پاك كردن لكه چاي از روي فرش

از بین بردن لکه چای از روی فرش کرمی | پاک کردن انواع لکه از روی فرش

در صورتی که لکه ای در روی فرش ایجاد شود علاوه بر پاک کردن لکه از روی فرش، مایعاتی که به پشت فرش رسوخ کرده را باید تمیز نموده و در معرض هوا پشت فرش را قرار داده تا مانع از ایجاد کپک شود و از پوسیدگی فرش جلوگیری شود. در ادامه مطلب روش هایی را برای پاك كردن لكه چاي از روي فرش به شما آموزش می دهیم.

پاك كردن لكه چاي از روي فرش

چای و قهوه بلافاصله چای را با قاشق جمع کرده و با پارچه سفید و مرطوب و کف، لکه را چند بار خوب تمیز می کنیم. اگر سایه لکه باقی ماند با پارچه ای که با محلول آب و سرکه سفید مرطوب شده به همراه کف آنرا تمیز می کنیم.

لکه چای روی فرش کرمی

مایعاتی مانند چای، شربت و نوشابه در صورتی که بر روی فرش ریخته شود اگر قابل برداشتن با قاشق باشد و کاملا در بافت فرش نفوذ نکرده آنرا برمی داریم و سریعا این کار باید انجام شود که مایعات درون فرش رسوخ نکند و سپس با دقت در پاک شدگی کامل لکه ها باید با پارچه نخی سفید که دارای قدرت جذب می باشد بر روی محلی که لکه ایجاد شده کشیده شود و این عمل آنقدر تکرار شود تا لکه کاملا از سطح فرش برداشته شود. سفید بودن پارچه لکه بری باعث می شود تا جایی که لکه کاملا تمیز شود آثار لکه بر پارچه باقی نماند. در مراحل اول که پارچه سفید بر روی لکه کشیده می شود باید مرطوب و کمی آغشته به صابون مایع یا بمیزان اندک آغشته به مایع فرش شویی باشد میزان مصرف مایع به گونه ای باشد که کمی کف روی پارچه ایجاد شود و بعد از این مرحله خیس بودن پارچه با آب کفایت می کند.

پاک کردن لکه از روی فرش دست بافت

تمیز نمودن فرش دستباف این اهمیت را دارد که با دقت و حوصله انجام شود. نکته دیگر آن است که درآب و یا محلول صابون در لکه بری ابتدا بر روی پارچه نخی ریخته و سپس فرش تمیز گردد. از تماس مستقیم هر نوع محلول و مایعی با فرش جدا خود داری شود. برای اینکه سطحی که لکه ایجاد شده گسترده تر نگردد مسیری که پارچه بر روی لکه فرش کشیده می شود از اطراف به داخل باید باشد، هر ادازه سعی شود که پاک کردن لکه در یک نقطه صورت گیرد راحت تر بودن و نتیجه بخش بودن لکه بری مناسب تر انجام میشود.

لکه چای روی فرش کرمی

از بین بردن لکه چای روی فرش با سرکه سفید و جوش شیرین

مرحله اول) نصف پیمانه ( حدود ۱۲۰میلی لیتر) سرکه سفید را با نصف پیمانه آب ترکیب کنید.

مرحله دوم) به ازاری هر سه قاشق سرکه سفید، یک قاشق جوش شیرین را در یک کاسه جداگانه با هم ترکیب کنید، تا حالت خمیری به خود بگیرد.

مرحله سوم) خمیر به دست امده را با استفاده از قاشق بر روی لکه های چایی باقی مانده بر روی فرش بمالید.

مرحله چهارم) با استفاده از یک تکه اسفنج و یا پارچه سفیدرنگ بر روی جای لکه ضربه بزنید.( توج داشته باشید که مالش پارچه بر روی فرش فقط موجب نفوذ لکه به ریشه فرش میشود)

مرحله پنجم) با استفاده از پارچه ایی که قدرت جذب بالایی دارد.( حوله مانند باشد)، خمیر مالیده شده را از روی فرش پاک کنید.

مرحله ششم) به آرامی ترکیب آب و سرکه سفید را بر روی لکه چای روی فرش کرم رنگ بریزید.

مرحله هفتم) آن قسمت از فرش را که لکه شده است با آب سرد بشورید.( توجه داشته باشید که استفاده از آب گرم موجب تثبیت رنگ لکه چای میشود.)

مرحله هشتم) به فرش اجازه بدهید تا خشک شود.

پاك كردن لكه چاي از روي فرش با ماست

مرحله اول) با استفاده از قاشق مقداری ماست را بر روی لکه چای روی فرش بمالید.

مرحله دوم) اجازه بدهید که چند دقیقه ماست بر روی جای لکه باقی بماند

مرحله سوم) با استفاده از قاشق ماست مالیده بر روی فرش را جم کنید.

مرحله چهارم) با استفاده از پارچه نم دار جای لکه چای را پاک کنید

نکته: سرعت عمل در انجام این روش از بین بردن لکه چای از روی فرش کرم رنگ،تاثیر گذاری آن را بیشتر می کند. پس سریع این کار را انجام بدهید.

پاک کردن انواع لکه از روی فرش

انواع شربت و نوشابه بلافاصله آنرا با قاشق جمع کرده و با پارچه سفید و مرطوب و کف، لکه را چند بتر خوب تمیز می کنیم. این کار را چند بار انجام داده تا لکه خوب تمیز شود.هر بار قبل از کار مقداری آب روی محل لکه اسپری می کنیم تا قند آن خوب شسته شود. اگر سایه لکه باقی ماند با پارچه ای که با محلول آب و سرکه مرطوب شده به همراه کف آنرا تمیز می کنیم.
آدامس و شمع مقداری یخ درون کیسه فریزر ریخته و روی لکه قرار داده تا لکه سخت شود یا بحالت منجمد و یا سفت در آید سپس با دقت با استفاده از پشت چاقو لکه را برمیداریم.
قیر ابتدا لکه را با استفاده از یک کاردک یا پشت چاقو بردارید.یک کاغذ کاهی روی محل قرار داده و با استفاده از اتوی گرم(خیلی داغ نباشد) اثر لکه را از روی فرش بر روی کاغذ انتقال دهید.این کار را چند بار با کاغذ تمیز انجام دهید با لکه کامل برداشته شود. سلیه باقی مانده را با استفاده از پارچه مرطوب و کف تمیز کنید.اگر سایه خوب تمیز نشد آنرا با پارچه آغشته با به الکل تمیز نمایید.
خون لکه را با استفاده از دستمالی که با آب سرد و صابون مرطوب شده برطرف کنید.
دوده واکس اضافات را برداشته، لکه را با پارچه مرطوب و کف تمیز کرده اگر سایه ای باقی ماند با پارچه آغشته به الکل رفع می نماییم.
جوهر خودنویس مقداری ماست رقیق شده را روی لکه بریزید سپس با قاشق محلول ایجاد شده را بردارید. با استفاده از دستمالی که با آب و کف مرطوب شده باقی مانده را برطرف کنید.
جوهر خودکار با استفاده از یک اسفنج که با شیر مرطوب شده لکه را بردارید.سپس با استفاده از دستمالی که با آب و کف مرطوب شده باقی مانده مواد را بردارید.
آبرنگ با پارچه آغشته به محلول آب و سرکه سفید همراه با کف تمیز شود.
کاکائو و شکلات اضافات را با قاشق برداشته، با پارچه آغشته به آب و سرکه سفید همراه با کف تمیز شود.
خط ماژیک با پارچه مرطوب شده با الکل تمیز می شود.
لکه های روغن و چربی اضافات را با قاشق برداشته،با پارچه آغشته به محلولآب و سرکه سفید همراه با کف تمیز می شود.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. لکه چای روی فرش کرم

  2. والله ما این کارو کردیم ج ندادش ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.