آیا در زمان حاملگی پریود اتفاق می افتد؟!

تست بیبی چک مثبته. اما دارم پریود میشم چند روزه دل درد و لکه بینی قهوه ای رنگ دارم. آیا در زمان حاملگی پریود اتفاق می افتد؟ بالاخره حامله هستم یا بیبی چک کاذب بوده؟؟

این لکه بینی ممکن است مربوط به لانه گزینی جنین باشد که تقریباً نزدیک به موعد پریود است و خونریزی قاعدگی محسوب نمی شود. به احتمال زیاد شما بعد از لکه بینی، خونریزی شدید پریودی نخواهید داشت چون بیبی چکتان مثبت است.

لکه بینی در روزهای اول حاملگی ممکن است بروز کند، این خونریزی خفیف که به دلیل لانه گزینی در رحم اتفاق می افتد، گاهی برای مادر باردار قابلیت تمایز با دیگر دلایل خونریزی را ندارد.

بنابراین این امکان وجود دارد که فردی در زمان مورد نظر قاعدگی خود در دوران بارداری در مراحل اولیه بارداری دچار خونریزی شود. 

بر طبق گزارشات ۲۰ درصد از زنان در سه ماهه اول بارداری دچار خونریزی می شوند. اما بیش ترین زنان در دوران بارداری خونریزی را تجربه نخواهند کرد در صورتی که از بارداری خود مطمین هستیم و دچار خونریزی شده اید به شما توصیه می شود جهت بررسی های بیشتر و انجام معاینات به پزشک یا مامای خود مراجعه کنید.

دلایل لکه بینی در بارداری در اوایل بارداری

تحریک دهانه رحم (سرویس) بعد از رابطه جنسی، معاینه واژن یا سونوگرافی ترانس واژینال – سرویکس در دوران بارداری بسیار حساس می‌شود و گاهی اوقات با کوچکترین تماسی خونریزی می‌کند. این خونریزی خطرناک نیست، و تنها موجب ترس و وحشت زنان باردار می‌شود. دلیلی ندارد که در دوران بارداری از رابطه جنسی (یا معاینه یا سونوگرافی واژینال) دوری کنید.

خونریزی لانه گزینی – هنگامی که جفت در دیواره رحم لانه گزینی می‌کند، ممکن است لکه بینی رخ دهد. خونریزی لکه بینی بسیار سبک و اندک است و به ندرت اتفاق می‌افتد.

اکتوپی گردن رحم – اکتوپی گردن رحم شرایطی است در آن سلول‌هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم وجود دارند به گردن رحم (سرویکس) حمله می‌کنند. از آنجایی که این سلول‌ها نسبت به سلول‌های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند، ظریف‌تر هستند، تمایل به خونریزی دارند و با تحریک اندکی موجب لکه بینی می‌شوند. این شرایط در زنانی که پیش از این زایمان طبیعی داشته‌اند (به دلیل کشش رحم) و کسانی که قرص‌های ضد بارداری را برای یک دوره طولانی استفاده کرده‌اند، رایج‌تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) – سرویکیت به التهاب دهانه رحم اشاره دارد که به دلیل عفونت ایجاد شده است. این عفونت‌ها می‌توانند ناشی از عفونت‌های منتقل شده از راه جنسی مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، تبخال تناسلی یا عفونت‌های غیر جنسی از قبیل: واژینوز باکتریایی باشند. سرویکیت ممکن است به علت تحریک شدن از دیافراگم یا آلرژی به لاتکس کاندوم باشد.

سقط جنین – تقریبا نیمی از لکه بینی در اوایل بارداری ناشی از سقط جنین است.

حاملگی خارج از رحم – اگر بارداری در لوله‌های فالوپ اتفاق بیافتد، منجر به لکه بینی می‌شود. حاملگی خارج از رحم یک شرایط اورژانس پزشکی است.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. از هفته اول تا چهارم همه تغییرات در سطح سلولی اتفاق می افتد.
    تخمک بارور شده بلاستوسیت ها را بوجود می آورد ( یک گروه سلول پر شده از مایع ) که در آینده قرار است به اندام های بدن کودک تبدیل شوند.
    در حدود روز ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از لقاح، تخمک بارور شده در دیواره رحم جایگزین می شود که می تواند باعث خونریزی لنفاوی شود که ممکن است آن را با یک پریود سبک اشتباه بگیرید.
    نشانه های خونریزی لانه گزینی تخمک عبارتند از:
    هر بار رنگ خونریزی متفاوت است، صورتی، قرمز یا قهوه ای.
    خونریزی حتی با وجود تمیز کردن باز هم وجود دارد.
    درد ممکن است خفیف تا شدید باشد. بر اساس مطالعات ۲۸ درصد زنان با درد ناشی از خونریزی موضعی روبرو هستند.
    خونریزی لانه گزینی کمتر از ۳ روز طول می کشد و نیازی به نگرانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *