آیا خودارضایی باعث ابتلا به واریکوسل می شود؟!

آیا خودارضایی باعث ابتلا به واریکوسل می شود؟ در ضمن زودانزالی هم دارم….

پاسخ مشاور:

بین خود ارضایی و واریکوسل ارتباطی وجود ندارد.

اما خودارضایی عوارض بسیار دیگری دارد.

در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری از دیگر عوارض خودارضایی است.

  

یکی از علل شایع ناباروری در مردان واریکوسل است. واریکوسل نام اختلالی است که بر اثر اتساع و پیچ خوردگی وریدهایی بیضه ایجاد می‌شود. این اختلال باعث ایجاد آسیب‌های جدی در بیضه می‌شود، به نحوی که دیگر قادر به تولید منی سالم نخواهد بود. گرچه ایجاد آسیب در بیضه مبتلایان امری بدیهی است، اما چگونگی آغاز و پیشرفت این آسیب همچنان ناشناخته است.

بهترین جراحی برای درمان واریکوسل، واریکوسلکتومی است؛ جراحی ظریف و کوچکی که طی آن عروق درگیر در بیماری مسدود می‌شوند. این جراحی کمترین ریسک و کمترین احتمال عود مجدد را دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بیمارانی که با این روش درمان شده‌اند، خصوصیات اسپرم و مایع منی بهبود موثری داشته‌است و بخش قابل توجهی از درمان شدگان امکان باروری طبیعی را یافته‌اند. گرچه واریکوسلکتومی بهترین راه درمان واریکوسل به نظر می‌رسد، با توجه به شدت بیماری و وضعیت بیمار، درمان‌های کمک باروری و مصرف دارو‌ها همچنان از درمان‌های کاربردی در این بیماران محسوب می‌شوند. 

عمل جراحی فقط در ۵۰-۶۰% موارد باعث بهبودی کیفیت اسپرم می شود. که بارزترین تغییرات پس از عمل در حرکت اسپرم ایجاد می شود که باعث تقویت حرکت اسپرم می گردد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *