آیا دوش واژینال باعث حاملگی خارج رحم می شود؟/ قیمت دوش واژینال

روش های مختلفی برای شستن واژن وجود دارد که امروزه بسیاری از بانوان از دوش واژینال استفاده می کنند محلول این دوش را بانوان با استفاده از آب و سرکه انجام می دهند ، دوش های واژینال در داروخانه به فروش می رسند ، دوش ها معمولا از جنس یک کیسه پلاستیکی یا بطری پلاستیکی هستند که حاوی مواد معطر و مواد ضدعفونی کننده هستند و قیمتی حدود ۸ هزار تومن (سال ۹۶) دارند.
محلول تهیه شده را با استفاده از لوله دوش می توان به سمت واژن وارد کرد .

دوش واژینال چیست؟
مزایا دوش واژن :

بانوانی که از این دوش ها استفاده می کنند ، در پایان کار احساس می کنند که تمیزی بسیاری در بخش واژن ایجاد شده است ، از نظر علمی به اثبات رسیده است که استفاده از دوش های واژن نیز معایب کمی نیز دارند ، اما فواید قابل توجهی نیز دارند ، به عنوان مثال اگر بانوان باردار از ۶ ماه قبل به استفاده دوش واژن بپردازند خطر زایمان زود رس کاهش پیدا می کند .
البته باید به این نکته نیز توجه کنید که در دوران بارداری استفاده از این دوش ها خطر زایمان زودرس را افزایش می دهند .
معایب دوش واژن :
دوش واژینال معایبی نیز دارند که در ذیل به بیان آنها می پردازیم :
مشکلات بارداری :
استفاده بیش از حد دوش واژینال سبب بارداری سخت تر می شود و به میزان ۷۶ درصد خطر بارداری خارج از رحم را افزایش می دهد ، در بارداری خارج از رحم ، پزشکان مجبورند که در خارج از رحم جنین را رشد دهند .
سرطان دهانه رحم :
اشخاصی که از دوش واژن بیش از حد استفاده می کنند خطر مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم در آنها افزایش می یابد .

نکته: مجرای داخلی زنان دارای فلور نرمال و باکتری و PH خاص طبیعی خودش است که نباید از اندازه و نسبت طبیعی خود خارج شود. شستن مجرای تناسلی با مواد شیمیایی می تواند این فلور نرمال را از حالت نرمال خارج کرده و PH واژن را به هم زند و به تبع آن امکان عفونت های راجعه و مقاوم و زخم های تناسلی افزایش می یابد. بنابراین خانم ها اصلاً لازم نیست داخل مجرای تناسلی خود را به هیچ وجه شستشو نمایند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *