احتمال دخترزایی در زنان استرسی بیشتر است!

مطالعات دانشمندان ثابت کرده است زنانی که فشار خون بالاتر و سایر علائم استرس جسمی را داشتند احتمال تولد دختر به پسر در آنها ۹ به ۴ بود؛ در حالیکه در مادرانی که از نظر روانی تحت استرس بودند، به ازای هر ۳ دختر ۲ پسر داشتند…

بر اساس مطالعات صورت گرفته مادرانی که طی بارداری دچار استرس جسمی یا روحی می‌شوند، احتمال داشتن نوزاد پسر در آن‌ها کمتر بوده و همچنین ممکن است خطر بیشتری برای تولد نوزاد زودرس داشته باشند.

کاترین مونک، مدیر بهداشت روان زنان در کلمبیا گفت: "رحم اولین خانه نفوذپذیر است. اگرچه جنیست فرزند طبق قاعده‌ای صورت می‌گیرد، اما بارداری پسران به مراتب آسیب پذیرتر است. ما میدانیم که مردان در رحم آسیب پذیرترند و احتمالا استرس در این زنان ماهیت دیرینه دارد."

به طور طبیعی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر به طور میانگین ۱۰۵ پسر به دنیا می‌آید. از این گذشته مردان به احتمال زیاد در اثر تصادفات یا جنگ جان خود را از دست بدهند.

در این مطالعه، زنانی که فشار خون بالاتر و سایر علائم استرس جسمی را داشتند احتمال تولد دختر به پسر در آنها ۹ به ۴ بود؛ در حالیکه در مادرانی که از نظر روانی تحت استرس بودند، به ازای هر ۳ دختر ۲ پسر داشتند. همه زنان بارداری سالم داشتند.

زنان بارداری که تحت فشار جسمی قرار داشتند نسبت به مادران فاقد فشار احتمال زایمان زودرس داشتند. همچنین مادرانی که دارای فشار روحی و روانی هستند بیشتر از مادرانی که استرس جسمی دارند، دچار زایمان‌های پیچیده‌تر و طولاتی تری می‌شوند.

منبع خبر : yjc

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *