اسفنج و پارچه آغشته به سفید کننده

۵٫ خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت و تهویه هوا

سفید کننده روی سطوح را با آب تمیز بشویید و اجازه دهید سطح با هوا خشک شود. محلول سفید کننده قوی اگر مدت زیادی روی آن بماند ، می تواند به سطوح آسیب برساند و تغییر رنگ دهد. از آب خنک و تمیز برای شستشوی خوب سطح استفاده کنید تا تمام مواد سفید کننده از بین برود. سپس ، بگذارید سطح خودش با هوا خشک شود. برای کمک به افزایش گردش هوا و تسریع روند خشک شدن سطح ، برخی از فن ها را روشن کنید. می توانید با آب تمیز روی سطح اسپری کنید و یا با پارچه تمیز آغشته به آب تمیز آن را پاک کنید.

خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت و تهویه هوا

۶٫ خلاص شدن از شر قارچ روی سطوح سخت و تاریخ اتقضاء سفید کننده رقیق شده

سفید کننده رقیق شده را پس از ۲۴ ساعت دور بریزید. سفید کننده رقیق شده شروع به تجزیه می کند و کم اثر می شود. به محض اینکه آن را با آب مخلوط کنید از محلول سفید کننده استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد یا روز بعد ، هر سفید کننده باقیمانده را کنار بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *