احتمال بارداری دختر باکره بدون دخول وجود داره؟!

احتمال بارداری دختر باکره بدون دخول در صورتی وجود دارد که اسپرم از سوراخ پرده بکارت عبور کند و خود را از طریق واژن به لوله های رحم برساند اما در مجموع این احتمال کم است…

در دوران عقد هستم و با همسرم رابطه بدون دخول داشتم و ایشان روی واژنم ارضا شدند البته باکره هستم و تا زمان عروسی می خوام باکرگی ام حفظ بشه.. نیازی به مصرف قرص اورژانسی هست با توجه به اینکه پرده بکارت دارم؟ ممکنه حامله بشم؟

پرده بکارت دختران سوراخی برای خروج خون قاعدگی دارد که ممکن است اسپرم نیز از طریق آن وارد رحم بشود و در صورت وجود تخمک لقاح و بارداری صورت بگیرد.

در صورتی که در نزدیکی واژن انزال صورت گرفته بهتر است از روشهای پیشگیری از بارداری اورژانسی مثل قرص لونورژسترول حداکثر تا ۷۲ ساعت استفاده نمایید.

اگر دو روز قبل از روز تخمک گذاری یا دقیقا همان روز تخمک گذاری (زمانیکه یک تخمک از یک تخمدان آزاد می شود) نزدیکی انجام شود، احتمال بارداری به بیشترین مقدار خود می رسد.

روز تخمک گذاری معمولا دو هفته قبل از شروع پریودی سیکل آینده است، البته این زمان متغیر است، پس برای باردار شدن می بایست از روش های مختلفی برای تشخیص و پیشبینی روز تخمک گذاری استفاده کنید.

اساساً براي حاملگي و باردار شدن زن حتماً لازم نيست عمل دخول به صورت كامل صورت گيرد و آلت تناسلي مرد داخل مهبل و واژن زن قرار گيرد. بلكه مهم، رسيدن اسپرم مرد به تخمك زن جهت انعقاد نطفه مي باشد، به هر صورتي كه ممكن باشد.

البته بايد توجه داشت كه اسپرم مرد در داخل مايع مني در حال جنب و جوشش و حركت است و وقتي در داخل مهبل و يا دهانه آن زن ريخته مي شود، خود رحم نيز حالت مكش و جذب كنندگي دارد و اسپرم را به طرف رحم مي كشد تا آن را به تخمك رسانده و انعقاد نطفه صورت گيرد. طبيعي است وقتي در روابط جنسي، دخول كامل و عميق صورت مي گيرد و آلت تناسلي مرد در مهبل قرا مي گيرد و به دهانه رحم نزديكتر مي شود، فاصله بين تخمك زن و اسپرم مرد كمتر شده و احتمال بارداري و حامگي زن بيشتر است به همين خاطر، به کسانی كه قصد فرزندآوري دارند توصيه مي شود در روابط زناشويي خود سعي كنند كه اولاً روابط جنسي خود را در زمان تخمك گذاري زن انجام دهند تا احتمال حاملگي از شانس بالاتري برخوردار باشد و ثانياً در روابط جنسي، دخول عميقي داشته باشند تا از سرازير شدن مايع مني به بيرون مهبل جلوگيري كنند و هم در رساندن اسپرم به تخمك كمك كرده باشند.

از طرف ديگر، به زن و شوهراني كه قصد فرزندآوري ندارند توصيه مي شود در روابط زناشويي سعي كنند از روش هاي مختلف جلوگيري و وسايل متعدد و متنوعي كه براي اين منظور وجود دارد استفاده كنند تا دچار حاملگي ناخواسته نگردند. البته براي اطمينان از كارآمدي وسايل جلوگيري و كاهش عوارض جانبي آن مي توانند با صلاحديد پزشك متخصص زنان از وسايل جلوگيري متناسب خودشان استفاده كنند تا دچار عوارض جانبي مصرف برخي داروها و يا استفاده از وسايل جلوگيري نامناسب نگردند.

اين را هم بدانيد كه بنابر تحقيقات انجام شده، در مايع قبل از انزال مني (پیشاب)، هم مقداري اسپرم وجود دارد به همين خاطر احتمال بارداري در صورت تحقق شرايط آن وجود دارد.

نتايح آزمايش هاي متعدد اين نكته را به اثبات رسانيده است كه معمولاً انعقاد نطفه در حد فاصل بين دو قاعدگي يعني در زمان ميانگين بين اتمام قاعدگي اول و آغاز قاعدگي بعدي ممكن است رخ دهد. در غير از آن، احتمال باروري بسيار بعيد است. آنچه كه در ۹۰% موارد مي توان به آن اعتماد كرد اين است كه تنها ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل و بعد از تخمك گذاري احتمال حاملگي بسيار زياد است و در بقيه ايام اين احتمال بسيار كم مي شود.

معمولاً زمان تخمك گذاري نيز در خانم هايي كه قاعدگي منظم دارند يعني از شروع پريود آنها تا شروع پريود بعدي ۲۸ روز طول مي كشد، روز چهاردهم پريود است بنابراين، بلافاصله پس از پاك شدن از عادت ماهانه تا دو روز و از روز هفدهم به بعد احتمال حاملگي بسيار كم است. البته باز تأكيد مي كنيم كه اين مسئله تنها اختصاص به زناني دارد كه داراي قاعدگي و تخمك گذاري منظم هستند، در بقيه افراد بايد احتياط كرد و از وسايل جلوگيري استفاده نمود.

ضمن اين كه باز در زناني كه داراي قاعدگي منظم هستند چند درصدي احتمال حاملگي ناخواسته وجود دارد از اين روي، به همسراني كه فعلاً قصد فرزندآوري ندارند توصيه مي شود در هر صورت، براي اطمينان بيشتر از وسايل جلوگيري استفاده كنند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *