آیا آب پیاز برای از بین بردن شپش سر خوب است؟

آیا آب پیاز برای از بین بردن شپش سر خوب است؟ روش قطعی درمان شپش

آب پیاز ضد شپش است! آب پیاز یکی از موثر ترین روش های درمان گیاهی شپش سر است.

روش درمان شپش سر با آب پیاز

به این صورت که باید مقداری آب پیاز تهیه کنید و سپس به تمام موهای سر و کف سر بمالید و بگذارید تا کمی روی سر باقی بماند و بعد به طور کامل موهایتان را آب بکشید. برای خلاص شدن سریع بهتر است این روش را چندین مرتبه تکرار کنید.

آب پیاز برای درمان شپش

ابتدا پوست سر را با آب پیاز کاملا ماساژ داده  و بعد سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و صبر کنید حداقل دو ساعت روی سرتان بماند. بعد از مدت گذشت زمان مناسب موهایتان را با شامپو و آب ولرم خوب آبکشی کنید و بعد موهایتان را حتما خشک کنید. در آخر برای جدا کردن شپش ها از موی سرتان از یک شانه ی ضدشپش استفاده کنید.

دقت کنید نکنید که این درمان را حتما سه روز پشت هم تکرار کنید و بعد برای ریشه کن کردن شپش سر به طور کامل، این کار را را هفته ای یک بار برای مدت دو ماه تکرار کنید.

سرکه و نمک

این ترکیب یکی از راه های از بین بردن شپش سر است که به سادگی قابل انجام است. برای این کار بهتر است این دو مخلوط را باهم دیگر خوب ترکیب کنید سپس درون یک بطری بریزید و سپس به تمام قسمت های مو اسپری کنید بعد از اینکه به طور کامل اسپری کردید با یک کلاه یا یک کیسه پلاستیکی سر خود را بپوشانید و بگذارید به مدت ۲ ساعت بر روی سر شما باقی بماند و بعد از آن موهایتان را بشویید. برای نتیجه بخشی بهتر این کار را چندین مرتبه در روز انجام دهید.

الکل طبی

استفاده از الکل طبی برای نابود کردن شپش های سر می تواند موثر باشد. چرا که الکل یکی از دشمن های شپش می باشد. برای این کار باید در داخل حمام مقداری از الکل خالص را روی سر خود بریزید و خوب ماساژ دهید تا موها خوب آغشته شود این کار را به مدت چند دقیقه انجام دهید و سپس موها را آب کشد نمایید.

اسپند

یکی از راه های نابود کننده سریع شپش استفاده از اسپند است که از آسیاب شده آن استفاده می شود که مقدار مصرف آن بستگی به موهایتان دارد که کوتاه است یا بلند. برای استفاده از اسپند ابتدا باید آن را خوب آسیاب کرده به این ترتیب دو قاشق پر اسپند آسیاب شده را با دو لیوان آب جوش می گذاریم تا دم بکشد بعد از دم کشیدن کل موها را با آن آبکشی کنید و سپس یک کیسه پلاستیکی روی سر به مدت ۱ ساعت قرار دهید. و بعد از آن موها را بدون استفاده از شامپو آب کشی کنید.

شامپوی پرمترین

این شامپو یک محصول ضد شپش است که سمی است برای استفاده از این شامپو باید موها ابتدا باید تمام موها را مرطوب کرده تا به خوبی در کف سر و موها پخش شود سپس تمام قسمت های سر مخصوصا در پشت گوش ها را خوب ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی سر شما باقی بماند. معمولا بیشتر از دو بار از این شامپو استفاده نمی کنند زیرا با استفاده دو بار شپش ها از بین می روند.

راه های انتقال شپش و نحوه درمان آن

در جعبه این شامپو شانه هایی وجود دارد که باید تمام مو را با این شانه خوب شانه کنید تا شپش ها به طور کامل جدا شود.

راه های دیگر درمان شپش عبارتند از:

  • شستشوی مو با سرکه سیب و آبلیمو
  • ماساژ سر با روغن سیاه دانه
  • ماساژ سر با روغن بادام تلخ
  • شستشوی موها با سدر
  • شست و شو مو ها با جوشانده برگ شاه دانه
  • ماساژ عصاره قنطوریون با یک قاشق عسل

شپش ها بیشتر مو های خشک را برای زندگی کردن دوست دارند و می توانند روی موهای خشک سریع تر حرکت کنند. شپش موی سر بیشتر در کودکان دیده می‌شود و به راحتی قابل درمان است بیشتر کودکان دارای سن ۳ تا ۱۲ سال مورد حمله شپش قرار می‌گیرند. جالب است بدانیم شپش‌های سر انسان نمی توانند در موهای حیوانات خانگی زندگی کنند.

از واضح ترین عارضه شپش خارش شدید سر است که باعث کلافگی و خستگی که همین امر در کودکان باعث افت تحصیلی می شود. از اصلی ترین و مهم ترین راه های انتقال شپش مدارس و مهد کودک ها هستند به همین دلیل آموزش بهداشت فردی به کوکان در مدارس مسئله بسیار مهمی است که مربیان آموزشی نیاید از این مسئله غافل بمانند.

آب پیاز برای شپش سر

راه های انتقال شپش

یکی از اصلی ترین راه های انتقال شپش استفاده از وسایل مشترک است چرا که معضلی واگیر دار است .مانند: استفاده از شانه، روسری، کلاه، حوله و … است . که باعث می شود شپش از این را انتقال پیدا کند و در جایی که حرارت خوبی دارد چسبیده و شروع به تکثیر می کند حدود یک هفته تا ۱۰ روز تخم‌ها باز شده و شپش‌های جدید ایجاد می‌شوند.

ممکن است که رعایت نکردن بهداشت شخصی و حمام نکردن یکی از اصلی ترین راه های ایجاد شپش بر روی سر باشد اما همیشه با بهداشت فردی ارتباط مستقیمی ندارد، شپش سر در افرادی دیده شده که بهداشت خوبی داشته اند اما این مشکل گریبان گیرشان بوده است.

چطور ممکن است یک کودک به شپش سر دچار شود؟

کودک می تواند به چند روش در معرض آلودگی شپش سر قرار بگیرد.

  • تماس با شخصی که قبلا به آن آلوده شده است (تماس شخصی ممکن است در حین بازی، در مدرسه، در فعالیت های ورزشی، موقع خوابیدن در خانه شخص دیگر، یا در اردوهای مدرسه اتفاق بیافتد).
  • پوشیدن لباس های آلوده مانند کلاه، روسری ها، کت، لباس ورزشی، یا روبان های مو.
  • استفاده از شانه ها، برس، حوله های آلوده
  • دراز کشیدن روی تخت خواب، بالش، فرش، یا حیوانات عروسکی که اخیرا با شخص مبتلا به شپش در ارتباط بوده اند (اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اگر بیش از ۴۸ ساعت از زمان قرار گرفتن در معرض عفونت گذشته باشد، خطر ابتلا بسیار کم است).
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *