آیا پیشاب باعث حاملگی میشود؟/ قرص اورژانسی بخورم یا نه؟!

سلام من شب قبل با همسرم رابطه داشتم دخول انجام شد ولی همسرم نزدیک ارضا شدن التشو بیرون کشید و اب منی رو روی کمرم ریخت ولی خودش میگه فکرمیکنه ک قبل ازاینکه بخاد ارضابشه یه مایه مثل اب شهوت ازش خارج شده ایا احتمال جاملگی وجود داره؟؟؟

با اینکه اب منی ریخته نشده داخل و قبل از این رابطه هم همسرم ارضا نشده بوده ایا من باید قرص اورژانشی بخورم ؟؟؟؟ توروخدا جواب بدین

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام با توجه به اینکه مایع منی داخل واژن ریخته نشده است اگر زمان تخمک گذاری شما نبوده نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست اما اگر نزدیک به زمان تخمک گذاری بوده است بهتر است قرص اورژانسی مصرف کنید چون پیشاب هم ممکن است حاوی اسپرم باشد که باعث بارداری می شود اما احتمال آن ضعیف است.

احتمال بارداری با پیشاب چقدر است؟
پیشاب در مردان هنگام رابطه جنسی ترشح می شود که مایعی لیز کننده است و حجم ترشح پیشاب در افراد فرق می کند.

برای جلوگیری از از بین رفتن اسپرم‌ها در داخل منی توسط ادرار، در سراسر آلت تناسلی غددی وجود دارند که هنگام تحریک جنسی ماده بی رنگ قلیایی تولید می‌کنند. این مایع قبل از انزال همان پیشاب است که برخی از متخصصین ترشح آن را برای لیز کردن واژن در زنان نیز می‌دانند. مایع پیشاب در اصل وظیفه پاکسازی آلت تناسلی از ادرار (کم کردن خاصیت اسیدی ادرار) را داشته تا اسپرم درون مایع منی زنده و احتمال بارداری افزایش یابد

در حالت کلی اگر پیشاب بعد از انزال اولیه وارد دهانه واژن شده و زن در دوره تخمک گذاری باشد احتمال بارداری با پیشاب نیز وجود خواهد داشت. زوجین می‌توانند با پیشگیری،‌ احتمال بارداری از این طریق را تقریباً به صفر برسانند.

برای احتمال بارداری با پیشاب می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:
در تحریک جنسی اولیه یا اولین انزال، مایع پیشاب قبل از مایع منی خارج شده و تمامی مجاری ادرار را پاک سازی و آماده خروج منی خواهد کرد. پس از خروج منی، احتمال اینکه درون آلت تناسلی مردانه مقادیری اسپرم وجود داشته باشد اقزایش می‌یابد. اگر فرد پس از خروج مایع منی مجدداً به تحریک جنسی خود بپردازد این احتمال وجود دارد که در مایع پیشاب ثانویه مقداری از اسپرم منی در انزال قبلی موجود باشد و بنابراین احتمال بارداری را افزایش می‌دهد.

اما گاهی اوقات ممکن است قبل از انزال حقیقی، مایع منی از آلت تناسلی خارج شده و با این مایع مخلوط شود. پس می‌توان گفت در موارد نادر مایع قبل از انزال حاوی اسپرم است ولی برای بررسی هر چه بهتر و دقیق‌تر نیازمند ابزاری به مانند میکروسکوپ برای تأیید وجود اسپرم در پیشاب است.

پس اگر انزال به هر طریقی (مانند خود ارضایی یا تحریک توسط شریک جنسی) صورت گرفته باشد و فرد پس از آن ادرار نکرده باشد در تحریک دوم احتمال این که مایع پیشاب حاوی اسپرم باشد وجود دارد. احتمال بارداری زمانی که پیشاب با دهانه واژن تماس داشته و به درون آن راه یابد افزایش می‌یابد.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. سلام احتمالش چقدره با خالی شدن پیشاب اولیه روی واژن و خیس شدن آن، بارداری اتفاق بیوفته؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

  2. سلام. میخواستم بدونم احتمال بارداری با پیشاب اولیه و بدون دخول چقدر است،؟ در صورتیکه روی واژن کاملا خیس بشه.

  3. سلام.من رابطه بدون دخول داشتم.ولی روی قسمت واژن با پیشاب خیس شده بود. احتمال بارداری وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *