آدرس پارک طبیعی هفت حوض در شهر مشهد؟!

پارک طبیعی هفت حوض در شهر مشهد

هنگامی که به شهر توریستی مشهد مسافرت می کنید، می توانید با یک تیر چند نشان بزنید، چون این شهر دارای جاذبه های زیارتی و سیاحتی بسیاری در کنار یکدیگر است، بنابراین گردشگران می توانند به غیراز انجام فرایض زیارتی خود به گشت و گذار در جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر نیز بپردازند.

منطقه هفت حوض جزو یکی از همین جاذبه های توریستی شهر مشهد محسوب می شود، که گردشگران بسیاری را سالانه به سوی خود جذب می کند. در این منطقه آرامش فوق العاده ای را می توانید در کنار حوضچه های پر از آب در هفت حوض بدست بیاورید.

پارک طبیعی هفت حوض تور مشهد ارزان در فاصله هفت کیلومتری قسمت جنوب شرقی مشهد، در میان کوه های خلج قرار گرفته است. وسعت منطقه هفت حوض مشهد چیزی در حدود ۵۷۰ هکتار است. فضایی کاملا بکر و دست نخورده که دارای آرامش غیر قابل وصفی است.

این منطقه در فصل بهار با شکوفه کردن گل های زیبای شقایق جذابیت منطقه هفت حوض را صد چندان می کند. صدای پیش زمینه ای که به صورت خودکار در این پارک طبیعی به گوش انسان می رسد، صدای جاری شدن آب در حوضچه ها است. این منطقه هنوز جزو مناطقی است که چندان بین عموم مردم شناخته شده نیست به همین جهت،دست نخورده بودن خود را هنوز هم حفظ کرده است. با این حال بعضی از گردشگرانی که به مشهد می آیند به قصد زیارت به سوی منطقه هفت حوض نیز رفته تا قسمتی از طبیعت زیبایی که در این شهر وجود دارد را از نزدیک به تماشا بنشینند. در این مطلب به شرح مختصری در مورد این مکان خواهیم پرداخت و از شما نیز دعوت خواهیم کرد که به شهر مشهد سفر کرده و از این جاذبه بسیار جذاب بازدید کنید.

علت به وجود آمدن هفت حوض چیست؟
به گزارش سفر باتو ، شاید در حدود هزاران سال باشد که آب در حوضچه های این منطقه جریان پیدا کرده است، همین امر خود می تواند هر گردشگر و توریستی را برای بازدید از این منطقه، بسیار هیجان زده و مشتاق کند. به علت جریان داشتن آب در طول سالیان دراز و ریزش آن از حوضچه ای به حوضچه دیگر و همینطور جنس سنگ های آن، کم کم و به مرور زمان حوضچه های طبیعی بسیار زیبایی در دل سنگ ها پدیدار شده است. آب از حوضچه ای به حوضچه دیگر می ریزد، بعضی از حوضچه هایی که در این منطقه بکر و دست نخورده در امتداد یکدیگر و در مسیری ۱۶۹۰ متری قرار گرفته اند به اندازه ی یک استخر کوچک هستند.

به این پدیده ی طبیعی حوض ها یا دولین های متعدد گفته می شود، که در اثر فرسایش شیمیایی، به وسیله باران های اسیدی در بستر یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بینالود پدید آمده است. زمین های این منطقه به دلیل اینکه از جنس آهک و نرم بوده اند دچار فرسایش شدید شده و سبب به وجود آمدن یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری و توریستی در این مکان شده اند.

تک حوض هاب بزرگ
پس از عبور کردن از پارک طبیعی هفت حوض که در امتداد یکدیگر قرار گرفته اند، به تک حوض های بزرگ خواهیم رسید. بکر و دست نخورده بودن این مکان، شلوغ و پرتردد نبودن و همینطورسکوت عجیب و سنگینی که در این منطقه حکم فرما است، آرامش بسیارعمیقی به شما هدیه خواهد کرد؛ تنها چیزی که گوش ها را نوازش خواهد کرد صدای جریان آب است.

کوه های خلج در شهر مشهد
کوه های خلج در امتداد جاده خلج از قسمت جنوب شرقی این شهر شروع خواهند شد. کوه های خلج نیز از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی به شمار می روند که در این شهر قرار گرفته اند. شما به غیر از بازدید پارک طبیعی هفت حوض مشهد می توانید به کوه نوردی در کوه های خلج هم پرداخته و از این ورزش مفرح لذت ببرید که مطمئنا تجربه بسیارجالبی برای شما خواهد بود.

راه دسترسی به پارک طبیعی هفت حوض مشهد چگونه است؟
جهت رسیدن به این پدیده زیبا و دیدنی در شهر مشهد، باید به سمت کوه های خلج حرکت کنید. پس از آن وارد شهرک سیدی و جاده خلج خواهید شد. بعد از گذر کردن در حدود ۳ کیلومتر از این جاده، به یک دو راهی می رسید که در این حالت باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را امتداد داده تا به ورودی بوستان برسید و سپس در این میدان اتومبیل خود را پارک کنید ، در حدود ۲ کیلومتر از راه را پیاده روی کنید تا اینکه به هفت حوض برسید . تا جایی که ممکن است، سعی کنید که به دلیل کوهستانی بودن منطقه هفت حوض، در میان طلوع و غروب خورشید سفر خود را برنامه ریزی کنید و برای اطمینان بیشتر، بهتر است وسایل و لوازم مناسب مانند کفش، لباس و … را به همراه خود ببرید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *