آیا آزمایش خانگی بارداری با "جوش شیرین" دقیق و قابل اطمینان است؟ + آموزش انجام این تست

آیا آزمایش خانگی بارداری با “جوش شیرین” دقیق و قابل اطمینان است؟ + آموزش انجام این تست

فکر می کنید که می توانید باردار باشید، اما در مراجعه به کلینیک پزشک یا خرید یک کیت بارداری از داروخانه مردد هستید؟ نگران نباشید، زیرا یک روش جایگزین خانگی برای آن وجود دارد که می توانید متوجه شوید باردار هستید یا خیر. یکی از تست های بارداری خانگی که خودتان می توانید در خانه آن را انجام دهید، آزمایش بارداری ساده با جوش شیرین است. این آزمایش یک روش آسان و بی دردسر برای تعیین اینکه شما باردار هستید یا خیر می باشد. به خواندن مطلب ادامه دهید تا از نحوه آزمایش بارداری با جوش شیرین و میزان دقیق بودن آن مطلع شوید.

آزمایش بارداری با جوش شیرین

جوش شیرین به طور سنتی برای تعیین بارداری مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان برای آزمایش بارداری خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمایش یک روش خانگی ساده و کم هزینه و بی دردسر برای تشخیص هورمون HCG (هورمون بارداری) در ادرار است. با خواندن این مطلب متوجه شوید که چطور این ماده ساده ای که هر روز مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به شما بگوید که باردار هستید یا خیر.

آزمایش بارداری با جوش شیرین

نحوه عملکرد جوش شیرین در آزمایش بارداری

هورمون گنادوتروپین جفتی انسان یا HCG در اوایل بارداری در ادرار وجود دارد. از جوش شیرین برای بررسی وجود این هورمون در ادرار استفاده می شود. واکنش جوش شیرین با ادرار به شما می گوید که HCG در آن وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشته باشد یعنی شما باردار هستید. به خواندن مطلب ادامه دهید تا اطلاعات بیشتر درباره این روش آزمایش بارداری پیدا کنید.

چگونه آزمایش بارداری با جوش شیرین را انجام دهید؟

برای انجام این تست بارداری خانگی، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • جوش شیرین
  • دو فنجان خشک و تمیز، آنها را به عنوان فنجان “الف” و  “ب” مشخص کنید.
  • نمونه ادرار تازه

برای تست بارداری این مراحل را دنبال کنید:

  1. ادرار را در فنجان “الف” بریزید. می توانید مستقیما در داخل آن ادرار کنید
  2. فنجان “ب” را بردارید و یک قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید
  3. حالا مخلوط فنجان “ب” را به فنجان “الف” اضافه کنید
  4. چند دقیقه صبر کنید تا متوجه واکنش شوید

نکته: هورمون HCG زمانی که ادرار تازه است به راحتی تشخیص داده می شود. یعنی اینکه از ادراری استفاده کنید که چندین ساعت در مثانه بوده است. ترجیحاً از ادرار اول صبح خود استفاده کنید.

چگونه آزمایش بارداری با جوش شیرین را انجام دهید؟

تفسیر نتیجه آزمایش بارداری خانگی با جوش شیرین

  • اگر در فنجان واکنش کف کردن یا حباب زدن را مشاهده می کنید، به این معنی است که نتیجه آزمایش مثبت است؛ یعنی شما باردار هستید.
  • اگر در فنجان هیچ واکنشی دیده نشود، نتیجه منفی است؛ یعنی این که شما باردار نیستید.

گاهی اوقات انجام آزمایش در زمان اشتباهی می تواند نتیجه منفی به همراه داشته باشد، در صورتی که واقعا نتیجه آزمایش مثبت است. از این رو، دانستن اینکه چه زمان باید آزمایش را انجام دهیم تا نتایج درستی را بدست بیاورید، نکته ضروری است.

چه زمانی باید آزمایش بارداری با جوش شیرین را انجام بدهید؟

بدن شما هورمون HCG را فقط بعد از لقاح تولید می کند، که یک هفته بعد از تخمک گذاری اتفاق می افتد. بنابراین بهترین زمان برای انجام تست بارداری با جوش شیرین، یک یا چند هفته بعد از عقب افتادگی قاعدگی شما است. انجام آزمایش زود هنگام ممکن است نتیجه آزمایش منفی به شما بدهد. در این حالت، می توانید دوباره تست را در زمان مناسب انجام دهید.

آیا آزمایش بارداری با جوش شیرین دقیق است؟

آیا آزمایش بارداری با جوش شیرین دقیق است؟

هیچ شواهدی برای اثبات دقیق بودن آزمایش بارداری با جوش شیرین وجود ندارد. بعضی از خانوم ها نتایج درستی از این آزمایش می گیرند، در حالی که برای افراد دیگر این طور نیست. گاهی اوقات، ممکن است بار اول بعد از انجام آزمایش نتیجه منفی بگیرید و به دنبال آن برای بار دوم نتیجه مثبت بگیرید. بنابراین می توان اینطور گفت که آزمایش بارداری با جوش شیرین دارای دقت ۵۰٪ است. با این وجود، این آزمایش توسط بسیاری از خانوم ها در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است، زیرا این آزمایش یک روش مقرون به صرفه و بی ضرر برای تعیین بارداری است. اما برای گرفتن نتایج دقیق ۱۰۰ درصد، ممکن است بخواهید از یک کیت بارداری که از فروشگاه خریداری شده استفاده کرده یا در کلینیک پزشک معاینه شوید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *