استفاده ازروش استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان

روغن اکالیپتوس ؛ اجزای آن ، نکات و خطرات استفاده از آن برای نوزادان چیست؟

گفته می شود که روغنهای اساسی دارای فواید زیاد و چندین مزیت هستند و سالهاست که مورد استفاده بشر قرار میگیرند( توسط بشر استفاده می شوند).گفته می شود که روغن اوکالیپتوس ، یکی از این روغن های اساسی ، دارای اثر و عملکرد ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. این روغن برای این خواص درمانی استفاده می شود و هزاران سال است که به عنوان یک داروی محبوب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از این دارو به عنوان درمانی برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی ، برونشیت ، سرفه و ذات الریه در برخی از فرهنگ ها استفاده می شود. شاید دوست داشته باشید که از این روغن طبیعی برای کودک خود استفاده کنید. اما، ثانیه ای دست نگه دارید! طبق کتاب ایمنی روغن اساسی (نوشته شده) توسط رابرت تیسراند ، اکالیپتوس در لیست روغنهای اساسی است که نباید از ان برای کودکان زیر ۱۰ سال استفاده کرد. آیا شما را به فکر انداختیم؟ پس اگر این طور است این پست را بخوانید تا با همه چیز در مورد روغن اکالیپتوس برای نوزادان آشنا شوید.

مطالب پیشنهادی: تاثیر روغن زیتون در زیبایی جنین!/ خوراکیهای مفید برای خوش آب و رنگ شدن کودک

استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان

استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان

روغن اکالیپتوس و اجزای آن

روغن اکالیپتوس عصاره ای از برگ های درخت اکالیپتوس است.این روغن دارای بیش از ۱۰۰ ترکیب مختلف است.روغن اوکالیپتوس قطره ای منفرد ، که نفت خام است ، ممکن است در مقادیر مختلف ترکیبات بیشتری نسبت به روغن اکالیپتوس مقطر دوتایی که اصلاح شده است ، داشته باشد.به عنوان مثال ، روغن اکالیپتوس گلوبولوس تقریباً دارای ۶۰٪ سینئول و ۴۰٪ از ترکیبات دیگر است.پس از اصلاح ، روغن حاوی ۸۰٪ سینئول و ۲۰٪ از ترکیبات دیگر است.این روغن دارویی یک درمان خانگی رایج برای مقابله با اختلالات دستگاه تنفسی و برونش است.بخور های شفا بخش(التیام بخش) حاصل از برگ گیاهان بومی گیاه استرالیا سالهاست که برای تسکین و رهایی از مشکلات تنفسی استفاده می شود. روغن عمدتا به عنوان یک خنک کننده کار می کند.استفاده موضعی از روغن اوکالیپتوس ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و حتی ناحیه را نیز ضد عفونی کند.وجود خاصیت خلط آور آن باعث می شود که یک داروی طبیعی فوق العاده برای سرفه و گرفتگی قفسه سینه به حساب بیاید.

خطرات استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان

چرا نمی توانید از روغن اکالیپتوس برای نوزادان استفاده کنید؟(خطرات استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان)

بسیاری از فواید سلامتی آن ما را سرگردان می کند که چرا روغن اکالیپتوس برای نوزادان ایمن و بی خطر نیست. دلایل زیر را بخوانید تا شک خود را برطرف کنید. روغنهای اساسی مانند روغن اوکالیپتوس دارای ۱،۸-سینوئل بالا هستند ، که می تواند منجر به مشکلات مربوط به سیستم عصبی مرکزی و تنفس در کودکان خردسال شود.مقدار ۱،۸-سینئول در روغن اوکالیپتوس به نوع شیمیایی یا گونه اوکالیپتوس بستگی دارد. حتی اگر برخی از گونه های اکالیپتوس ۱،۸-سینئول زیادی نداشته باشند ، آنها ترکیبات دیگری دارند که می تواند برای استفاده آن برای کودکان نگران کننده باشد(مناسب نباشد). این روغنی کاملاً قوی است و با ایجاد احساس سوزش و تحریک امکان آسیب رساندن به پوست لطیف نوزادان و کودکان را دارد. بلع ممکن است منجر به اسهال ، درد شکم ، استفراغ شود و عوارض جانبی شدید روغن اکالیپتوس بر روی نوزادان شامل خس خس سینه و مشکلات تنفسی است.روغن اکالیپتوس که چه به صورت موضعی مصرف شود یا بلعیده شود ، ممکن است منجر به مشکلات جدی مانند تشنج و در موارد شدید تر باعث کما شود. برای کودکانی که ده سال یا بیشتر ندارند( کوچکتر هستند) ، نباید این روغن را در نزدیکی یا بر روی صورت ، به خصوص در اطراف دهان و بینی استفاده کرد و مالید. روغن اساسی اوکالیپتوس را باید کاملاً دور از دسترس کودکان زیر دو سال نگه داشت.

نکات استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان

نکاتی که باید در استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان بخاطر بسپارید

در صورتی که کودک یا نوزاد شما مشکلات تنفسی ای از خود نشان داد ، بلافاصله او را به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی برسانید. کودک کوچک شما نیاز به توجه سریع پزشک دارد ، نه درمان های خانگی. اطمینان حاصل کنید که کودک شما روغن را بلع نمی کند.اگر سابقه خانوادگی آسم در شما وجود دارد ، حتی بیشتر از قبل مراقب باشید. این روغن می تواند حمله آسم را در کودک شما ایجاد کند.همیشه خوب است که قبل از استفاده از هر روغنی روی نوزادان و کودکان، به یک مشاوره تخصصی مراجعه کنید. اگرچه روغن اوکالیپتوس دارویی است(جنبه دارویی دارد) و به اندازه داروهای تجویز شده یا بدون نسخه موثر است ، اما برای نوزادان قابل استفاده نیست. استفاده از روغن چه مستقیماً روی قفسه سینه یا استنشاق آن از طریق دستگاه بخور ، برای مقابله با گرفتگی، فقط برای بزرگسالان مفید است و نه نوزادان. ممکن است والدین تصور کنند که مقدار کم یا مقدار رقیق شده این روغن دارویی برای نوزادان مضر نیست ، اما آنها می توانند روغن کافی را بخورند یا استنشاق کنند (از طریق دستگاه بخور یا رطوبت ساز) تا واکنش ایجاد شود.

یاد آوری

فقط به این دلیل که چیزی “طبیعی” نامیده می شود ، به طور خودکار و طبیعتا برای فرزندان شما ایمن یا مفید نیست. امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا درک کافی در مورد استفاده از روغن اکالیپتوس برای نوزادان را داشته باشید.نظرات خود را در جعبه نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *