“استفاده از کاندوم برای جلوگیری از زگیل تناسلی” امکان پذیر است؟

استفاده از کاندوم برای زگیل تناسلی جلوگیری صد در صد نمی کند اما احتمال ابتلا به زگیل تناسلی را کاهش می دهد…

زگیل تناسلی یا ویروس HPV از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. بنابراین می تواند از طریق رابطه جنسی واژن، جنس مقعد، رابطه جنسی دهانی یا هر نوع بازی جنسی پخش شود.
حتی اگر کاندوم در طول فعالیت جنسی پوشیده شود و به درستی پوشیده شود، هیچ تضمینی ۱۰۰ درصدی برای حفاظت از زگیل تناسلی یا ویروس HPV وجود ندارد.

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از زگیل تناسلی

به عبارت دیگر، اگرچه کاندوم ممکن است خطر ابتلای فردی به انتقال یا دریافت HPV را در صورتی که به طور مداوم و درست استفاده می شود، پایین آورد، HPV هنوز هم می تواند مناطق ناشناخته را آلوده کند – این هنوز یک خطر است.
همچنین به خاطر داشته باشید، HPV یک اصطلاح است که برای پوشش بیش از ۱۰۰ گونه مختلف ویروس پاپیلومای انسانی استفاده می شود.

بعضی از این سویه ها باعث ایجاد زگیل تناسلی (به عنوان مثال، انواع HPV 6 و ۱۱) و بعضی از آنها به علت سرطان سرویکس، آلت تناسلی، ولوو، واژن، مقعد و سرطان گلو هستند (به عنوان مثال، انواع HPV 16 و ۱۸).
با زگیل های تناسلی، حتی اگر زگیل ها قابل مشاهده نیستند، به این معنی نیست که فرد HPV را حمل نمی کند. همچنین، در حالی که زگیل های تناسلی قابل درمان هستند، ویروس نمی تواند درمان شود.
بنابراین تصویر بزرگ در اینجا این است که شرکای جنسی حتی نمی دانند که آنها مبتلا به HPV هستند یا ممکن است آنها را به شریک خود انتقال دهند.

نکاتی برای کاهش خطر ابتلا به HPV یا زگیل تناسلی
همراه با استفاده از کاندوم، مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به HPV به شما کمک کند. شما می توانید تعداد شرکای جنسی را محدود کنید.
شما همچنین باید واکسن HPV را در نظر بگیرید. Gardasil ، واکسن مورد تایید فعلی FDA، برای زنان جوان ۹ تا ۲۶ ساله و مردان جوان ۹ تا ۲۱ ساله در دسترس است.
واکسن در مقابل دو نوع HPV شناخته شده به علت سرطان دهانه رحم و دو نوع شناخته شده باعث زگیل های تناسلی می شود . مهم است که درک کنیم که واکسن می تواند انتقال HPV را از بین ببرد، اما نمی تواند افراد مبتلا به HPV را درمان کند.

استفاده از کاندوم با خیال راحت
اگر شما به دنبال حفاظت در برابر بارداری و عفونت های منتقله از راه جنسی (STI) بدون نسخه هستید، ممکن است کاندوم گزینه خوبی برای شما باشد. آنها، نسبتا ارزان هستند و هورمونهای مصنوعی را شامل نمی شوند. کاندوم نیز به راحتی در دسترس شما در نزدیکی شما و راحتی شما و یا در فروشگاه ها هستند.
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی میتواند به کاندوم اسیب برساند.
اجازه ندهید این کار شما را از استفاده از کاندوم متوقف کند – آنها برای جلوگیری از ابتلا به STI و حاملگی های ناخواسته ضروری هستند!
از یک سو، کاندوم مانند یک سوئیچ خاموش کننده اضطراری هستند. آنها از حاملگی های ناخواسته و عفونت های منتقله جنسی (STI) جلوگیری می کنند و تنها محصول موجود می باشد که این دو چیز را در همان زمان انجام می دهد.
از طرف دیگر، تماس کوتاه آنها با بدن شما، در صورت استفاده بیش از حد و / یا حساسیت به مواد تشکیل دهنده آن، می تواند کافی باشد تا کاندوم بتواند تاثیر منفی روی سلامت شما داشته باشد.
به طور معمول، بسته بندی کاندوم مواردی نظیر اینکه آیا آنها لاتکس یا غیر لاتکس هستند، طعم های مختلف، و یا وجود روان کننده یا spermicide وجود دارد.
برای ۱۵۰۰۰ سال گذشته ، کاندوم برای کنترل زایمان و در سالهای اخیر برای پیشگیری از STI استفاده شده است.

چگونه کاندوم از بارداری جلوگیری می کند؟
کاندوم یک مانع بین شما و شریک زندگی شما در طول رابطه جنسی ایجاد می کند. این مانع از تماس پوست و مایعات با شخص دیگری می شود. این به این معنی است که آنها به جلوگیری از حاملگی کمک می کنند و همچنین در مقابل STI ها محافظت می کنند. کاندوم ها همچنین می توانند در ترکیب با سایر روش های کنترل زایمان، مانند قرص های کنترل تولد یا دستگاه های داخل رحمی (IUD)، برای حفاظت اضافه استفاده شوند.
دو نوع اصلی از کاندوم وجود دارد:

کاندوم مردانه
کاندوم مردانه در آلت تناسلی مرد برای حفاظت در طول دهان، واژن، و مقعد استفاده می شود. آنها معمولا از لاتکس یا پلی اورتان ساخته می شوند. آنها در دسترس هستند روانکاری یا غیر روانکاری، و همچنین با spermicide یا بدون آن. آنها به عوامل مختلفی از قبیل:
– اندازه
– شکل
– رنگ
– طعم دهنده
هنگامی که به درستی استفاده می شود، کاندوم مردانه در برابر حاملگی ۹۸ درصد از زمان خود را حفظ می کند.همانطور که با هر روش کنترل تولد، اثر بخشی به استفاده از آن وابسته است. با استفاده معمول، اثربخشی کاندوم مردانه تا ۸۲ درصد کاهش می یابد.

کاندوم زنانه
کاندوم زن در داخل مهبل (واژن) قرار دارد. آنها معمولا از پلی اورتان یا نیتریل ساخته شده اند. آنها عموما گران تر از کاندوم مردانه هستند. در مقایسه با کاندوم مردانه گزینه های زیادی برای کاندوم های زن وجود ندارد.کاندوم زنانه ۹۵ درصد موثر هستند اگر همیشه به درستی استفاده می شوند. با این حال، کاندوم های زنانه حدود ۷۹ درصد با استفاده معمولی موثرند.

کدام کاندوم بهترین در پیشگیری از STI ها هستند؟
کاندوم مردانه ساخته شده از لاتکس، پلی ایزوپرن، و پلی اورتان بهترین محافظت کننده را در مقابل STI های گسترش یافته توسط مایعات می کند. این به این معنی است که کاندوم می تواند در مقابل:
– اچ آی وی
– کلامیدیا
– سوزاک
– سیفلیس
سایر موارد ابتلا به بیماریهای مقاربتی مانند هرپس و زگیل تناسلی، از طریق پوست به پوست گسترش می یابد. بسته به منطقه آسیب دیده، این ممکن است کاملا تحت پوشش کاندوم باشد.
کاندوم زنانه بخشی از حفاظت از STI را فراهم می کند، اما برای ارزیابی اثربخشی آن، تحقیقات بیشتری لازم است. کاندوم زنانه در معرض مسدود کردن بیماری ها به عنوان کاندوم مردانه نیست.
گرچه حدود ۸۰ درصد از کاندوم هایی که در فروشگاه پیدا می شوند از لاتکس یا پلی اورتان ساخته می شوند، انواع طبیعی تر وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشید که کاندوم ساخته شده از پوست بره یا سایر مواد طبیعی محافظت در برابر بارداری، اما آنها ممکن است به طور کامل در برابر تمام STI محافظت نمی کند. این به این دلیل است که این مواد متخلخل هستند و ممکن است برای انتقال عفونت حتی با استفاده کامل نیز امکان پذیر باشد.
اگر دچار آلرژی یا دلیل دیگری برای استفاده از گزینه های لاتکس یا پلاستیک نشده باشید، با پزشک خود صحبت کنید .
رابطه جنسی بدون روان کننده کافی می تواند دردناک باشد و حفاظت کاندوم را از بین می برد یا پاره شدن آن را افزایش می دهد.
هنگامی که به طور مرتب استفاده می شود، کاندوم یک نوع بسیار موثر از روش های جلوگیری از بارداری است ، اما هر کسی از آنها استفاده نمی کند.
بسیاری از افراد برای جلوگیری از بارداری مانند قرصروش های دیگری را انتخاب می کنند، اما از عفونت هایمنتقله از راه جنسی تند و زننده (STI) محافظت نمی کنند.
اکثر کاندوم ها روانکاری می شوند تا راحت تر از آنها استفاده شود، اما اغلب کافی نیست.
برای کاندوم سعی کنید از آنجا که اثربخشی کاندوم در ارتباط با مواد و کاربرد آن است، مارک های خاص لزوما ایمن تر از دیگران نیستند.

نحوه استفاده از کاندوم مناسب
اثربخشی کاندوم به شدت به استفاده مناسب بستگی دارد، بنابراین برای یادگیری تکنیک های مهم مهم است. صرف نظر از اینکه کدام نوع کاندوم را انتخاب می کنید، کاندوم ها دستگاه هایی هستند که فقط برای یکبار استفاده می شوند. هنگامی که استفاده از یکی از آنها به پایان رسید، آن را به سرعت در زباله پرتاب کنید. هر زمانی که مقاربت دارید، از یک جدید استفاده کنید.
حقیقت این است که اکثر مردان حتی مطمئن نیستند که انزال زودرس چیست. برای بسیاری از انزال زودرس، زمانی است که آنها اسپرم خود را حتی قبل از موفقیت در رابطه جنسی از شریک زندگی خود رها کردند. در حالی که زمان می تواند عامل اصلی انزال زودرس باشد، مسئله در واقع بیشتر در مورد کنترل است. بعضی از مردان ممکن است ۲۰ دقیقه بدون انزال در نظر بگیرند، اما اگر در آن دوره زمانی که شما می توانید آن را به دست آورید، شما حتی قادر به نگه داشتن آن کمی طولانی تر برای تطبیق با زن خود نیستید؟

چیزی که در مورد انزال زودرس اتفاق می افتد این است که اگرچه شایع ترین مشکل جنسی در مردان است، اما بسیاری از آنها حاضر به بحث در مورد آن نیستند. مردانی که از انزال زودرس رنج می برند، اغلب احساس خجالت می کنند. به اندازه کافی سخت است بدانید که شما نمی توانید آن را در رختخواب نگه دارید، با این حال، ممکن است شما بدانید که شما در این سوار تنها نیستید. حقیقت این است که اکثر مردان انزال زودرس را در یک نقطه از زندگی خود تجربه می کنند.

تکنیک جنسی
هر گاه احساس کنید که شما در معرض رسیدن به فرآیند انزال قرار دارید، سعی کنید به چیزی غیر از عمل کاری که انجام می دهید فکر کنید. به عنوان مثال، سعی کنید فکر کنید که چه چیزی برای شام داشتید یا چه چیزی در روز شنبه انجام می دهید. شما همچنین می توانید توجه خود را با نگاه کردن به هر شیء بی جان در اتاق و توجه به آن انجام دهید. این تکنیک به شما کمک می کند که انزال خود را خفه کنید، اما یک نواقص وجود دارد. در حالی که می تواند ارگاسم خود را کند کند، می تواند تاثیر شدیدی بر شدت آن داشته باشد.

کاندوم ضخیم
استفاده از یک لاستیک ضخیم قبل از رابطه جنسی به دو هدف اهدا می شود: آن را از بیماری های منتسب به بیماری جنسی محافظت می کند و ، استفاده از کاندوم ضخیم می تواند به شما کمک کند تا طولانی شود. باز هم، ناکامی در آن وجود دارد. همچنین ممکن است همسرتان احساس کاندوم را درونش دوست نداشته باش

چگونگی قرار دادن یک کاندوم مرد
این مراحل را برای قرار دادن یک کاندوم مردانه انجام دهید:
– بسته را با دقت باز کنید. از دندان هایتان استفاده نکنید زیرا ممکن است کاندوم را پاره کنید.
– کاندوم را با انگشتان خودبالا ببرید .
– کاندوم را در بالای آلت تناسلی راست قرار دهید و سپس به آرامی آن را با دست دیگر خود جدا کنید.
– برای افزودن یک روان کننده برای جلوگیری از اصطکاک زیاد، در نظر بگیرید.
– پس از مقاربت، پایه کاندوم را نگه دارید، برای جلوگیری از نشت و لغزش نگه دارید.

چگونگی قرار دادن یک کاندوم زنانه
این مراحل را برای قرار دادن یک کاندوم زنانه انجام دهید:
– بسته را با دقت باز کنید. از دندان های خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است کاندوم را پاره کنید.
– اولین حلقه کاندوم را فشار دهید و آن را به طور کامل به واژن وارد کنید تا یک تامپون را بچرخانید.
– حلقه دوم در خارج از واژن در حدود یک اینچ نگه دارید. این ولو را پوشش می دهد.
– پس از مقاربت، حلقه بیرونی را به آرامی بیرون بکشید.

اگر کاندوم پاره شود چه باید بکنید؟
اگر کاندوم پاره شود، مهم است که آرام باشیم. با همسرتان درباره گام های بالقوه بعدی خود صحبت کنید.
– شما هرگز نباید کاندوم را در کیف پول یا جیب خود ذخیره کنید
– گرما، رطوبت، اصطکاک و نور می تواند کیفیت کاندوم را تحت تاثیر قرار دهد
– با توجه به سرطان بالینی در FPA خیریه جنسی سلامت، ذخیره کاندوم شما در کیف پول یا جیب شما ایده آل نیست. “گرما، رطوبت، اصطکاک و نور می تواند کیفیت کاندوم را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را کمتر موثر کند”.
– کیف پول یا جیب ممکن است مفید باشد، اما این مکان ها ها می توانند برای کاندوم خیلی گرم باشند .ومیتواند باعث تضعیف لاتکس کاندوم شود.
– اصطکاک و یا گرما در کیف پول و جیب می تواند کاندوم را تضعیف کند و آنها را در معرض پاره شدن قرار دهد.
– علاوه بر این، جیب یا کیسه ها اغلب اشیای تیز مانند کلید های ذخیره شده در آنها دارند، که می تواند سوراخ های کوچک را در پوشش دهنده یا خود کاندوم ایجاد کند.
– “کاندوم باید در جایی نگهداری شود که توسط گرمای شدید، اشیای تیز، نور و یا مرطوب آسیب نبیند. در حالت ایده آل، یک میز کنار تخت، اما خوب است که کاندوم ها را در جایی که در کیسه های دستی ایمن نگهداری می شود مثل قلع شیرین یا کیسه ای ابریشمی – که در پایین آن قرار ندارد.

منبع خبر : mamateb

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.